Onnodig vrijwillig excuus en nog ontevreden? Ik snap het niet meer.

Andere taal hoeft denk ik niet. Waarschijnlijk komt er een reservaat in de polder ergens. :ROFLMAO:
 
ze kunnen me allemaal de kont kussen met die onzin die ook nog eens weer geld gaat kosten,(belastingbetaler).
 
die ook nog eens weer geld gaat kosten,(belastingbetaler).
Dat bedoel ik. Waarom moet heel Nederland betalen (inclusief zijzelf) voor iets waar slechts een zeer klein deel der Nederlanders zich mee bezig gehouden hebben?
 
Surinaamse commissie wil miljarden euro's herstelgeld van Nederland na excuses slavernij

https://www.ad.nl/politiek/surinaam...-van-nederland-na-excuses-slavernij~a4c08601/ hahahaha, hoe lomp kunnen ze zijn die runderen in den Haag, hebben ze dit nu echt niet aan zien komen, hebben zichzelf weer lekker in de nesten gewerkt. Ik zeg niks geen excuses meer en nop aan herstelgeld. Zak maar in de stront bruine hebbers. Geen dubbeltje die kant op en niks geen excuses. Half Nederland zit in de kou en moet van armoede naar de voedselbank en die bruine graaiers praten over miljarden die die kant op zouden moeten gaan. Moet niet gekker worden. O ja , vergeet het bijna: wat een gaaf landje hebben we toch. Bwahhh
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Houden we het a.u.b. wel een beetje netjes zoals verzocht in de initiele post? Net als bij ons is ook niet iedereen van Surina of de Antillen dezelfde mening toegedaan als die stichtingen. Dus niet iedereen over een kam scheren.
 
Uhhh, als de moeite genomen had om bijgevoegd stukje te lezen weet je dat ik het over die stichtingen heb en niet over alle suri en antillianen
 
Nog even ter verduidelijking, hier ging het mij dus om en vandaar bovenstaande reactie.

"Voorafgaand aan het overleg zei voorzitter Armand Zunder van de Nationale Reparatie Commissie Suriname (NRCS) dat Nederlandse excuses voor deze ‘misdaden tegen de menselijkheid’ gepaard moeten gaan met forse herstelbetalingen. ,,Hetgeen allemaal vernietigd is, dat moet herstel worden. Ons referentiekader ligt in termen van de miljarden euro’s en zeker niet in de honderden miljoenen euro’s.’’

Ga eerst de mensen in Groningen en de mensen van de toeslagenaffaire maar eens compenseren, dat is iets dat we zelf hebben aangericht.

B.
 
Ik snap niet wat heel veel geld temaken heeft met verzoening.
Er zijn toen een handje vol Nederlanders fout geweest. Nu heb ik zoiets ook maar geen excuus meer.
 
Herstelbetalingen aan nazaten kunnen zij krijgen. Slaven kregen in die tijd zo goed als nooit kinderen of verwekte deze, dus succes met bewijzen dat je nazaat bent!
 
Ondanks dat je dat goed bedacht @Dr.Z blijf ik toch van mening dat er geen herstelbetalingen dienen te komen. Mijn voorouders hebben daar nooit aan meegedaan net als heel veel voorouders van mensen in Nederland. Dus geen reden om plots ergens schuldig aan te zijn.
Nog los van het feit dat wij sowieso niets kunnen veranderen laat staan verantwoordelijk zijn voor daden van onze voorouders.
 
Herstelbetalingen zijn ook de grootste kolder. Het gaat hen niet om de excuses, het gaat hen om het geld!
En zij zullen nooit tevreden zijn want zij zullen direct weer wat anders bedenken..
Ik vraag mij af welke organisatie hier echt achter zit want ik kan mij niet bedenken dat die Jeffry Airfryer dit zelf heeft bedacht..
 
Het is er niet 1 het zijn 5 verschillende organisaties zelfs.
 
Tsja….. we gaan excuses maken om iets waar we niet verantwoordelijk zijn aan mensen die niets met de last te maken hebben. Nu vraag ik me af wanneer gaat Rutte excuses maken aan de Groningers, de ouders zonder kinderen die uit het huis geplaatst zijn. Wanneer zijn wij aan de beurt?
 
Nummer 10 ik denk over 120 jaar.
Dan kunnen ze de knip dicht houden.
 
Nummer 10 ik denk over 120 jaar.
Dan kunnen ze de knip dicht houden.
Ik zat van de week naar me vriend John Derksen te kijken, die vertelde iets grappigs…..
Het schijnt dat ze zo snel de excuses willen maken omdat ze bang zijn dat er binnenkort verkiezingen komen en dat ze bang zijn dat ze het dan niet meer voor het zeggen hebben.
 
Een ding is wel duidelijk we moeten zo snel mogelijk van dat zootje af en ook enkle top figuren. Dat een memo tot 2x toe verdwijnen kan is geen toeval. (Memo Palmen)
Misschien zitten er wel aandeelhouders bij de toeslagen affaire. Die gasten eisen veel op.
 
Als blauwe bonen ook kunnen.
Misschien met een beetje goede wil kan hij daar souvenirs van maken.
Maar het bij behorende apparaat achterwege laten.
 
Het is nu wel duidelijk dat het om de centen gaat en totaal niet om tegen gaan van racisme bij die stichtingen.

In Suriname bleek dat de meesten er niet eens mee bezig waren. De jeugd aldaar had dezelfde gedachte als wij, hoezo excuses, hebben jullie toch niet gedaan en van ons leeft er ook geen meer, dus die denken ook beter na.
Een oude nazaat zat niet te wachten op betalingen maar zou ze ook niet weigeren, begreep ook wel dat wij ook niet verantwoordelijk zijn voor de daden van onze voorouders, net zo min als dat zij beter worden van excuses.

De overheid heeft gecommuniceerd dat de excuses niet vanuit deze overheid verantwoordelijkheid of personen zijn, maar bedoeld zijn vanuit de bestuurlijke gedachte dat je jezelf distantieert van wat er vroeger gebeurd is en ruimte maakt voor betere omgang. Dat die excuses vrijwillig waren en er dus ook geen sprake was van enig recht op enige vergoeding.

De eerste reactie van zo'n stichting was meteen dat ze dan die enkele miljoenen die de overheid nu wil besteden aan bijv. een museum, meer bekend maken over het slavernijverleden en het tegen gaan van racisme, niet daaraan moesten besteden maar moesten geven aan de nazaten.

Conclusie: zelf geld krijgen is belangrijker dan racisme bestrijden schijnbaar.

Ik had beter verwacht, maar helaas. Dat sterkt mijn vermoeden dat er niet 1 maar 5 stichtingen zijn, omdat elke stichting apart geld krijgt van de overheid. Kleine stichtingen krijgen een bepaalde vergoeding waar nooit controle op is (leerde ik hier van een stichting) als het niet boven de 15.000 euro uit komt of zoiets. Toch weer mooi meegenomen.

Het siert zulke stichtingen niet dat ze alleen aan zichzelf denken en aan nazaten, dan dat ze meer voorrang geven aan meer bekendheid van het slavernijverleden en het foute daarvan en racisme bestrijding waar ze allemaal baat van kunnen hebben.

Wij hebben ook onze portie ellende gehad in een lang verleden c.q. onze voorouders. Stap er eens overheen en ga verder met je leven. Steeds terug gaan in het verleden zorgt alleen maar steeds opnieuw voor stress en aversie. Niet vergeten, wel verder gaan met je leven en vooruit kijken.
Je voorouders en die van ons leven immers ook niet meer.
 
hebben markie en sigridje een baantje in het verschiet misschien?
welke gek gaat door met excuus maken als er zoveel weerstand is...
owja domme vraag
men luistert niet naar de burgers
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan