Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
Uit het rapport blijkt duidelijk dat AnsaldoBreda grote troep heeft geleverd met de geleverde Fyra treinen.
Er zijn diverse ontwerp fouten gemaakt en de afwerking en gebruikte materialen zijn beneden de norm voor HSL treinen, en bovendien is de afwerking niet op alle stellen gelijk wat wijst op een slechte quality control of het ontbreken ervan of een vervalste.
Het is de regel dat de kwaliteit van alle stellen dezelfde is en dat geldt ook voor andere professionele produkten die men koopt.
Het kan niet zo zijn dat je bij een goed produkt geluk hebt en bij een slecht pech.
Het Belgische rapport spreekt hier boekdelen.
In elk geval is de NS door velen gewaarschuwd voor AnsaldoBreda mede door die toestanden in de genoemde landen.
Er zijn wel landen waar men goed spul kan krijgen zoals bv de Duitse ICE of de Franse Thalys, en die hebben jarenlange ervaring met HSL treinen.
Aan de andere kant is AnsaldoBreda dat niet.
Die ETR500 is niet door AnsaldoBreda gebouwd maar door een bedrijf dat gevormd werd door verschillende andere bedrijven, want AnsaldoBreda bestond toen nog niet.
De Frecciarossa 1000 is inderdaad gebouwd in samenwerking met Bombardier wat wel een gerenomeerde treinen fabrikant is.
Dat zijn dus twee treinen, en blijkbaar kun je AnsaldoBreda dus niets alleen laten doen.
Dat deze treinen in Italie wel goed lopen zegt nog niets over het feit wat het heeft gekost om ze zover te krijgen en wat het aan onderhoud kost om ze rijdend te houden, daar is niets over bekend.
Dat die senator zegt dat de Kamer beter moet onderzoeken is natuurlijk waar maar is al jaren zo.
En welk onderzoek er moet komen bepaalt inderdaad diezelfde Kamer weer en als het een zoethoudertje is dan is die Kamer daar zelf verantwoordelijk voor.
Grtz.
Er zijn diverse ontwerp fouten gemaakt en de afwerking en gebruikte materialen zijn beneden de norm voor HSL treinen, en bovendien is de afwerking niet op alle stellen gelijk wat wijst op een slechte quality control of het ontbreken ervan of een vervalste.
Het is de regel dat de kwaliteit van alle stellen dezelfde is en dat geldt ook voor andere professionele produkten die men koopt.
Het kan niet zo zijn dat je bij een goed produkt geluk hebt en bij een slecht pech.
Het Belgische rapport spreekt hier boekdelen.
In elk geval is de NS door velen gewaarschuwd voor AnsaldoBreda mede door die toestanden in de genoemde landen.
Er zijn wel landen waar men goed spul kan krijgen zoals bv de Duitse ICE of de Franse Thalys, en die hebben jarenlange ervaring met HSL treinen.
Aan de andere kant is AnsaldoBreda dat niet.
Die ETR500 is niet door AnsaldoBreda gebouwd maar door een bedrijf dat gevormd werd door verschillende andere bedrijven, want AnsaldoBreda bestond toen nog niet.
De Frecciarossa 1000 is inderdaad gebouwd in samenwerking met Bombardier wat wel een gerenomeerde treinen fabrikant is.
Dat zijn dus twee treinen, en blijkbaar kun je AnsaldoBreda dus niets alleen laten doen.
Dat deze treinen in Italie wel goed lopen zegt nog niets over het feit wat het heeft gekost om ze zover te krijgen en wat het aan onderhoud kost om ze rijdend te houden, daar is niets over bekend.
Dat die senator zegt dat de Kamer beter moet onderzoeken is natuurlijk waar maar is al jaren zo.
En welk onderzoek er moet komen bepaalt inderdaad diezelfde Kamer weer en als het een zoethoudertje is dan is die Kamer daar zelf verantwoordelijk voor.
Grtz.