Formule 1 is weer begonnen, laten we de stand bijhouden! wie wint er dit jaar?

De auto's zijn inderdaad best veilig.

Kubica had ook beter niet zo dicht achter zijn voorganger
moet rijden maar m.i. ging het pas goed fout toen hij
gelanceerd werd door over dat betonnen pad te schuiven.

Mijn probleem met Canada, ook Monaco, is dat een rijder zich
geen enkel foutje kan veroorloven terwijl op de meeste andere
circuits de uitloopzones vaak zo geplaatst zijn dat in geval van
foutje er een uitwijkmogelijkheid is.
Ik snap best dat zoiets met stratencircuits onmogelijk is.

Multispeed

Nou, er valt wel het een en ander te zeggen!

Op rtl waren de verslaggevers en panel het erover eens!
Het was de spannendste race sinds 10 jaar.
En daar ben ik het mee eens!
Er gebeurde continu iets onvoorspelbaars.

Dat die Pool zich in de kreukels reed heeft hij zich zelf aangedaan en voor gekozen.
Hij zal echter wel een hersenschudding hebben, want als je na de klap zulke wartaal vertelt (wil weer direct rijden) dan klopt er iets niet met je!
Een verstandig mens laat zich eerst eens door een deskundig artsen team bekijken en bevoelen alvorens uitspraken te doen.
Dat het circuit niet zo safe is valt te bezien. Hij leeft tenslotte nog.
Er zijn ook circuits die mogelijk veiliger zijn, maar zijn zo doodsaai omdat er absoluut niet ingehaald kan worden, en dat boeit ook niet erg.

Ik geef toe dat het een duur circuit is omdat de nodige coureurs een bolide aan snippers hebben gereden, een beetje voorzichtiger zijn dus.
De wedstrijd tussen Albers en Sutil lijkt op dit moment te gaan over wie de minste auto's in de kreukels rijdt, haha!

Voor mij was het een leuk race weekend!

Grtz.

Mijn idee is dat naast veiligheid ook naar de inmense
materi?le schade moet worden gekeken.

Dat het spannend was, zeker, mede dankzij de crashes
maar ik blijf erbij dat Formule 1 primair "racen" moet zijn
en niet spannend zou moeten worden door de safety-car.

Multispeed

Ach ja, rondjes draaien omdat je vanwege het circuit niet voorbij kan, kan ik ook niet echt racen noemen!
Bovendien is het toch ook een taak van de coureur om de bolide op de baan te houden dacht ik.
En zelfs op "veilige" circuits kan het bij de betere zoals Schumi gebeuren dat hij zich een been in de kreukels rijdt. Was dat Engeland niet?
Kijk eens wat er allemaal in de usa gebeurt champ car series.
Daar wordt toch ook regelmatig de (betonnen) muur gekust waarbij ook weinig heel blijft. En men blijft maar doorgaan!

Grtz.

1. L. Hamilton McLaren 48
2. F. Alonso McLaren 40
3. F. Massa Ferrari 33
4. K. R?ikk?nen Ferrari 27
5. N. Heidfeld BMW 26
6. G. Fisichella Renault 13
7. R. Kubica BMW 12
8. A. Wurz Williams 8
9. H. Kovalainen Renault 8
10. N. Rosberg Williams 5
11. D. Coulthard Red Bull 4
12. T. Sato Super Aguri 4
13. J. Trulli Toyota 4
14. R. Schumacher Toyota 2
15. M. Webber Red Bull 0
16. S. Speed Toro Rosso 0
17. R. Barrichello Honda 0
18. A. Davidson Super Aguri 0
19. J. Button Honda 0
20. A. Sutil Spyker 0
21. C. Albers Spyker 0
22. V. Liuzzi Toro Rosso

Eh Freggel dit was volgens mij vorige week al gepost door mij behalve de stand dan hehehehe
We zijn inmiddels al een week verder en hier volgt de Kwalificatie voor de race morgen in the USA :)
Hamilton bovenaan en Albers onderaan,, maar dat lijkt me normaal voor de rest van het seizoen :)

Uitslag kwalificatie GP Verenigde Staten
Door Dennis (dennistd) op zaterdag 16 juni 2007 20:06
Bron: FOK!sport

Lewis Hamilton heeft tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van de Verenigde Staten pole position gepakt. De Brit was twee tienden sneller dan zijn teamgenoot Fernando Alonso, die als tweede eindigde. De plekken drie en vier zijn voor Felipe Massa en Kimi Räikkönen. Nick Heidfeld pakte de vijfde plek.

David Coulthard is de eerste die in de eerste sessie de baan op gaat. Niet alleen dit feitje komt op zijn naam te staan: de Schot is ook de eerste die tijdens de kwalificatie van de baan gaat, maar kan zijn weg vervolgen. Uiteindelijk is het Fernando Alonso die na de eerste sessie de lijst aanvoert.

In de tweede sessie is het Anthony Davidson die als eerste de baan op gaat. Aan het einde van deze sessie blijken Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen en Felipe Massa de snelsten van de sessie.

De derde sessie begint zoals gewoonlijk met het leegrijden van de auto’s. Aan het eind van de sessie heeft Lewis Hamilton de snelste tijd neergezet, en pakt daarmee de pole. Hij wordt gevolgd door Fernando Alonso en Felipe Massa.

Coulthard spint van de baan af

Pos. Coureur Team Tijd
1 Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1:12.331
2 Fernando Alonso McLaren Mercedes 1.12:500
3 Felipe Massa Scuderia Ferrari 1:12.703
4 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:12.839
5 Nick Heidfeld BMW F1 1:12.847
6 Heikki Kovalainen Renault F1 1:13.308
7 Sebastian Vettel BMW F1 1:13.513
8 Jarno Trulli Toyota Racing 1:13.789
9 Mark Webber Red Bull Racing 1:13.871
10 Giancarlo Fisichella Renault F1 1:13.953
11 David Coulthard Red Bull Racing 1:12.873
12 Ralf Schumacher Toyota Racing 1:12.920
13 Jenson Button Honda Racing F1 1:12.998
14 Nico Rosberg Williams 1:13.060
15 Rubens Barrichello Honda Racing F1 1:13.201
16 Anthony Davidson Super Aguri F1 1:13.259
17 Alexander Wurz Williams 1:13.441
18 Takuma Sato Super Aguri F1 1:13.477
19 Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:13.484
20 Scott Speed Scuderia Toro Rosso 1:13.712
21 Adrian Sutil Spyker F1 1:14.122
22 Christijan Albers Spyker F1 1:14.597

Oeps foutje... :stupid:

Dan heb ik het eerst gelezen bericht door elkaar gegooid met de volgende. ;)

Kzal ze er even tussenuit halen.

Die Hamilton begint een fenomeen te worden misschien
is hij dat feitelijk al. Prima prestatie.
Zal morgen wel zijn volgende race winnen.

Het Spijkerteam moet zo langzamerhand overlopen van
de frustraties want niets lukt en er is geen enkele
verbetering waarneembaar. Erg jammer.

Multispeed

Uitslag kwalificatie GP Frankrijk
Door Dennis (dennistd) op zaterdag 30 juni 2007 15:03

Felipe Massa heeft pole position gepakt voor de Grand Prix van Frankrijk. Lewis Hamilton start morgen vanaf plek twee, gevolgd door Kimi Räikkönen. Christijan Albers was een tiende sneller dan zijn teamgenoot, en start van plek 21.

In de eerste sessie is het Adrian Sutil die als eerste een tijd neerzet. Aan het eind van de sessie zet Sutil de auto langs de baan, en staat Lewis Hamilton bovenaan, gevolgd door Kimi Räikkönen en Felipe Massa. Heikki Kovalainen maakt de top-5 in deze sessie compleet.

In de tweede sessie blijft de versnellingsbak van David Coulthard vastzitten in de zesde versnelling, waardoor hij weer de pits in moet. Nadat de Schot binnen is wordt ook Mark Webber binnengehaald, terwijl hij nog geen tijd heeft staan. Ook in deze sessie staat Hamilton weer bovenaan de lijst. De Engelsman wordt gevolgd door Massa, Räikkönen, Robert Kubica en Fernando Alonso.

Bij de derde sessie staan de Ferrari’s vooraan de file in de pitstraat, gevolgd door de McLaren’s. Na twee minuten komt Alonso weer de pit in, en wordt achteruit de box ingereden. Terwijl hij binnen staat komt er rook uit de luchtinlaat, waarschijnlijk door een motor- of versnellingsbak-probleem. De Spanjaard blijft nog een aantal minuten zitten in afwachting van de reparatie, maar met nog vijf minuten op de klok stapt hij alsnog uit.

Volledige uitslag:
Pos. Coureur Team Tijd
1 Felipe Massa Scuderia Ferrari 1:15.034
2 Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1:15.104
3 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:15.257
4 Robert Kubica BMW F1 1:15.493
5 Giancarlo Fisichella Renault F1 1:15.674
6 Heikki Kovalainen Renault F1 1:15.826
7 Nick Heidfeld BMW F1 1:15.900
8 Jarno Trulli Toyota Racing 1:15.935
9 Nico Rosberg Williams 1:16.328
10 Fernando Alonso McLaren Mercedes geen tijd
11 Ralf Schumacher Toyota Racing 1:15.534
12 Jenson Button Honda Racing F1 1:15.584
13 Rubens Barrichello Honda Racing F1 1:15.761
14 Mark Webber Red Bull Racing 1:15.806
15 Scott Speed Scuderia Toro Rosso 1:16.049
16 David Coulthard Red Bull Racing geen tijd
17 Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:16.142
18 Alexander Wurz Williams 1:16.241
19 Takuma Sato Super Aguri F1 1:16.244
20 Anthony Davidson Super Aguri F1 1:16.366
21 Christijan Albers Spyker F1 1:17.826
22 Adrian Sutil Spyker F1 1:17.915

Uitslag Grand Prix Frankrijk
Door Dennis (dennistd) op zondag 1 juli 2007 15:36

Kimi Räikkönen heeft de Grand Prix van Frankrijk op zijn naam geschreven. Felipe Massa eindigde als tweede, gevolgd door Lewis Hamilton en Robert Kubica. Nick Heidfeld maakt de top vijf compleet.
Bij het starten van de auto’s op de grid wil de motor van Adrian Sutil niet starten. Hij rent naar de pitstraat om van start te gaan in de reserve-auto. Bij de start weet Kimi Räikkönen Lewis Hamilton in te halen. In de eerste bocht tikt Anthony Davidson tegen Vitantonio Liuzzi aan, waardoor de Italiaan uitvalt. In de hairpin wordt Heikki Kovalainen in een spin geduwd door Jarno Trulli. Na de eerste ronde komen Trulli, Davidson en Kovalainen binnen. Alleen de laatstgenoemde verlaat de pits weer, de andere twee stappen uit.

Fernando Alonso, die inmiddels is opgeklommen tot de zevende plaats, vecht met Nick Heidfeld om de zesde plek. Hij doet een groot aantal pogingen, maar hij komt er niet voorbij. In ronde zestien komen zowel Hamilton als Alonso binnen voor een pitstop. De Brit valt terug naar plek zeven, de Spanjaard komt terug op twee plaatsen achter hem. Drie ronden later komt Massa binnen. Hij verliest alleen een plek aan zijn teamgenoot, en komt terug op plaats twee. Ook Sato, Fisichella en Kubica komen binnen.

Een ronde later maakt Rosberg zijn eerste stop. In ronde 22 komt Räikkönen, op dat moment de leider, binnen voor zijn pitstop. In ronde 29 maken Sutil en Albers in dezelfde ronde een pitstop, waardoor Albers even moet wachten. De Nederlander rijdt echter weg terwijl de tankslang nog in zijn auto zit. Hij trekt de complete slang mee, die losgaat bij de tankinstallatie. Hij rijdt er mee de pitstraat uit, en zet de auto daar stil.

In ronde 36 komt Hamilton binnen voor zijn pitstop, en gaat opnieuw weg op harde banden, het soort waar hij de hele race al mee rijdt. Alonso komt een ronde later binnen; hij gaat wel naar zachte banden. Met nog 27 ronden te gaan komt Massa binnen voor zijn stop, waarin hij wisselt naar de zachte banden. Twee ronden later komt Räikkönen binnen, en hij behoudt de leiding in de wedstrijd.

Met nog negentien ronden op de klok komt Lewis Hamilton binnen voor zijn derde stop. Zes ronden later valt Scott Speed stil en zet hem neer in de grindbak.

Klik hier voor een filmpje van Albers die zijn tankslang meeneemt.

Volledige uitslag:
Pos. Coureur Team Tijd Uitvalreden
1 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:30:54.200
2 Felipe Massa Scuderia Ferrari + 2.414
3 Lewis Hamilton McLaren Mercedes + 32.153
4 Robert Kubica BMW F1 + 41.727
5 Nick Heidfeld BMW F1 + 48.801
6 Giancarlo Fisichella Renault F1 + 52.210
7 Fernando Alonso McLaren Mercedes + 56.516
8 Jenson Button Honda Racing F1 + 58.885
9 Nico Rosberg Williams + 1:08.505
10 Ralf Schumacher Toyota Racing + 1 ronde
11 Rubens Barrichello Honda Racing F1 + 1 ronde
12 Mark Webber Red Bull Racing + 1 ronde
13 David Coulthard Red Bull Racing + 1 ronde
14 Alexander Wurz Williams + 1 ronde
15 Heikki Kovalainen Renault F1 + 1 ronde
16 Takuma Sato Super Aguri F1 + 2 ronden
17 Adrian Sutil Spyker F1 + 2 ronden
- Scott Speed Scuderia Toro Rosso versnellingsbak
- Christijan Albers Spyker F1 uitval
- Anthony Davidson Super Aguri F1 crash
- Jarno Trulli Toyota Racing crash
- Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso crash

MAGNY-COURS - Spyker-

coureur Christijan Albers is zondag op het formule 1-circuit in Magny-Cours op opmerkelijke wijze uitgeschakeld. De Nederlander reed na een pitstop te vroeg weg en sleepte een losgerukte benzineslang met zich mee.

Albers bemerkte zijn fout enkele meters later en reed zijn bolide in het gras om er vervolgens zelf uit te springen.

Chaotisch

Volgens Albers ontstond er verwarring toen zowel hij als zijn Spyker-collega Adrian Sutil gelijktijdig de pits in kwamen rijden. "Het was gigantisch chaotisch, een zooitje. Het is natuurlijk een stomme fout van mij. Zwaar balen, maar het belangrijkste is dat iedereen ok is", zei hij voor de camera van RTL 7.

voor wie het nog even wil zien klik dan hier voor het filmpje :)

Hamilton: "Extreem intense kwalificatie"
Door Sjors (Sj0rSz) op zaterdag 7 juli 2007 16:57
Bron: GPUpdate

Lewis Hamilton heeft precies gedaan wat de duizenden Britse fans op het circuit van Silverstone van hem hadden verwacht, namelijk zorgen dat hij zondag vanaf pole position start. Het verschil met de nummer twee, Kimi Räikkönen, bedroeg een tiende van een seconde.

"Het was een extreem intense kwalificatie", liet Hamilton na afloop van de kwalificatie weten. "Het kwam allemaal aan op mijn laatste ronde. Ik ging bijna volgas door de eerste bocht en wist meteen dat ik aan een goede ronde was begonnen. Het was daarna zaak om die voorsprong tot het einde vast te houden. In de laatste bochten zat ik nog steeds een fractie onder de snelste tijd van dat moment. Ik keek naar alle Britse vlaggen naast de baan en voelde enorm veel druk. Toen ik de finishlijn passeerde, hoorde ik een enorm gejuich van de tribunes komen. In de auto schreeuwde ik net zo hard mee. Ik ben ontzettend opgelucht."

Albers ontevreden
Door Olga (Nuongirl) op zaterdag 7 juli 2007 16:36
Bron: GPupdate

Christijan Albers zal morgen de Grand Prix van Engeland vanaf de laatste startplaats moeten aanvangen. In de kwalificatie vanmiddag op Silverstone reed de Nederlander de langzaamste tijd. Na afloop was Albers duidelijk niet tevreden met zijn tijd.

"Dit is enorm balen. Het was de bedoeling dat ik drie runs zou maken, maar doordat ik op de weegbrug moest verschijnen voor een controle, verloor ik veel tijd en kon ik maar twee runs doen. Dit is een roulatiesysteem, maar voor mijn gevoel is mijn auto wel erg vaak aan de beurt. In de ochtend reed ik nog een tijd van 1.22.101, maar aan het einde van de kwalificatie lukte het me niet meer om aan deze tijd te komen doordat er erg veel verkeer op de baan was," aldus Albers.

Wat zit die gozer elke week te zeiken en excuses te bedenken,, zelfs als die deze tijd wel had gehaald was die nog laatste geweest want zijn team maatje reed 1:22.019 en zelfs Sato was nog sneller dan Albers.

Uitslag kwalificatie GP Engeland
Door Dennis (dennistd) op zaterdag 7 juli 2007 15:05

Lewis Hamilton zal morgen van pole position vertrekken tijdens de Grote Prijs van Engeland. Kimi Räikkönen zal ook van rij een vertrekken, gevolgd door Fernando Alonso en Felipe Massa. Robert Kubica maakt de top vijf compleet.

In de eerste sessie gaan Christijan Albers Adrian Sutil direct bij het op groen springen van het licht de baan op. In de laatste minuut van de sessie spint Anthony Davidson van de baan af, en zorgt hiermee voor een gele vlag. Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Lewis Hamilton en Robert Kubica vormen de top vijf van de eerste sessie. Opvallende afvaller na de eerste sessie Nico Rosberg.

Vitantonio Liuzzi is de eerste coureur op de baan in het tweede gedeelte van de kwalificatie. Pas na vier minuten komt een tweede auto de baan op, die van David Coulthard. Aan het eind van deze sessie gaat iedereen nog weer naar buiten, behalve de top zes. Dit gaat maar net goed voor Nick Heidfeld, die uiteindelijk teruggestoten wordt tot de tiende plaats. De top drie bestaat na deel twee van de kwalificatie uit Alonso, Räikkönen en Hamilton.

In de derde sessie staan de beide McLarens vooraan in de rij bij het stoplicht, met daarachter de andere acht auto’s. Nick Heidfeld duwt tijdens het leegrijden Räikkönen bijna van de baan af, maar het gaat nog goed. Vanaf de helft van de sessie beginnen de teams binnen te komen voor pitstops.

Uitslag:
Pos. Coureur Team Tijd
1 Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1:19.997
2 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:20.099
3 Fernando Alonso McLaren Mercedes 1:20.147
4 Felipe Massa Scuderia Ferrari 1:20.265
5 Robert Kubica BMW F1 1:20.401
6 Ralf Schumacher Toyota Racing 1:20.516
7 Heikki Kovalainen Renault F1 1:20.721
8 Giancarlo Fisichella Renault F1 1:20.775
9 Nick Heidfeld BMW F1 1:20.894
10 Jarno Trulli Toyota Racing 1:21.240
11 Mark Webber Red Bull Racing 1:20.235
12 David Coulthard Red Bull Racing 1:20.329
13 Alexander Wurz Williams 1:20.350
14 Rubens Barrichello Honda Racing F1 1:20.364
15 Scott Speed Scuderia Toro Rosso 1:20.515
16 Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:20.823
17 Nico Rosberg Williams 1:21.219
18 Jenson Button Honda Racing F1 1:21.335
19 Anthony Davidson Super Aguri F1 1:21.448
20 Adrian Sutil Spyker F1 1:22.019
21 Takuma Sato Super Aguri F1 1:22.045
22 Christijan Albers Spyker F1 1:22.589

Uitslag Grand Prix van Engeland
Door Wouter (ziggyziggyziggy) op zondag 8 juli 2007 15:29

Kimi Räikkönen heeft de Grand Prix van Engeland gewonnen. Fernando Alonso en Lewis Hamilton, die vanaf de pole was gestart, werden tweede en derde.

Felipe Massa's auto sloeg af op de grid en de start werd afgebroken. Massa werd weggeduwd en moest vanuit de pitstraat starten, samen met Takuma Sato, die daar al eerder voor had gekozen. Bij de herstart was Kimi Räikkönen goed weg, maar Lewis Hamilton kon hem voorblijven. Ralf Schumacher, die op de grid de lege plaats van Massa voor zich had, kwam slecht weg en werd gepasseerd door beide Renaults en Nick Heidfeld.

Achterin het veld maakte Massa een snelle opmars, net als Nico Rosberg, die als zeventiende was gestart. Na slechts zes ronden lagen ze respectievelijk dertiende en twaalfde. Rosberg zette een aanval in op David Coulthard, maar werd op het gras geduwd door de Schot en moest de twaalfde plaats aan Massa laten, die vervolgens de Red Bull wel kon passeren. Ondertussen moest Coulthards teamgenoot Mark Webber in de pits opgeven.

Hamilton kon geen voorsprong nemen op Räikkönen. De Fin bleef steeds binnen twee seconden van de McLaren en probeerde zelfs de Brit te passeren. Hij kreeg de leiding op een presenteerblaadje toen Hamilton al vroeg de pits in moest. Toen ook Räikkönen en Alonso hun stops hadden gemaakt, was de top drie echter omgedraaid: Alonso aan de leiding, op een comfortabele afstand gevolgd door Räikkönen en Hamilton.

Christijan Albers hield op de negentiende plaats zijn teamgenoot goed bij en kreeg zelfs een plekje cadeau toen de motor van Adrian Sutil het begaf. Ook Ralf Schumacher haalde de finish niet: hij parkeerde zijn Toyota in de pits. Zijn teamgenoot klaagde over grote problemen met de wegligging en had op de dertiende plaats alweer de bekende Trulli-train gevormd. Ook hij parkeerde later de wagen in de garage.

Scott Speed maakte het zichzelf erg lastig. Hij haalde zich de woede van Alonso op de hals toen hij op een ronde werd gezet en zag vervolgens Alexander Wurz over het hoofd, toen die de Amerikaan wilde inhalen. Een botsing was het gevolg en Speed moest de strijd staken.

Vooraan waren er grote verschillen ontstaan. Alonso en Räikkönen reden ronden van 1:21, Hamilton was niet sneller dan 1:23, een seconde langzamer dan zijn achtervolgers. Alonso maakte ruim twintig ronden voor de finish zijn tweede en laatste pitstop, een ronde later gevolgd door zijn teamgenoot. Ondertussen reed Räikkönen lang door en zette razendsnelle rondetijden neer. Hierdoor kon hij zijn voorsprong uitbouwen tot 28 seconden en een veilige laatste pitstop maken zonder de leiding te verliezen.

Het belangrijkste gevecht in de laatste ronden was die om de vierde plaats, tussen Massa en Robert Kubica. Massa was sneller, maar Kubica pareerde zijn aanvallen. Vitantonio Liuzzi was de laatste uitvaller van de dag. Räikkönen reed naar een prima overwinning, zijn derde voor Ferrari.

Uitslag
Pos. Coureur Team Tijd Uitvalreden
1 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:21:43.074
2 Fernando Alonso McLaren Mercedes + 2.459
3 Lewis Hamilton McLaren Mercedes + 39.373
4 Robert Kubica BMW F1 + 53.319
5 Felipe Massa Scuderia Ferrari + 54.063
6 Nick Heidfeld BMW F1 + 56.336
7 Heikki Kovalainen Renault F1 + 1 ronde
8 Giancarlo Fisichella Renault F1 + 1 ronde
9 Rubens Barrichello Honda Racing F1 + 1 ronde
10 Jenson Button Honda Racing F1 + 1 ronde
11 David Coulthard Red Bull Racing + 1 ronde
12 Nico Rosberg Williams + 1 ronde
13 Alexander Wurz Williams + 1 ronde
14 Takuma Sato Super Aguri F1 + 2 ronden
15 Christijan Albers Spyker F1 + 2 ronden
- Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso uitval
- Jarno Trulli Toyota Racing uitval
- Anthony Davidson Super Aguri F1 uitval
- Scott Speed Scuderia Toro Rosso crash
- Ralf Schumacher Toyota Racing versnellingsbak
- Adrian Sutil Spyker F1 motor
- Mark Webber Red Bull Racing versnellingsbak

Albers op non-actief
Door Sander (sanger) op dinsdag 10 juli 2007 09:56
Bron: GPUpdate.nl

Christijan Albers is door het Spyker F1-team op non-actief gesteld. Gisteren werd al bekend gemaakt dat Albers niet aan zijn financiële verplichtingen had voldaan, over de consequenties werd echter met nog geen woord gerept. Met deze beslissing komt een einde aan een hele reeks speculaties.

"Dit is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing," licht Michiel Mol toe. Mol is naast Formule 1-directeur van Spyker ook al jaren betrokken bij de carrière van Albers. Helemaal uit de lucht vallen doet de mededeling niet. Het team was al enige tijd ontevreden over de prestaties van de Nederlander, al lieten die wel een stijgende lijn zien. De betalingsproblemen daarbij opgeteld gaf genoeg reden om Albers aan de kant te zetten.

"Dit is één van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken. Zeker omdat ik al jaren enorm betrokken geweest ben bij de carrière van Chris. Ik vind dit ook ontzettend vervelend, maar we hebben geen andere keuze," aldus Michiel Mol.

Albers zal ook niet deelnemen aan de testsessie die vandaag op Spa-Franchorchamps van start is gegaan. Hij blijft wel aan de renstal verbonden, al is niet duidelijk in welke hoedanigheid.

Nou, het schijnt niet veel mensen te interesseren!
Maar ik vind het toch wel schandalig om iemand midden in het seizoen op zo'n manier te dumpen!
Nou kan hij het vermoedelijk wel helemaal vergeten.

Grtz.

Tja, het zat er wel een beetje aan te komen.
Spijker is geen topteam, sterker ze hebben de langzaamste auto van het veld.
Als de eerste rijder dan ook slechter presteert dan de tweede, is een reden en een schuldige (in dit geval een sponsor die niet betaald) gauw gevonden.

Toen CA in de F1 stapte heb ik het hier al eens over gehad: http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=23629
Hij had beter in de DTM kunnen blijven rijden.
Waarschijnlijk zal Christian het nog wel een poosje proberen, met wat geluk kan hij nog ergens testrijder worden, hij heeft wel ervaring.
Persoonlijk denk ik dat hij "klaar" is, en met stille trom naar America zal vertrekken........

ja dat denk ik ook wel,, zit net een bericht van die andere eikel Jos te lezen,, wat een lul is dat zeg,, blij dat Robert dan tenminste nog de enigste is die goede keuzes kan maken:

Verstappen: "Albers krijgt wat hij verdient"
Door Olga (Nuongirl) op donderdag 12 juli 2007 08:06
Bron: Racefreaks - Submitter: _Administr8or_

Afgelopen dinsdag werd bekend dat Christijan Albers racecoureur-af is bij Spyker F1. De Nederlander was er niet in geslaagd zijn betalingen na te komen.

Jos Verstappen is van mening dat dit ook ?cht de laatste race van Albers in de Formule 1 geweest. "Naar mijn mening heeft Christijan zijn eigen graf gegraven. Hij mag dan wel zeggen verrast te zijn door het besluit, maar volgens mij heeft hij deze afloop allang zien aankomen," aldus de Limburger.

"Laten we eerlijk zijn: wanneer je voor aanvang van het seizoen al weet dat een belangrijke sponsor zijn verplichtingen niet wil of kan nakomen, dan vraag je natuurlijk om problemen. Ik meen me te herinneren dat het Albers-kamp zei dit seizoen niet te hoeven betalen voor het stoeltje bij Spyker. Albers zou, zo meldde hij, een betaalde coureur worden. Nu is echter het tegendeel bewezen en heeft dit hem de kop gekost."

Naar eigen zeggen ergerde Verstappen zich dit jaar aan het excuusgedrag die Albers dit jaar vertoonde. ?Hij moet eens wat meer in de spiegel kijken. Altijd maar weer weet hij met het beschuldigende vingertje naar anderen te wijzen en nooit ligt het aan zichzelf wanneer er weer eens iets fout gaat of er problemen zijn. Bij het tankincident in Frankrijk trok hij w?l direct het boetekleed aan maar daar kon hij ook echt niet mee wegkomen.?

?Ik zeg vaak dat uiteindelijk ieder mens krijgt wat hij verdient. Dat geldt ook voor deze afloop voor Christijan. Met afloop bedoel ik ook echt afloop want ik denk dat de breuk met Spyker tevens het definitieve einde is van de Formule 1-carri?re van Albers. Ook daarin ben ik eerlijk: op basis van de prestaties die hij dit seizoen heeft neergezet hoeft hij nergens meer aan te kloppen. Hij zal heel veel geld moeten meenemen om ooit nog een stoeltje te veroveren in de F1.?

"Het vonnis is nu geveld over een coureur die er nooit in is geslaagd gevoelens van sympathie op te roepen. Dat is niet mijn persoonlijke gevoel, maar slechts een conclusie naar aanleiding van de vele geluiden die ik over Albers hoor. Ik kom regelmatig op een kartbaan of circuit waar je toch vooral echte racefans tegen het lijf loopt. Het valt me dan op dat die mensen niet of nauwelijks positief over Christijan praten," besluit Verstappen.

Albers: "Spyker breekt belofte"
Door Wouter (ziggyziggyziggy) op donderdag 12 juli 2007 10:34
Bron: AD.nl

Volgens Christijan Albers is hem afgelopen winter meermalen bevestigd dat eventuele sponsorproblemen hem niet zijn racezitje zou kosten. Spyker F1 onderzoekt nu deze claim.

Albers zegt meerdere malen zowel mondeling als schriftelijk de toezegging te hebben gehad dat de misgelopen deal, die hem nu parten speelt, geen invloed zou hebben op zijn racestoeltje bij Spyker. Hij wilde echter niet vertellen door wie die beloftes zouden zijn gemaakt. Hij heeft het team verzocht om een officieel antwoord en overweegt een kort geding als hij niet in het gelijk wordt gesteld.

Het team zoekt nu uit of, en door wie, deze beloftes zijn gedaan. Ondertussen is er een persbericht de deur uitgegaan waarin teambaas Colin kolles zoveel mogelijk speelruimte houdt omtrent de coureurskwestie. "We zullen de komende dagen alle opties zorgvuldig evalueren voordat we kunnen aankondigen wie de Grand Prix van Duitsland en de races daarna zal rijden," aldus Kolles.

Ondertussen is ook meer bekend geworden over de betreffende sponsordeal die voor zoveel ellende heeft gezorgd. Het gaat om het Chinese vastgoedbedrijf Mingya, dat een sponsorcontract voor drie jaar had, ter waarde van vijf miljoen dollar per jaar. Bij dit contract zou echter CA bv niet betrokken zijn, maar wel mee worden geteld voor het instapgeld van tien miljoen dollar. CA bv zou ook zonder deze sponsor het entreegeld bijna volledig hebben kunnen ophoesten, en het resterende bedrag zou uit merchandising kunnen worden betaald.

Doornbos: "Geen interesse in Spyker"
Door René (Eilanden) op donderdag 12 juli 2007 19:47
Bron: Telesport

Volgens Robert Doornbos werd hij de laatste maanden diverse keren gepolst voor een rol bij Spyker F1. Voor hem is die optie niet meer interessant.

"Ik wil niet meer achteraan rijden, dus moet ik niet naar Spyker gaan nu", aldus de Nederlandse autocoureur.

Hij vindt het echter wel jammer dat Christijan Albers niet meer actief is voor het Nederlandse team: "Vooral voor de fans. Ze waren even verwend met twee Nederlandse coureurs en nu is er niemand meer. Maar ja, zijn prestaties zeggen genoeg. Nee, ik heb geen contact gehad met hem. Dat heb ik nog nooit gehad."

Ik vind het verschikkelijk jammer. Ik weet niet (niemand) wat nu de echte reden is dat CA moest stoppen. De 1 roept dit de andere dat. Alleen jammer dat Jos Verstappen zich zo uitlaat over zijn collega, net of hij zelf nooit een foutje heeft gemaakt.

Zelf denk ik dat het verhaal over het geld wel waar kan zijn.

:(
Nr.10

Maar hangslot, America is toch het dorpje waar Rouwen H?ze vandaan komt?
Daar kan hij ook veel leren, haha!

Voor Albers is nog niet alles over, want ik hoorde dat Coulthard volgend jaar toch weer rijdt.
Maar mogelijk heeft die ergens de vrouw van iemand te pakken gehad, haha?

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan