Humax Irdeto licensie kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

redneck eyeball

Net gelezen op s**4**l.

Humax Digital, Korean manufacturer of digital set-top-boxes has lost it’s IRDETO Access licence. According to well informed sources, Mindport IRDETO Access is under a lot of pressure by the German PAY-TV provider ‘Premiere-World’ and was forced to withdraw the IRDETO Access licence for Humax, which is needed to produce the IRCI-5400 set-top-box. Humax is herewith forced to seize production of their top-selling set-top-box.

Ik zoek nog verdere bevestiging ... ik hoop dat het niet

waar is ...

CU

Red

 
Hmmm de commercie zal wel weer een nieuwe impuls nodig hebben, lekker met geruchten strooien is goed voor de handel (net als met de patch destijds)

We wachten wel af...:)

Gr FranX

 
Ik was zelf ook verontwaardigd toen ik dit bericht op s**4**l en op een 2 Engelse board's las, maar na navraag bij Humax zelf (UK) blijft dit verhaal grotendeels te kloppen.

Humax is wel degelijk hun IRDETO licentie kwijt (die is verlopen en door Mindport Irdeto niet meer verlengt) en ze hebben wel degelijk al enkele weken geen I-Chips (SAS404 of Euro chip) gekregen van Mindport Irdeto.

Het lijkt mij dus dat jouw insinuaties deze keer absoluut geen hout snijden.

 
Nou, dat kan ook wel wat netter, het is meer dan eens gebeurd dat op die manier de commercie fijn gespekt was. Dat dit nu niet het geval is, oke, dat is een jammerlijk feit.

Daarom vond Franx ook dat we moesten afwachten, helaas heeft hij ongelijk gehad met zijn veronderstelling (ik vind insinuaties zo'n vies woord).:)

 
als het daadwerkelijk zo is dat de Humax 5400 uit productie wordt genomen dat is dat een trieste zaak ...

Always look on the bright side : ik heb er al één

Snif

Red

 
Originally posted by redneck eyeball als het daadwerkelijk zo is dat de Humax 5400 uit productie wordt genomen dat is dat een trieste zaak ...

 


Always look on the bright side : ik heb er al één


 


Snif



Red
Mja, het feit dat je er al een hebt is natuurlijk heel leuk, een nadeel is echter :

Hoe zit het dan met support en nieuwe Software voor de IRCI 5400 ?

 
De Mercedes 190 wordt ook al een tijdje niet meer gemaakt, maar stukken zijn nog altijd zonder problemen leverbaar ...

Ik denk dus niet dat dat een probleem zal worden, de installed base is groot genoeg om te zorgen dat er zal worden verder geprutst met de firmware.

Op een paar kleine bugs na is die trouwens prima in orde.

Groetjes,

Red

 
Ter info:

'Internet sources lead by Dutch s**4**l website reported Humax to loose their Irdeto license and cease IRCI 5400 receiver production. In a letter received from Brian Koo, Project Manager at Humax Digital GmbH in Germany SatCritics team was happy to find that 'Humax has not reached any agreement with Mindport to cease Irdeto license' and 'will produce IRCI 5400 as usual'. Customers and distributors can sleep peacefully then'.

 
Tja, mijn sat-winkel op de hoek net even bezocht, die heeft zijn leverancier / importeur gebeld en die wist van niks..... dus we zien het wel wat er gaat gebeuren.

greetz, Matrix

 
Mijn sat leverancier had er nog drie op voorraad en kon ze bij zijn leverancier niet meer bestellen. Heb er dus vorige week maar snel eentje gekocht. Moet zeggen dat die Humax een stuk fijner werkt dan mijn Phillips en met een Aston en Viacces cam erin gaat er wel heel veel open.

Heb hem ook maar gelijk draaibaar gemaakt.

 
Ik ben zelf ook een fanatieke Humax gebruiker.

Ben zeer onder de indruk van z'n prestaties.

Echter moet ik wel één ding opmerken waar ik nog weinig mensen over heb gehoord.

Heb je de Humax al eens goed bekeken op een "echte" breedbeeld tv van zo'n 82cm?

Een vriend van me had ook een Humax 5400.

Echter na de aanschaf van z'n 82cm breedbeeld tv kon je de digitale opbouw van het beeld volgen.

Juist met de wat oudere films was dit erg iritant!

Het leek wel of het beeld na-ijlde. Ook op een ander merk tv was dit het geval, en ook met een andere Humax.

Met een standaard Philips doos, beeld strak!

Probleem zit dus duidelijk in Humax.

Op een gewone 55-63cm tv moet je goed kijken om het te kunnen zien, maar je ziet het wel.

Iemand die kritisch naar het beeld kijkt, m.n. de achtergrond bij de wat oudere films, moet het kunnen zien.

Getest met meerdere Humax software versies.

Gebruik nu bv. de 10108P met L1.36, Aston 1.03 op S*ca.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben opgemerkt?

Groet,

B.W.

 
Ja, breedbeeld is ronduit slecht met de Humax.

Vergeleken met een Strong 8000 draaiend in RGB modus.

 
Het 'na-ijlen' zit um niet in de ontvanger, maar wel degelijk in de TV...

Kijk maar eens in de menus of je iets kunt vinden met de kreet 'dynamic noise reduction' oid. en zet die maar eens uit.

Je kunt het heel mooi testen met een kleurenbalk, zoek maar eens een kanaal op met een kleurenbalk, en schakel dan over naar een zwart! beeld, je zult zien dat de kleurenbalk (vooral rood en blauw) vaag blijft staan.

Dit heeft te maken met de gebruikte 100Hz techniek in de TV.

Waar ik me wel zwaar aan irriteer bij de Humax is dat het beeld te ver naar rechts staat...

Maargoed we raken een beetje off-topic...

Nog even over de Humax, op een Duits board stond te lezen dat iemand vorige week nog een Humax het aangeschaft met MIC10001 en loader H2.08! lijkt er dus nog steeds op dat ze gewoon gemaakt worden...

Gr FranX

 
Na informatie uit eerste hand (direct vanuit humax uk dus) blijkt dat humax inderdaad geen Irdeto licentie meer heeft.

Die licentie was 2 jaar geldig en is 1,5 maand geleden verlopen. Humax heeft na herhaaldelijk telefoneren met Mindport nog steeds geen schriftelijke overeenstemming over de licentie, nog over het leveren van E- en I-Chips (die komen van Mindport en worden normaal geleverd aan o.a. humax)

Humax heeft wel degelijk klamme handjes en de productie van 5400's die nu nog plaatsvindt wordt geproduceerd uit oude voorraad van E-Chips (5000 stuks)

Ook is het zo dat de zogenaamde boxjes met MIC firmware uit duitsland door de handelaar of leverancies zelf geladen zijn met gepatchte software want humax leverd in europa geen 5400's met MIC software uit. (je kunt dat heel goed zien aan het belachelijk grote txt font in het zender menu, dat namelijk voor buitenlandse tekensets is bedoeld).

---

 
Juist ontvangen van :Arundhati Katdare

" Dear John,

I wish to inform you that this is just a rumour.

Arun"

als antwoord op mijn e-mail als volgt :

I read on the web that your company lost the license for

> irdeto and that the production of the irci 5400 will be stopped.

> Can you confirm or deny this ? What are the consequences for us , the

> people that bought the irci ? Support? New software ?

> A quick reaction woulkd be appreciated.

 
Het lijkt erop dat die 5400 is gebaseerd op euro ci technologie.

Moet humax um gewoon gaan aanbieden met een ander coderingssysteem.

Dan zijn er nog wel wat handige mensen te vinden die.... :biggrin:

 
@ JDSM,

Ik ken Arun goed, en die zal het ook ontkennen.

Zou jij ook doen als je bij humax werkte en je baan niet kwijt wil:)

Misschien is het jullie opgevallen dat er iedere keer alleen gesproken wordt van geruchten bij humax, maar ze nooit officieel stelling nemen?

Dat kunnen ze ook niet want dan lopen ze het risiko op problemen met Mindport.

 
Begrijp alle rumoer niet over de 5400. Het is inderdaad een top ontvanger en het is een gemis dat hij misschien niet meer gemaakt zou worden maar het is zeker niet het einde van deze fantastische Humaxlijn. Ik denk dat men in het algemeen in de toekomst toch zal overstappen op de 5300 als consument. Deze heeft in plaats van emb. Irdeto viacess er in zitten en aangezien in de nabije toekomst D+ en stream toch naar seca zullen switchen als codering zal er alleen nog maar in Irdeto Nova en Premiere te zien zijn. Wil je die zien kan je ook een Irdeto CI (het zal de prijs van oude tweedehandse 4.6 SE CI's wel omhoog drukken) aanschaffen.

Satwatcher

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan