- Waarderingsscore
- 890
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 75
(10 vloekwoorden)
Zo nu rustig mijn verhaal doen.
Voor de zoveelste keer geen enkele apparaat in mijn netwerk te vinden terwijl dat eerder wel was.
Na dagen zoeken wat de oorzaak hiervan was.Oplossing gevonden.
Eerst nog even dit, toen de apparaten wel zichtbaar waren had ik van ieder netwerk apparaat een shortcut aangemaakt.
Nu de apparaten onder netwerk niet meer zichtbaar waren , werkten de shotcuts wel allemaal behalve van de mediaplayer. Dus mijn qnaps, laptop van vrouwtje etc waren bereikbaar en kon daarvan up en downloaden.
Maar die verrekte mediaplayer mede8er 5002x verdomde de toegang.
Update laatste versie er nog maar eens overheen gezet. Nada.
Toen probeerde ik een extra netwerk locatie aan te maken bv een Z drive.
En toen kreeg ik een melding dat windows 10 geen SMB1 meer ondersteunde en deze in de nieuwe release gedisabled had.
Wauw alles afgezocht en uiteindelijk opgelost.
En warempel alle apparaten staan nu weer inhet netwerk.
Hoe?
Ga naar configuratiescherm eventueel zoek op configuratiescherm als hij niet zichtbaar is.
Kies programma's en onderdelen
Kies aan linkerkant windows onderdelen in- of uitschakelen
Scroll in venster naar Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden.
Klik op deze regel 2x en zet een vinkje op
SMB 1.0/CIFS-client
SMB 1.0/CIFS-server
Klik op OK
HERSTART computer et voila alle apparaten komen tevoorschijn in netwerk. En functioneert weer als vanouds.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Zo nu rustig mijn verhaal doen.
Voor de zoveelste keer geen enkele apparaat in mijn netwerk te vinden terwijl dat eerder wel was.
Na dagen zoeken wat de oorzaak hiervan was.Oplossing gevonden.
Eerst nog even dit, toen de apparaten wel zichtbaar waren had ik van ieder netwerk apparaat een shortcut aangemaakt.
Nu de apparaten onder netwerk niet meer zichtbaar waren , werkten de shotcuts wel allemaal behalve van de mediaplayer. Dus mijn qnaps, laptop van vrouwtje etc waren bereikbaar en kon daarvan up en downloaden.
Maar die verrekte mediaplayer mede8er 5002x verdomde de toegang.
Update laatste versie er nog maar eens overheen gezet. Nada.
Toen probeerde ik een extra netwerk locatie aan te maken bv een Z drive.
En toen kreeg ik een melding dat windows 10 geen SMB1 meer ondersteunde en deze in de nieuwe release gedisabled had.
Wauw alles afgezocht en uiteindelijk opgelost.
En warempel alle apparaten staan nu weer inhet netwerk.
Hoe?
Ga naar configuratiescherm eventueel zoek op configuratiescherm als hij niet zichtbaar is.
Kies programma's en onderdelen
Kies aan linkerkant windows onderdelen in- of uitschakelen
Scroll in venster naar Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden.
Klik op deze regel 2x en zet een vinkje op
SMB 1.0/CIFS-client
SMB 1.0/CIFS-server
Klik op OK
HERSTART computer et voila alle apparaten komen tevoorschijn in netwerk. En functioneert weer als vanouds.
Hoop dat je hier wat aan hebt.