Ik zeg 1 woord....

GODGELOEIENDE!!!!:ruzie::headbang:
Als het nou verdomme nog niet duidelijk is?
Max maakt een goede bocht, Hamilton maakt daar flink voordeel mee en wat gebeurt? Max moet steeds terug geven maar Hamilton niet, heeft zgn. zijn "voordeel" al weer terug geven in zijn eerste ronde. Ja doedel wat een gefoetel. En dat rijmt ook nog.
Als Hamilton deze race wint zal ik dat niet erkennen.
Dit heeft NIETS meer met betere coureur of eerlijk racen te maken maar met pure voortrekkerij.:grrr:

Ook wel erg opvallend dat Mercedes weer zoveel sneller is op een gele band dan een RedBull op een rode band.....
 
Heb al weinig zin meer om de race af te kijken, normaliter zat ik hier nu nooit berichten te schrijven. Zal nog eens de stops afwachten maar als duidelijk is dat LH gaat winnen zet ik 'm af. Met zo'n enorme voortrekkerij is m'n raceplezier wel verpest.
 
Jaaaaa geweldig, ben blij dat ik hem nog niet af gezet had. Perez had dit vaker moeten doen, helaas niet gedaan. Maar in deze race heeft hij Max toch wel maximaal geholpen. Schitterend, voorbij gereden en dan LW weer terug pakken en voorbij gaan. Super gereden deze keer van Perez!! Complimenten! (Y)
Zal vermoedelijk uiteindelijk niets uit maken maar het heeft toch minimaal een kansje opgeleverd. Hulde aan Perez!
 
Jaaaaa safety car.... die had wel wat ronden eerder mogen zijn, nu nog maar 4 rondes... gaat dit nog lukken? Pfff zit op het puntje van m'n stoel maar ben bang dat die SC te lang buiten zal blijven.
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HIJ HEEFT HEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :aanbid:
:aanbid::aanbid::aanbid::aanbid::applaus::applaus::applaus::applaus::applaus::applaus::cheer2::cheer2::cheer2::cheer2::cheer2::eerste::eerste::eerste:
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Dr.Z
Yeahhhhh wat een race en inhaal actie van Max na de safety car met die rode band. :applaus::eerste:

Volkomen terechte overwinning na die dubieuze beslissing in het begin.

Magistraal gedaan door Max en zijn team.
 
@Black Tiger, zoals jij de emoties hier van jou afschreef, ik kon niet eens van de bank afkomen om de mijne hier te verwoorden. Maar de ontknoping van deze race kan je niet eens voor een film bedenken ook Netflix niet, niemand had dit kunnen voorspellen.

Wat een strategie van Red Bull om Max op de rode band te zetten en wat een onsportieve reactie van Toto Wolff naar de FIA. Terecht dat die andere wagens de safety car mochten inhalen want zo zijn de regels. Oh wat was ik boos toen ze dit eerst niet wilde doen.

Omdat Mercedes zich passief opstelde en dacht dat het kampioenschap al binnen was omdat Hamilton sneller was dan Max, daarmee verloren ze de race en dit kampioenschap.
 
Mercedes kan protesteren wat ze willen, bij die inhaal manoeuvre niks fout.

Ik begon hem ook een beetje te knijpen toen op het laatste moment die safetycar kwam.

Max is in mijn ogen de terechte winnaar.
 
ik kon niet eens van de bank afkomen om de mijne hier te verwoorden.
Ja dat was teleurstelling aan mijn kant in eerste instantie, gelukkig staat mijn pc in de kamer dus ik draai me om en zie die safety car weg gaan en het resultaat. heeft toch wel een minuutje geduurd voordat ik het even kon wegschrijven. Pfffff... ik wilde er niet nerveus van worden omdat ik wist dat Max weinig kans had gezien de snelheid van Mercedes, maar pfffff.... bijna hartverzakking gehad van de spanning hier.

Dat klagen van Mercedes of over die 20cm heel even voorbij Hamilton ging achter de safety car.... erg kinderachtig, want hij zat er voordat het weer begon ver genoeg achter. Dit bezorgt Mercedes bepaald geen goede naam. Slechte verliezers.
Was beter geweest als de directeur van Mercedes even naar Toto had gebeld om die klacht in te trekken en zich een fatsoenlijk verliezer te tonen.

Als Hamilton gewonnen had, oke jammer maar dan was dat ook beloning geweest voor zijn harde werk het hele seizoen. Nu viel het kwartje met veel geluk en ontzettend goede besluiten van Red Bull de andere kant op, geweldig!

En Christian Edward heel sportief. Wat hij zei als antwoord op de vraag of hij Mercedes een slechte verliezer vond. Hij gaf een politiek correct antwoord maar niks negatiefs t.o.v. Mercedes, ik mag die gast wel.
 
Mercedes heeft 2 protesten ingediend @freggel1. 1 gaat over het inhalen terwijl de safety car nog op de baan was en de ander over waven.
Nergens staat dat het verboden is om de luchtstroom te breken van je tegenstander en er werd ook geen DRS gebruikt waardoor Hamilton Max zou kunnen inhalen.

En wat die safety car betreft, kan je als coureur daar rekening mee houden als Hamilton al vol gas weg rijdt. Mercedes verwacht dat Max netjes en met respect achter Hamilton blijft rijden.

Als er iets teruggedraaid gaat worden dan is het voor mij over met de liefde voor F1 en dan kunnen ze maar beter in Canta's F1 races gaan rondrijden.
 
en de ander over waven.
Nee dat is gecorrigeerd in de uitzending. Het blijkt dat 1 protest ging over dat inhalen met de safety car op de baan. Het andere protest is tegen de FIA dat ze Max die twee of 3 auto's lieten inhalen waar hij nog achter zat tijdens de SC omdat hij een bandenwissel had gedaan.
Daar kan noch Max noch Redbull iets aan doen, dat was een FIA of stewards beslissing, maar dat is dus die tweede klacht, er is geen klacht ingediend over het waven.

Als ze Max op welke wijze dan ook het kampioenschap afnemen, dan maakt het mij ook niet meer uit dat NENT het volgend jaar uit zendt, want dan hoef ik 't ook niet meer te zien. Dan is mijn liefde ook voorbij voorlopig.
 
Dat incident in de eerste ronde waardoor Hamilton buiten de baan kwam en er toen maar voor koos om de bocht flink af te snijden dat kreeg ook geen aandacht. Men zegt dat dit 'forcing another driver off the track' is maar Max bleef netjes binnen de lijnen en Hamilton was zijn plek al verloren voor de bocht, hij heeft toch ook remmen?
 
Nee dat is gecorrigeerd in de uitzending. Het blijkt dat 1 protest ging over dat inhalen met de safety car op de baan. Het andere protest is tegen de FIA dat ze Max die twee of 3 auto's lieten inhalen waar hij nog achter zat tijdens de SC omdat hij een bandenwissel had gedaan.

Klopt helemaal @Black Tiger maar dat kan Max nooit aangerekend worden. De regels zijn dat alle coureurs die een ronde achterstand hebben de safety car mogen inhalen. Als de FIA besluit om niet iedereen de safety car in te laten halen is dat de beslissing van de FIA en daar heeft Max niks mee te maken. Hoogstens zou de FIA zijn excuses moeten maken en het daar bij moeten laten. :)
 
Het gaat o.a. om dit artikel:

48.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.

edit:

Net de beelden terug gekeken maar Max blijft tot na de streep achter Hamilton dus van inhalen is naar mijn mening helemaal geen sprake.
 
Laatst bewerkt:
Net de beelden terug gekeken maar Max blijft tot na de streep achter Hamilton dus van inhalen is naar mijn mening helemaal geen sprake.
Dan moet je nog maar eens opnieuw goed kijken, er is een stukje waarbij ook een bocht naar rechts komt, maar Max net heel even met zijn voorvleugel voor de auto van Hamilton zit. Echt duidelijk te zien.
Werd ook bevestigd door de commentators na de race en die weten wel waar ze het over hebben.
Het is maar iets van 20 of 30 centimeter dat ie er voorbij is en ook maar zeer kortstondig, maar dat is dus waar Mercedes op zit te azen.

Feitelijk ben je dan bezig met inhalen maar het is maar waar ze de lat leggen met vanaf welk punt dat "overtake" begint.
Mijns inziens is het pure muggenzifterij en daarnaast heeft hij er geen voordeel aan behaald. Hij heeft voordat hij echt inhaalde (toen de SC weg was) nog een tijdje zeker bijna een halve seconden achter Hamilton gereden.
Tevens was hij al weer terug achter hem voordat ze bij de lijn waren en ook voordat Hamilton weer begon met racen.
 
1. Mercedes heeft niet adequaat gereageerd bij de eerste VSC
2. Mercedes heeft niet adequaat gereageerd bij de eerste SC

Heel veel ronden eerder aan LH vragen welke banden wil je bij een SC? Daarna niks, komt er een SC zeggen ze "Stay out"...

1. Mercedes is snel
2. Red Bull beter is tactisch beter....

Nadien niet zeuren in mijn optiek, Mercedes heeft nu gewoon de verkeerde keuzes gemaakt. De race is clean & fair gereden en verreden.
 
Laatst bewerkt:
Zo is dat en niet anders Maxstar!

Ik heb deze even gejat van Abbs bij jou op het forum, vond het zo schitterend, kon het niet laten. :biggrin:

Screenshot-2021-12-07-at-17-22-19-4-Facebook.png
 
Dan moet je nog maar eens opnieuw goed kijken, er is een stukje waarbij ook een bocht naar rechts komt, maar Max net heel even met zijn voorvleugel voor de auto van Hamilton zit. Echt duidelijk te zien.

Ik heb dit gezien maar dit mag geen naam hebben en het is geen inhaalactie.

Die regel is er vooral voor, zoals het door Jan Lammers werd uitgelegd, dat bij een finish onder geel de achterste coureur niet mag inhalen en dan de zege nog effe kan claimen. Hamilton liet in de vorige race ook een gat vallen van meer dan 10 autolengtes om zo te voorkomen dat Max zijn banden op temperatuur bleven, daar is Hamilton ook niet voor bestraft. Onsportief gedrag maar wel een manier om elkaar flink te frustreren.

Hamilton is er erg goed in om Max zijn inhaal acties zo te manipuleren dat het bij de stewards terecht komt. Hamilton denkt, laat Max de actie maar maken dan ga ik er wel over klagen. Als je ziet dat iemand jou eruit remt, waarom dan nog insturen? Hamilton wist donders goed dat als hij direct weer op de baan zou terugkomen dat dit hem plekken zou gaan kosten dus ging hij vol gas over de uitloopstrook en had hij 100 meter voorsprong. Was dat met Max gebeurd dan was Max bestraft met 'leaving the track and gaining an advantage'.
 
Laatst bewerkt:
TADA! Protest 1, wat dus over die zgn. inhaalactie gaat is AFGEWEZEN! En terecht!

Blijft nog het protest v.w.b. de beslissing om de auto's achter de safety car te laten inhalen, maar ook dat zal vermoedelijk afgewezen worden.

Klopt wat je zegt, Max strijdt open en soms hard en accepteert dan indien nodig zijn straf. Hamilton is meer smiechtig en manipulerend.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan