Meer vragen wind 7 updaten naar wind 10

Wij hadden windows7 home ook op onze laptop en hebben verschillende dingen geprobeerd: eerst kwam een bevriende duck-gebruiker uit finland (wie zou dat nu toch zijn..)  met een link voor win 10 maar dan moest je via mega website en dan ook nog in firefox een addon installeren en dat hebben we niet gedaan. Toen win10 enterprise geinstalleerd, maar dan zit je met activatie en later met beheerders zaken die alleen een systeem beheerder kan veranderen waardoor niet alle apps waren te installeren. Vervolgens een andere windows 10 geprobeerd: de Pro, maar ook dan bleek die niet geactiveerd te zijn. Alles werkte wel voor zo ver wij konden nagaan. Echter dat zat ons niet lekker. Toen maar contact op genomen met microsoft online chat (accounts/billing) en met een prachtig verhaal de boel uitgelegd. Ze verwees ons door naar de technical support and answers en daar kregen we een leuke dame uit Manilla (terwijl ze met ons chatte hebben we via google wat opgezocht over haar). Ze was zo verbaasd dat ze het steeds leuker vond uiteindelijk kregen we een link om een media creation tool te downloaden. Waar we windows 10 mee op usb konden zetten. Dan die draaien en installeren, vervolgens de windows 7 product key opgeven en upgraden. We hadden toen windows 10 home officieel. Toen weer contact opgenomen en na 3 keer proberen kregen we weer dezelfde dame en zoals afgesproken gaf ze ons de gegevens om gratis (!) te upgraden naar windows 10 Pro. Fantastische service !
 
Dat is inderdaad knap gedaan zeg om van W10 Home naar W10 pro te upgraden en dat met de hulp van die dame uit Manilla. Voor andere die zich afvragen waar je die Media Creation Tool vandaan kan halen, via deze link kom je bij die Media Creation Tool.
 
Kijk uit met media creation tool want elke versie heeft zijn eigen link. Dus windows 10 home heeft een andere media creation tool dan windows 10 pro.
 
Eendenteam: omdat ikzelf ook met deze materie gevochten heb, vind ik je verhaal enigszins tegenstrijdig.

Zoals via de Mega site een addon installeren? Dat was niet nodig. Die kon je gewoon wegdrukken.

Je kreeg een media creation tool, waarmee je windows 10 op usb kon zetten...., en daarna met product key van windows 7 upgraden???
Ik heb wel via Mega site wind7 pro gedownload, en op usb gezet, zonder extra soft.
Daarna zonder problemen, of "gegevens om gratis te upgraden" windows 10 pro op pc kunnen zetten.

Dat ik hardware probleem had, was reden, dat niet alles helemaal soepel verliep.
Ik denk, dat jij door de bomen het bos niet meer zag, en het te ingewikkeld hebt gemaakt.
Maar eind goed, al goed, en nu kan ik binnenkort weer bij jou terecht, voor advies, als mijn Windows 10 problemen geeft... Vr.gr. George
 
Nee is niet tegenstrijdig. Toen we op die mega site op download drukten,  zagen we duidelijk - voordat we de lokatie waar we het bestand willen bewaren konden opgeven - dat er al wat naar ons systeem werd geschreven. Bovendien kwam kort daarna FF met een melding dat we een Mega add-on moesten installeren. Bovendien bleek na ons contact met MicroSoft, dat er voor elke versie een aparte creation tool is. Bovendien kun je een home versie niet gratis upgraden naar pro, dat kost bij microsoft $99.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan