Externe hdd aan nexbox hoe?

Jij denkt hetzelfde als ik heb ook die stick truc geprobeerd.

Hdd was leeg.

Zometeen psv-ajax (of andersom)
 
En met die USB stick daarmee lukte het ook niet?

Toen ik die van mij er in deed wilde hij hem formateren, 'denk het even niet' dacht ik. Maar ik kon er wel bestanden naar toe kopi?ren en die staan nu gewoon op de USB stick en als ik hem in de PC steek kan ik ze gewoon zien.

Als test zou je een bestand via FTP naar de download map op je nexbox kunnen kopi?ren, werkt dat niet dan zit er iets niet goed het gebruikte ftp protocol of zo. En waar ik ook aan denk is of er is iets met de rechten van de externe schijf of de grote van het bestand dat je wil kopi?ren geeft problemen.




 
Hij kopieert wel de map maar niet  :'(de bestanden in de map

Heb daarna 1 bestand uit de map willen kopieren 3MB  kopieren mislikt

Dit alles vanuit de nexbox gedaan.





Hoe dat te doen via ftp

Ipadres van box aanroepen en dan

Username?
Password?
 
Ik heb op de Android box een app uit de google store
in gebruik genomen. "Ftp server van The Olive tree"
Verbinding na kort wat instellen op de box en toegang
tot de box vanaf de PC met een ftp programma.
Dat instellen is poortnummer, Usernaam en paswoord.

Ik zie alleen mijn usb-stick niet.

USB storage gevonden staat onder /mnt/ dit lijkt erop.
 
Waar haal je de portnumber username en password vandaan ?

Of is dat in de box ergens in te stellen.
 
Rechts bovenaan staat settings opklikken daar iedere regel aanklikken en invullen.
Via webbrowser inloggen met ftp://192.168.x.xx:poortnummer.

Lukte bij mij niet met een ftp programma.
 
Zolang het niet met een ftp-programma gaat heb je hier helaas niets aan.
 
Vanaf de PC met FTP kom je niet in de root en zal je dus nooit een USB stick of externe harddisk zien. Ik zal zo wel even een groot bestand via FTP overzetten van de PC op mijn boxje kijken of dit lukt.


 
Ik krijg de files die op mijn usb-stick staan in beeld op deze manier.
 
Net die test gedaan en via de submap 'mnt' maar dan krijg ik niks op de USB stick, Total Commander wil dan ook super rechten. :)
Maar wel als ik naar de submap 'storage' ga waar de map van de stick is te vinden. In een paar seconden was een bestand van 150Mb vanaf mijn PC naar mijn Android boxje gekopieerd.

Zo gauw als ik de USB stick er in stop worden er een aantal mappen aangemaakt. Android, lost.dir en een volumemap.
@the matrix, als dit niet op jouw externe HD gebeurt dan kan het zijn dat de HD niet goed te beschrijven is. Zet er is een paar bestanden direct vanaf de PC op en kijk dan die te benaderen zijn als de HD aan de nexbox hangt.

Waar ik ook enigszins bang voor ben is dat je met FTP alle bestanden die in die map zitten ook moet selecteren en dus niet alleen de map, ik ga dit zo ook even testen.

 
En inderdaad, enkel de map selecteren met alle bestanden er in en dan in zijn geheel kopi?ren naar de box lukt niet. Precies wat er ook gebeurd bij jou the matrix, alleen de map wordt gekopieerd.

Je zal dus alle bestanden moeten selecteren in die map op je PC en in de map moeten gaan staan op je nexbox waar de bestanden naar toe gekopieerd moeten worden.

Probeer het maar ik denk dat het dan wel werkt.
 
Het rare is dat als ik een map kopieer naar de interne opslag van mijn box dat dan wel alle bestanden in die map mee gekopieerd worden?

Maar met Total Commander kan je als je links onder op het eerste icontje (met die 3 v-) klikt kiezen of je mappen en bestanden wilt kopi?ren. Selecteer mappen en bestanden (*) als er meerdere mappen zijn met bestanden of alleen bestanden als er alleen bestanden zijn.
 
 
Iets voor morgen lig nu weer op de pijnbank.

Blijft interessant gelukkig zijn we met 3-man en lossen we dat zo op  :rolleyes:
 
A piece of cake en we zijn van de straat.

Het wordt steeds vreemder met ftp via "Internet Explorer" krijg ik mijn USB-stick
niet eens in beeld maar met ftp via Firefox de USB-stick en de files wel. Vreemd.

Ik krijg de indruk dat we veel geluk moeten hebben om een programma te vinden
dat precies doet wat wij willen.
 
Multispeed zei:
A piece of cake en we zijn van de straat.

Het wordt steeds vreemder met ftp via "Internet Explorer" krijg ik mijn USB-stick
niet eens in beeld maar met ftp via Firefox de USB-stick en de files wel. Vreemd.

Ik krijg de indruk dat we veel geluk moeten hebben om een programma te vinden
dat precies doet wat wij willen.

Een mooie ontdekking @Multispeed als jouw USB stick wel gezien wordt met Firefox want dan zou @the matrix wel bestanden kunnen over kunnen kopi?ren via copy en paste.

Nu is het over het algemeen bekend dat Microsoft een hekel heeft aan Android. ;)
 
Met de ftp-software van Filezilla en de FTP-server van The Olive Tree, op de Android box, is het
me gelukt om een file direct naar de Android box te verplaatsen vanaf mijn PC met Windows.

Welterusten

 
Is natuurlijk wel handig als jullie het ook eerst uitproberen want
je ziet het verschil alleen al tussen verschillende webbrowsers.
 
Ik heb die ftp op de nexbox geinstalleerd

En kan via mijn ie browser op de laptop de  folders van de box zien. Lijkt op wat multispeed ook ondervonden heeft

Maar nergens de usb stick te vinden. Nu firefox installeren . Wordt vervolgd

 
matrix Filezilla het ftp programma niet Firefox.

Toevoeging:
Firefox kan natuurlijk wel maar alleen om te kijken.
Met Filezilla zet je de files naar je usb-stick op de box en zie je het direct.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan