F1 seizoen 2023

Het is en blijft erg. Die vrouw gaat met zwangerschapsverlof en als vervanging gaan ze een voetbalcommentator inzetten als ik het goed gezien heb.
Ze leren er 0 van, maar goed... hopelijk is het volgend jaar weg daar bij Viaplay.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Beste Funners,

Ik doe het VPN systeem volgens het McFee systeem.
Dus VPN zie ik het Nederland. Dan zie het pijltje(aanklikken) scrollen naar Zwitserland. oke enter.
Misschien hebben jullie een ander systeem. Zo ook mijn kennes, die Bitdefender had. Dat ging niet.
De site is een Zwitsers tv-station, is ch.
mvrg:giggle:
 
Laatst bewerkt:
Nou dat beloofd wat. Normaliter kijk ik geen kwalificaties, alleen de race.
Maar de laatste twee keer en ook vandaag toch maar gekeken en kijk daar. Wat Verstappen verwacht had kwam ook uit, alleen nog een graadje erger.
Wegens een stuurfoutje in Q3 kon Lawson hem uiterst nipt voor blijven en tikte Verstappen met 0,007 uit de top 10 getikt.
Dus hij moet morgen vanaf plek 11 starten, tenzij hij nog een gridstraf krijgt wegens twee andere akkefietjes. Eerst dat hij te lang stil stond in de pits en daarna dat hij Tsunoda opgehouden heeft tijdens diens kwalificatie ronde. Dat kan hem nog op gridstraf komen te staan.
Daar was op het moment van dit schrijven nog geen uitspraak over, maar het kan dus zomaar zijn dat hij nog plekken zakt.

Zal dus hoe dan ook weer eens een echte (spannede) race worden om te zien of hem lukt om naar voren te komen en met name ook hoever naar voren. ;)
 
We krijgen eindelijk een wedstrijd morgen. Zal echt spectaculair worden.

Norris is scherp en uiteraard loeren er nu meer op de overwinning.

Ik verwacht diverse safecar herstarten . Die muren.Komen wel heel erg snel op je af. Overigens grote risicoos bij het inhalen. Maar dat gaat gebeuren .Er zijn teveel vechthanen die nu hun kans zien met Max op grote achterstand.
 
Nou ja een echte wedstrijd is het niet geworden. Met een beetje mazzel Max op 5 . Moeilijk circuit. Een paar spannende momenten voorin dat dan wel. LH met ook mazzel op 3
 
Ja erg jammer inderdaad, met name door schuld van Sainz en de Mercedessen eigenlijk ook. Sainz hield de boel op een treintje, maar de Mercedessen deden ook geen moeite om Norris in te halen en bij Sainz te komen tot op het laatst. Allemaal banden sparen.
Tactisch dus heel goed, maar qua spanning waardeloos inderdaad.

Juist om die reden maakte Max het dan wel nog een klein beetje spannend met Perez want die moesten gaan inhalen. En dat deed Max in elk geval goed.
Met name op het einde ging het toch hard. Niet hard genoeg om de snelste tijd nog te verbeteren maar om in die laatste 3 of 4 ronden nog een 13 seconden weg te werken was knap.
Dan zou hij 6de geworden zijn, als Russel niet zo'n onnodige fout maakte. Net als Norris trouwens maar die raakte de muur minder hard en kwam er mee weg.

Toto Wolff was aan het begin van de wedstrijd nog aan het lachen, tenminste weer een Mercedes vooraan met niemand voor zich.
Aan het einde zal die lach wel snel verdwenen zijn na die blunder van Russel. In plaats van 1 Mercedes op de 2de plek en de andere in de punten op de 4de plek, was het nu 1 op de 3de plaats en de ander zonder punten.
Die blunder was inderdaad een bijkomend mazzeltje voor LH en Max.
De laatste paar rondes even wat spanning voorin.

Ik ga er denkelijk niet voor opstaan volgende week in Japan. Van 07.00 tot 09.00 is voor mij midden in de nacht.
 
Hamilton die zijn teammaat onder druk zet en hem een fout in drukt om zelf met de eer te gaan strijken.
Geen teamspeler, maar een dikke vette vieze egoist is dat pestventje...
In plaats van 27 punten binnen halen en het team steviger in het klassement zetten, haalt het team maar 15 punten binnen vanwege het ego'tje van Hamiton..
 
Ik deel die mening niet geheel, die fout was echt niet nodig en ik vind niet dat je die geheel Hamilton mag aanrekenen maar ik heb het gevoel dat die toch niets bij jou goed kan doen :)

Dat gevoel heb ik met die spanjaard.... die heeft puur op tactiek vandaag kunnen winnen door de boel op te houden in de wetenschap dat er toch niet makkelijk kan worden ingehaald, eigenlijk is hij de schuldige van de crash van Russel ;)
 
en ik vind niet dat je die geheel Hamilton mag aanrekenen
Niet geheel, maar wel voor een deel want hij zat echt wel te pushen en probeerde ook al hem in te halen. Zo probeer je als coureur iemand in een foutje te drukken, doen ze allemaal. Dus het speelt wat mij betreft voor een groot deel mee.
Russel deed hetzelfde bij Norris en niet voor niets maakte die daar dus ook een foutje, alleen raakte hij de kant wat minder hard. Deels zal het dus ook zijn omdat Russel zelf ook te zeer aan het pushen was, daar geloof ik wel in.

Hahaha nee hoor, die Spanjaard kun je echt niet de schuld geven. Max heeft er zoveel in gehaald, aan dat langzamer treintje zijn ze alle 4 vooraan schuld, want niemand wilde gaan inhalen zodat ze maar op die banden konden finishen.
Had Max daar eens als 3de gezet of zo. Die had daar niet achter blijven hangen, die had net zo goed ingehaald waar dat kon als hij nu ook gedaan had. ;)
De taktiek van Sainz dat ze dan allemaal wel banden wilden sparen heeft inderdaad gewerkt... bij de Mercedessen ja. Maar Max had daar nooit naar zijn engineer geluisterd als ie daar 3de of 4de gelegen had. Die was er voorbij proberen te gaan, eens wat. Dat heb ik wel gemist bij Mercedes. Ja helemaal aan het eind en dan is het stressen, met alle gevolgen van dien.
 
Ik deel die mening niet geheel, die fout was echt niet nodig en ik vind niet dat je die geheel Hamilton mag aanrekenen maar ik heb het gevoel dat die toch niets bij jou goed kan doen :)
Haha!! Inderdaad stoor ik mij vreselijk aan Hamilton, maar elke tv-serie, film en nu dus ook de sport, heeft een "slechterik" nodig om het spannend te houden. :)
Het zal in het echt en prive een prima kerel zijn, maar zijn rol in de F1 vind ik minder.
...maar Max schijnt in het echt en prive ook een geschikte vent te zijn, in plaats van een veeleisende boeman zoals hij op de baan is.
Hij heeft niet voor niets veel vrienden, ook buiten de F1
 

Goed nieuws onder de zon... eindelijk van dat waardeloze mindere viaplay commentaar af!
 
Helaas is het commentaar gelijk als dat op Viaplee.....
 
Je kunt dan kiezen tussen commentaarstreams. Hoe dan ook, die man in het 'blauwe pakkie' wint toch en het is kiezen tussen het afkraken van dat mannetje of persoonsverheerlijking..
...vroeger ging het om de sport en techniek en vonden de commentatoren het geweldig wanneer een team goede spullen had.
...tegenwoordig willen de "fans" dat hun held of 'cluppie' wint omdat anders hun ego geraakt word, men niet om kan gaan met teleurstellingen en overgaan in geweld en vandalisme..

Dus de volgende keer als Sainz wint breek ik het circuit af en ga ik met F1 auto's gooien.. :rolleyes2::rolleyes2::rolleyes2:
..welkom op aarde waar een teveel aan mensen parten gaan spelen..
 
...tegenwoordig willen de "fans" dat hun held of 'cluppie' wint omdat anders hun ego geraakt word, men niet om kan gaan met teleurstellingen en overgaan in geweld en vandalisme..
Hetgeen helaas in steeds meer sporten parten gaat spelen en zelfs bij de lagere regionen.
Het is niet meer normaal. Ik zie dat ook in de diverse F1 blogs op Facebook. Een overwinning van Sainz of een geweldige tweede en derde plek van McLaren kan niet fatsoenlijk gevierd worden, zonder dat het weer over Max of Hamilton gaat. Altijd zijn er wel mensen van een van beide partijen die de boel dan weer op stang jagen (dus niet complimenten maar wie er beter of waardeloos is) en oeverloze discussies daarover plaats vinden, in plaats van gewoon die mooie wedstrijd van Sainz te eren.

Maar in het voetbal is het alleen maar erger geworden in de loop der jaren. Gelukkig is dat off-topic hier. :)
 
Wat ik jammer vind aan de F1 is dat dat in Nederland kennelijk synoniem staat aan Max.
Ik persoonlijk heb iets tegen verheerlijking van Max, even los van het feit dat ik het bijzonder knap vind dat hij op hoog nivo blijft presteren maar er kan geen gesprek meer voorbijkomen zonder de naam Max voorbij te laten komen.
Er wordt, wat aandacht betreft, volledig aan voorbij gegaan dat er ook nog andere mensen/teams meedoen aan die sport dan de eerste drie best presterende teams/coureurs.
 
Ik persoonlijk heb iets tegen verheerlijking van Max
Nja verheerlijking, zo zou ik het niet willen noemen, misschien eerder trots tonen. Het is gewoon een prestatie en toppers die lang op top blijven presteren blijft men over praten. Daarnaast is het gewoon een feit dat hij een toch wel iets meer uitzonderlijk talent is dan anderen.

Het is zeer zeker ook niet iets typerends voor de F1.
Bij het voetballen gaat het ook veelal maar over 1 of 2 man net als bij wielrennen en andere sporten waar meer teams aan mee doen.
Nog even los van dat blijft men ook nog altijd Lewis verheerlijken en dat noem ik wel verheerlijken want die blijft men op een voetstuk plaatsen terwijl hij nu al voor het 3de jaar achtereenvolgens niet in de top zit en men eigenlijk meer aandacht moet schenken aan de Ferrari's en McLarens.
En Max is nu eenmaal een Nederlander, die doet wat zijn vader niet gelukt is, dus vrij logisch dat bij Nederlandse F1 fans daar het eerst over gesproken wordt. Net als vroeger bij elk gesprek de naam Cruyff wel voorbij kwam.
 
Heeft Max morgen al punten genoeg?
 
Hij kan in de sprint al kampioen worden.

in die sprintrace, komende zaterdag, kan de beslissing al vallen. Als Pérez de sprintrace wint, moet Verstappen minimaal op de zesde plek eindigen om zijn titel veilig te stellen. Verstappen mag zelfs als zevende of achtste eindigen in de sprintrace, als Pérez in dat geval als respectievelijk tweede of derde finisht. Als Pérez buiten het podium eindigt in de sprintrace, weerhoudt zelfs een crash van Verstappen de Nederlander niet van zijn derde wereldtitel.
 
Zou het mooier vinden in de race, ook weer een reden dat ik niet gecharmeerd ben van sprintraces.
De monteurs zijn het met mij eens want die kunnen dan na afloop ook feesten en drinken. :biggrin:
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan