Help ik kom er niet meer uit.....

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Na lange tijd met de seca doos gespeeld te hebben en met wat kaartjes is mij daar het een en ander wel duidelijk.

Maar nu heb ik toch de oude irdeto ontvanger maar eens weer aangesloten om ook daar eens wat met een kaartje te stoeien.

Nu kun je natuurlijk al heel snel een file vinden en die op een kaartje branden maar, dat is niet mijn bedoeling. De bedoeling is dat ik ook weet wat er voor bepaalde zaken nodig is.

En om dan mijn vragen maar eens te stellen..

Ik wil een kaartje maken wat autoupdate is.

Nu weet ik dat er op een originele kaart een HexMasterKey een PlainmasterKey een Hex Serieel en een Plainkey aanwezig zijn.

Welke van deze key's worden geupdate??

Heb je ook nog zoals bij seca een oparational key nodig ???

Waneer en hoevaak komen er update's van key's ?

Blijven HexMasterKey en HexSerieel van een bepaalde kaart altijd hetzelfde ??

En tot slot met welk programma kan ik vrij eenvoudig deze key's van een kaart uitlezen (Zoiets als MKFind bij een secakaart) ??

 
Ho, da's leuk, irdeto vragen.

Eens zien of ik nog wat van kennis in de oude doos heb zitten.:)

1.) Autoupdate kun je via de Plainmasterkey laten gaan. Als ik me niet vergis wordt de plainmaster weer geupdate via de hexmaster.

2.) Ja, de "gewone" key en zoals je bij seca de pbm nodig hebt heb je bij irdeto de chid nodig.

Zo zit C+ bijv. op key 02 en PW op dealerkey 10 (dat is ook een verschil)

3.) Dat hangt af van de zender, er komen ook vaker fake updates maar over het algemeen vaker dan bij seca.

4.) Ja, tenzij je zelf met de kaart rotzooit. Als je ze origineel hebt gekregen en laten activeren wordt dit normaliter nooit verandert.

5.) Hehehe.. ja dat is niet het echte werk he, keys uitlezen. Het echte werk is zelf lezen. Veel plainkeys staat al vermeld in de plainkey faq alhier aanwezig.

Een paar van die keys werken nog (bijv. die van C+ en ATV). Het mooiste is dat irdeto wat makkelijker te loggen is, en mijns inziens ook mooier, dus met loggen kom je ook ver.

En uiteraard de opbouw van een string en alle andere (hier en daar wat verouderde maar wel nog daadwerkelijk gebruikte) info over irdeto op http://go.to/atilla (ja die werkt weer).

 
Ja ok B.T. inderdaad weer eens wat anders dan s*ca.

Ik ben nooit echt met I*deto bezich geweest vandaar.

Wat wel gelukt is om eens een kaart te nullen en dan met wat andere gegevens (meestal CRD files) te beschrijven.

Heb ook even op je site gekeken onder lex.. en inderdaad is daar het een en ander nog te lezen.

Waar het eigelijk mee begon is dat ik mijn oude irdeto ontvanger uit de kast haalde en met het prog. wb er weer beeld op te voorschijn haalde.

Je kent vermoedelijk het programma wel en zoals je weet kun je onder 'providers'een provider kiezen en key's ingeven.

Er staan al wat key's maar wat stond er niet de HS en HMK.

Nu had ik (van vroeger)nog wat gegevens over originele kaartjes en kwam daar ook in tegen een paar HS met HMK (deze kaarten werken nu nog trouwens).

Dus wat deed ik ik kopieerde de HS en HMK in WB en zie daar geen beeld meer.

Vermoedelijk is hoort bij de HS en HMK dan ook een bepaalde PMK of zie ik dat verkeerd.

Je begrijpt wel dat ik voordat ik een kaartje voor irdeto wil maken eerst eens wil kijken of alles werkt en dat moet kunnen in wb lijkt mij.

Maar goed ik zal eerst nog eens wat door de informatie op de site die je aangeeft vermoedelijk word er dan wel wat duidelijker en natuurlijk is hetzelf ondekken en doen de allerbeste leermeester. Maar het is wel eens gemakkelijk om eens te kijken of je wel de juiste key uit je log hebt gehaald. Met zoals bij seca konden we voordat MKF er was ook wel een key ontcijferen alleen duurde dat wat langer en hadden we er wat meer handelingen voor nodig maar hoe en wat er gebeurde was wel duidelijk.

En ik hoop dat ik ook hier in wat duidelijkheid zal vinden.

Bedank voor je uitleg zover ben alweer wat wijzer..

 
Weet je ook hoevaak die PMK een update krijgt? elke dag of 1 x per week of 2 x per jaar of veel vaker.

 
Is een beetje provider afhankelijk.

Een Pk over een pmk gaat vaak (om de paar seconden, soms minuten)

Een pmk over een hmk/hs gaat bij PinkPlus in een paar minuten, bij Hellas/nova ook en bij Stream maar één keer in de paar dagen.

 
Ja ok begrepen en heel duidelijk weergegeven.

PlainKey voor een update hiervoor is nodig de PLainMasterKey (Update vrij snel)

PlainMasterKey voor een update hiervoor is nodig HS/HMK (duurt iets langer)

Dus met een geldige combinatie van HS/HMK is het mogelijk om een PMK te loggen en wanneer je de PMK hebt kun je de PK loggen.

Ik hoop dat mijn uitleg juist is of vergeet ik nog iets.?

 
Yep, helemaal juist ;-)

 
Twee andere data zijn nog belangrijk om beeld te krijgen:

De datum : Die verandert niet zo heel vaak. Ik weet niet hoe deze te loggen valt. Da's voor de volgende...

De Chid : Dit zijn twee bytes die een bepaalde groep kanalen vrijgeven. Dat is dus afhankelijk van de pakketkeuze van de betalende klant. Als hij niks betaald krijg je bij C+ bijvoorbeeld alleen FF F3 en FF F5 (nieuw, voor Fox8). Met een abo op C+ krijg je ook FF FE op je kaart. Zeer overzichtelijk bij C+ omdat er maar 1 abo mogelijk is bij Irdeto. Maar bij Premiere is dat wel anders. Daarom is het makkelijker om met de dealer chids en pk's te werken. Dan krijg je met twee Chids alles open nl. 75 30 en 4e 2a.

 
Die vergissing maakte ik ook, maar het is zelfs met eentje open te krijgen namelijk 7530.

4e2a is namelijk voor ATV en dat is een Oostenrijks Pakket en schijnt niet onder PW te vallen voor zover ik vernomen heb ondanks dat het wel onder PW in de settingslijst staat.

Het leuke is om eens te gaan loggen met een gewone plainkey op de Cinedoms.

Je lacht je kapot, elke minuut zowat een andere key, waaronder ook de nodige fake keys, ook continue chid wisselingen. Als je dan weet dat er 20 chids op je kaart passen per provider en je komt er op een tijdje loggen op een en hetzelfde cinedom kanaal al 75 verschillende tegen, dan weet je wat je te wachten staat.:)

FF F5 is overigens al lange tijd in gebruik bij C+.

Ze hebben pas nog de kaart van een kennis uitgeschakeld en toen bleef die staan.

FF FE is inderdaad de abo

FF F3 was voor Adult-X (als ik het goed herinner) maar die bestaat niet meer dus kan inderdaad dat ze die nu voor Fox8 gebruiken, ik heb al weer een tijdje geen C+ meer gelogt.

Nodig is het echter niet aangezien ze Fox ook gewoon bij de andere kanalen op het ID kunnen zetten.

 
Ok ik begrijp dat ik dus alle 3 ID's er op moet zetten FF F3, FF F5 en FF FE ?

En die ene die BT bedoeld zal voor PW zijn ?

Maar asl je je kaart AU wilt hebben is dan HS en HMK niet genoeg... moetik hem eerst hellemaal werkend maken... ?

 
FFF5 = alle "gratis" kanalen

FFF3= C+1 en 2

Dat volstaat.

FFFE was voor pre-enable en dealer maar die gebruiken ze niet meer.

Verder had je nog even FFF0 (Canal Vlaanderen) en

FFEE (Adult-X) maar die zijn ook weg.

En verder heb ik FFEF nog weleens bij het Info kanaal zien opduiken.

Kijk je in de logdata via SCSI, dan zie je dat het een puinhoop is.

Oudere abonnementen krijgen FFF2 t/m FFF5, nieuwere FFF3 en FFF5.

Wat ook bijzonder vreemd is, is dat ze soms FFF3 erop schrijven en daarna meteen weer verwijderen. Het lijkt er dus op, dat in de "irdeto-computer" wijzigingen als TOEVOEGING worden gedaan.

Is voor mij ook alweer een tijdje geleden, maar heb wel veel in de data zitten speuren.

Met keys ook al een vreemde zaak. Eerst zonden ze op 02 en 04, later kreeg je alle keys en werden alleen 02 en 04 gebruikt, nu zenden ze 02 en 04 en gebruiken alleen 02. die keys zijn overigens identiek.

 
ffef zag ik laatst ook nog ergens.

Maar FFFE is ook voor AdultX gebruikt.

Het is net als bij PW afhankelijk van het feit of je wel of niet een dealerkey gebruikt.

Vroeger had ik FFF5, FFF3 en FFFE erop staan en werkte ook alles incl. adultX.

Nu volstaat inderdaad FFF5 en FFFE.

Voor PW moet je een chid op prov10 zetten niet op prov 00. Voor PW is de chid dan 7530 (mits gebruik van dealerkey).

Als je een goede HS en HMK hebt, zou je voldoende moeten hebben. De kaart werkt dan nog niet, maar als je een plainmasterkey update krijgt en daarna dus een plainkey update incl. chids dan is je kaart ook open, duurt alleen wat langer.

Wil je hem meteen open zetten is het handiger er meteen een plainmaster en plainkey en chid op te zetten.

 
FFF5 en FFF3 bedoelde je toch? typevoutje? Of hebben ze het veranderd inmiddels?

 
Ja, sorry, typefoutje inderdaad, dat moet FF F3 zijn.

 
Ja heerlijk al die informatie. Ga door ik leer weer veel.

Even voor B.T.

Ik heb dus "naar mijn mening" enkele goede HS en HMK's want deze heb ik getrokken van kaarten die nu nog steeds werken.

Maar hoelang denk je dat ik moet wachten voor de rest er automatisch opkomt. een jaar ??

Wat ik namelijk controleren wil is dat hij dus voledig AU is.

 
Als je een paar uurtjes logt met Scuzzy heb je binnen de kortste keren 100.000 gecrypte keys, dus de meeste MK's worden (althans bij C+) wel een maal per dag uitgezonden. Een keyupdate bij C+ hoeft niet langer te duren dan 20 minuten. Je kunt ook nog altijd met je getrokken MK en providerID kijken naar keycompatible groepen. Deze werken dus met dezelfde plain MK's

MTB

 
Ja ok het word steeds duidelijker ik zal eens aan het loggen,

Eens kijken wat er allemaal uitrolt.

 
het is wel leuk dat irdereto nu kun je snel een kaart repareren.

ik heb het vroeger een keer of vijf met black tiger

zijn stappen plan gedaan dat duurde wel lang ongeveer 18 uur om een goede hexserieel te krijgen dan nog een uurtje progammeren heb ik veel van geleerd. en clonen is ook niet zo moeilijk meer. als je de goede key s maar hebt. soms moet je het weer ophalen anderst vergeet je hoe het moest. maar ja het blijft een leuke hobby. alleen ik heb nog nooit met scsi gelogt zal

het ook eens proberen.

gr gert

 
Het lukt mij nog steeds niet.

Wat wil ik: Ik wil mijn goldwaver autoupdate maken.

Wat heb ik tot op het heden gedaan.

Ik heb met cardwizzard alle gegevens die je maar kunt bedenken van mijn originele kaart getrokken (enige tijd terug al circa halfjaar) en opgeslagen.

Deze gegevens (Hexmasterkey, Hexserieel, Plainmaster 00, Provider ID en Channal ID) gebruik ik op mijn goldwaver.

Maar nog steeds geen update,

Wat is er nog wat ik moet onderzoeken.??

 
Probeer het eens met een funcard.

Op een originele kaart zit een signature, daar is op een goldwafer gewoon geen ruimte genoeg voor.

Aangezien er ook fake keys worden uitgezonden worden die vrolijk door een GW aangenomen aangezien die gewoon geen controle kan doen.

Op een Funcard is daar wel de ruimte voor.

Ohja, een date kan ook belangrijk zijn op een Goldwafer.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan