F1 seizoen 2023

F1 gaat door in aangepast formaat!

8Lcs2fSxwUuytHfuN5FSjgu5.jpg


Haas heeft een nieuw chassis!

bb21060d1f5b8381aaeddde7ba0f11dc56dfbc58
 
Volgens mij is de hele race nu in het water gevallen.
Wel triest voor allen die in dat gebied wonen.
 
Ja inderdaad, ik hoorde op het journaal dat er al 8 doden zouden zijn gevallen. Zo'n overstromingen zijn al erg maar als er ook nog doden bij vallen is dat bijzonder triest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Wat een bloedspannende kwalificatie op het einde.
Schitterend stukje racen van Alonso die de pole kort in handen had, totdat Max pas in de laatste sector waar hij nog 2 tiende moest inhalen om gelijk te komen, er nog net iets meer wist uit te persen en met ene kleine honderste nog voor Alonso wist te komen.
Geweldige kwalificatie van beiden, maar vooral voor Alonso gezien zijn leeftijd. Die ook sportief meteen Max even ging feliciteren.

Zeer benieuwd naar de race morgen!
 
En weer Max nauwelijks zien rijden.:auto:

Pffftttt, dan neem ik een keer een abbo.
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
@freggel1 Ik heb hem mijns inziens vaak genoeg zien rijden. Vind jij het dan zo interessant om de hele tijd of zo vaak iemand te zien die niemand voor zich heeft en alleen maar voorop rijdt?
Persoonlijk vond ik dat de juiste beelden getoond werden. Ze hadden wel iets eerder kunnen overschakelen naar de pitstraat toen Max daar in kwam, maar het was nog ruim voldoende.
 
@BT

Precies zoals je zegt het is totaal niet interessant om Max in beeld te houden en dan 20 sec niks.

De spanning van F1 ligt nu wie op P 2 3 4 5 eindigd.
Overigens heeft MERCEDES een goede update uitgevoerd.

Nou is het circuit van Spanje ook niet om aan te gluren , alles recht toe recht aan. Typisch een yest circuit.

De komende racecircuits zijn lastiger en dan gaan we zien hoe de bolides daar scoren.

@freggel1 neem een abo dan kun je naast Max zitten en dan zie je 1.5u niemand voor je behalve degene die op een ronde achterstand komen.😇😎😂
 
Overigens heeft MERCEDES een goede update uitgevoerd.
Ja die hebben ze goed afgekeken van Red Bull, maar ze zijn er ondanks dat nog lang niet.

Spanje heeft wel wat bochten er in, zo recht to recht aan is dat niet, dan vind ik het Duitse en Italiaanse circuit toch veel rechter.
Maar met wat circuits die nog komen gaan met nog wat meer bochten is zeker spannender, zolang het maar mogelijk blijft om in te halen, want net ook die inhaalmanuouvres maken het ook mooi.
Monaco is wat dat betreft net een beetje teveel van het goede. Leuk circuit maar bijna niet te doen om in te halen, daarom verschuift het daar ook nauwelijks.
 
Het gaat mij in principe niet om Max te zien rijden, maar de strijd om het kampioensschap is er niet echt vindt ik.

Plek 1 tot en met 20 is ook mooi om te zien.
 
Tja freggel1, voor het kampioenschap is niet veel te doen momenteel. Maar voor Verstappen te zien racen moet ie weer eens pech hebben bij de kwalificatie of zo dat ie weer eens op plek 10 of 15 moet starten.
Maar ik vind het zo ook wel mooi, ben ook een beetje fan van Alonso en vond het wel jammer dat het voor hem deze keer niet zo goed uit pakte.
Want hij is toch wel ten goede veranderd en ik hoop dat ie de volgende races weer mee vooraan zit.
 
Het was toch weer een mooie race vandaag. Ook Perez had iets meer zijn best gedaan.
De goede strategie uitgekozen, maar ongelooflijk wat een verschil weer. Zelfs Perez komt daar niet bij in de buurt terwijl ze toch dezelfde auto hebben. Dan is 17 seconden achterstand gewoon teveel.
Meer dan 22 seconden op Leclerc die 2de lag en even "op de sloffen" nog een pitstop kunnen maken, snelste race ronde neer zetten en op die twee rondes dan ook weer zowat 5 seconden van Leclerc weer weggereden. Abnormaal.

Het mooiste van deze race.... Hamilton was iets aan het vragen over track limits en vermoedelijk dacht Toto Wolff dat ie weer aan het zeuren was en gooide opeens over de boordradio voor iedereen te horen "Lewis, we know the car is bad, just drive it".
Whahaha geweldig, zelfs zijn baas is die crybaby af en toe moe, maar dit zullen de Mercedes bazen ook niet leuk gaan vinden dat Toto zo publiek zegt dat de auto slecht is. :biggrin:
Dat amuseerde me nog het meest.

In elk geval weer genoten!
 
Ik heb vandaag weer genoten, en Max met 2 vingers in zijn neus naar de overwinning zien rijden!

Alles wat achter hem gebeurde was ook mooi om te zien.
 
Wat achter hem gebeurde was soms best nog wel spannend om te zien.
Ook mooi dat Norris en Alonso weer zover vooraan eindigden, nog voor de Mercedessen weer.
 
Wat een overmacht! In de laatste ronde nog even zijn banden opwarmen voor de snelste rondetijd, dan ben je toch heer en meester op de baan?
 
Ik heb vandaag weinig van de race gezien, vanwege de verjaardag van onze "jongedame", 23 ....

Maar wel gezien dat Max gewonnen heeft.

Er worden op dit moment veel records gebroken, het weer bijvoorbeeld, maar ik denk dat er dit jaar ook nog een record sneuvelt, de punten die men kan halen in 1 seizoen?

Ik ben eigenlijk nooit een fan geweest van F1, maar ben wel benieuwd.
 
Gefeliciteerd met de dame! 🥳

Max heeft inderdaad gewonnen, maar het was in het begin toch even spannend. Hij had net iets teveel wielspin zo te zien, waardoor het leek alsof anderen een superstart hadden, maar Max reactie was slechts 0,3 seconde langzamer, het leek gewoon alsof ie even vertraagde, het grootste deel van het veld ging dan wel erg goed weg als je het van boven bekeek.

Echter na 5 ronden was het gezien.

Hulde voor Lando Norris en zijn collega, maar vooral Norris. Hij was heel goed weg en hij heeft zijn plek goed verdedigd. Even was ik bijna net zo teleurgesteld als hem dat ze hem (ondanks zijn verzoek) geen rode banden hadden gegeven net zoals anderen. Het was echt een paar keer kantje boord anders had Lewis hem ingehaald. Maar daarna zakte Lewis terug en kon Lando naar zijn 2de podiumplek rijden.

Geweldig gedaan!

V.w.b. die records, daar hou ik me niet zo mee bezig. Een echte F1 fan ben ik ook niet, maar op bepaalde momenten wel. Nu met Max en voorheen keek ik graag naar Mika Hakkinen totdat deze ermee stopte en Max zijn vader wel een uitstekend in de regen kon rijden maar voor de rest geen topcoureur was.
 
Norris is goed bezig. Nu nog een kleine update om wat snelheid te winnen. Gisteren miste Norris op een haar na de P1.

Zijn commentaar was (uiteraard met een grap)
Verdorie die Max verpest het weer 😂

Vandaag iig wel 8 rondjes en 4 rondjes na de safety car Max in beeld. De andere 40 rondjes was het midden veld verrekte spannend . Pok het gevecht met Norris en Hamelton.
Hamelton verschijnt de laatste tijd ook regelmatig op het podium.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het wel jammer dat toen het nodig was, de Engelsen toch Hamilton langer in beeld hielden in plaats van Max. Een fatsoenlijk afvlag moment waren ze gewoon te laat mee. Wel op tijd voor Norris. Vond ik niet helemaal netjes maar oke. Ook werd Max niet in beeld gebracht toen hij de pits in ging, normaliter geef je -altijd- pitsbeeld als de leider in de wedstrijd binnen komt. Maar oke.

Inderdaad wel mooi dat het wat dichter bij elkaar komt en het meer een wedstrijd aan het worden is, dat maakt het een stuk spannender!

Die Norris is gewoon geweldig! Gelukkig zijn Max en Norris ook nog eens goede vrienden, dat scheel ook wel.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan