Hij presteerde het zelfs om Max te passeren.
Ja maar dat was niet zo moeilijk gezien de versleten banden van Max want die kon hem daarop ook niet voor blijven.
Na de bandenwissel was dit feest dan ook snel voorbij en de situatie omgekeerd.
Inderdaad heeft Perez dit soort foutjes het hele seizoen al gemaakt. Het beste was dit te zien bij de vorige race, toen hij diverse rondes achter elkaar de instructie kreeg om een bepaalde bocht hetzelfde in te gaan als Leclerc om zo meer snelheid over te houden. En pas toen hij dat na een aantal bochten (te laat) deed, slaagde hij er ook pas in om hem voorbij te komen.
Bepaalde zaken "ziet" hij gewoon niet, ziet ze niet aankomen of begrijpt ze niet.
Het is nog niet zeker of hij volgend seizoen mag blijven dat klopt, maakt me wel nieuwsgierig. Want hij is er wel vaak en het is wel een goed coureur, of in elk geval kan hij dat zijn, gezien sommige gedurfde inhaal acties ook vorige race, maar hij is helaas niet consequent. Het gaat erg op en neer.
Ik kijk hier ook al uit naar het seizoen van 2024. Ziet er naar uit dat het wel meer bij elkaar gaat komen. Maar met nieuwe bolides kan er zomaar een boel toch weer veranderen. Wat meer strijd mag er inderdaad best zijn.
Alhoewel crybaby ook 7 jaar met de neus in de vingers heeft kunnen rijden, gun ik Max eigenlijk ook wel. Al was het maar om die crybaby fans even rustig te krijgen met hun gezeur dat Max geen goede coureur zou zijn.