hoe sluit ik de asus RT AC66U aan

port 21 forwarden in de cisco heeft geen effect omdat: naar ik aanneem, het ip adres 192.168.178.2 buiten zijn range valt en dus niet gezien wordt.
Dat maakt niet uit. Mocht hij daar wel problemen van maken kun je het stappenplan ook iets aanpassen.
Dan neem je het Macadres van de Asus, en zet het ip van de Asus op automatisch en in de Cisco reserveer je bijv. 192.168.178.10 voor de Asus.
Daarna werken forwards altijd.

Een gemakkelijkere andere optie is in de Cisco de DMZ op 192.168.178.2 zetten.

Als het dan niet werkt dan ligt de oorzaak er in dat je PASV ftp moet gaan gebruiken. Daarvoor zul je dus ook pasv poorten open moeten zetten.
Mocht je nu die DMZ op 192.168.178.2 zetten dan zou dat probleem al meteen gefixed moeten zijn. Anders moet je dat gaan configureren in je Asus.
Wat dat betreft heb ik overigens nog niet in de handleiding van de Asus gekeken.
 
suggestie 1 werkt helaas ook niet.

Suggestie 2 , dan ben ik de lan poorten van de cisco kwijt omdat alles wat binnen komt doorgesluisd wordt naar Asus en dat werkt overigens wel , maar daar wil ik vanaf omdat ik het gevoel heb dat die op een of andere manier bij druk verkeer de internetverbinding plat gooit.

zie daarvoor mijn ander topic betreffende het monitoren van Internet.
 
Suggestie 2 , dan ben ik de lan poorten van de cisco kwijt
Nee hoor, dat blijft gewoon werken.
DMZ bepaald alleen dat alle poorten doorgestuurd worden naar je Asus, behalve dan forwards die je naar de LAN van je Cisco maakt dus dat maakt verder niet uit.

Als het op die manier wel werkt, dan kan het niet anders dan toch aan die pasv range liggen.
De vraag in dat geval is welke passive poorten gebruikt worden en of je dat kunt instellen in de Asus.
 
Pff moeilijk vak petje af. Gelukkig heb ik meer verstand van het plafond bestuderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan