Externe hdd aan nexbox hoe?

Inmiddels op de Android box Total Commander ge?nstalleerd vanuit Google Play en met wat extra plug-ins kan ik nu vanaf het boxje al browsen op mijn PC. Total Commander (tcmd900) is gratis en hier kan je hem voor Windows downloaden, zowel de 32bits als de 34bits versie.

De homepage van Total Commander is hier te vinden met de nodige uitleg.

Die plug-ins voor de Android kan je makkelijk vanuit Total Commander zelf via Google Play downloaden en deze plug-ins heb ik ge?nstalleerd:

FTP Plug-in 2.08
Lan Windows Network 2.11
WebDav plug-in 2.10

Ik maak bij LAN (windows share) een nieuwe server aan met de naam van de server bijvoorbeeld PC of Laptop.
Dan dien je de inlog naam en het wachtwoord in te vullen als de PC daarmee is beveiligt en als het goed is kan je dan browsen op de PC vanaf de Android box en onderling filetransfer gebruiken.

Straks ga ik wel verder kijken hoe ik verbinding kan maken vanaf de PC naar de Android box.
 
Mooi. :klappen:
Ik was al aan het lezen geslagen.
Total Commander ken ik nog van vroeg?h.
 
Volgens mij bestond dat er al voor de Amiga. :)

Jij leest tenminste nog iets @Multispeed ik ga uit van mijn ervaring van vroeger en vul gelijk van alles in.

Maar tot nu toe lukt het me nog niet om een verbinding te maken vanaf de PC naar de Android Box. :(
Het moet kunnen maar waarom is het leukste altijd het moeilijkste? :)

 
parabolica zei:
Jij leest tenminste nog iets @Multispeed
Anders ook niet hoor maar lees nu eerst omdat ik het zelf nooit zal gaan gebruiken
maar het inderdaad gewoon leuk is.
 
Op zich is het een leuke uitbreiding want ik ben altijd alert maar ook nieuwsgierig waar alles staat en nu kan je lekker browsen. Maar waar het mij nu omgaat is dat je via FTP in de root kan komen van die Android Box. De eerste verbinding lukte meteen maar een FTP verbinding lukt het (nog) niet, ik denk dat ik even naar de firewall moet gaan kijken of die iets blokkeert.

Vandaag is the matrix wel heel stil want die denkt zoeken jullie het eerst maar uit, of hij voelt zich echt niet lekker?
 
Ben pissed ofF .

Ben opgelicht door een  rotterdammer verkocht mij een hdd van 2tb gloedieuw en nooit gebruikt , voor 40? . Krijg ik een schijf van 2013 zo dood als een pier barstens vol bad sectors. Boos gereageerd en het enige wat hij zegt dat hij de tijd moet nemen wat te doen. Waarschijnlijk stuurt hij me een fluitje op.

Grrrrrrr , kan geen aangifte doen omdat hij wat heeft geleverd wat 2tb is en ik moet het maar zien op te lossen. Kerel reageert niet meer.
Dus pas op ik ben geladen.... De hele dag bezig geweest maar hdd wordt niet meer gevonden terwijl hij voor me ligt......
 
Uitgebreide instructies.
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/bestanden-mappen-delen-tussen-windows-pc-android-tablet/

Kan zijn dat dit al eerder geopperd is ,

 
the matrix zei:
Ben pissed ofF .

Ben opgelicht door een  rotterdammer verkocht mij een hdd van 2tb gloedieuw en nooit gebruikt , voor 40€ . Krijg ik een schijf van 2013 zo dood als een pier barstens vol bad sectors. Boos gereageerd en het enige wat hij zegt dat hij de tijd moet nemen wat te doen. Waarschijnlijk stuurt hij me een fluitje op.

Na de vele goede berichten komen nu opeens de slechte berichten. :(

Maar volgens mij is het zo dat als een product niet doet wat iemand er van zou mogen verwachten, dan moet de verkoper het product weer terugnemen en jou schadeloos stellen. Zeker als in de advertentie zoiets staat dat het product goed functioneert.
 
the matrix zei:
Uitgebreide instructies.
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/bestanden-mappen-delen-tussen-windows-pc-android-tablet/

Kan zijn dat dit al eerder geopperd is ,

Wat ze hier beschrijven kan ook met Total Commander (zie mijn reactie van 15:03 uur).

Wat ik het liefst zou willen is dat jij de externe HD als in een map kon zien op jouw Laptop en waar je dan simpel alle mediabestanden in kiept en dat ze dan op de Externe HD staan. Via FTP is het ook wel te doen maar is het toch iets omslachtiger zeker als je honderden bestanden wilt over zetten.
 
Mijn hoop is gevestigd op de Verkoper zodat
het simpel met ftp gaat. IJdele hoop?

Naar de Android box is het probleem niet, direct
naar je externe HD zoals parabolica ook schrijft.
 
Nee die es-explorer is het niet die werkt alleen een kant uit van uit de android box.

Wel worden alle netwerkdevices gevonden, maar je krijgt een platte duim met het besturen.
Pgfff
De laatste opmerking van parabolica dat is wat ik zoek

Ik zou de hdd transportable kunnen gebruiken maar dat is ook een gedoe.

 
Mij is het gelukt (echt waar) om vandaag een bestandje van mijn PC naar die Android box te kopi?ren maar dan wel met Total Commander.
Linkse scherm inloggen op de PC via LAN, rechtse windows de mappen van de Android box en onderin op een icon kan je dan kiezen vanaf de PC om het bestand te kopi?ren naar de Android Box. Daarna moest ik even uitrusten. :)


 
the matrix zei:
Grrrrrrr , kan geen aangifte doen omdat hij wat heeft geleverd wat 2tb is en ik moet het mar zien op te lossen. Kerel reageert niet meer.

Op de website van het Juridisch Loket staat het ??n ander over wat te doen na een miskoop bijvoorbeeld via marktplaats.

Daar staat ook dat je een voorbeeldbrief kan downloaden bij Consuwijzer. 

Maak er een mooie brief van en als je zijn gegevens hebt of kan achterhalen dan maakt het misschien wel indruk op de verkoper zodat hij eieren voor zijn geld kiest. Vermeld erbij dat als hij niet betaald alle kosten die jij maakt voor zijn rekening komen en begin maar met jouw reiskosten.
 
Ben er net geweest en heb deze uitleg naar de verkoper gestuurd .
Ik heb me aan deregels gehouden en alle bewijzen tijdens correspondentie nog opgesommeerd.
Verkocht de schijf als nieuw en ongebruikt terwijl de schijf van augustus 2013 is

Ook klapte hij uit de school dat hij 10 tallen schijven aan de man had gebracht omdat mijn naam op de doos niet klopte en hem daarom vroeg.

Ik heb hem nu enkele dagen de tijd gegeven te reageren en actie te nemen. Ben benieuwd. 
Ik heb zijn naam adres en telefoonnummer

Lijkt me geen snuggere oplichter.

Hij had een verzendlabel aangemaakt en daar zijn adres ingevuld . Kan ook fake zijn. Maar telefoonnummer is bruikbaar.


En nu weer hobbyen
 
Is dat uploaden vanaf de pc gedaan of vanaf de androidbox
 
In principe wil ik de box aanlaten of aanzetten zonder tv en dan via de laptop stampen.
 
the matrix zei:
Is dat uploaden vanaf de pc gedaan of vanaf de androidbox

Vanaf de PC gedaan naar de Android box.

Installeer eerst maar eens Total Commander en installeer de plug-in Lan (Windows Network)
Maak dan een nieuwe server aan in Lan met een naam bijvoorbeeld Laptop, IP adres van je Laptop, en de inlognaam en het wachtwoord van je Windows.
Dan een verbinding maken zoals ik beschreef in mijn reactie van 21:32 uur.

Als het goed is werkt dat meteen.
 
 
Heb oo de nexbox totalcommander geinstalleerd daarna de lan plugin eropgezet
Server aangemaakt van mijn laptop . Alleen ip adres en username en password
En deze wordt gevonden alle bestanden zie ik op de nexbox uit de gedeelde mappen

Heb een map gekozen en eindeloos gezocht hoe deze op de usb schijf te kopieren , uiteindelijk gevonden. Krijg de kreet wilt u kopieren of verplaatsen .
Kies voor kopieren ----> fout bij schrijven. Fout bij schrijven enz heb op decusb schijf wel de map maar leeg.

En toen vond ik het genoeg. Pfffffffffff
 
Waardeloos is dit.
De map met daarin de externe schijf staat in de root en dan de submap storage, maar die heb je inmiddels gevonden. Maar zie je ook op jouw netbox in de map van de externe schijf de bestanden (iconen) die al op de externe schijf staan?

En heb je geen lege USB stick die je er even in kan doen om te zien of je er dan wel bestanden daar naar toe kan kopi?ren?



 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan