Ik zeg 1 woord....

Hahaha, sowieso moet tanken gewoon terugkomen in de F1. Tanken en bandenwissel maakt het wel spannender, net zoals vroeger. Uitgezonderd Albers dan hè.....
 
1994, Jos met een verbrande neus. Oei dat jaar gingen ook Senna en Ratzenberger.......

Albers.............

 
Helaas, niet elke Youtube video met F1 beelden kan je delen. :(

Dus dan maar naar bed zonder beeld en morgen maar kijken. :)
 
Ik ben die 'nink sticker' van een hamilton spuugzat. Iedereen mag wat dat betreft kampioen worden, maar die schijnheil in elkgeval niet.
Maar eerlijk is eerlijk, hamilton is beter dan max dus hij zal het verdienen. Max is nog niet goed genoeg, aangezien hij zijn auto niet op de baan kon houden.
Triest maar helaas de waarheid.
 
Die wordt toch altijd voorgetrokken, dat zag je wel in Silverstone.
Met straffen is men totaal niet consequent, laatst kreeg Bottas nog een gridstraf vanwege het negeren van een gele vlag. Nu komt Hamilton er mee weg.
 
Als de uitslag van een race beïnvloedt wordt door niet consequent te straffen dan is de lol er bij mij al snel af.

Een link naar deze crash van Max:

Zoals het ging met die race in Silverstone, Hamilton wilde Max aan de binnenkant van de bocht passeren en Max snijdt terecht naar binnen maar Halminton neemt geen gas terug en je ziet dat Hamilton de apix van de bocht ook niet haalt, hoe moet je dat nu beoordelen als official?

Max zat op de ideale lijn en lag iets voor. Je kan toch niet verwachten dat een coureur als Max zijn gas loslaat om Hamilton voor te laten gaan?
Ik vond het een alles of niets actie van Hamilton maar ik denk dat Max het niet anders zou hebben gedaan.

Om dit in de toekomst te voorkomen en dat de wagens de bocht niet kunnen nemen moet er vlak voor een bocht een sleuf in het wegdek aangelegd worden zoiets als met slot racen, waardoor een coureur de ander niet in de weg kan rijden. :)
 
Om Senna te citeren: "If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver". Daar horen dus ook de nodige risico's bij, de stewards moeten clashes vooral consequent beoordelen. Nu is het de ene keer een race-incident en geen straf, dan weer een 5 sec time penalty of een drive through.
(...) waardoor een coureur de ander niet in de weg kan rijden.
Of gewoon hier en daar een dubbele rotonde aanleggen. 🤪
 
hamilton is beter dan max
Sorry, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Niet omdat ik per se zo voor Nederland ben, maar als Hamilton onder druk gezet wordt dan zie je dat hij fouten gaat maken, dat zag ik bij Max niet gebeuren. Er zijn wel meer punten te vinden waaraan je kunt zien dat Max toch een betere coureur is dan Hamilton. De verschillen zijn erg klein, dat wel.

Nu komt Hamilton er mee weg.
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat die situatie met de gele vlaggen niet het geval was las ik vannacht.

Ik vond het een alles of niets actie van Hamilton maar ik denk dat Max het niet anders zou hebben gedaan.
Zeker weten van wel. Dat kon je ook horen aan de commentaren van allerlei mensen in de studio waaronder ook Doornbos en die heeft ook F1 gereden. Ja als er een gat is probeer je er in te duiken, maar er zijn ook plekken waarvan je (zeker als ervaren coureur) zeker weet dat dit gewoonweg niet kan. Daar op Silverstone was dus zo'n plek waar je als coureur wist dat het niet kon volgens hun en dat je ook wist dat een alles of niets actie daarop niets ging uitdraaien.
Dat is toch wel iets anders dan toen Max daar probeerde aan Hamilton voorbij te komen, ook erg risky maar op de beelden was wel te zien dat Hamilton heel kort iets ruimte gaf, dan moet je dat ook niet doen.

Maar goed, we zullen het zien, Max zal vrijwel zeker niet winnen of er moet we iets heel speciaals gebeuren. Ik hoop dat ie het in elk geval allemaal op de baan houdt, dan maar 2de (als het kan) en dan uitvechten in de laatste race.
 
maar als Hamilton onder druk gezet wordt dan zie je dat hij fouten gaat maken, dat zag ik bij Max niet gebeuren
Dus max maakte geen fout toen hij pole wilde veroveren?;)
 
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat die situatie met de gele vlaggen niet het geval was las ik vannacht.

Dit had ook niks met gele vlaggen te maken maar witte vlaggen omdat er een snellere wagen aankwam en die witte vlaggen werden niet getoond aan Hamilton. Ook die boete van 25K is niet opgelegd aan Mercedes las ik gisteren.

Max moest op een gegeven moment gewoon de bocht insturen op Silverstone en Hamilton gleed een stukje naar buiten. 10 centimeter is dan genoeg om elkaar te raken en als dan nog ziet waar Max dat tikje krijgt dan hou die bolide echt niet meer onder controle. Ik weet zeker dat de politie jaloers is op Hamilton want zo passen zij het ook toe als men tijdens een achtervolging de vluchtwagen van de weg af willen rammen. :)

Maar laten wij eerlijk zijn, die verloren punten gaat Max nu enorm missen.
 
@Dr.Z Ze maken allebei fouten, maar dat was de stelling niet.

en Hamilton gleed een stukje naar buiten.
Op die plek -weten- de coureurs dat het niet -kan- dan moet je dat ook niet gaan proberen, ongeacht wie er naar binnen stuurt of naar buiten of glijdt. Dat is geen plek om het überhaupt te proberen.
 
Wat een aanfluiting.....
 
Wat een voortrekkerij.

Ik begrijp er echt helemaal geen bal meer van. Allereerst zit Max fout in de bocht want hij zat er nog niet voor, met als gevolg dat hij 2!! plekken terug moet, naar achter Hamilton.
Dan tegen het einde van de race is er een zelfde situatie, zelfde bocht maar nu zit Hamilton waar max zat, Hamilton zat er duidelijk NIET voor en dan moet Max de plek terug geven? Welke plek teruggeven? Hier heb ik geen begrip voor.

Dat nog een soortgelijke situatie, Max zit links en ik zie op de beelden dat ie heel licht aangetikt wordt door Hamilton, lijkt er in elk geval heel veel op. Ze gaan beiden buiten de lijnen en Max krijgt 5 strafseconden? Met als gevolg dat hij daardoor dus niet meer de bandenwissel kan doen voor de snelste ronde.
Wat een aanfluiting! :devil:
 
Ik heb ook de nodige vraagtekens over hoe de FIA vanavond zijn straffen uitdeelde.

En omdat bepaalde incidenten nog in onderzoek zijn en het nog onduidelijk is wat de FIA uiteindelijk gaat besluiten, zoals of er nog meer straffen uitgedeeld gaan worden die de uitslag kunnen gaan beïnvloeden, wacht ik het maar af.

Maar Max had de race zo wie zo niet gewonnen omdat zijn medium banden op waren.
 
Ik had heel veel willen zeggen na de race, maar aangezien mijn woorden nogal ongenuanceerd zouden overkomen heb ik maar even een cool-down gedaan.
Het is zo dat ik nogal slecht tegen onrecht kan en zeker erg slecht tegen nutkikkers die liegen en de boel manipuleren...
Maar al met al is dit een schande voor de sport waarbij het gaat lijken op een soort WWF, het amerikaanse worstelen.... je weet wel, de verklede mannen die net doen alsof zij een tegenstander vloeren.
Geld... geen sport, maar kijkcijfers en reclame inkomsten. Schande!!!
 
heb ik maar even een cool-down gedaan.
Heel verstandig. Dat had ik ook moeten doen als ik de uitspraken van Hamilton gezien had voordat ik mijn reactie geschreven had.
De reactie van Max was fair. Hij was het niet eens met de straffen maar wilde verder geen uitspraken doen.
Maar Hamilton moet dan zonodig hem weer beschuldigen van remtest, gevaarlijk rijgedrag, kut karakter enzovoorts bij de Britse media. Bah wat een arrogant, egoistisch jankertje is dat toch.
Hij zat al te janken bij de eerste rode stop, omdat Max een banden wissel kon gaan done, en maar vragen en lange lip trekken terwijl hij goed genoeg wist dat dit mocht en er zelf ook al gebruik van heeft gemaakt. Nee weeeehhh weeehhh nu heeft ie een gratis stop weeehhh.. Maar wel geniepig zelf zich zo ver naar achteren laten vallen bij de opstelling en andere geniepige truukjes.
Want als hij Max iets beter geraakt had, dan had Max een platte band gehad, einde WK voor hem want dan had ie die punten zo goed als zeker niet meer gehaald. Truukje mislukt en nu huilen dat Max zogenaamd een remtest had gedaan terwijl de heer H zelf mee terug schakelde en er tijd en plek genoeg voor had gehad om er langs te rijden. Dat had ie zogenaamd niet gedaan puur uit angst voor wat Max zou doen. Geloof je het zelf?
Zo iemand verdiend helemaal geen WK titel. Net zoals Schumacher hem niet verdiende toen hij Damon Hill er af reed in de laatste bocht.
Ik ga ook maar weer opnieuw even een cool down nemen...

Maar Max had de race zo wie zo niet gewonnen omdat zijn medium banden op waren.
Met aan grenzende waarschijnlijk had hij die inderdaad toch niet gewonnen, die medium banden bij de 2de rode vlag was ook mijns inziens een verkeerde keuze. Maar dat is ook niet het punt. Als er gelijke monniken, gelijke straffen wordt gedaan zou een verlies bijzonder jammer zijn geweest, maar niet onoverkomelijk. Ook nu heeft uiteindelijk Hamilton hem op snelheid ingehaald, daar erger ik me ook niet over.
Echter Max had dan nog wel de snelste raceronde misschien kunnen afpakken van Hamilton zonder die strafseconden. En de rest... ik wil het nog wel zien.

Er zullen nog wat straffen komen maar kom op zeg, het wordt tijd dat er een vast reglement van straf komt. Iedereen dezelfde straf en ofwel geen straf, ofwel dezelfde straf. Niet de een 5 seconden omdat ie over 2 lijntjes gaat en de ander slechts een waarschuwing.
Ik begrijp daarom ook totaal niet waarom alleen Max naar de FIA moest na de wedstrijd. Hoe dan ook, ik geloof er niet in dat ALS Hamilton nog een straf gaat krijgen, dit nog van enige verdere invloed zal zijn. Voor Max durf ik zo'n geloof niet te hebben, de FIA kennende.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan