F1 seizoen 2023

Heerlijke wedstrijd en wat een overmacht van Max.
Petje af voor Norris wat een inhaal race presteerde hij.

En ja dan Perez hoe kun je zo stom zijn om in bocht 1 drie dik naar binnen te sturen met uitval als gevolg , en dat voor eigen publiek.

Kostbare punten naar Cry Baby die het nog presteerde om de snelste (laatste) ronde op zijn naam te zetten.

Hoop da Perez niet in zak en as gaat zitten want zo'n crash maakt hem alleen maar onzeker en komt zijn 2e plek (en stoeltje) in gevaar.

Hulde voor Ricciardo beste positie sinds lange tijd.
 
Heerlijke wedstrijd inderdaad en wat een geloeiend goede start van Max in het begin van de wedstrijd.
Jammer dat Perez weer zo'n enorme blunder maakte. Was ook heel goed weg en had een perfecte plek om na die bocht misschien op positie 3 te komen of anders 4.

Maar nee, meneer stuurt veel te vroeg in met nog het geluk dat Leclerc daardoor niet ook instuurde of meer opzij geduwd was, anders had hij de wedstrijd voor Max ook nog verpest en hadden ze alle 3 schade gereden.
Wat een oen. Zeker te ruig willen toen voor eigen publiek, of -te- fanatiek bezig. Bijzonder jammer voor Red Bull. Ook voor het Mexicaanse publiek, velen waren speciaal voor hem gekomen, en dat zag je wel aan bepaalde plekken die na zijn uitval op de tribune leeg waren opeens.
Driedubbel verlies door een stommiteit dus, want inderdaad hierdoor ook weer volle punten naar Cry Baby die nu dus weer kans maakt op de 2de plek in het WK. Inderdaad ook nog snelste ronde puntje erbij op zijn mediums die volgens Ferrari ondertussen al lang slechter hadden moeten zijn dan de harde banden. LoL Ferrari. :biggrin:

Dan de rest van de wedstrijd. Die gevechten achter P1 waren echt leuk om te zien, zeker Norris maar onverwacht reed ook Ricciardo verrassend goed. Die laat zich wel zien.
Norris dus heel goed gereden, Piastri ook en die liet ook zien dat hij een fijne teamspeler was door zonder mokken Norris netjes voorbij te laten omdat die sneller was.

Hulde voor Ricciardo beste positie sinds lange tijd.
Ik krijg ook steeds meer het idee dat die beter op dat Perez stoeltje kan gaan zitten.
 
Wat een waanzinnig gevecht voor p3 tussen alonso en perez.
Dat was op de punt van de stoel zitten. En dan de finish , 0.053sec verschil.

Spannendste race voor de 3e podium plaats van dit seizoen.

Maar waarom Norris driver of the day is geworden is mij niet duidelijk,
Rijdt van meet af aan op p2 en heeft 71 rondjes achter Max gereden.

Imo verdiende Alonso de driver of the day.
 
Ben ik helemaal met je eens the matrix.
Alonso is nog altijd een klasse apart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Voor mij ook Alonso!

Wat een strijd om P3!
 
Af en toe begrijp ik het niet. Perez kan zo'n enorme kluns zijn, zie zijn belachelijk ongeluk in zijn vaderland Mexico vorige week, door zich wat teveel te willen profileren en gelijk einde oefening.
Vaak als het nodig is, dan zie je hem niet.

En nu gaf hij feitelijk een zeer goede race af, tot op het einde feitelijk. Want in die laatste 10 ronden, hoe vaak heeft zijn engineer niet gezegd van rij die bocht eens anders zoals Alonso dat doet en hij zag toch zelf ook elke ronde opnieuw dat Alonso daar bij hem weg kon rijden.
En dan gaat ie pas 2 ronden voor het einde proberen. Zo mooi ingehaald, ook Hamilton ingehaald en dan blijft ie onnodig zo lang achter Alonso hangen.
En dan nog gaat ie niet hard genoeg weg toen hij eenmaal voorbij kwam in de voorlaatste ronde. Alonso zag al meteen dat ie de bocht weer niet goed nam en rook gelijk zijn kans en hij nam die wel meteen. Logisch.
Toen viel Perez meteen weer terug aan en 0,053 inderdaad.... had hij dat nu eens 5 rondes eerder gedaan, dan had ie Alonso gehad.

Geweldig en heel slim gereden van die ouwe Alonso! Hulde!

Driver of the day voor Norris vandaag nee, dat zag ik ook niet zitten. Voor Alonso echter ook niet want die reed ook zowat de hele race op P3. Maar wat mij betreft had hij zeker de Overtake Award mogen winnen!
Hier zaten we ook op het puntje van de bank die laatste ronde. Geweldig!
Klasse apart maar laten we ook niet vergeten dat hij de oudste rot in het vak is op de baan momenteel met de meeste ervaring. ;)

Driver of the day misschien eerder Stroll of Gasly wat mij betreft.
 
In feite is Max natuurlijk de driver of the day maar het is zo'n normaal beeld geworden dat dat hij vooraan rijdt dat het niet meer als bijzonder wordt ervaren.
Norris driver of the day snap ik niet helemaal, hij reed gewoon zijn rondjes op de tweede plaats en heb hem geen andere dingen zien doen dan de rest van het veld, proberen naar voren te rijden en in te halen......
Alonso laat in elk geval wel even zien dat hij nog lang niet uitgerangeerd is, wat een prachtige aktie van hem en ik weet zeker dat Perez als laatste dit soort akties had verwacht, wat mij betreft de 'overtake award' naar hem.

Perez weet ik niet helemaal wat ik ervanm moet denken, soms rijdt hij geniaal en de andere keer zie ik hem dingen doen waarbij ik mijn vraagtekens zet.....zzoals gisteren ook weer, ronden lang achter Alsono blijven hangen en maar op dezelfde lijn blijven rijden, juist wisselen zorgt ervoor dat de rijder voor hem zijn verdediging moet aanpassen.
 
@the matrix , vergeet niet dat Perez vast zat in het verkeer..
 
vergeet niet dat Perez vast zat in het verkeer..


Na de herstart op p6 dus slechts 2 inhaal acties om achter Alonso te komen.
Zo vast zat hij niet.

Het is precies wat BT zegt hij blijft te lang in de volglijn van in te halen bolide.
 
@Dr.Z Aan wie had hij die belofte gedaan om te zingen na een Brazilië overwinning?

@Tech Driver of the Day is wat mij betreft iemand die zeer veel moeite heeft moeten doen c.q. de nodige mooie dingen heeft laten zien en/of extra zijn best heeft moeten doen om verder te komen.
Natuurlijk moet Max ook zijn best doen en kost dat moeite, maar die startte al op plek 1. Zo gezien heeft bijv. Sainz meer moeite moeten doen om weer terug naar voren te komen, ik noem maar iets.
Vandaar dat ik Max niet kan zien als driver of the day, hij doet enorm zijn best, maar dat doen ze allemaal wel. Driver of the Day moet iets speciaals doen mijns inziens en daarmee die titel verdienen.
 
@Black Tiger , het verhaal wil dat Max eerder in het seizoen de belofte had gemaakt om in de auto te gaan zingen als hij het record van Ascari zou verbreken.
Hij had natuurlijk nooit verwacht dat dit zou gaan gebeuren, maar Horner herinnerde hem er aan.. :)
 
Ah oke, weer iets bij geleerd. Moet zeggen dat die Alberto Ascari mij totaal onbekend is.
Zijn raceprestaties waren van voor mijn geboortedatum. ;)
Thanks voor de uitleg!
 
Ik heb nog niets gezien, alleen gehoord.
Vind het wel jammer dat het een late avond race moet zijn omdat het Vegas is.
Een race gewoon tijdens de dag was voor ons hier in Europa veel fijner geweest, deze ga ik missen want ik sta niet midden in de nacht op om te kijken.
 
Het is om 7 uur? ...oh, laat maar... :biggrin2: :biggrin2:
 
Nu heeft de FIA de hoofdrace in Las Vegas en om middernacht en een dag eerder ingezet.
Reden is dat dan de EU liefhebbers de kwalificatie op zaterdag van 9-10u en de race van 07u00 tot .... kunnen volgen op zondamorgen ipv maandagmorgen. En nu niet mopperen, of kijken of pitten.
 
Voor de wat ouderen die geheugenproblemen beginnen te krijgen.. ;) :LOL: :p

GP Las Vegas
Las Vegas Street Circuit


Derde vrije training 18 nov 2023 05:30 - 06:30
Kwalificatie 18 nov 2023 09:00 - 10:00
Race 19 nov 2023 07:00 - 09:00
 
Ik ga er waarschijnlijk ook niks van zien...
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan