Meer vragen wind 7 updaten naar wind 10

Deze snap ik even niet?  Je kunt toch bij via windows zelf een ander taalpakket downloaden en installeren? 

 
Verwijs dan ook even naar de juiste pagina bij Microsoft dan hoeven ze niet te zoeken. ;)

Het lijkt er echter op dat die alleen voor de Ultimate en nog een versie is. Of heb je nog een andere (betere) plek?
 
Windows of beter Microsoft is niet gek!! voor de meeste vertaal pakketten moet je de knip open peuteren.
 
@Matrix: voor zover ik het kan bekijken zijn de meeste gratis. Vele zijn te downloaden, maar achter het fins staat alleen: meer informatie, en dat de vertaling niet compleet zou zijn.
@Freggel : was het maar zo makkelijk, als jij het voorstelt.
Het schijnt wel te zijn, wat B.T. zegt en zou je ultimate, of een andere versie moeten hebben.
Die juiste pagina had ik reeds gevonden, want dat is toch het eerste, waar je op zoekt, als je met talen bezig gaat. Toch dank.
Mijn zoon verzekert me, dat het wel simpel te veranderen is. Waarschijnlijk komt hij vandaag, en ben ik benieuwd....

De tip, Froggie, die Boets me gaf leek mij goed, en was redelijk uitgebreide website.
Ik houd jullie op de hoogte. Vr.gr.George
 
@ marie,

http://www.pc-helpforum.be/topic/15877-taal-wijzigen-in-windows-7-ook-voor-windows-7-home-premium/
Succes ermee.

B.
 
Ter verdere info: ik mag en wil geen krachttermen gebruiken op dit forum, maar binnensmonds mompel ik wel:
Al enkele dagen probeer ik de taal te veranderen, maar dat lukt me niet.
Zoeven laat ik mijn zoon zien, wat ik allemaal geprobeerd heb, en hij kwam tot de slotsom, dat hij de talen dvd van windows nodig heeft.
Hij rijdt weg, om dvd te halen, en ik kijk nog even in widows 7 pro op Duckfiles.
Wat constateer ik tot mijn consternatie: (bijna) alle functies zijn nu wel in de Finse taal...., enkele in de Engelse.
Die hebben toch verstopt gezeten, nadat ik het met advies van Boets heb geladen...
Ik heb er geen verklaring voor....
Nu nog naar windows 10 pro overzetten...Gr. George
 
Leesvoer voor de liefhebbers! :)
http://www.computeridee.nl/nieuws/microsoft-stop-nou-eens-met-die-geforceerde-windows-10-upgrade/
 
Als je dat leest, zou je er een windows depressie aan over kunnen houden...
En dat nog wel uit het altijd zo positieve Limburgse land....  :confused:
Ik heb nog geen mening over windows 10 of Microsoft, maar hoe kan iemand zo'n negatief artikel schrijven, en op het lest aangeven, dat bij hem windows 10 goed werkt??? Beetje tegenstrijdig...

Mijn probleem is opgelost, door andere windows 7 pro aan te schaffen, met multi language packet.
Zoals reeds verteld, had ik de taal al aangepast gekregen, zonder precies te weten hoe.
Echter, bij upgraden naar windows 10, kreeg ik steeds de melding, dat product key niet klopte.
Terwijl die bij verifieren wel ok werd bevonden...???
Dat zal met nieuw pakket ook wel opgelost zijn....
Want, al mag het niet van Black Tiger, ik ga er toch mee spelen  :pfff: :pfff: :pfff:
Nogmaals dank voor de geboden hulp,..vr. gr. George
 
maar hoe kan iemand zo'n negatief artikel schrijven, en op het lest aangeven, dat bij hem windows 10 goed werkt??? Beetje tegenstrijdig...
Waar lees jij dat? Trouwens zoals je hier ook uit de thread al kunt opmaken draait het bij sommigen wel goed. Ligt er maar wat je er mee doet (of liever gezegd juist niet mee doet) en je moet wat geluk hebben met de drivers.

Maar het artikel is met name bedoeld op het feit dat ie zo gepushed wordt, zo geforceerd. Laat de mensen een beetje met rust en dat ben ik helemaal met hem eens.
Er is ook niets tegenstrijdigs aan want wat hij vertelt klopt gewoon en zoals hier ook al is vertelt, is dat aan het begin van elke versie wel het geval geweest. Maar toen werd er niet zo gepushed door MS.

Velen hebben Windows 7 gekocht en hebben gewoonweg nog geen interesse in een W10 op dit moment. Dan begint zo'n popup op een gegeven moment wel enorm te irriteren elke keer dat gezeur over W10. Feitelijk zou Microsoft een optie moeten hebben dat je dat voorgoed kunt afsluiten.
Maar neeeee...... irriteren doen ze wel, helpen niet. En er zijn veel mensen die niet de kennis hebben als een aantal onder ons, en de juiste update verwijderen om van het gezeur af te zijn.
Er zijn zelfs mensen die W10 gaan installeren om van het gezeur af te zijn en daarna helemaal niet blij zijn.

De melding van de productkey is weer een verhaal apart, dat klopt ook niet helemaal bij W10 maar oke.

En je speelt maar een eind weg hoor, van mij mag je hoor, ik heb je niet gezegd dat je niet mocht, maar gaf je een negatief advies, dat is heel iets anders.
Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee.
 
Hoi, B.T., ik had dat artikel overigens wel goed begrepen, wat betreft die hinderlijke pop ups, en ongewenste reclame.
Omdat in de door mij geladen windows geen pop up blokker zit, is het helemaal een plaag. Maar zolang ik nog aan het experimenteren ben, maak ik me er niet zo druk om.

Ik krijg echter 7pro nog niet gratis naar 10pro, zoals wel op veel plaatsen wordt verteld.
Bij verder lezen op windows forums lees ik echter, dat dat aanbod maar een bepaalde tijd geldig zou zijn, een jaar na uitbrengen van wind10. Dat is ongeveer 2 jaar terug, dus ik zal, zoals Matrix al aangaf, toch in de buidel moeten tasten, als ik 10pro echt wil gebruiken???
En daar begin ik nu aan te twijfelen....
Je kunt geen windows website openen, of "free upgrade" blaast je tegemoet, maar als je die mogelijkheid wilt gebruiken, loop je tegen " ongeldige product key" aan.....!
Zouden ze die reclames niet eens kunnen verwijderen?
Vandaag maar eens verder kijken met mijn zoon, in de hoop, dat het opwaarderen door hem wel lukt...
Prettig weekend allemaal, gr. George
 
@ Marie,

Hier heb je nog wat leesvoer, ook dit werkte bij mij uitstekend.
http://www.zdnet.be/download/167959/zo-krijg-ook-jij-het-windows-10-upgrade-icoon/
Succes ermee.

B.
 
@Bedankt, Boets. Interessant, en zal ik zeker goed doorlezen.
Ik heb trouwens al het nodige gelezen, in diverse talen.
Dan zoek ik bij microsoft nederland, omdat dat voor mij toch de makkelijkste taal is, maar dan springt het inenen over in fins, en, al naar gelang welke url ik aantik, weer naar duits of engels. In principe heb ik daar geen moeite mee, maar verwarrend is het wel.
Evenals dat zoeken bij faq op de windows website.... Dan volg je een bepaald advies, waar je na enkele aanwijzigingen weer bij je oorspronkelijke vraag uitkomt.... Dus gewoon rondjes draait, zonder duidelijke oplossingen.
Mijn mening is, dat dit soort problemen meestal bij de gebruiker liggen...
Dus loop ik maar eens langs de spiegel, en kijk ik mezelf boos in de ogen....
Het helpt niet echt bij mijn probleem, maar geeft me tenminste iets anders om over na te denken.
"Wat is die kerel lelijk....!!!" , mezelf dan goed realiserend, dat ik dat zelf ben.... Groetjes, George
 
at dat aanbod maar een bepaalde tijd geldig zou zijn, een jaar na uitbrengen van wind10. Dat is ongeveer 2 jaar terug,
Ongeveer 2 jaar terug? Wie dat schrijft die schrijft onzin. Het gaat om de offici?le release van Windows 10. Die is pas op 29 juli van dit jaar geweest.
De gratis update is dus ook tot 29 juli 2016.

Als jij een offici?le W7 geinstalleerd hebt en je upgrade blijft zeuren over een ongeldig serienummer is dat wel vreemd.
Althans als je het via Windows Update doet upgraden. Als het daar niet mee lukt zou ik met Microsoft zelf even gaan bellen.
 
@B.T. Ik heb ondertussen zoveel wetenschap gelezen, de laatste dagen, dat ik niet precies weet, waar ik die onzin heb gelezen... Als ik de tijd vind, zal ik weer eens zoeken.
Maar in ieder geval op de site van windows staat ergens, dat alleen bepaalde versies van de 7 geupgrade kunnen worden. Dus niet alle....!
Echter, vanmiddag 13.00 h. is zoon Erik 10 minuten achter pc gaan zitten, en om 18.30 h. was windows 10 geinstalleerd....  :klappen: :klappen: :klappen:
Dus mijn probleem is de hele tijd onkunde geweest.... Waar ik me niet voor schaam, maar ik had het leuker gevonden, als ik het zelf gefikst had.
Nu komt het volgende gevecht: met die versie 10 leren omgaan....  :o :o
Wat dat betreft zag de 7 er vriendelijker uit, op het eerste gezicht....
Gelukkig kan ik met multiboot, bij opstarten, altijd nog de vista bijzetten...
Dat was overigens het woord, dat ik had moeten gebruiken, ipv trekvenster.... Vr.gr. George
 
Maar in ieder geval op de site van windows staat ergens, dat alleen bepaalde versies van de 7 geupgrade kunnen worden. Dus niet alle....!
Er is maar 1 uitzondering en dat is Windows 7 Enterprise, dus feitelijk gaat het om alle Windows versies. Want de Enterprise is een volume licentie en alleen voor grote bedrijven.
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-specifications

Van 13.00 to 18.30? LoL. :biggrin:
Anyway, veel succes met Windows 10 alvast. En als je multiboot gaat doen, zet dan liever W7 erbij als het even kan, want Vista loopt achter en wordt net als XP niet meer als veilig geacht en zelfs enkele virusscanners stoppen al met de ondersteuning.
 
@BT: wat houdt "volume licentie" in? Er worden her en der legio Enterprise versies aangeboden, heb je daar dan niks aan...
 
"Van 13.00 to 18.30"  Dat had ik er in principe bij gezet, om te horen, of dat normaal is. Ik denk het overigens wel.

W7 in de multiboot: Je haalt me de woorden uit de mond, en dat ga ik zeker proberen!

"Succes met W10"  begint goed, dank U wel...: W10 krijgt geen verbinding met het internet. Iets met NVIDIAnForce Networking???
Ook hier heb ik al enige aandacht aan geschonken, maar ben er nog mee bezig.
Lukt het mij niet, zal mijn zoon het morgen wel voor elkaar krijgen...
B.T.: Ook jij nogmaals bedankt voor je niet aflatende interesse. vr. gr. George
 
@Eendenteam: De volume licentie houdt in dat dit enkel bedoeld is voor een veelvoud van licenties. Dat is bedoeld voor grote bedrijven en instanties (zoals overheden) die op grote aantallen computers windows gaan uitrollen.
Het is dan voor systeembeheer en helpdesk vrijwel ondoenlijk om bij elke pc zijn aparte licentie te gaan invoeren, daarom gebruikt men de volume licentie zodat je automatisch kunt installeren en de licenties worden dan automatisch aangemaakt.
Windows 7 Enterprise wordt niet in de winkel verkocht. Ik weet niet wat jij met "her en der aangeboden" bedoeld, maar grote kans dat dit illegale versies zijn of copi?n van offici?le versies.
Als de licentie niet geblokkeerd wordt kun je die gewoon gebruiken net zoals er vroeger ook wel eens van XP VLK (volume license key) versies rond gingen.

Ik heb zelf ooit van het werk uit eentje thuis gehad voor NT 4 workstation. Voor testdoeleinden uiteraard. Wel mooi, geen serienummer nodig.

Ge?nteresseerden kunnen hier (klik) de verschillen bekijken.

@George: LoL, daar komen de eerste problemen al.
V.w.b. die tijd, ja op de vorige pagina is al bij herhaling geschreven dat het vaker 4-5 uur in beslag neemt. Dus dat kan.
Nou oke dan.... 1 tipje: NVidia Nforce networking. Kan 2 dingen zijn. Chipset drivers voor je systeem als je een nvidia chipset hebt. Anders zijn het de drivers van je grafische kaart en ja daar kunnen raar genoeg ook netwerkdrivers bij zitten.:)
Het zal zoon wel lukken hoop ik.
 
Dank voor de tip.
Ik had op het internet al een oplossing gevonden, maar dan moest ik een versie voor 32 downloaden, terwijl ik hier 64 heb.
Dus maar even afwachten op de expert...
Ik vermoed, dat ik dat NVidia Nforce networking zelf eens in een driftige bui heb verwijderd, omdat het teveel zeurde om update, of zoiets...??? gr. George
 
Hoi, B.T.: is hem idd gelukt. Nieuwe netwerkkaart....  :klappen:
Had ik zelf dus nooit gevonden....
Nu kan ik gaan spelen met 10 windows....., en ik heb al moeite met eentje...  :confused: vr.gr.George
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan