Formule 1 2025

Met "dus" bedoelde ik dat hij daarom niet met Verstappen mee kon komen.
Maar dat laatste wat jij schrijft had ik van Verstappen niet zo begrepen. Hij zei echt dat de andere rudbul makkelijker was.

Hij zei echt dat de andere rudbul makkelijker was.
Ik heb het schijnbaar niet juist geinterpreteerd, ik lees nu een ander stukje en daar staat inderdaad wat jij ook zegt.

De auto van het zusterteam van Red Bull is namelijk makkelijker te besturen en daarom voor veel mensen sneller. Zelfs Verstappen zou wellicht harder kunnen gaan in de auto van Isack Hadjar en Yuki Tsunoda.
Ik weet dat Verstappen altijd een strakkere en lastigere afstelling gebruikt, die kon Perez niet aan werd vorige keer gezegd. dus ik meende begrepen te hebben dat hij daar nu ook op doelde.
Maar hij zei het inderdaad als boven (wat jij ook zei) en zelfs dat hij er zelf ook vermoedelijk sneller mee zou zijn.
Zo hoor ik hem zelden.

Red Bull moet zich zo langzamerhand schamen. Ze hebben maanden de tijd gehad om die auto van Max te verbeteren en wat is het resultaat: een totaal niet competitieve auto. Met heel veel geluk halen ze nu een beetje punten binnen.

Ze moeten snel zorgen, dat de auto van Max tenminste net zo goed is als die van McLaren. Het inzicht, de tactiek en de stuurmanskunst van Max zorgen daarna wel voor de nodige overwinningen.

Een andere enorme fout van Red Bull is: Lawson als vervanger van Perez te laten rijden. Wat een drama. Als ze bij Red Bull nu slim zijn, dan wisselen ze Lawson met Tsunoda.

De geruchten doen inderdaad vermoeden dat die wissel er snel aan zit te komen.......

Ik ben benieuwd v.w.b. die wissel. Lawson kon niet echt iets laten zien nu omdat hij op een totaal andere strategie reed en ook nog eens vanuit de pits moest vertrekken. Hoeveel pitstops heeft ie gemaakt, 3 dacht ik?

Maar Tsunoda is sowieso meer ervaren en deed het verleden jaar ook erg goed, we zullen zien.

Het is normaal dat weer eens een ander team sneller is. In de tijd van Hakkinen was het opeens Mercedes die de nodige jaren gewoon niet bij te benen was door andere teams.
De laatste3 jaar was het Redbull, alleen is McLaren nu wat sneller voorbij gekomen sinds ongeveer net na de helft van vorig seizoen. Ze kunnen niet altijd de snelste blijven dat wisselt altijd.

Echter het moet wel beter, want het is nu niet alleen McLaren die een stuk sneller is, maar ook Ferrari en Mercedes zijn wat sneller en dat geeft dan wel te denken wat ze in de winter uitgevoerd hebben bij RedBull. Lijkt er inderdaad op dat het lang niet voldoende was.

RedBull kan de fout zoeken bij de coureurs en daar de zondebok in proberen te vinden, maar feit is dat die auto een halfbakken gedrocht is.
Adrian Newey was het met Pierre Waché niet altijd eens met betrekking tot het ontwerp van de RB21 en nu Newey is vertrokken is het techinische ontwerp van de auto aan de grillen overgelaten van een fransman..
..tja, fransen en auto's.. :biggrin:
Het komt nooit meer goed met RedBull.

Ik heb er een hard hoofd in. Tsunoda en Lawson waren even snel in de VCARB. Het enige spektakel wat we nu gaan meemaken is een boel japans gevloek! :biggrin:

• Haha
Waarderingen: Tech
Tsunoda en Lawson waren even snel in de VCARB
Maar ondanks fratsen heeft Tsunoda wel een hoop meer ervaring in de F1 en deed het verleden jaar ook niet slecht. RB moet even iets snel want ze hebben dringend punten nodig anders raken ze te ver achter.
En omdat ze Sainz (nog) niet willen, vermoedelijk n.a.v. de vorige conflicten met de ouders van beiden toen die samen in een team waren, althans dat zal zeker meegespeeld hebben, en de prijs natuurlijk ook.

We gaan het zien... afwachten.

Iedereen inmiddels de race gezien of in elk geval de uitslag gehoord neem ik aan.
Volgens mij heeft Max gewonnen omdat hij op 2 tiende nog de pole position er uit kon slepen op zaterdag.
Want de race op zondag was niet zo heel bijzonder van wat ik er in de (stukken doorgespoelde) herhaling van kon zien.

Ze waren feitelijk allemaal een beetje bijna even snel en daardoor konden de McLarens niet langs Verstappen die vooraan in vrije lucht reed.
Start was prima en dat stukje in de pits met Norris was wel even lachen. Maar die slechte stop had Verstappen wel de wedstrijd kunnen kosten want het was een volle seconde langzamer dan McLaren.
Bij het ingaan van de pits lag Verstappen iets meer dan een seconde voor, vandaar ook het stukje dat Norris er zo bij kon komen.

De rest van de wedstrijd was meer van hetzelfde maar eindelijk een verdiende overwinning voor Max.

Het is maar de vraag hoe dit verder gaat, gezien de baan in Bahrein weer heel anders is, totaal andere bandenslijtage. Dus bandensparen is belangrijk en daarin schijnen de McLarens momenteel iets beter te zijn.

Dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Red Bull moet zich zo langzamerhand schamen. Ze hebben maanden de tijd gehad om die auto van Max te verbeteren en wat is het resultaat: een totaal niet competitieve auto. Met heel veel geluk halen ze nu een beetje punten binnen.
Ik weet niet of je het zo hard kan zeggen, het schijnt dat er toch iets mis is met de flexibele achtervleugel van de McLarens. Misschien is het zo dat ze binnen het reglement tot de grens zijn gegaan en dat er nu nog een paar updates aankomen ter verbetering en dat de McLarens straks inzakken.
Bij de laatste race ging tijdens de pitstop de vleugel afstelling bij Max iets niet goed waardoor hij minder druk had in de bochten. Als dat wel goed was gegaan had misschien nog beter gereden.

iets niet goed waardoor hij minder druk had in de bochten.
Oh daar heb ik niets van gehoord of gelezen. Wel dat ze ze vrijdag de druk iets minder hadden gezet waardoor hij nog pole heeft kunnen halen omdat hij doordat hij wat minder druk had wel sneller kon rijden.

Volgens Horner had de langzame pitstop een andere oorzaak.
"Het ging niet goed met de vader van de twee nummer één-monteurs en dus zij zijn teruggegaan naar Groot-Brittannië", doelt Horner op de tweeling Jon en Matt Caller. "Daarom hebben we reservejongens ingezet en hadden we een iets langzamere stop dan ideaal zou zijn geweest."
Zou natuurlijk goed kunnen dat een van die reserve gasten met de achtervleugel bezig is geweest zoals je zegt.

Niet naar de kwalificatie gekeken, nou dan heb je het spannendste gevecht ooit om pole gemist.

Max, George en Oscar streden om pole en het verschil was 1knip met je ogen.
Landon heeft zitten vechten met zichzelf en eindigde in de muur. P10 .

Tsunoda wordt steeds beter P8 achter crybaby ( nog steeds dat gezeur)

Nou ik heb er toevallig wel weer naar gekeken en het was inderdaad bijzonder spannend.
Totdat Norris er af vloog, maar daarna werd het nog spannender zelfs.
Max is het wederom nipt gelukt. Met 1/1000 sneller in Q2 en in Q3 als het echt telt was hij 1/100 sneller dan Piastri.
Ben reuze benieuwd wat hij daar morgen uit gaat slepen.

Tsunoda doet het prima. Crybaby heeft goed zijn best gedaan om hem nog net voorbij te komen want eerder stond Tsunoda nog als 7de. Dus die heeft zijn schade van gisteren goed ingehaald.

Weinig fans van Ham hier? :ROFLMAO:
Goh wat valt die gast door de mand zeg, Lec rijdt hem geheel aan vellen op de baan!
Kun je nagaan hoe goed de Merc al die jaren is geweest.

Tja ik ben nooit zo'n fan geweest van hem, ondanks dat het een goed coureur is. Gaat ook er om hoe je jezelf gedraagt binnen en buiten de baan en dan valt ie voor mij af.
En inderdaad, hij liet het al hangen bij Mercedes waar Russel al vaker voor hem lag en dacht ie bij Ferrari de grote man te worden maar daar presteert hij net zo min. Leclerc weer stukken voor.

Jammer van Tsunoda in het begin. Voor de rest geen heel bijzondere race na die crash, maar wel mooi dat Verstappen nog tweede wist te worden, ondanks die straf.
Echter we kunnen er van uit gaan dat als hij die straf niet gehad had, dan was ie ook achter Piastri geëindigd want die was gewoon sneller.

Wat me wel opviel op het einde was dat Verstappen deze keer bijzonder kort was tijdens het interview. Hij wilde natuurlijk niets verkeerds zeggen, maar of het nu aan Coulthard lag of iets anders, hij zei de fans gedag, zei dat het is wat het is en ze hun best doen en hij uit kijkt naar de volgende race en zei toedels en liep meteen weg. David kreeg niet de kans een tweede vraag te stellen, Verstappen had er geen zin in.
Van de andere kant... met dat gezeik van de FIA voorzitter is dat natuurlijk wel er naar vragen en vermoedelijk wilde Max ook snel naar zijn zwangere vrouwtje.

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Bij de start ging het al mis voor Max, Piastri was sneller van zijn plek af. Maar Max zou Max niet zijn om iemand zomaar voor te laten. Max had dit wel moeten beseffen en piastri voor moeten laten, dan had hij hem met drs nog terug kunnen pakken nu waren 5 seconden iets teveel. Wel aan elkaar gewaagd qua rijstijl. De prestatie van Norris vond ik niet zo bijzonder, met de snelste auto en medium banden kwam hij Leclerc niet eens voorbij.

Op maar Miami

Ik vond de 5 seconden buitenproportioneel, elke keer verzinnen ze bij die FIA wat nieuws als er straffen aan Max uitgedeeld moeten worden.
Max lag in de apex net iets voor op Piastri en kreeg totaal geen ruimte, volgens de regels heeft de auto die vooraan ligt voorrang maar hier krijg je gewoon 5 seconden aan je broek.
Overigens finishte Max binnen 5 seconden van Piastri dus weet ik nog niet zo zeker of die ook zonder Max’ straf gewonnen zou hebben….

Ik vond de 5 seconden buitenproportioneel, elke keer verzinnen ze bij die FIA wat nieuws als er straffen aan Max uitgedeeld moeten worden.
Max lag in de apex net iets voor op Piastri en kreeg totaal geen ruimte, volgens de regels heeft de auto die vooraan ligt voorrang maar hier krijg je gewoon 5 seconden aan je broek.
Overigens finishte Max binnen 5 seconden van Piastri dus weet ik nog niet zo zeker of die ook zonder Max’ straf gewonnen zou hebben….
Ik dacht er precies hetzelfde over.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan