Externe hdd aan nexbox hoe?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Heb dus nu de a95x en heb gelijk een hardware vraag. Met dank aan freggel, niet voor de vraag maar voor de nexbox dit voordat ik verkeerd begrepen word.

Ik wil een externe harde schijf aan een van de usb poort hangen waarop ik al mijn multimedia wil pompen.

Maar hoe kan ik de hardecschijf die aan dat kastje ziT bestanden vanaf de laptop daarop uploaden..

Via ftp of is er een progje daarvoor.

Er is een forum maar daar staan alleen niet werkende berichten
tvboxforum.nl
 
Die externe harde schijf beschikt die alleen over een USB aansluiting en niet over LAN?

Ik weet niet precies of het mogelijk is om jouw Harddisk via de Netbox en via de USB zichtbaar in het open netwerk te krijgen is zodat hij ook te benaderen is vanaf jouw Laptop maar misschien is het via FTP wel te doen.

Ik beschreef hier eerder hoe ik FTP toegang kon krijgen tot mijn boxje. 

Wat je zou mogen hopen is dat als de Harddisk verbonden is met de Netbox dat dan de HD zichtbaar wordt doormiddel van mappen op jouw Netbox en die je dan via FTP kan benaderen vanaf de Laptop. Het is het proberen waard maar of het ook succesvol zal zijn garandeer ik je niet.
 
Correctie forum is:
tvboxforum.com

Heb geprobeerd om via de browser en het ip adres van de box bij de schijf te komen .

Ik heb 2 qnap nasboxen en worden wel door de nexbox gevonden (dnla) Maar mijn bedoeling is de harde schijf direct aan de nexbox te hangen en deze vanuit de laptop te gaan vullen . Bij afspelen van media heb je dan directe toegang en niet via het netwerk vanaf een ander device.

Volgens mij klinkt dit nergens naar en hoop dat men begrijpt wat ik bedoel.

Ga nu "hier" eens bestuderen  :o
 
Ik ben al eens eerder bezig geweest om via ftp of browser
met de A95 box contact te maken, niet gelukt.

Ben aan het zoeken hoe dat met het Mac-adress te doen.

Heb jij al eens geprobeerd achter je IP-adres het woord
/Local of :Local te zetten.
Als dat lukt kom je direct bij filemanager en dan is het Bingo.

Ik zal de vraag eens bij de Seller deponeren, je weet nooit.
 
@Multispeed

Op de Android box zou ik eerst de App ES File Explorer installeren. Als je dan naar remote assistent gaat dan krijg je een URL en een poort die je in de verkenner van Windows kan invoeren en dan krijg je de volledige mappen structuur op dat boxje te zien waarna je naar hartenlust bestanden van de PC/Laptop kan verplaatsen. Op de PC zelf heb je dan geen FTP programma nodig.

Zonder een FTP progje kreeg ik ook geen verbinding met mijn box

@the matrix ik snap de bedoeling maar ik betwijfel het dat de harde schijf direct zichtbaar zal zijn als hij gekoppeld is aan de nexbox via de USB. Al die Nas apparaten zijn er voor geprogrammeerd om in het netwerk gezien te worden maar een harde schijf met USB heeft die mogelijkheid niet.

Stel je koppelt een USB stick aan een PC en je wil via de Laptop dat Sticky benaderen of zien. Dan zal je toch eerst vanaf de Laptop via de PC moeten inloggen en dan naar de map van de USB stick moeten wandelen. Maar het USB stickje zal nooit zichtbaar worden zoals een NAS.
 
Bekijk dit filmpje even:  https://youtu.be/YqgLsuLRv7Y

Hier is het FTP progje te downloaden voor Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop
 
@parabolica
Je ervaring met de ES File explorer?
Ik lees nogal wat klachten over de reclame die ze steeds meer sturen.

@matrix
De vraag bij de Seller gedeponeerd , effe afwachten dus.
Ben wel benieuwd.
 
Multispeed zei:
@parabolica
Je ervaring met de ES File explorer?
Ik lees nogal wat klachten over de reclame die ze steeds meer sturen.

Ik gebruik deze app zo weinig dat dit mij nog niet is opgevallen maar misschien dat het op de PC of andere devices wel veel voorkomt en dat je met reclame wordt overvallen.
Voor mij was het toch even de oplossing en zijn er betere apps met minder of geen reclame dan gaat ES File Explorer er af.

 
Spannund !!!!!!

Heb het filmpje bekeken maar krijg de indruk dat dat appje alle richtingen vanuit dat boxje werkt maar ik zie nog niet dat je vanaf je pc naar dat boxje kunt, vermoedelijk wel andersom dus op dat boxje naar je pc maar hoe dan te downloaden naar de externe schijf.
 
Morgen eens onder de loep nemen nu is mijn onderrug aan rust toe (artrose).
Lig nu opneen verwsrmings kussen . Tis dat ik gepensioneerd ben anders was ik allang werkloos na 2jaar ziekteverlof.
 
@the matrix
the matrix zei:
Heb het filmpje bekeken maar krijg de indruk dat dat appje alle richtingen vanuit dat boxje werkt maar ik zie nog niet dat je vanaf je pc naar dat boxje kunt, vermoedelijk wel andersom dus op dat boxje naar je pc maar hoe dan te downloaden naar de externe schijf.

Ik heb dat eerder (kort) beschreven in een eerdere reactie.

Op de Android box zou ik eerst de App ES File Explorer installeren. Als je dan naar remote assistent gaat dan krijg je een URL en een poort die je in de verkenner van Windows kan invoeren en dan krijg je de volledige mappen structuur op dat boxje te zien waarna je naar hartenlust bestanden van de PC/Laptop kan verplaatsen. Op de PC zelf heb je dan geen FTP programma nodig.

Ik schreef niet dat het helemaal zeker is dat jouw harde schijf verschijnt als een map op de Nexbox maar 'misschien'. En tussen de PC/Laptop en de Android box en eventueel jouw externe schijf kan je dan gewoon 2 kanten op communiceren met FTP en dus gewoon bestanden over en weer verplaatsen zolang de rechten er ook zijn.

Misschien zie jij jouw Netbox wel in jouw netwerk maar je kan niks doen omdat de mappen niet zichtbaar zijn, dus ga je het proberen met FTP en bij mij werkt dat voor 100%.

Jouw beide NAS schijven zijn wel zichtbaar met de Nexbox en de meeste systemen (Android waarschijnlijk ook) die maken een map aan waar de bestanden van de Nas als iconen zichtbaar zullen zijn.

Hoe Android werkt met jouw externe schijf die 'misschien' zichtbaar is in de mappen structuur van jouw Nexbox dat zal je zelf even moeten uitzoeken door eerst een FTP verbindingen te maken en dan naar de map moeten gaan zoeken die de inhoud van jouw externe schijf toont. Bestaat die map dan kan je al jouw mediabestanden daar naar toe kopi?ren en eventueel ook weer terug naar jouw Laptop. Bestaat die map niet dan zullen we moeten gaan uitzoeken waarom dat niet zo is. :) 

Als jij een USB stick in jouw Laptop doet dan verschijnt er toch een map met de inhoud middels iconen?

Een andere PC in jouw netwerk ziet wel jouw Laptop en jouw Laptop ziet de PC maar nog niet de inhoud laat staan die USB Stick. Open de inhoud van de Laptop via de PC en als je ook de toegangsrechten hebt tot die USB Stick dan kan je via die PC gewoon bestanden over en weer kopi?ren naar die USB stick die in jouw Laptop zit. Wat ik verwacht en hoop is dat het tussen jouw Laptop en die Nexbox en waar jouw externe HD mee verbonden is het net zo zal gaan.
 
Ik heb momenteel geen USB stick waarmee ik iets kan testen en mijn externe HD schijven werken alleen via de LAN die ik (bewust) niet koppel aan mijn Mediaplayer.

Beterschap trouwens.

 
Je zal er niet aan ontkomen om op je Android box en je PC
of iPad apps c.q. software te plaatsen.
Bezwaar is dat het middels Wifi werkt, net niet een sterk
punt van die Android boxen. Is mijn ervaring althans.


Na wat speurwerk "Feem" ontdekt is niet gratis maar wel
een trail-versie voor Android, Windows. Linux en meer.
Nog niet kunnen vinden wat de prijs is.
Sommige berichten schrijven dat het wel gratis is.

Morgen verder kijken.
 
Nexbox is niet zichtbaar in mijn netwerk . Alle devices , mediaplayer mede8er, gigablue satellietontvanger hdd, beide nasboxen en de laptops zijn allen beschikbaar en gedeeld . Alleen dat boxje is eigenwijs. Wordt een leuke puzzel .
Idd morgen verder
 
Ik heb Feem op de Android box, een app, en Feem
op mijn Windows PC, stukkie software, ge?nstalleerd.
Heb verbinding nu nog uitzoeken waar het terecht komt.
Begin is er, nu de rest nog.
Toch maar eerst de handleiding lezen.
 
De geuploade files komen op de Android box in de "Feem download" folder.
Nog niet gevonden hoe de bestemmingsfolder te veranderen.
 
Ik heb net een USB stick met .mp3's uit mijn auto gehaald en aangesloten op het boxje en daarna een FTP verbinding gemaakt maar er verschijnt geen enkele map met de inhoud van die USB op mijn PC. Maar als ik met ES file Explorer intern op de box browse is er in de map 'storage' wel een map aangemaakt waar de inhoud van de USB stick in staat. Dus wat dat betreft doet Android het precies zo als andere besturingssystemen alleen via de verkenner van Windows zie ik deze map niet.

Nu is het uitzoeken om al die andere interne mappen zichtbaar te krijgen op mijn PC en dat zou misschien kunnen door een (simpel) FTP programma te installeren en dan het liefst zonder reclame. :)

Maar ik zou er eerder voor verkiezen om die USB stick of een externe HD gewoon te vullen via de PC en dan de USB stick weer in de box steken.

Update: net met FileZilla geprobeerd maar ook die laat de overige mappen niet zien. Ik ga het later eens met ES File Explorer proberen op Windows.
 
parabolica zei:
Maar ik zou er eerder voor verkiezen om die USB stick of een externe HD gewoon te vullen via de PC en dan de USB stick weer in de box steken.
Zo denk ik er ook over wel zo handig en snel.
 
Ik las net ergens dat ES File Explorer bekend staat om zijn pop-up advertenties maar ik heb er nog geen ??n gezien en voor Windows bestaat er geen ES File Explorer (gelukkig maar).

Het vervelende is dit in de verkenner alleen de Home map van de box zichtbaar is en de overige mappen van het boxje verborgen blijven. Ondanks dat is de Kodi map wel bereikbaar en daar kan je dan je eigen playlist in kwijt en dat was voor mij het belangrijkste.

Maar toch ga ik nog even verder onderzoeken hoe ik die verborgen mappen van dat Android boxje ook op de PC ook kan zien.


 
Is al heel wat dat je de Home map ziet.
Ik krijg via de browser geen verbinding met de box terwijl met
een IP-zoek programma het IP-adres gewoon in beeld komt.
Ze hebben vast ??n of andere beveiliging aangebracht.

Van de Verkoper bericht ontvangen dat ze na het weekend op
mijn vraag over hoe en wat zullen reageren.
 
Dat vond ik ook maar er schijnt meer te zijn bestaan dan wat ik zie, en ergens vermoedde ik dat al omdat op mijn Mobiel als ik die aan mijn PC hing dat niet anders was.
Zou ik een screenshot kunnen uploaden dan zou ik het je laten zien wat er wel en niet te zien is.

Ik zie wel wat alternatieven zoals de gratis Total Commander (ad vrij) en die bestond er ook voor de PC. Misschien dat dit ftp progje iets minder kan maar omdat het samen te gebruiken is zowel op de PC als de Android box hopelijk dat je er wel alle mappen mee kan zien.
 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan