Leve de reclame

Toch vind ik het vreemd, want 2x per uur reclame oke, maar welkomst reclame hoor ik hier niet als ik een radionomy zender op zet. Of ligt dat nu aan mij omdat ik via de browser luister?

 
Jij luistert via browser, en ik daarnaast ook met internet radio, en geen onnodige reclame.

Wij beiden vinden het dus vreemd... Maar Dirk zit ermee... gr. George

 
Ja precies, daarom begin ik ook te twijfelen of de genoemde oorzaak wel de daadwerkelijke oorzaak is.

Als het met Radionomy zou meekomen, hetgeen wel het meest voor de hand liggende is.... waarom horen wij het dan niet?

Ik ga eens via de browser luisteren maar dan niet via radio-tijdloos.nl maar via radionomy.com om te zien of er misschien verschil in streams is en of er dan wel reclame komt.

Het zou toch wel van de gekke zijn als alleen Duitse luisteraars daar last van zouden hebben, toch?

 
Vreemd, nu anderhalf uur zitten luisteren via de Radionomy link en ook hier slechts 1x een instrumentaal nummer gehad wat na een tijdje weer weggefade werd zoals normaal (die reclame ruimte van 2 minuten vermoedelijk) maar 0 reclame gehoord, geen welkomsttekst, niks, nada, noppes.

Behalve heerlijke muziek dan. :jow:

 
Ik denk ook dat nu nog alleen de Duitsers er last van hebben. De welkomsttekst en reclame is ook in het Duits. In het begin werd er alleen reclame gemaakt voor jamendo.com en sky. Alle twee betaal abonnementen. Nu zij er al veel meer reclames gericht op Duitse zaken. Het is zinloos om Duitse reclame in andere landen uit te zenden. Ik zit helaas vast aan het Duitse internet. Ik heb geen ander alternatief.

Het maakt niet uit waarmee ik wil luisteren. Ik denk dat buiten Duitsland niemand er nog last van heeft.

Gezien het bericht dat Marie van Rolradio terug gekregen heeft, komt er in de toekomst niemand meer onderuit.

Ik heb gekeken wat Radionomy is. Ze geven zelf aan dat ze een commercieel bedrijf zijn en radiostreaming verzorgen. Je moet 4 minuten reclametijd per uur toestaan wil je er gebruik van maken.

Helaas na meer dan 10 jaar internetradio val ik weer terug op oude banden met muziek.

Door de overvloed van reclame op de media ben ik allergisch geworden voor reclame in welke vorm ook. Daarom heb ik hier zoveel problemen mee. Jammer dat er weer een goed medium opgeofferd wordt aan de reclame.  >:(

 
@Dirk: Wat alternatief betreft, en ter controle van je bevindingen, probeer eens te luisteren met een proxy server... Dan zit je nog wel vast aan duits internet, maar misschien kan je daarmee bevestiging krijgen over je plaaggeest R..... ??? gr. George

 
Je neemt me de woorden uit de mond Marie.:)

Dat zal op dat radiotoestel misschien niet mogelijk zijn maar wel op een pc. Er zijn tegenwoordig ook vaak aanbiedingen van VPN verbindingen voor een appel en een ei voor een jaar. Kun je ook proberen, zit je via allerlei wereldwijde ip adressen.

 
Je neemt me de woorden uit de mond Marie

Oprechte excuses... Dat was echt mijn bedoeling niet...  :achja:

Kan de moderator mijn reactie miet weghalen dan ???  ;) gr. George

 
Via een proxy server lukt het niet. Ik krijg wel de websites, maar geen enkele stream wordt afgespeeld. Ik heb ook nog geprobeerd via het TOR netwerk. Ook hier hetzelfde verhaal als de proxy server. Ik denk dat een VPN verbinding ook niet zal werken.

Bovendien heb ik daar niets aan voor gebruik van de internetradio of dreambox.

Ik heb ook ontdekt dat bij een enkele zender, waarvan ik dacht dat deze reclamevrij was, een instrumentaal stukje muziek komt. Dit wordt met een seconde overgenomen door een reclameblok. Het is duidelijk nog in ontwikkeling maar komt steeds op meer zenders voor.

 
Nouja, het was ook te verwachten met de hoge kosten voor internet radio en de steeds toenemende controles daarop. De enige mogelijkheid om daar enigszins vaste inkomsten voor te genereren is reclame. En als het 2x per uur is, ach dat is nog goed te doen en de muziek wordt er niet voor onderbroken.

Bij de commerciële zenders op TV is er al bijna elke 10 minuten een 8 tot inmiddels 9 minuten reclame en films worden gewoon onderbroken.

Persoonlijk vind ik dat een van de allerslechtste invloeden die zijn komen overwaaien uit de states.

 
Ik heb als reactie op mijn vraag aan Radio-Nostalgia een vergelijkbaar antwoord gekregen als Marie.

Beste meneer Digicomm,

Op de eerste plaats excuses dat u even op antwoord moest wachten wegens drukke werkzaamheden.

Het doet mij natuurlijk deugd dat u al lange tijd een tevreden luisteraar bent van Radio Nostalgia. En ja, ik ben natuurlijk net als u teleurgesteld dat het niet meer zo is als het was. Het feit wil dat Radionomy, de host van Radio Nostalgia, de  radiostreams financiert vanuit reclame-inkomsten. Dat fenomeen was van meet af aan al het geval in de Verenigde Staten en in Frankrijk.

Twee maal per uur is er een reclameblok van twee minuten. In alle andere landen van de wereld is dan een zgn. filler van exact 2 minuten te horen die ik zelf op de server heb gezet.

Zoals u heeft geconstateerd is Radionomy een experiment van een half jaar begonnen met reclameblokken in Duitsland (en volgens mijn bronnen ook in Nederland, hoewel ik het zelf nog niet heb gehoord).  Ik vind dit uiteraard enorm vervelend voor u maar tegelijkertijd kunt u zich voorstellen dat ik er niets aan kan doen, daar ik voor de radiostream, de techniek en distributie,  afhankelijk ben van Radionomy.

Ik hoop dan ook dat het niet betekend dat u afscheid van Radio Nostalgia zult nemen en dat er toch een zekere gewenning zal plaatsvinden aan de blokken. Ik heb al vernomen dat het volumeverschil (overheersende reclames) zal worden aangepast.

Ik hoop dat ik u hiermee naar tevredenheid heb geantwoord. Ik wens u al het best.

Met vriendelijke groet,

Jan Hovers

www.radionostalgia.nl

Helaas, het zal niet veranderen. Het experiment is bij voorbaat geslaagd. Ik verwacht alleen dat in de loop der tijd het reclameblok steeds een beetje langer wordt. Alles wordt om zeep geholpen door toegevoegde reclameboodschappen, of het nu internetapplicaties, radio, Tv of wat dan ook is.

Een vorm van gewenning zal er niet ontstaan. Ik heb zo een hekel aan reclame gekregen, door de overvloed van reclame, dat ik gelijk afhaak bij de start van reclame zowel op radio als TV.

Dat het volume aangepast zal worden van de reclames is ook nog maar af te wachten. Nu schrik ik me te pletter als er een reclameblok komt. Ik weet niet hoe snel ik het uit moet zetten. Het volumeverschil is erg groot. Ik weet niet of het inmiddels bijgesteld is want ik luister nu alleen nog naar zenders welke niet via Radionomy gaan.

 
Nou als ze het volumeverschil aanpassen is al een boel winst.

Als het 2x per uur 2 minuten is, dan is dat ook niet onoverkomelijk lijkt me. Maarja, de ervaring leert dat zoiets meestal wel uitgebreid gaat worden, net zoals jij ook al aangeeft.

Vooralsnog heb ik dit in Nederland nog niet gehoord, daar hoor ik alleen dat instrumentale stukje.

We hebben bijna hetzelfde gevoel. Ik kijk ook al vrijwel geen TV meer vanwege de reclame. Alleen 's nachts nog een rondje publieke zenders, daar worden de programma's tenminste niet onderbroken voor reclame. Series op de commerciëlen neem ik op zodat reclame doorgespoeld kan worden.

Zelfs dat is al aan het minderen en ben al begonnen series op de NAS op te nemen, dus gewoon zonder reclame.

Als ze dat volumeverschil niet gaan aanpassen lijkt het me dat ze nog wel meer luisteraars zullen gaan verliezen....

Maar we weten nu de oorzaak met meer zekerheid. Het is dus toch een experiment wat per land uitgevoerd kan worden en klaarblijkelijk is men dus in Duitsland er mee begonnen. Geen wonder dat wij het dan hier niet horen. Maar het gaat wel komen, spijtig.:sad:

 
De reclamegekte hier gaat verder.  >:( >:sad:

Mijn vrouw speelt op haar computer spelletjes op een Nederlandse website. Het spel dat ze meestal speelt is Engelstalig.

Al een poosje moet ze een reclamefilm accepteren. Deze kan ze overslaan door op tijd op skip te klikken. Sinds vandaag start het gekozen spel op met de reclamefilm gevolgd door het spel waarbij de introductie nu een uitgebreide Duits reclameblok is. Dit terwijl het beeld van het spel al op het scherm staat. Alleen de reclamefilm is weg te klikken. Het gesproken reclameblok is niet over te slaan.

 
Pfffff. Geloeiende, het wordt met de dag erger. Dan is de lol er snel vanaf. :grrr:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan