F1 seizoen 2023

Dat maakt de dag na de race niet meer uit, maar wel de dag na de sprintrace. :)
 
Viaplay?

Al 3 keer staat het beeld stil, en zit je naar herhalingen te kijken, en waardeloos commentaar te luisteren. :ieks2:
 
Gelukkig werkt Viaplee op kanaal 200 bij Ziggo uitstekend ;)
 
Dat wel @Tech, maar je zou toch zeggen dat een abbo ook goed moet werken?
 
Je zou inderdaad zeggen dat een abo beter zou moeten werken dan IPTV. En met dat laatste heb ik zonder een enkele onderbreking gekeken. Weliswaar met flut commentaar maar dat was slechts even want die race was me te kort om moeite te doen.
Morgen echter wordt er weer netjes F1 Radio gesynchroniseerd met het commentaar van Olav Mol erbij.

Overigens geweldig goed gereden van Piastri. Jammer dat Norris wat fouten maken. Maar MacLaren zit goed mee vooraan, als dat zo bij de races ook blijft kan het nog best leuk gaan worden, zeker volgend jaar.
 
Het was een flut sprintrace teveel safetycars voor een 100km race. Daardoor bij iedere "herstart" chaos. En dat voor een paar punten. Max kwam hierdoor niet op niveau maar ja als je met een slechte start begint en 2 plekken inlevert en de vele uitvallers is er teveel oponthoud . Toch 2e en wereldkampioen.
Dat belooft wat vanavond. Maar hulde voor Piastri en Norris , mclaren zit RB nu al op de hielen.

Ik vrees dat Perez bezig is zijn stoeltje te verliezen. Aan de crash kon hij niets doen , maar steeds uitvallen en slechtere rondetijden wordt niet geaksepteerd ook al staat hij nog 2e met Hamelton vlak achter hem.In het klassement.
 
Freggel kijk je via wifi?
Ik doe dat ook maar heb wel een goed wifi signaal.
En heel soms ,maar dat komt niet vaak voor dat hij uitvalt, krijg ik ook een melding geen verbinding.
 
@janblues, nee gewoon via de kabel, en viaplay via de pc, internet is hier 1gig.
 
inlevert en de vele uitvallers is er teveel oponthoud . Toch 2e en wereldkampioen.
Teveel safety cars dat klopt. Iedereen wil te snel zijn in die paar rondes en ik ben er sowieso geen fan van.
Maar Max zat de laatste 3 of 4 ronde als 2de en kwam ook toen geen millimeter dichterbij alhoewel hij dat wel probeerde. Het ging naar 1,8 seconde verschil en Piastri pareerde dat weer en was het weer 2,1 of 2.3 seconden en het bleef dus op die 2 seconden hangen.

Natuurlijk kan het een andere situatie zijn tijdens een volledige race, want dan komen ook nog zaken als bandenbesparing om de hoek kijken, wie moet er het eerst de pit in en dat soort zaken.
Dat soort dingen zullen we vandaag denkelijk wel goed gaan zien.

Perez... tja... met momenten is hij goed en hij staat 2de (voor zolang dat nog duurt) in het klassement, maar dat is met name van het begin van het seizoen. Als je kijkt naar het aantal punten voor het constructeurs kampioenschap dan heeft Max daar ook voor dik meer dan de helft de kar in zijn uppie getrokken en de punten bij elkaar gehaald.
Terwijl andere teams, zoals McLaren, Mercedes en Ferrari toch veel vaker dichter bij elkaar liggen qua positie.
Geen idee waarom dat bij Perez zo bijzonder wisselend is, maar het is al langere tijd zo en wat mij betreft mag hij best vervangen worden.
Ik hoor geruchten over Lawson.
 
Van mij mag Perez tracklimit king of the day worden en Russell driver of the day
 
Laatst bewerkt:
Ja Perez was echt weer pfff.... iets met ezel en een steen.

Voor mij was de race al geweldig begonnen toen Hamilton zijn collega probeerde te naaien en er toen zelf af vloog. Heel mooi hoe Russel terug kwam, maar dat Piastri driver of the day is geworden is mijns inziens volkomen terecht. Hij heeft het hele weekend als rookie gewoon hartstikke goed gereden. Norris ook en van dit tweetal gaan we echt nog meer zien de komende tijd. MacLaren zit er echt weer bij en lekker puh zonder Mercedes. :)

Max deed wat hij altijd doet, er vol voor gaan, inclusief snelste ronde.
Wel grappig dat Alonse even over zijn hete kont klaagde, maar toch knap dat die gasten dat vol houden met een cockpit temperatuur van rond de 55 graden. Begin er maar eens aan, en dan nog die G krachten erbij.
Echte sportlui.

Buiten enkele freezes (deze keer wel, maar lag aan de server denkelijk) in elk geval weer genoten vanavond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Hamelton, op startpositie en tijdens de proefronde was lovend over zijn bandenkeuze.
Na de start vloog hij als een bezetene naar voren en was echt op weg naar koppositie maar toen kwam bocht 1 en maakte een klein inschattingsfoutje. Wat ik wel waardeer is dat hij dit keer de schuld op zich nam.

Maar wat een crash zeg. .

Wat Perez betreft ik begrijp niet dat Helmut na 10 races nick de vries de bons gaf en Perez die al ruim 10 races er met de sombrero naar gooit en gehandhaafd blijft.

Maar geruchtenstroom komt op gang , Lawson, Norris, Ricciardo

Hoe is het mogelijk dat de monteurs van Sainz het voor elkaar kregen om een benzinelek te creëren waardoor Sainz niet mocht starten. Dat is toch bizar.

Het was een leuke race maar voor de coureurs een fysieke loodzware.
 
Wat Perez betreft ik begrijp niet dat Helmut na 10 races nick de vries de bons gaf en Perez die al ruim 10 races er met de sombrero naar gooit en gehandhaafd blijft.
Nou ik wel. Omdat Perez zijn contract nog loopt, omdat Perez ondanks zijn gegooide sombrero nog altijd punten binnen haalt voor Redbull (ondanks alles nu ook nog 1 of 2 punten) en nog altijd 2de staat in het WK klassement.

Nyck de Vries is er terecht uitgegooid mijns inziens. Die heeft belangrijke races gewonnen in andere race klassen en paar keer WK in de formule E, maar was klaarblijkelijk toch niet helemaal geschikt als F1 coureur. Met name ook omdat hij in dezelfde auto zijn collega Tsunoda niet eens bij kon houden.
Dat kun je dus niet echt met Perez vergelijken.

Nu moet ik zeggen dat de keuze voor Ricciardo mij weer verbaasde. Die presteerde ook niet echt en Liam in elk geval in de eerste twee races beter ging maar daarna aan het zakken is. Dus nauwelijks beter.
Wat mij betreft hadden ze Nyck best ook wel wat langer mogen laten zitten, kijken of er misschien toch nog iets uit zou komen. Of een andere jonge coureur aannemen, want er staan genoeg talenten te springen. Dat is wel te zien aan Piastri.

Ik zou Ricciardo niet graag als vervanger van Perez zien, want die was dus ook niet geweldig. Lawson... tja.. hij is er wel maar laat ook niet echt iets zien. Norris gaat niet weg bij McLaren lijkt me.

Oh was het daarvoor dat Sainz er uit lag? Dat stukje had ik dus even niet mee gekregen. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk inderdaad. Zo'n professioneel team wat al zo enorm lang mee doet en dan een dergelijke fout???
Bijzonder vaag.
 
Is bij F1 een contract heilig?? Ik dacht het niet.
Gooi jij de tweeds beste doelpuntscorer uit je club met een gouden handdruk van enkele miljoenen? Neen dus.
Het heeft totaal geen zin om Perez er nu uit te kieperen. Dat is een stuk gemakkelijker en ook goedkoper -na- het seizoen, zeker als ie blijft aanmodderen.

Nog even los van wie er dan voor in plaats moet komen want alle genoemde kandidaten presteren nauwelijks beter dan De Vries.
 
Dju wat is het rustig hier en dat na zo'n geweldige race zondag. Het werd ook behoorlijk spannend omdat Max van de 6de plek startte en ook nog eens met zekerheid nog een pitstop moest maken toen er bij zijn eerste stop nog een keer mediums op zijn auto gelegd werden. En al helemaal toen hij op het einde last kreeg van zijn remmen en dat was echt last, want zo "charmant" hebben we hem nog nooit gehoord op de radio.

Jammer dat Piastri er zo vlug uit moest maar Norris heeft die schade dubbel en dik ingehaald.

En Mercedes dacht ook flink in de buurt te kunnen komen, dat werd nog wel even extra spannend.
Echter Hamilton (ja sorry, ik heb er pret in) die voor de rest zeker goed gereden had, werd net als Leclerc gediskwalificeerd wegens een onregelmatigheid na de update aan de vloer op zodanige wijze dat deze buiten de specificaties van de regelgeving viel.
Dat nieuws las ik nu pas eigenlijk. Maar had verwacht dat andere F1 fans dat hier eerder zouden plaatsen.

Daarmee werd Norris 2de en schoof Perez op naar de 4de plaats, Hamilton zijn punten kwijt en nog in de buurt komen van Perez v.w.b. WK komen is daarmee vrijwel uitgesloten.
Tevens kwam Logan Sargeant op plek 10 terecht en won zijn eerste WK punt.

Kortom, spannend en gezien de rest nu toch wel stukken korter bij Max ligt maakt ook dat het weer een stuk spannend. Dat kan interessant worden in het 2024 seizoen.

Nog 4 races te gaan.
 
Ik heb de race maar voor de helft gezien vanwege internet storing.
Ik heb decstart gezien waarbij max naar positie 5 schoof. Toen internet weer beschikbaar kwam was ronde 40 bezig lag Max op positie 1 , tja dan is er weinig te vertellen.

Dat lewis en lecrerc gediskwalificeerd werden las ik op nupuntnl. En door beide teams geaccepteerd. Dus geen hoger beroep.

De teams zijn allemaal druk bezig om met hun huidige bolides in de buurt van RB te komen hetgeen lijktvte lukken , alhoewel als max van pos 6 zich naar voren.Moet knokken.Met de 5 overige beste coureurs. Dan zijn ze er nog lang niet. Had max pole dan was het gat vele malen groter dan die 2 seconden.

En RB kan al maanden zich aan het ontwerp van de nieuwe RB bezig houden. Terwijl de andere teams nog druk zijn met het huidig ontwerp.
 
Toen internet weer beschikbaar kwam was ronde 40 bezig lag Max op positie 1 , tja dan is er weinig te vertellen.
Ja dan is het toch jammer dat je dat tussenliggende gedeelte gemist hebt, want vooraan komen was toen allerminst nog zeker. Met name ook omdat Hamilton op de harde band reed en nog langer door zou kunnen terwijl Max nog een wissel stond te wachten.
Ik dacht dat het wat later was dan ronde 40 dat ie Norris voorbij ging, maar kan me vergissen. Ja als je dan pas weer kunt kijken als hij vooraan ligt kan ik me voorstellen dat je dan denkt dat er weinig te vertellen is, maar heb je toch het spannendste gemist. En zoals je kon zien scheelde het met Hamilton ook niet veel op het einde.

Daarnaast was het achter Max ook interessant. Want ik kijk niet alleen naar Max. Ik hou ook van Ferrari (als auto) en Piastri en Norris zijn ook echt wel een beetje favoriet bij mij. En Norris deed het geweldig goed.
Net zoals de ouwe Alonso.

Als je alleen voor Max kijkt en je mist dan het spannendste stuk, ja dan wordt het vrij saai als je hem alleen vooraan ziet rijden.

Dat RB zich al bezig kan houden met het nieuwe ontwerp hebben ze alleen aan zichzelf te danken dat ze het in het begin zo goed voor elkaar hadden. Daar is niks mis mee.
Dat zal andere teams ook nog wel gaan gebeuren zoals al eerder gebeurd is.
 
Wat werd er vandaag weer gevochten om de plaatsen die na de eerste plaats kwamen!

Een race waar ik weer van genoten heb.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan