Leve de reclame

Het snap percentage van mijn provider is niet zo hoog.

Als ze al begrijpen wat het probleem is zullen ze zich verschuilen onder het feit dat ze alleen maar een doorgeefstation zijn.

Toen ze metingen verricht hadden voor mijn telefoonaansluiting stond nummerweergave uit. Het heeft dagen geduurd voordat ze dit snapten. Mijn buurman spreekt heel goed Duits, maar het lukte hem niet zomaar om een probleem te beschrijven. Er zit hier in het dorp een bedrijf dat vertegenwoordiger is voor mijn provider. De man kon mij niet uitleggen dat mijn telefoonverbinding nu via internet gaat en niet meer analoog of isdn. Hij gaat dan heel interessant bellen met het bedrijf en niemand snapt meer iets. Ik begin er ook maar niet aan. Ik heb nu zenders onder de knop staan welke met rust gelaten worden.

Ik denk ook niet dat de provider er iets mee te maken heeft.

@arrt44

Ik had een Philips smartTV. Ik kon er youtube op kijken, internetten, van een paar Duitse zenders programma's terug kijken enz.

Als ik wat anders wilde dan TV kijken kreeg ik ineens een scherm met de tekst dat de voorwaarden veranderd waren.

Het einge wat ik nog kon was de voorwaarden lezen een aangeven of ik er mee akkoord ging. Zowel ja of nee hadden het effect dat deze tv alleen nog maar de voorwaarden geeft en ik er verder niets anders mee kan dan tv kijken.

 
@BT

Inderdaad mijn broer heeft een ci module erbij gekocht omdat er een digitale tuner in de TV zit geen losse ontvanger nodig. Maar ik wou hem HBBTV laten zien onder de rode knop maar onder de rode knop geen HBBTV maar Ziggo ik moest accoord gaan met de voorwaarden en een pincode ingeven dat heb ik niet gedaan en kwam weer terug naar het beginscherm of mijn broer het later zelf gedaan heeft weet ik niet.

Achteraf blijkt dat Ziggo geen HBBTV doorgeeft maar hun eigen software moet je gebruiken voor uitzending gemist en ik las dat UPC het nog bonter maakt die vraagt geld als de uitzending ouder is als een paar dagen.

Terwijl de NPO er een mooie gratis app voor heeft.

Zelf heb ik Telfort internet maar ik hoef nergens iets aan te klikken bij mijn TV dus dat bedoel ik er mee dat Ziggo het toestel overneemt.

En door een Chromecast usb stick te kopen kun je de Ziggo software natuurlijk ontlopen op een Chromecast kun je wel gewoon uitzending gemist kijken.

@Dirk

Denk dat op de TV van mijn broer ook wel You tube kan kijken ben nog niet terug geweest bij hem.

 
Het is een beetje rot met die Philips TV's moet ik eerlijk zeggen, als je daar zo'n CI in steekt hebben ze wel eens een eigen willetje. Laatst ook bij zo'n ding door de menustructuur moeten fietsen voor een simpele wijziging te doen omdat hij standaard steeds iets anders pakte dan aangegeven.

Misschien dat er met dat Hbbtv knopje ook zoiets is.

Uitzending gemist zit bij Ziggo inderdaad bij hun ITV (interactieve TV) erbij, waar ook die pincode voor nodig is voor evt. betalingen voor films buiten het gratis pakket.

Wat??? Vraag UPC geld ervoor? Ook voor de publieke zenders? Ik weet dat je voor de commercielen moet betalen maar bij de NPO is dat gratis. Te gek voor woorden dat ze dan geld tellen, ook al is het ouder. :sad:

Ik heb wel Ziggo en ook een SmartTV en die gebruik ik ook zonder dat Ziggo zich er mee bemoeit, dat moet een SmartTV gewoon kunnen. Ik heb zelfs SmartTV op m'n blueray speler. :)

 
Ik wil dit topic weer even aanslingeren:

Uit pm contact met de heer Digicom weet ik, dat hij nog steeds ongewenste reclame doorkrijgt, als hij muziekzenders op heeft, ook via zijn dreambox en computer.

Dat vindt ikzelf erg vreemd, omdat ik hier de hele dag muziek op heb staan, via internet radio, wereldwijde radio zenders pc, en youtube op pc. Dat alles (bijna - youtube) zonder reclame...

Het is moeilijk een juiste inschatting te maken, hoe het computer/ internet gebeuren bij een ander problemen geeft, maar ik zou het toch op prijs stellen, als deskundigen er eens over nadachten...

Dat nadenken is niet mijn sterkste punt, en alhoewel Dirk er veel aandacht aan schenkt, heb ik het idee, dat hij ergens een kleinigheid over het hoofd ziet... Bij voorbaat dank, vr.gr. George

 
Tja ik vind het maar vreemd. Zeker als het ook op de Dreambox gebeurt.

Als deskundige op computergebied ga ik dan toch weer terug naar iets wat ik al in het begin schreef, malware of de provider.

Maar dan is het weer vreemd dat het ook op de Dreambox gebeurt. Dan kan het vrijwel alleen nog de internet verbinding van de provider zijn.

Alleen geloof ik daar weer niet in omdat:

a.) dit niet mag

b.) anderen met dezelfde provider dan hetzelfde probleem zouden moeten hebben.

Met die radiozenders, youtube etc. ken ik dit probleem niet. En de twee voor de hand liggende oorzaken roepen teveel twijfels op, heb er verleden keer al veel over nagedacht. Dus ik kan er verder niets mee. Hopelijk heeft iemand anders nog ideeën.

 
@B.T: Dank voor de meedenk.

Je geeft 2 redenen, waarom je niet denkt, dat het de provider is:

Dat het niet mag, zal waarschijnlijk mensen met dollartekens in de ogen niet weerhouden.

Voor de 2e reden heb ik Dirk al gevraagd, of hij niet eens bij buren of kennissen kan vergelijken.

Tevens, of hij niet eens zijn provider erbij kan betrekken. Die moeten toch ook een "kundendienst" hebben...

Youtube geeft wel op gegeven ogenblikken reclame, maar dan stopt in ieder geval het programma, waar je naar luistert....

Een dwarsstraat is, dat ik wel eens gelezen heb, dat je ergens zeer goedkope abbonementen kon afsluiten, als je toestond, dat je onderbroken werd door reclame. Ik kan me echter niet herinneren, of dat telefoon of internet was, en ook niet, in welk land. gr. George

 
Mijn buren gebruiken geen internetradio. Ze kennen de mogelijkheid niet eens. Verder zijn het Duitsers die de reclame kunnen verstaan en zich daar niet aan ergeren.

Toevallig was hier een Nederlandse buurman die goed Duits kent. Hij was hier vanwege zijn dreambox. Ter demo heb ik hem gewezen op internetradio via de dreambox. De wet van Murphy deed zijn werk. Geen reclame te horen. Hij was weg en ik zette een Spaanse zender op. Ik werd gelijk getrakteerd op een welkomstreclame. Er was geen woord Spaans bij.

Ik heb een aantal zenders nagetrokken waar ik reclame op krijg. De Spaanse zender wordt gehost bij een Amerikaanse provider. De stream komt echter via Frankrijk RUNISO streaming.radionomy.net

Van de stations welke ik nagetrokken heb gaat de stream via streaming.radionomy.net, ongeacht in welk land hun website gehost wordt.

Enkele stations waar (nog) geen reclame op zit gaan via streaming.radionomy.com

Inmiddels zijn er al vragen te vinden in Duitse forums. Er zijn dus meer mensen met dit probleem. Het geeft mij het gevoel dat er weinig tot niets aan te doen is.

Als ik echt ga zoeken op internet loop ik tegen talloze aanbiedingen van abonnementen aan van reclamevrije internetradio.

De reclame komt voor op steeds meer zenders. Het wordt dus nog steeds uitgebreid. Het maakt niet uit wat voor apparaat gebruikt wordt. De reclame boodschappen komen voor op een internetradio, computer, dreambox en smartphone.

Jammer dat weer iets waar ik al ruim 10 jaar van geniet om zeep geholpen door ongewenste reclame.

 
Vanmorgen schreef ik nog dat de streams via streaming.radionomy.com nog zonder reclame waren.

Helaas ook deze moeten er aan geloven. Het breidt alleen maar uit.

Ook hebben ze het intussen geperfectioneerd. De reclame begon in een pauze tussen twee muzieknummers en de zender kwam midden in het lopende nummer terug. Nu begint de reclame in de pauze tussen twee nummers, wordt een beetje gerekt met een pauze geluidje , en de zender komt terug tussen twee muzieknummers. Hierdoor lijkt het alsof de reclame bij de zender hoort. Alleen de taal klopt niet met de taal van de zender. Ook is het volume van de reclame hoger dan het volume van de zender of de eigen reclame van de zender.

Opvallend is dat de streams van de Duitse zenders met rust worden gelaten. Hier zitten alleen eigen reclames op. Op de NDR is zelfs helemaal geen reclame.

 
Het zou kunnen dat radionomy is begonnen met landgerichte reklames, dat is natuurlijk wel een mogelijkheid als het alleen gebeurt bij zenders die van of via deze groep afkomstig zijn.

Ik ging er in eerste instantie van uit dat het bij alle radiozenders en youtube voor kwam.

Heb al een tijdje niet meer naar geluisterd maar zal radio tijdloos nog eens wat vaker opzetten om te zien of er iets gewijzigd is. Wat ik hierbij wel al gelijk merk is dat de stream niet stabiel is, kan aan Ziggo liggen. Af en toe hoor ik een korte onderbreking van een seconde op dit moment.

Je hebt je trouwens vergist. Het domein streaming.radionomy.net bestaat niet, want radionomy.net is vrij.

De stream moet dus de hele tijd al van radionomy.com zijn afgekomen. Maar ik heb nog mijn twijfels of de reklames daar ook vandaan komen. Dan zou dat immers bij Marie en mij ook het geval moeten zijn. Heel vreemd.

In elk geval goed dat het op forums ook aangekaart wordt zodat je in elk geval weet dat je niet de enige met het probleem bent, en zo krijg je misschien ook sneller een oplossing.

 
Om het uitzendpad aan te geven heb ik streaming.radionomy.net evenals streaming.radionomy.com gebruikt .

Afhankelijk van de zender wordt er een nummer aan toegevoegd, afgeleid van het ip adres.

Zo wordt Radio Tijdloos, Radio Nostalgia(NL), Antiguos Pero Buenos(Spanje) enz. gestreamd vanaf ip 31.12.64.204 en heet de stream "streaming204.radionomy.net"

Addictive 50S(Belgie) wordt gestreamd vanaf ip 31.12.64.208 en heet de stream "streaming208.radionomy.net"

Radio Bop wordt gestreamd vanaf ip 31.12.65.210 en heet de stream "streaming304.radionomy.com"

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is haast geen zender meer reclame vrij. Bij de welkomsttekst wordt in het Duits reclame gemaakt om een app aan te schaffen om zonder reclame te kunnen luisteren.

 
Oeps, ik had verkeerd gekeken. Het .net domein is wel geregistreerd, dus klopt helemaal wat je zegt. :bloos:

Het moet dan toch iets van Duitsland zijn op een of andere manier, als er ook in het Duits een reclame gemaakt wordt om een app aan te schaffen. Maar toch vind ik dat dat vreemd. Misschien kun je eens Radionomy aanschrijven of die er iets van weten?

Ik heb gisteren een tijdje Radio Tijdloos zitten luisteren en geen reclame gehoord.

 
Hierbij het antwoord, dat ik kreeg van de eigenaar van Rol radio, n.a.v. een meel, die ik hem gestuurd had, over Dirk Digicoms probleem Veel wijzer worden we er niet van. Alleen wel, dat dit soort reclame toch in opmars is. Potdorie... gr. George

Dag George,

Ik  weet van welkom tekst bij het opstarten van een radio niets af. Ik weet dat sommige gratis streams dit doen.

Wij werken op het netwerk van radionomy.

Tot voor kort konden wij dat zonder reclame doen.

Echter in de voorwaarden van radionomy staat dat wij 2 keer per uur een blokje van 2 minuten moeten reserveren zodat zij er reclame kunnen inlassen.

Hoe dit in zijn wer gaat? We draaien nu 2 maal per uur een instrumentale mp3 mat als tag  Advert – Advert.

Als radionomy dit oppikt wordt onze stream voor 2 minuten onderbroken voor reclame. Als er geen reclame voorzien is in een bepaald land, dan hoor je gewoon de instrumentale plaat.

Voor heen konden we gewoon een korte jingel draaien, maar omdat er nu wel degelijk reclame loopt in belgie moeten we 2 min inzetten ander loopt het niet syncroon en kan het zijn dat ons volgend nummer al half begonnen is na de reclame.

Dit loopt nu, op een paar uitzonderingen na wel goed.

Helaas moeten we er de reclame bij nemen, want radionomy betaald voor ons de zeer dure sabam en simim rechten.

Iets wat voor ons station anders niet haalbaar meer is.

Hopelijk heb ik je goed geinformeerd.

Met vriendlijke groet,

Marc Holtzem

www.rolradio.be

Ps; Deze uitleg geld voor alle radios die via radionomy draaien.

 
Hmmz... da's jammer.

Ik wist wel dat ze een keine reservering hadden bij radio Tijdloos, die dan inderdaad een instrumentaal stukje draaide van kort. Vond het vreemd dat dit afgebroken werd en na enig zoeken bleek dit om een reservering voor reklame te zijn, dus dat was me wel bekend.

Maar het gebeurde netjes tussen twee nummers, er werd geen muziek voor onderbroken.

En dit is dus slechts 2x per uur, het blijft dan toch vreemd dat Dirk het bij voorkeuze zenders wel had en anders niet. Of het is bijzonder toeval geweest dat hij net de zenders op de voorkeuze aanzette op het moment dat die reclame er was.

Misschien kan Dirk bevestigen of het inderdaad 2x per uur is, dan weten we met zekerheid waar het vandaan komt. Kan het me wel voorstellen want die rechten zijn inderdaad behoorlijk duur. Ook in Nederland, alleen is het hier dan Buma (minimaal 312 euro p/j) en Sena (ook iets rond dat bedrag).

In Belgie is dat bij mijn weten niet goedkoper.

 
Ik kan goed merken dat het nog geperfectioneerd wordt.

Het reclameblokje wordt nu zo opgerekt dat het past. In het begin begon het aan het eind van een muzieknummer en kwam midden het volgende nummer terug. Nu past het precies in de gereserveerde ruimte.

Heel af en toe zet ik toch een zender op welke via radionomy gestreamd wordt. Als ik geen welkomsttekst krijg laat ik hem staan. Er wordt nu voor veel meer klanten reclame gemaakt. Het is duidelijk aan het uitbreiden. De welkomsttekst is niet altijd meer aanwezig. Het het geluidsvolume is hoger dan de zender en daardoor zo hinderlijk dat gelijk uitgeweken wordt naar een andere zender. Ze maken in de welkomsttekst reclame voor een app welke je aan moet schaffen. Je kan dan met een abonnement naar reclamevrije zenders luisteren.

In het begin dacht ik dat de welkomsttekst alleen onder de voorkeuze toetsen zat. Dit bleek niet juist, maar dit gebruikte ik het meest. Een keuze uit mijn favorieten heeft hetzelfde effect.

Het maakt niet uit met wat voor apparaat je luisteren wil. Het komt voor op een internetradio, PC, dreambox en smartphone.

Eerder heb ik een mail gestuurd naar radio-nostalgia (NL) over dit verhaal. Hier krijg ik geen enkele reactie op.

Het antwoord dat Marie gekregen heeft van Rol radio is duidelijk genoeg. Het antwoord is waar ik al bang voor was.

Als ik in de hobbykamer zit gebruik ik nu mijn PC voor achtergrondmuziek. Met de PC kan ik controleren waar de stream vandaan komt. Komt deze van radionomy, dan zoek ik weer een andere zender.

 
Zo blijf je lekker bezig, Dirk....  :grin:

Anders plaag je maar ouwe omaatjes op de hoek van de straat...  ;) gr. George

 
Erg jammer dit, want ik luisterde heel graag naar radio Tijdloos. Dat was een favoriete zender van me. Op TV heb je tenminste nog een optie om het geluid te nivelleren, als het dan opeens harder gaat wordt het automatisch teruggebracht tot "normaal" niveau van de rest, idem als iets zachter gaat.

Heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of audio spelers als VLC, Mediaplayer of anderen ook zo'n optie hebben.

Dit zijn echter wel behoorlijk veel zenders. Gisteren even een kijkje genomen bij Radionomy en die verzorgen behoorlijk wat zenders, veel meer dan ik dacht.

Achja, gelukkig zijn er ook nog genoeg goede zenders die niet via die club uitzenden. ;)

 
bijvoorbeeld: http://www.181.fm/

Veel keus, maar ik kan natuurlijk niet garanderen, dat die geen reclame meesluizen...

Of, als je van Portugese fado houdt: Radio Amalia. Mijn persoonlijke favoriet, alhoewel die zelf reclame uitzenden.

Maar we merken het op alle vlakken. Voor steeds meer programmaatjes of apps moet betaald worden. Of worden we uitgemolken?

Div. voorbeelden zijn te geven. Dyndns. Windows, die naar verluid weer verouderd.

De providers van de sat sites, die opeens de back up dicht gooien...???

Misschien is dat "uitmelken" niet helemaal eerlijk uitgedrukt. De mensen, die dit soort progjes maken, willen toch ook kaas en boter op brood...Vr.gr. George

 
Makers van apps willen ook graag verdienen ja, een appje programmeren is immers ook werken. Windows kan men het eerste jaar gratis upgraden las ik net dus dat is ook wel leuk.

Voor een service als dyndns heb je toch een domein en een server nodig en zo'n dns applicatie. Kost allemaal geld, dus dat die op een gegeven moment ermee stoppen begrijp ik wel. Maar er zijn nog zat alternatieven waarvan no-ip.org de bekendste is.

Wat bedoel je providers van sat sites die opeens de backup dicht gooien?

 

Wat bedoel je providers van sat sites die opeens de backup dicht gooien?


Misschien gebruik ik de verkeerde termologie,(Ik heb niet de beschikking over de Grote Vandaal...  ;) ) : Maar heb jij vorig jaar geen problemen gehad, met deze sat forums, zodat je nieuwe software moest plaatsen? gr. George

 
Laatst bewerkt door een moderator:
marie zei:
bijvoorbeeld: http://www.181.fm/

Veel keus, maar ik kan natuurlijk niet garanderen, dat die geen reclame meesluizen...
Ik geef het op. Ook hier werd ik getrakteerd op een hinderlijke welkomstreclame. Deze gaat niet eens via radionomy.

Ook andere zenders worden intussen voorzien van reclame.

Jaren geleden hadden satellietproviders ook nonstop radio pakketten. Er is nu geen provider meer te vinden die dat nog heeft. De belangstelling was laag en zakte waarschijnlijk nog verder in met het fenomeen internetradio.

Ik ga maar weer terug naar mijn eigen muziekbronnen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan