Nec 1300 A

S

silverfox

Hoi,
heb deze writer gekocht en een dvd+ ermee gemaakt maar de - van hetzelde merk ( SKY ) gaat niet.
Weet iemand welke - dvd r er met deze writer wel goed beschreven kunnen worden.

Silverfox
 
Princo gaat prima, welke firmware heb je?

Heb vernomen dat op de HCC dagen oude voorraad is verkocht met Firmware 1.05.

Grtz Mike
 
de firmware 1.08 is uit en werkt super met de meeste DVD's.
 
Phoe alweer gezakt in prijs zag ik... 114 euro. Op de HCC ging trouwens de duurdere Pioneer DVR a106 de deur uit voor 90 euro zag ik, en de Plextor 8x dvd brander voor 230 euro.

Anyway, dit las ik bij een leverancier van de Nec 1300:
unterst?tzt keine PRIMEON-ROHLINGE

Dus je zou eens de cd-info kunnen bekijken van die SKY cd's of ze van die fabrikant afkomen.

Princo's werken dan wel eens goed, dan weer eens niet, ligt er ook een beetje aan van welke fabrikant ze af komen.
Wat wel vrijwel altijd goed schijnt te werken zijn onder andere Arita, Datawrite, Nashua en Verbatim maar de Verbatim is erg duur.

Arita's kocht ik op de HCC voor 95 euro voor 100 stuks en liggen in de winkel vaak voor 125 euro de 100 stuks dus dat is best een aardige prijs. Dan heb ik het wel over de paarse Arita's +R. Ik brand zelf geen -R dvd's.
 
Hoi ,

bedankt. Ik heb er de firmware 1.7 op want die was er al bij. Heb eventjes bij NEC gekeken maar de nieuwe Firmware is niet voor de OEM versie. Raar wel dat de + van dezelfde firma gaat en niet de -
Moet waarschijnlijk andere merken testen en anders blijf ik bij de ( nu nog ) duurdere + DVD r.
Heb ook nog eventjes op de homepage van die sky gekeken maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden.

Groetjes Silverfox
 
Hoi,
heb vandaag nog eventjes verbatim gekocht en intertronic.
Met stomp record max heb ik 1to1 copy geprobeerd maar niks en pas met data dvd ging ie perfect.
De intertronic deed op elk gebied NIKS.
Ga nu nog een paar andere kopen vavaf maandg en weet dan welke de beste zijn.
Trouwens zijn de verbatim dvd-r misschien durder ( 5 Sfr. per stuk ) maar ze werken wel in veel stand -alone players en je hebt er meteen een mooi/stabiel hoesje bij.
Test ook nog eventjes met windvd en nero 6.0 dvd en zie dan wel wat er gaat, maar volgens mij ligt het probleem bij de writer en niet bij de software.

groetjes Silverfox
 
Ja Verbatim is inderdaad erg duur te noemen, maar zijn wel kwalitatief heel goede dvd's en cd's.
Voor cd's gebruik ik niets anders trouwens, voor DVD wel want ik vind ze toch een beetje -te- veel prijsverschil hebben met anderen van ook heel goede kwaliteit.

Stomp ken ik. Zelf maak ik backups met DVDShrink.

Ik heb trouwens gehoord (kan me vergissen) dat het beter is als je een dvd die je wilt backuppen eerst even een tiental seconden door Windvd laat draaien of Powerdvd. Niet de waarschuwingen etc. maar echt een stukje van de film zelf dus.

Daarna die Stomp openen het schijnt dat ie dan bepaalde settings overneemt van windvd/powerdvd wat ook weer helpt bij het copieeren van de copybeveiliging.
Dacht tenminste dat het om stomp ging, weet het niet meer 100% zeker.
 
Zoals Crazy al schreef, zet de 1.08 erin en no probs.

DVDShrink 3.0 Beta 5, Nero 6 en Princo werkt super.

Grtz Mike
 
Hoi Black tiger,

heeft niks met de beveiliging van de dvd te maken want ik heb net weer een dvd geprobeerd van intertronic met gewoon copy van de harde schijf en die spuwt ie na 2 seconden er alweer uit.
De preis hier in zwitserland voor een - dvd r varieert tussen 3 tot 6 franken en de verbatim komt op 5 franken met de dvd case. Dus eigenlijk in pricipe vanwege de kwaliteit niks mis mee.
Liever 100% met de iets duurdere dan 3 keer de goedkopere in de vuilnisbak gooien.

Groetjes Silverfox
 
Hey mike the bike,

met welke merken " no probs "

groetjes silverfox
 
Volgens mij heb je dan een ander probleem. Misschien een bufferprobleem? I don't know.
Met de door mij genoemde merken nooit problemen gehad, zeker niet met de Nashua's.
 
Hoi,
zou het niet beter zijn om een databank aan te leggen met de inhoud welk merk met welke writer gaat want anders blijven we hier eindeloos posten.
Ik heb mijn writer in 2 pc's uitgetest en alle schijven onder dezelfde omstandigheden.Dus ligt naar mijn bescheiden mening aan de schijfjes.
Ik geloof dat hier iedereen geholpen is met een goede lijst van wat met wat kan. Dit voorkomt verieringen voor in de kerstboom.
Lijkt me logisch.

Groetjes Silverfox
 
hoi,

nog eventjes nahaken.
Het is niet bepaald klantenvriendelijk wat met de verkoop van de writers en de schijfjes op het moment gebeurt. Maar als consument heb je geen verhaal want je doet of met het apparaat of me de schijf iets illegaals dus ook geen verhaal.
Op de gebruiksaanwijzing van de magnetron staat duidelijk dat jij er je kat niet mag instoppen om die te drogen, maar als je een dvd - writer of een dvd schijf koop staat er niet beschreven wat wel of niet kan ( op de homepage EVENTUEEL wel).
Daarom mijn idee van een gegevensbank, dat is wel klantenvriendelijk.

Silverfox
 
Hoi,

bedankt mike maar daar heb ik spijtig genoeg niet veel aan.
Werken van princo alle formaten of heb je maar 1 typschijf in gebruik.
Sorry jongens maar dit is niet enkel voor mezelf maar ik denk ook aan diegene die nog een dvd-writer gaan kopen.
Als jullie willen meewerken is het misschien eenvoudiger om een nieuwe topic te openen met daarin werkelijk alle gegevens : merk WRITER, R of RW en - of + ( voor de schijfjes ).
Alvast bedankt, het hoeft dus niet alleen over de NEC 1300 A te gaan.

Groetjes Silverfox
 
Ok! Princo dvd-r 4 speed, 85 cent p.st. Pioneer DVr 105 en Nec 1300 A met 1.08 firmware

Grtz Mike
 
Hoi Mike

thanks ,thats what we need.
Het gaat hier om een groot gebied dat we afdekken want ik woon in zwitserland en andere forumgebruikers zeker ook ergens anders in europa en daar kom je niet aan de standaard nederlandse of belgische schijven.
Zo jongens, het begin is gemaakt.
Wie volgt
NEC 1300A : Sky +r en +rw, Verbatim -r :JA
Intertronic -r en Sky -r : NEE

Silverfox
 
sony dru 500a pioneer a06

schijfjes mom -r thats whrite -r
nooit geen problemen

gr wil
 
Vermeld ook welke firmware er in je NEC zit dat kan nl ook verschil maken.
Firmware 1.08AU
Gebruik zelf naamloze DVD-R(is Ricoh) 4x.
Muv een probleem wat ik had met CloneDVD geen problemen.
CloneDVD had blijkbaar last van underruns. Nu kopieer ik eerst naar de HD met DVDdecrypter en brandt dan met NERO 6.
Avensis
 
Hoi ,
Firmware 1.07.
Enne, de film was al gedecodeerd dus moet ik niks ondernemen met andere programma's.Zoals gezegd: dezelfde files vanaf de harde schijf maar met bovengenoemde programmas en schijven geeft ie het na 5 to 10 seconden op.Alleen met de drie van mij genoemde schijven loopt alles prima.
Moet misschien toch eventjes de firmware 1.08 uitproberen.
Mijn writer is een OEM versie, kan dit gevaarlijk zijn bij het uograden van de firmware want NEC waarschuwt daarvoor en wijst elke garantie nadien terug.

silverfox
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan