F1 seizoen 2023

Reden is dat dan de EU liefhebbers de kwalificatie op zaterdag van 9-10u en de race van 07u00 tot .... kunnen volgen op zondamorgen ipv maandagmorgen.
Ik vraag me wel af of dat de reden is. Ik had liever om 01.00 gekeken dan om 07.00 en ik denk dat er meerderen wel zo denken. Denk er ook even aan dat het in de UK dan 06.00 uur is.
Is dat officieel door de FIA gezegd dat het voro de Europese liefhebbers zou zijn? Kan me dat nauwelijks voorstellen dat de FIA de mensen zo vroeg uit hun nest wil hebben, zeker op een zondagmorgen.
Anyway, zoals gezegd, niet mijn ding. :)
En ben niet de enige zo te zien.
 
Las Vegas Grand Prix CEO Renee Wilm geeft tegenover RadioTimes uitleg over het merkwaardige racetijdstip: "We moesten een compromis sluiten om er zeker van te zijn dat ook de Europese fans de race kunnen volgen. Eigenlijk op dezelfde zin hoe wij als Amerikanen naar Europese races kijken, rond 06:00/07:00 's ochtends met een kop koffie."

Het is altijd al de bedoeling geweest om de GP 's avonds te organiseren, wegens de iconisch verlichte skyline van Vegas die voor prachtige beelden gaat zorgen. Echter is het zo dat wanneer de race op zondagavond plaatsvindt, veel Europese fans de race niet kunnen volgen: het is hier dan namelijk maandagochtend.
Bron:

 
om de GP 's avonds te organiseren, wegens de iconisch verlichte skyline van Vegas
Dat is dus de echte reden. Het gaat helemaal niet om de Europeanen, het gaat er om dat ze die race per sé s'avonds willen laten plaats vinden. Show element dus.
Want als ze die gewoon 's middags laten starten zoals in de meeste landen, dan zouden wij hier 's avonds laat ook prima kunnen kijken.
 
Mij kan die race gestolen worden, ik begin sowieso een beetje tabak te krijgen van de F1, alle regeltjes en ander gezeik eromheen dient maar één doel en dat is zo veel mogelijk eruit zien te wringen.
Waar is de tijd gebleven dat je nog geen hypotheek hoefde af te sluiten om een weekend naar een race evenement te gaan?
Het gaat steeds minder om de sport en steeds meer om het entertainment gehalte, iets waar ik in elk geval niet op zit te wachten.
Die sprintraces voegen sportief gezien ook geen ruk toe maar economisch is LG er blij mee.
Het blijkt met alles, op het moment dat Amerikanen zich ermee gaan bemoeien gaat het naar de kloten, je ziet dat bij bedrijven en nu helaas ook in deze ‘sport’
 
Een fantastische race , en weer laat Perez zich verrassen in de laatste ronde . Iig spanning alom. Teveel om uit te wijden. met het oog op terug kijkers. Wij hebben genoten en zijn niet in slaap gesukkeld.
.
 
Ik ben wel wat later opgestaan en kon de eerste uur gewoon lekker door spoelen.
Maar het was idd. een mooie race the matrix.

Idd. Tech het is te duur geworden.
Om mee te kunnen doen moet je nog veel meer geld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Teveel om uit te wijden. met het oog op terug kijkers.
Dank je wel, dat geeft me wat extra zin om straks toch de terublik op te zetten.
Ik wordt al nieuwsgierig, spannend! :)

V.w.b. de reactie van @Tech daar heb ik niets aan toe te voegen, kan het daar helaas alleen maar helemaal mee eens zijn. Meer show dan sport en het wordt veel te duur.
 
Ik kon het toch niet laten hoor, ik had de race opgenomen en nadien gekeken, de saaie stukken konden dan mooi door worden gespoeld maar uiteindelijk is er genoeg gebeurd, heeft Perez zich weer in de kijker laten zetten, die gaat te snel opzij.....maar voor Leclerc vind ik het super dat hij de tweede plek heeft weten te bemachtigen.
 
Perez gaat niet snel opzij, hij volgt de ideale lijn ipv de verdediging in te zetten. En hij had niet verwacht dat Leclerc plotseling naast hem zat en was tie weer gepiepeld.
Net als vorige week.

Hulde voor leclerc die vier rondjes voor de finish deed alsof hij door zijn banden was en iets afzakte., maar voorlaatste en laatste ronde vol gas.
Dat is de slimmigheid van een topcoureur en dat mist Perez. Maar eerlijk is eerlijk Perez kwam van ver en had toch een podium plek en zijn 2e plek in kampioenschap veilig gesteld.
 
Absoluut, dat klopt helemaal, inderdaad herinnert men alleen de laatste ronde waarin Perez werd ingehaald door Leclerc, kennelijk maakt dat meer indruk dan al die andere rijders die hij ingehaald heeft.
 
En hij had niet verwacht dat Leclerc plotseling naast hem zat en was tie weer gepiepeld.
Serieus? Niet verwacht? Hij ging hem in deze wedstrijd nog 1 of 2x op dezelfde manier voorbij. Als je het dan niet verwacht, dan klopt er toch niets niet met je gedachtengang als Perez zijnde.
Hij dacht misschien dat ie de race al in zijn zak had, maar met de eerdere situatie had hij hoe dan ook op zijn hoede moeten zijn.
Zeker ook hulde voor Leclerc die dat weer slim gedaan heeft en van de onoplettendheid gebruik gemaakt en eerder een beetje banden gespaard zodat hij dat voordeel ook weer had.

Van de andere kant is het wel een beetje een blaam op zijn bazoen. Want hij heeft zeker goed gereden en goed zijn best gedaan om die 3de plek uiteindelijk te consolideren. Hij is nog steeds 2de in het WK en ondanks dat ie zich laat piepelen staat hij daar nog steeds. Dus ondanks soms wat domme acties weet hij daar nog steeds te blijven en anderen weten nog niet bij hem te komen.
Maar hij moet wel opletten want vertrouwen komt te voet en gaat te paard, of met een F1 auto en met name je domste acties (als die elkaar opvolgen) worden het best onthouden. Dus daar moet ie een beetje op letten.
 
Lecrerc is een gerafineerde coureur vergeet dat niet. Hij presteerde het zelfs om Max te passeren.

Perez heeft deze foutjes heel het seizoen al gemaakt.
Maar tja als je een snelle RB onder je kont hebt dan komen de punten vanzelf.
Alhoewel het kantje boord was om zijn 2e positie veilig te stellen.
Kijken of hij volgend seizoen naast Max blijft, bij F1 is niets zeker.

Goed nog 1 race en het seizoen zit er op.

Benieuwd naar de nieuwe bolides 2024, hoop op merr concurrentie strijd tot asn de laatste race toe.
 
Hij presteerde het zelfs om Max te passeren.
Ja maar dat was niet zo moeilijk gezien de versleten banden van Max want die kon hem daarop ook niet voor blijven.
Na de bandenwissel was dit feest dan ook snel voorbij en de situatie omgekeerd.

Inderdaad heeft Perez dit soort foutjes het hele seizoen al gemaakt. Het beste was dit te zien bij de vorige race, toen hij diverse rondes achter elkaar de instructie kreeg om een bepaalde bocht hetzelfde in te gaan als Leclerc om zo meer snelheid over te houden. En pas toen hij dat na een aantal bochten (te laat) deed, slaagde hij er ook pas in om hem voorbij te komen.
Bepaalde zaken "ziet" hij gewoon niet, ziet ze niet aankomen of begrijpt ze niet.

Het is nog niet zeker of hij volgend seizoen mag blijven dat klopt, maakt me wel nieuwsgierig. Want hij is er wel vaak en het is wel een goed coureur, of in elk geval kan hij dat zijn, gezien sommige gedurfde inhaal acties ook vorige race, maar hij is helaas niet consequent. Het gaat erg op en neer.

Ik kijk hier ook al uit naar het seizoen van 2024. Ziet er naar uit dat het wel meer bij elkaar gaat komen. Maar met nieuwe bolides kan er zomaar een boel toch weer veranderen. Wat meer strijd mag er inderdaad best zijn.

Alhoewel crybaby ook 7 jaar met de neus in de vingers heeft kunnen rijden, gun ik Max eigenlijk ook wel. Al was het maar om die crybaby fans even rustig te krijgen met hun gezeur dat Max geen goede coureur zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Perez is een uitstekende coureur alleen zijn zijn prestaties helaas te wisselend, als hij dezelfde vechtlust als bijvoorbeeld Alonso heeft, zou het er heel anders uit zien, Alonso is iemand die tot het randje gaat en duidelijk vecht voor zijn plek met een auto die het lang niet haalt bij de RedBull....
 
als hij dezelfde vechtlust als bijvoorbeeld Alonso heeft
Niet alleen dezelfde vechtlust maar ook hetzelfde inzicht. Zoals met dat voorbeeld met die bocht aansnijden, dat zou een engineer hem niet moeten vertellen dat zou hij zelf moeten in zien. Een goed F1 coureur probeert eens iets anders, niet elk rondje hetzelfde.
Dat soort inzicht mist hij helaas en te wisselend inderdaad.
 
Nou hoppatee dan.

Zelfs in de pittstraat passeert Max met gemak, muurtje fotograafje hoppa aan de kant. Beide Mercedessen alvast gepasseerd ondanks dat ze in het midden van de straat bleven rijden.
 
Zelfs in de pittstraat passeert Max met gemak, muurtje fotograafje hoppa aan de kant. Beide Mercedessen alvast gepasseerd ondanks dat ze in het midden van de straat bleven rijden.
Of dat nu mag is nog onduidelijk. Maar hij was na mijn idee kusjes aan het geven tegen de banden van Russell
 
Ook de laatste wedstrijd van het jaar pole positie gehaald dus dat is netjes.
Zegt nog niets over de wedstrijd van morgen maar geeft wel goede hoop. Opvallend dat in Q2 Perez toch nog de 2de plek wist te halen, maar met een klein foutje en de gedraaide wint helaas niet meer. Wordt voor hem dus weer een inhaalrace voor zover hij dat kan.

Ik was zowel verwonderd alsook blij verrast dat crybaby er na Q2 uit lag en vanaf plek 11 moet gaan starten morgen. Terwijl collega Russel vanaf plek 4 mag beginnen. :biggrin:

Op tijd op staan, de race begint morgen al om 14.00 uur!
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan