Meer vragen wind 7 updaten naar wind 10

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Ik heb duitse versie van windows 7 pro op mijn pc, naast de Vista, die ik eventueel in trekvenster kan bij zetten.
Nu heb ik al enkele malen een 100% update gedaan naar windows 10, maar daarna blijft gewoon windows 7 in gebruik, en die geladen wind 10 kan ik nergens meer vinden....???

Heeft iemand een advies, hoe ik die wind 10 wel aan het werk krijg?

Ik ben ook bezig, met het veranderen van de taal, naar Fins, maar dat lukt ook nog niet.
Gelukkig komt in de loop van de week mijn zoon deze kant op, en die krijgt het vast voor elkaar.

Maar als ik het zelf, met behulp van Duck adviseurs, kan oplossen, zou dat leuk zijn.
Bij voorbaat dank, vr.gr. George
 
naast de Vista, die ik eventueel in trekvenster kan bij zetten.
Kun je dit ook eens in het Nederlands zeggen? Of Engels? :) Een trekvenster? Ik neem aan een pulldown menu. Maarreh... normaliter als je vanuit Windows 7 een update doet naar Windows 10 dan moet daar ook Windows 10 ook automatisch op starten.
Ik begrijp dat dit niet het geval is. Hoe lang duurde de upgrade? Uurtje of 4 a 5? Is die misschien niet vanwege een of andere reden weer ongedaan gemaakt? Want als die gelukt is dan is je Windows 7 namelijk niet meer benaderbaar.

Andere vraag. Waarom zou je naar Windows 10 willen? In dien je daar geen goed argument voor hebt zou het beter zijn om gewoon bij Windows 7 te blijven. Deze blijft immers nog minstens 5 jaar ondersteund en is momenteel in elk geval nog stabieler en meer compatible dan Windows 10.
 
@B.T.: Waarom moet ik het in het Nederlands zeggen? Dat spreken jullie daar in het diepe zuiden niet eens...  :p
En als je niet begrijpt, wat ik met trekvenster bedoel, (wat ik dom zou vinden!!!), zoek het eens op in de Grote Vandaal. Al meen ik, dat jij een verouderde versie hebt...

Ikzelf heb overigens moeite met veel gebruikte uitdrukkingen op pc gebied in het Nederlands, omdat wij hier normaal Finse versie windows gebruiken. Ik denk niet, dat als ik "alasvetovalikosta" had gebruikt, jij het beter begrepen zou hebben... Alhoewel je het daar in het Limburgse nooit kunt weten, vanzelf....  :confused:

Maar toch dank voor je reactie.
Mijn dag begint goed, als ik me onder mijn kopje koffie meteen al opwind...  ;)

Over die upgrade naar windows 10: In een topic hiervoor geeft een gewaardeerd  lid van dit forum aan, dat hij die versie wil proberen. Vandaar. Ik wist ook niet, dat windows 7 stabieler is.
Mijn upgrade duurde enkele uren, en de hele tijd kon ik het percentage volgen, waarin de upload bijgehouden werd. Daarna viel echter dat venster weg, en kon windows 10 pro ook nergens meer terugvinden.

Wat me wel opviel, was, dat ik bij upgrade dvd moest plaatsen, met wind 7 pro erop, en die de hele tijd actief was???
Ik ben verwend, omdat mijn zoon dit soort klusjes altijd voor me opknapte, maar af en toe is hij niet beschikbaar.
En dan zit ik als pc-analphabeet te kloten...
Alhoewel dat verders wel de beste manier is, om wat wijzer te worden...  8)
Hartelijke groet, George


 
Wat ik niet begrijp is dat meerdere spreken oven een upgrate naar w10 zo'n 4 ? 5 uur duurt.
Heb hier drie pc's naar w10 geupgrate en duurde gemiddeld 1,5 uur per pc.
en ze draaien zonder problemen,alles word herkent .
Dat er nog kinderziektes in zitten ontken ik niet ,maar soms ligt het aan de personen zelf,wil niet zeggen dat het onkunde is,dat het niet loopt zoals het lopen moet.
heb een pc de versie gedownload en daarna erop gezet verliep zonder problemen.
Dat je niet overstappen wilt ,omdat men gewend is aan win7 of 8 snap ik ,maar er is altijd een vernieuwing als een os word vervangen.
En dan is het uitzoeken hoe sommige vernieuwde zaken werken.
Wil ook niemand aanvallen dat ze er niets vanaf weten,ik ook niet zo veel,maar als je de tijd neemt loopt het toch lekker...........win10 dus.
En stabiel lopen win7 en 8 hebben ook hun kuren gehad in het begin.
Zo heb nu ook een kop koffie verdient. prettige dag verder.
 
De installatie duur is afhankelijk van wat er allemaal ge?nstalleerd is en hoe dit verspreid is over meerder partities,  daarnaast speelt de leeftijd van de pc/laptop een grote rol om alle drivers te vinden.hoe ouder hoe meer tijd nodig is. En wordt tijdens installeren ontdekt dat w10 niet goed ge?nstalleerd kan worden dan zet hij w7 automatisch terug.

Er is bij Microsoft een site die je pc doorsnuffeld of die geschikt is voor w10 alvorens te installeren
 
@Scubadiver, je maakt mijn dag, door onze vriend B.T. In verband te brengen met onkunde...
Sjonge jonge, daar zal hij weer niet blij mee zijn.... :devil:

En @ Matrix: idd duurde de download bij mij ook pakweg een goed uur. Daarna moest ik echter registratie nummer intoetsen, en daar ging het mis. Want die code werd niet geaccepteerd.
In voornoemd trekvenster heb ik nu een derde vakje, waar waarschijnlijk die download zit, maar die opent verder niet. Dus er is waarschijnlijk iets mis met mijn versie 7 pro.
Alhoewel volgens de snuffel van microsoft, die wel geschikt zou zijn. ( die had ik gevonden)
Maar het zal aan mij kunnen liggen. Ik ben in principe een kluns op pc gebied...
Het zal niet de eerste keer zijn, dat ik iets niet gedaan krijg, en onze jongste zoon het in 5 minuten voor elkaar heeft...
Voor zover ik nu met windows 7 heb gewerkt, bevalt die goed. Maar wil toch de 10 ook proberen.
Die zal ik in de loop van de week wel krijgen. Dank voor de reacties, vr.gr. George
 
alasvetovalikosta
Had dat meteen gezegd.... een drop-down menu oftewel een pulldown menu zoals ik al schreef.  8)
Dus zoals je ziet zijn we hier in het zuiden in vele talen thuis. :biggrin:

En onkunde? Whahahaha, nee hoor Scuba heeft alleen een andere ervaring opgedaan bij hem thuis met W10. Heeft niets met kunde of onkunde te maken, dus goed geprobeerd om me op de kast te krijgen Marie maar helaas geen prijs.  :p
Sterker nog, mede door je verhaal omtrent die W7 pro cd, heb ik de indruk dat mijn eerst uitgesproken gedachte dat de installatie mislukt is en de boel fijn teruggezet is naar W7 ook correct is.  :kont:

Scubadiver zei:
Heb hier drie pc's naar w10 geupgrate en duurde gemiddeld 1,5 uur per pc.
Maar wat zit daar voor cpu in? Misschien een paar i7s met 16 gb geheugen en staat er maar weinig op misschien? Dat de upgrade meerdere uren duurt hoor je erg vaak en is bij veel systemen het geval. The Matrix noemde de oorzaken al op.
En inderdaad hebben w7 en w8 ook hun kuren gehad in het begin, maar nu dus niet meer, althans zeker w7 niet. Dat is trouwens ook de reden dat de nodige mensen, incl. ondergetekende een tijd gewacht hebben voordat er van XP (rete stabiel toen) naar W7 is overgestapt. Dat gebeurde in veel gevallen pas na het eerste of tweede service pack. Een grote update staat nu ook voor W10 op stapel.
Dat het bij jou goed loopt wil nog niet zeggen dat W10 stabiel is. Dan moet je even de problemen eens bekijken op de diverse forums, die dus niet aan personen liggen maar specifiek aan W10 toe te wijzen zijn.

Als jij denkt dat er een vernieuwing in W10 zou zitten die tevens ook een verbetering is, zou je ook moeten zeggen welke, want vooralsnog kan ik er geen ontdekken en ik ben bij lange niet de enige.
Dus het zal op een gegeven moment wel leuk worden om over te stappen, ik heb alleen aangegeven dat dit moment er nu nog niet is voor mensen die gewoon stabiel willen werken.

Als men W10 gewoon wil proberen of wil over stappen, moet iedereen zelf weten. Maar Marie, niet bij mij komen aankloppen als het niet bevalt of als er klachten ontstaan of als er dingen op de forums opeens niet meer werken. Gnagnagna. :devil:
 
Zijn geen i7,s maar amd Fx 8350 Eight core 16 gb  mem.
hou niet zo van intel....
Zeg ook niet dat w10 totaal geen problemen heeft ,maar sommige proberen alles open te zetten in windoos, maak niet uit welke versie, en daar beginnen meestal de zorgen.
En de pc's stonden redelijk vol voordat ik upgrade.
Vind dat w10 beter met geheugen omgaat dan voorheen.

 
hier ook 2 pcs geupdate, paar uurtjes en loopt zonder problemen, inmiddels ook threshold 2 er op gezet probleemloos.
Wat ik wel moet vermelden is dat ik ook nog geen voordelen zie tov. windows 8.1.
 
Ik zie wel een groot verschil met w7 en w8. 1
Hij sluit sneller af.
 
Off topic: er is geen lol aan hier te posten, als ik Black Tiger niet eens op de kast krijg....???

Alhoewel? Was dat tandenknarsen een grapje, of toch wel serieus....? Gr. George
 
Was ook niet de bedoeling dat dat schokkend was maar dat betekend verder weinig vernieuwend.
 
Off topic: er is geen lol aan hier te posten, als ik Black Tiger niet eens op de kast krijg....???

Alhoewel? Was dat tandenknarsen een grapje, of toch wel serieus....? Gr. George
Hahaha, geweldig. Nou ik zie dit alles gewoon als een grapje hoor, dus vooralsnog steds niet op de kast! :biggrin: :p
 
Jaja, Tiger, als je het maar niet op je lieve vrouw en bloedjes van kinderen afreageert.... ??? gr.. George
 
Nee hoor, ik steuk gewoon de honden op tegen de bezoekers en dat pleziert me dan weer. :biggrin: :)
 
@ Marie,

Wat taal veranderen betreft probeer het eens met vistalizator. http://www.froggie.sk/nl/index.html
Heb hiermee een engelse win 7 versie zonder problemen in zijn geheel omgezet naar nederlands.

B.
 
@Boets: Dat is interessant, en ga ik zeker proberen, en ik zal je laten weten, hoe het gelukt is.

@Black Tiger: Ik neem aan, dat je bezoekers geen rondborstige blondjes zijn ??? -Dan zou ik dat, en met mij zeker vele anderen, het je ten zeerste afraden...  ;) hartelijke groet, George
 
@Boets: Kan je mij misschien nog een voorzetje geven, hoe jij het voor elkaar hebt gekregen.
Ik ben er de hele middag mee bezig geweest, maar het lukt niet.
Ik heb de site gevonden, fins voor windows 7 SP1 gedownload, en ook in dat venster gekregen, onder duits, die erin zit.

Maar bij verdere upload ging iets mis.
Kan het zijn, dat dit niet werkt bij de pro versie, die ik heb?
Bij voorbaat dank, gr. George
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan