Multimediaplayers algemene info en advies.

crazymotha;220103 zei:
Internet gaat (nog) niet lukken.
Foto's, muziek, filmpjes, uitzending gemist e.d. wel.

Ok, bedankt!
 
Geen films meer via XBMC!

Gisteren is MegaUpload uit de lucht gehaald. Via deze site was het mogelijk om de laatste films online te bewonderen. Helaas... het wachten is op een alternatief.

Bron: Telegraaf 20-01-2012

FBI sluit downloadsite Megaupload
WASHINGTON - De Amerikaanse autoriteiten hebben Megaupload.com afgesloten, een van de grootste sites waarmee op internet bestanden worden uitgewisseld. Zeven mensen zijn aangeklaagd, onder wie een 29-jarige Nederlander. Dat maakte de Amerikaanse federale recherche FBI donderdag bekend.


De verdachten zijn volgens de FBI en justitie „verantwoordelijk voor massale, wereldwijde online piraterij van verschillende soorten werk waar copyright op rust, onder meer via Megaupload.com en andere gerelateerde sites”. Er is door het aanbieden van films, televisieprogramma's en andere content voor meer dan 500 miljoen dollar (385 miljoen euro) schade aangericht, aldus justitie. Daarnaast zouden de mensen achter de site 175 miljoen dollar (135 miljoen euro) hebben verdiend.

Onder de aangeklaagden bevindt zich ook de 37-jarige oprichter van megaupload.com. Daarnaast zijn drie Duitsers, een Slowaak en een Est aangeklaagd, evenals de Nederlander. Hij zou donderdag zijn opgepakt in Nieuw-Zeeland, samen met drie andere verdachten. De drie overige verdachten zijn nog niet gearresteerd.

Nadat de website uit de lucht ging, vielen hackers de internetpagina's van justitie en de FBI aan. Ook een aantal sites verbonden aan de muziekindustrie kwamen onder digitaal vuur te liggen. De hackers zijn niet alleen boos over megaupload.com, maar ook over nieuwe wetgeving die in de VS in de maak is.

Het Huis van Afgevaardigden buigt zich op het moment over de zogeheten Stop Online Piracy Act (SOPA). De Senaat kijkt naar de Protect IP Act (PIPA). De wetgeving is bedoeld om toegang tot buitenlandse sites te blokkeren, als die gestolen of illegale content aanbieden. De muziek- en filmindustrie zijn voorstander van deze wetten. Internetgiganten als Twitter, Wikipedia en Google zijn er fel tegen, omdat de regelgeving kan leiden tot censuur.
 
Dat is zeer nadelig voor de Apple TV 2 ,toch?

Zijn er nu nog genoeg redenen om die aan te schaffen?
 
Ja het is jammer, maar blijft nog veel over i.c.m. Ipad, Ipod, Iphone.
Zo is het een goede media player en je kunt nog altijd veel xxx online kijken.
Misschien komt er eerdaags een oplossing
 
crazymotha;220132 zei:
Geen films meer via XBMC!

Gisteren is MegaUpload uit de lucht gehaald. Via deze site was het mogelijk om de laatste films online te bewonderen. Helaas... het wachten is op een alternatief.

Bron: Telegraaf 20-01-2012

FBI sluit downloadsite Megaupload
WASHINGTON - De Amerikaanse autoriteiten hebben Megaupload.com afgesloten, een van de grootste sites waarmee op internet bestanden worden uitgewisseld. Zeven mensen zijn aangeklaagd, onder wie een 29-jarige Nederlander. Dat maakte de Amerikaanse federale recherche FBI donderdag bekend.


De verdachten zijn volgens de FBI en justitie ?verantwoordelijk voor massale, wereldwijde online piraterij van verschillende soorten werk waar copyright op rust, onder meer via Megaupload.com en andere gerelateerde sites?. Er is door het aanbieden van films, televisieprogramma's en andere content voor meer dan 500 miljoen dollar (385 miljoen euro) schade aangericht, aldus justitie. Daarnaast zouden de mensen achter de site 175 miljoen dollar (135 miljoen euro) hebben verdiend.

Onder de aangeklaagden bevindt zich ook de 37-jarige oprichter van megaupload.com. Daarnaast zijn drie Duitsers, een Slowaak en een Est aangeklaagd, evenals de Nederlander. Hij zou donderdag zijn opgepakt in Nieuw-Zeeland, samen met drie andere verdachten. De drie overige verdachten zijn nog niet gearresteerd.

Nadat de website uit de lucht ging, vielen hackers de internetpagina's van justitie en de FBI aan. Ook een aantal sites verbonden aan de muziekindustrie kwamen onder digitaal vuur te liggen. De hackers zijn niet alleen boos over megaupload.com, maar ook over nieuwe wetgeving die in de VS in de maak is.

Het Huis van Afgevaardigden buigt zich op het moment over de zogeheten Stop Online Piracy Act (SOPA). De Senaat kijkt naar de Protect IP Act (PIPA). De wetgeving is bedoeld om toegang tot buitenlandse sites te blokkeren, als die gestolen of illegale content aanbieden. De muziek- en filmindustrie zijn voorstander van deze wetten. Internetgiganten als Twitter, Wikipedia en Google zijn er fel tegen, omdat de regelgeving kan leiden tot censuur.

:( Deze week begonnen met xbmc en nu al uit de lucht! :( alternatieve add-ons? + download link zip?
 
De prijzen zullen nu wel zakken van de TV 2 Jailbtreaked.

Enne XXX films beginnen na 2 al te vervelen, geen hoogstaande teksten , Ah Oeh Eh YES YES NO Oh My GOd . en dan als laatste KWAK
 
Wil je nog even neer zetten hoe en waar de xxx adon te downloaden is en weg te zetten. Ik heb inmiddels putty.
 
Het is nu ook stil in Baflo CrazyMotha.
Maar ik heb er toch even van kunnen genieten.
Nog bedankt.
 
Nummer10;220150 zei:
Wil je nog even neer zetten hoe en waar de xxx adon te downloaden is en weg te zetten. Ik heb inmiddels putty.

Plugins

Wat zijn plugins?

Plugins voegen –in tegenstelling tot scripts- geen functionaliteiten toe aan XBMC. Plugins maken het mogelijk om op een toegankelijke manier content weer te geven in XBMC. Deze content is meestal web-gerelateerd. Denk hierbij dus aan radio en tv-streams, podcasts en/ of afbeeldingen van websites als Flickr, Smugmug en Picasa.

Het nadeel van plugins is dat deze niet meer werken zodra de website-eigenaar zijn website grondig aanpast. Vaak wordt in zo’n geval de niet werkende plugin binnen enkele dagen aangepast aan de veranderde website. Van de meest bekende plugins is op het XBMC Forum gemakkelijk na te gaan of deze wel of niet werken.

Nog even... voor de plugins gebruik je een FTP programma om deze te plaatsen in bovengenoemde directory.

Hoe installeer ik een plugin?

Het is mogelijk om de wat bekendere plugins automatisch te installeren via SVN Repo installer die je in de Windows en MAC OS X versies van XBMC terug vind. Gebruik je Linux of staat de door jouw gewenste plugin er niet tussen? Dan kun je deze ook handmatig installeren.

Om dit te doen download je de plugin naar je pc en plaats je deze in de juiste plugin-folder. Deze map is voor ieder platform weer anders.

Voor Linux en XBMC Live: ~/.xbmc/plugins/
Voor MAC OS X: ~/Library/Application Support/XBMC/plugins/
Voor Apple TV: users/frontrow/library/application support/XBMC/plugins/
Voor Windows: %APPDATA%\XBMC\plugins\
Voor Windows in portable-modus: %PROGRAMFILES%\XBMC\plugins\

Na de installatie moeten we XBMC nog even wijzen op het feit dat er een nieuwe plugin aanwezig is.

Dit doen we als volgt:

Ga binnen XBMC naar het “Video” gedeelte als je een video-plugin wilt toevoegen, het “Muziek” gedeelte als je een muziek-plugin wilt toevoegen etc.
Selecteer “Locatie toevoegen”
Selecteer “Bladeren”
Selecteer “<Video, Muziek, etc>Plugins”
Selecteer de plugin die je wilt toevoegen.
Selecteer “OK”
Selecteer “OK”

Waar vind ik plugins?

Plugins zijn op diverse websites te vinden. Een bekende is XBMCzone.com. Daarnaast kun je ook heel goed terecht op het offici?le XBMC Forum.

Populaire Nederlandse plugins

Enkele populaire Nederlandse plugins zijn Navi-X, XOT-uzg en 3voor12 luisterpaal

Voor de XXX moet je de XOT-uzg hebben.

Je krijgt dan een aantal voorgeschoteld, welke de beste zijn laat ik je nog weten.
 
Knalt er steeds uit.
Ik weet niet wat ik fout doet maar ik krijg hem niet eens opgestart terwijl hij het wel deed. :(
 
hangslot;219921 zei:
Kan je via air-play alles streamen vanf je i-phone?
Voorbeeld, als ik internet op mijn i-phone, zie ik dit dan tegelijkertijd op mijn tv?

Ook dat werkt nu, je moet 2 x op de home knop drukken en dan Recht op sync zetten.
Je krijgt dan het beeld van je iphone, ipad op je TV.
Dus alles wat je doet zie je nu op grootbeeld.
 
Nummer10;220162 zei:
Knalt er steeds uit.
Ik weet niet wat ik fout doet maar ik krijg hem niet eens opgestart terwijl hij het wel deed. :(

Net even mijn XBMC opgestart, maar hier werkt het normaal.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan