Nec 1300 A

Gooi de Princo's nu maar weg want de meesten zijn prullen.
Op Satfun staat een posting van Captain Picard, daar staat ook wat over uitgelegd, en ook over welke dan wel goed zijn met mediatags erbij, kun je gelijk zien van welke fabrikant ze komen.

of me de schijf iets illegaals dus ook geen verhaal.
Nee dat is niet waar. Wat doe jij er dan illegaal mee?
Ik niets, want je betaalt al auteursrechten op de lege media dus daarmee heb je de rechten al betaald die je betalen moet.
Daar geeft het zich zelfs een uitspraak uit de 2de kamer over.:)

Tenzij je natuurlijk een copy maakt van iemand anders zijn spel of muziekcd en dan nog is het twijfelachtig of het wel illegaal is gezien de betaalde rechten.
Die iemand anders is dan wel illegaal bezig, jij niet. Zelfde als bij downloaden van internet. De aanbieder is illegaal, de downloader die het op dvd of cd zet niet.
 
Hoi,
zijn we hier niet een beetje aan het afdwalen Black Tiger.
Ben het trouwens met je eens maar deze topic ging over iets anders en heeft blijkbaar weinig interesse bij de gebruikers van dvd's.
So be it en lekker verbranden dat spul.
Als je geld teveel hebt dan eventjes een PM aan mij en je kan mijn rekening nummer hebben in de CH om overtollig geld kwijt te raken.

Groetjes en prettige feestdagen
Silverfox
 
Mijn excuus, je hebt volkomen gelijk, maarja ik laat me ook nogal eens graag een beetje gaan, blijft immers een leuke hobby.:biggrin:

Ook alvast Prettige Feestdagen voor jou gewenst!
 
hoi jongens
ik wou een nec 1300 a brander nemen
of de pioneer 105
die man waar ik laat branden werkt met die pioneer
die zegt dat die beter is hij werkt met de dvd,s merk traxdata,
en princo hij heeft nooit problemen
hij is verder gesloten hij denkt weer een klant kwijt lol
mij gaat het er om wat is het beste en wat geeft het minste problemen want die pioneer heeft geen problemen met eerder genoemde schijven .
eigenlijk heb ik er niet zoveel kaas van gegeten ik ben hoofdzakelijk met het sat gebeuren bezig geweest.
daarom vraag ik jullie om advies .
bedankt dalton
 
hoi jongens
ik wou een nec 1300 a brander nemen
of de pioneer 105
die man waar ik laat branden werkt met die pioneer
die zegt dat die beter is hij werkt met de dvd,s merk traxdata,
en princo hij heeft nooit problemen
hij is verder gesloten hij denkt weer een klant kwijt lol
mij gaat het er om wat is het beste en wat geeft het minste problemen want die pioneer heeft geen problemen met eerder genoemde schijven .
eigenlijk heb ik er niet zoveel kaas van gegeten ik ben hoofdzakelijk met het sat gebeuren bezig geweest.
daarom vraag ik jullie om advies .
bedankt dalton
 
Hoi,
Hier gaat het dus om eigenlijk.
Of een pioneer of een nec of andere.....
Als je weet weet wat er met te branden is kun je op de goedkoopste gaan want die werkt ook..
Als de lieve slapende mensen nu eens een beetje meer zouden schrijven op dit board dan lezen dan zouden de toekomstige kopers ( ook jij Dalton ) geholpen zijn.
Ik heb er al 1 en weet nu welke schijven werken en gooi GEEN geld meer de deur uit.
Maar het zou zonde zijn als we dat niet konden vermijden voor toekomstige kopers.....of zie ik dat verkeerd????????

Groetjes silverfox
 
Kwaliteit betaal je meestal (niet altijd) en er zal dus echt wel een reden zijn waarom bijv. Plextor over het algemeen duurder is (uitstekende ervaringen mee) en andere merken goedkoper.

Zelf heb ik gekozen voor de Pioneer. De Nec doet er niet veel voor onder maar heeft hier en daar toch zijn eigenaardigheidjes.
Eigenaardigheden -kunnen- vaak echter middels een firmware upgrade verholpen worden waardoor de situatie heel anders word.

Je kunt dus voor beide branders gaan ze werken beiden erg goed. Persoonlijk ga ik altijd op de voorkeur van de warezscene af (die jongens branden veel he). :)
Die zeggen hoofdzakelijk Pioneer en een aantal anderen NEC.
Dat maakt dus dat je die beiden best kunt nemen, anderen zou ik laten liggen.
Of wat doorsparen en dan de 8x Plextor gaan kopen. Was op de HCC beurs voor 230 te krijgen en prijzen zakken, zal in januari/februari wel onder de 200 liggen.
 
@silvervox
ik begrijp wat je bedoeld als ik met een nec werk kan ik hier
vertellen wat hij goed brand dat scheeld een ander een hoop geld
nu lees ik inderdaad dat de nec met een nieuwe film ware
het ook goed doet
kijk eens op www.kieskeurig.nl daar kun je de top tien pakken
onder de branders met de ondervindingen van de gebruikers
ik ben benieuwd of jij daar wat kan ondekken
dan hoor ik dit graag hier
@bt
dat klopt over die pioneer 1.05 of 1.06?
die man brand daar 1000 films mee zonder problemen
dan neemt hij een nieuwe omdat hij 10 euro per film ontvangt
neemt hij geen risiko
dat kan dan ook wel van die 10.000 euro
ik kijk nog wel, na de feest dagen koop ik er een
dat moet er een zijn die geen problemen bij voorbaat gaat geven
zijn er nog mensen met ondervindingen
wie heeft een miskoop gedaan wie niet
met elby clonedvd moet heel goed te werken zijn
gr dalton
 
Hoi,

ik blijf gewoon bij m'n NEC.
Het programma dat ik het liefste gebruik is STOMP NOW MAX.
Is ook voor cd's goed en images laten zich heel snel op een dvd
schrijven.

Silverfox
 
@silverfox
ik lees heel veel over stomp
hij moet beter zijn dan nero ,nero schijnt toch wel problemen
te hebben ,met cd merk ik daar niks van ik heb schik daarmee
is stomp op proef ergens van af te halen????
heb jij jou brander als slave staan of als master
ik kan niet gelijk steeds antwoord geven ik ben niet erg lekker
ik lig vaak op de bank een kou te pakken
ik kan niet uit ervaring praten omdat ik er nog een moet kopen
maar ik lees veel
lukt het jou nu beter en wat kosten die dvds waar het mee lukt
moet je nu er ook al film ware in blazen net zoals met een humax
dan word hij regio vrij en dan slikt hij meer klopt dat???
gr dalton
 
Stomp hoor ik ook heel veel goede ervaringen over.
Overigens sprak ik over de DVR 106, dus de + en - brander, want ik ga er niet meer van uit gezien de huidige prijzen dat er nog iemand zich een alleen + of alleen - zou willen aanschaffen.

Als het goed is worden de DVD's na het branden dan ook regiovrij ja, dus overal in afspeelbaar.
Let op met het erin blazen van alternatieve firmware in branders. Over het algemeen gaan fabrikanten niet zo vlug (voor zover ik weet) firmwares beschikbaar stellen die je brander regiovrij maken, dat zou tegen de regels van de dvd-rechthebbenden indruisen.

Maar er is dacht ik wel voor diverse merken alternatieve firmware die dat wel doet, ook zijn er andere truukjes voor bij sommige schrijvers.
 
plextor is wel goed maar houd er rekening mee
dat hij enkel op + 8X BRAND EN OP - 4KEER
EN MET MIN HEEFT hij toch wel wat moeite
ik werk zelf met sony en pioneer en zit op 20 per dag
heel weinig problemen

gr wil
 
Ahja, sorry Hoek, had ik compleet vergeten, zal er wel mee te maken hebben dat ik alleen op + brandt, noodzakelijkheid voor de - heb ik niet, heb geen ps2.
Bedankt voor je verbetering!
 
Hoi Dalton,
Stomp heb ik via ??n van de ezels gedownload om uit te testen en heb nu de officiele versie gekocht omdat ie beter bevalt dan de Nero.
Nero vindt ik dan weer eenvoudiger voor de vcd en svcd files
De + zijn de goedkoopste en liggen bij max. 4 Sfr. en de - varieren tussen de 5 tot 8 Sfr.

Groetjes en beterschap Silverfox
 
Nero werkt ook heel leuk met DVD's die je zelf maakt, maar dan moet je er wel effe de DVD plugin in duwen.
Stomp ga ik deze week echt effe proberen, moet echt goed zijn en heb nog wat originele dvd's waar ik een backup van moet hebben.:)
 
Hoi,
ik heb DVD -shrink gebruikt om een originele DVD te kopieren.
Je haalt er alle overbodige prul af en probeert natuurlijk niet de film zelf te komprimeren en die zet je dan op je harde schijf en nadien met Stomp branden.Heb je een DVD 5 film dan kun je gewoon direkt kopieren met stomp.

Groetjes Silverfox
 
Wil ik ook graag iets bijleren. Wat is het verschil tussen een gewone DVD film en een DVD 5 film? Bestaat er ook zoiets als een DVD 1, 2, 3 en 4 film dan? Ik weet dat die 5 niet voor regiocode staat want Europa is 2 als ik het me goed herinner, maar zou dus wel graag weten waar ie voor staat.

Is er ook een gemakkelijke manier om te zien of je met een "gewone" DVD film of een DVD 5 film te maken hebt?
 
Originally posted by Black Tiger
Wil ik ook graag iets bijleren. Wat is het verschil tussen een gewone DVD film en een DVD 5 film? Bestaat er ook zoiets als een DVD 1, 2, 3 en 4 film dan? Ik weet dat die 5 niet voor regiocode staat want Europa is 2 als ik het me goed herinner, maar zou dus wel graag weten waar ie voor staat.

Is er ook een gemakkelijke manier om te zien of je met een "gewone" DVD film of een DVD 5 film te maken hebt?

BT een DVD5 film maakt gebruik van 1 layer een DVD9 van 2.
Een DVD9 bevat dan ook Gigs als een 5.
Avensis
 
Hoi,
klopt de dvd 9 heeft om de 7 GB erop en de dvd meestal 4,3 GB.
Het is wel zo dat de "meeste " dvd 9 filmen een hoop prul erop hebben zoals trailers en " the making of " en spelletjes + nog vele onnodige geluidssporen. Die haal je er allemaal af met dvd - shrink en moet dan meestal de film niet komprimeren om op een normale dvd r te krijgen.
Kwaliteit blijft dan 100% bestaan.

Groetjes Silverfox
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan