Multimediaplayers algemene info en advies.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.539
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mijn AC Ryan (1e serie) 7300 of zoiets begint kuren te krijgen vastlopers harde schijf informatie wordt niet gevonden etc.

Tijd voor vervanging , maar welke

Weer een AC ryan of wellicht een betere , wie heeft een advies.


:drink: daar wordt je toch vrolijk van!!
 
Mijn zwager heeft een Popcorn, mooi apparaat !
 
door de overweldige tips is mijn keuze gevallen op een nieuwe mediaplayer
mede8er Med500x2
Veel lof over gelezen , ook nadeel dat er problemen zijn met gegevens verlies op de harde schijf maar ja dat had je destijds ook met de AC ryan.

Ding besteld bij wehkamp , was een paar euro goedkoper maar wehkamp levert razend snel.

En idd gisteren besteld vanmorgen bezorgd.

Uitgepakt en wat denk je , 95% hetzelfde als een AC Ryan Zelfde behuizing (enkele druktoetjes op het front , achterkant precies dezelfe aansluitingen op dezelfde plek. Harde schijf moet pdezelfde manier aangesloten worden Tering ventilator allemaal identiek

Afstandbediening dezelfde behuizing zelfde aantal knoppen . alleen de indeling een pietsie anders.

Dan het menu v1.03 Nou ik denk dat dezelfde programmeur bezig is geweest.

Wat worden we voor de gek gehouden.....

Lijkt me gewoon een AC RYAN 2 met een iets andere look
 
Ai, net te laat.
Vandaag kwam Computer Idee nr 2 in de bus met daarin tests van multimedia
 
Ik gebruik een LG media palyer i.c.m. een NAS.
Lekker rustig geen gebrom van de HDD en geen ventilator.
 
Vandaag de beste Media player ooit! aangeschaft.
Ik heb een Apple TV gekocht, de een jailbreak gegeven en XBMC ge?nstalleerd.
Dit ding vreet echt alles, Een betere vind je niet.
 
APPLE TV is dat zo'n bakkie zonder Harde schijf ca 120 euro?

Ik ben aan het stoeien met de Mede8er en moet zeggen dat ie stukken beter presteert dan mijn AC RYAN 1 ook al lijkt ie er verdomd veel op. maar misschien draait de AC Ryan 2 ook wel beter.

Jammer dat ik de AC ryan1 heb behandeld (ventilator opening groter gemaakt stukken vaantjes weggehaald) maakte zodoende minder herrie OOk het frontje is niet krasvrij meer, maar functioneel in orde) en kan hem nu niet meer aanbieden.

Jammer maar helaas.
 
Apple TV is inderdaad een zwart bakje zonder HDD.
Ik stream vanaf mijn NAS dus heb ik geen HDD nodig.
De mogelijkheden van XBMC zijn echt ongekend en ik kan ook alles vanaf mijn Iphone en Ipad streamen naar de apple TV. Dus gewoon muziek, foto's, filmpjes, internet, uitzending gemist, video on demand enz..
 
Ja streamen dat kan ik ook van mijn Samsung Galaxy rechtstreeks naar mijn Samsung TV zonder tussenkomst. De techniek gaat maar door en door.
\
Alleen die hele klimbim (homecinemaset, TV, Satelliet ontvanger, multimediaontvanger, extra Harde schijven, modem telefoon, zouden allemaal eens in een TV gebouwd moeten worden ,

1 Apparaat en klaar.

Nu is het een grote spaghettibrij achter het meubel, 3 verdeelsloffen , teringzooi. als je iets wijzigt dan moet eerst alles uit de knoop gehaald worden.

Ik weet niet hoeveel keren ik gepoogd heb er structuur aan te geven, bij de minste wijziging ligt alles weer overhoop.
 
Klopt, dat zal inderdaad ideaal zijn.
Ik heb achter de kast 4 stekkerblokken liggen van 8 aansluitingen per blok, dan nog de nodige audio en videokabels.

Zie er altijd enorm tegenop als ik de kamer moet witten :)
 
Vandaag IceFIlms ge?nstalleerd en nu alle series en films met NL ondertiteling kijken.
Gewoon kiezen uit het aanbod en streamen die handel.
Dit ding is echt de ultieme natte droom.

Nog leuker dan de Dreambox :)
 
Dat is een plug-in voor XBMC en is te vergelijken met video on demand, alleen is het nu gratis :)
Je maakt een keuze voor een film, serie, documentaire etc. , en vervolgens kies je de juiste ondertiteling, in dit geval NL.
En kijken maar, zonder dat je de films eerst moet downloaden.
Er staan verschillen filmpjes op Youtube hoe alles werkt.

Zou fantastisch zijn als dit ooit op de Dreambox ge?mplementeerd kan worden.
 
Ik gebruik ook XBMC in mijn point of view.
Wordt hier het meest gebruik door de kinderen.
Ik heb nu nog een weekje "vakantie" misschien ook even tijd om hier mee bezig te gaan.
 
@crazymotha
Hoe snel moet je internet verbinding zijn om een film te kunnen kijken.
 
Jan, dat valt erg mee ik doe het zelfs via wifi en gaat goed zonder schokken.
 
Misschien is mijn versie van XMBC te oud.
Want het werkt hier nog niet.
Ik denk dat hij er nu een dik jaar op staat.
Dus het moet wel werken met Telfort denk je?
 
Jan,

Ik heb de laatste versie van XBMC (van vorige week) genomen en die draait super.
Even Icefilm als plug-in downloaden en klaar.

Werkelijk super!
 
Bedankt voor de info crazymotha.
Ik had het met een usb stick er op gezet en er gebeurt van alles maar hij haalt niks binnen.

Ik heb hem feb. of maart 2010 gehad voor mijn verjaardag dus de versie is al vrij oud.

Als ik naar youtube kijk is mijn menu ook anders.
Bij video is het heb ik geen bioscoop zaal.
 
Het werkt hier nu ook.
Mijn zoon heeft Navi-x er op gezet en nu werkt het wel.
Wel een beetje sneller als dat je het ziet op youtube.
Ik kan bijna direct kijken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan