Ontwerp gekozen voor Bloemencorso 2021!

Na het pappen en plakken gaat de verf er op, dan is meteen de kleur van de bloemen en materiaal wat er op gaat te zien.

 
Er komt steeds meer zicht op wat het wordt.

Alleen we vallen nu in de vakantie periode, dus hier en daar ligt het stil.
En we laten ons tot nu toe niet tegen houden vwb Corona.

Iets wat toch moeilijk wordt, want alles in ingekocht, het materiaal wat we nodig hebben, maar ook de tribunes waar de mensen mogen gaan zitten, en de tenten waar de muziek is...

We gaan gewoon verder en houden de buurt bij elkaar, want ze hebben er samen echt plezier in om deze wagen toch te bouwen.

Weer een paar foto's die vanavond gemaakt zijn:












 
Even een uitleg over de achterkant van het plaatje:

De Berkeboom die jullie zien is de Heraldiek van onze buurtschap. Iedere buurtschap heeft zijn eigen Heraldiek, en dit zien wij terug in de vlaggen die aan de huizen hangen verspreid over het dorp. Maar soms klopt het niet want dan hangt er in een straat een vlag die niet overeenkomt met de buurt waar deze straat is....

De heraldiek die wij nu aan het maken zijn dat is echt een monnikenwerk.

Alles gaat hier op basis van vrijwilligerswerk, we hebben dus iemand die in de metaal werkt, en hij heeft er voor gezorgd dat er diverse platen gefreesd zijn, die wij kunnen gebruiken, en laag voor laag is er middels die platen het logo gespoten op een vierkant van 50x50.

Deze zijn wij nu al weken aan het afwerken, het groen met spliterwten, en het wit en zwart met zgn lijmdruppels....

De bloemen doen ook al hun best, en bloeien volop.

Het is alleen jammer dat bij de eerste pluk de bloemen weggegooid worden....
 
Stap voor stap, en papier voor papier, komt er steeds meer zicht op de wagen.

Vanavond is de eerste laag op 1 van de vleugels geplakt, tevens even een test gedaan met de eerste dahlia's om een beetje een beeld te krijgen.
Binnenkort de steigers even weg bij de platen, om even te kijken of ze goed draaibaar zijn...











 
Pfoeh het gaat spannend worden wat er vrijdag besloten gaat worden.

Maar dit houdt ons niet tegen om toch verder te bouwen!

Stap voor stap wordt alles duidelijk, de papagaai krijgt steeds meer vorm nu de lagen paiper machee geplakt worden, 6 lagen.

De kat is ook in de maak.













 
Dat is niet leuk freggel na zoveel werk.
 
Dit is gewoon balen! We gaan nu de wagens tentoonstellen op de veiling, en daar worden ze zoals het er nu voor staat ook gejureerd,
en krijgen hun verdiende prijs. Hopelijk bouwen alle 20 buurtschappen hun wagen af.

Het feest kan wellicht ook nog gedeeltelijk door gaan, maar de sfeer zal ook dit jaar anders zijn.
 
Je wil toch de wagens rijdend tonen aan het grote publiek en uitstellen tot in september, omdat men dan wil gaan versoepelen, lijkt mij te laat i.v.m. het weer.
 
Wat ik net schreef is in hetzelfde weekend @Parabolica , een paar weken later is geen optie, want dan is het kindercorso, hopelijk kan dat wel.
Ik heb nog wel een idee hoe we ze rijdend kunnen tonen, maar dat vertel ik nu nog niet.
 
Bijzonder jammer, temeer daar ze in september nog meer dingen willen los laten.
Dit is niet echt te vergelijken met de F1 waar niet langs een weg wordt gestaan en er vaste tribunes zijn die ook maar voor 2/3 gevuld mogen worden in totaal.
Maar het is de organisatie van het Corso wat geen mogelijkheden ziet, het is niet de overheid die het verbiedt.
Vermoedelijk zal het dus aan losse toeschouwers liggen dat men van mening is dat het niet kan. Maar wel bijzonder jammer inderdaad.
Net nu je eindelijk eens een keer een jaartje erbij zit.
 
1 van de grootste problemen hier is dat de bezoekers niet langs 1 ingang naar het Corso komen.
In totaal zijn er ruim 35 ingangen, dus dat wordt erg moeilijk om iedereen naar binnen te laten met een toegangstest.

Waar de wagens tentoongesteld worden is het terrein een paar hectares groot, en daar kan het via 1 ingang.
Het is gewoon moeilijk om alles in goede banen te leiden.
 
Het moment dat de wagen de tent uitgereden wordt komt steeds dichterbij, en je ziet dit ook aan de vorderingen.
We moeten als eerste op het tentoonstellingsterrein zijn, en bij het oprijden aldaar wordt de wagen meteen door de jury beoordeeld.

Omroep Brabant is dan ook aanwezig om alle wagens te filmen en interviews te doen met de ontwerpers.
's Middags wordt dit allemaal uitgezonden.

Het wordt ook voor ons een ander Bloemencorso, maar we gaan door!!!





 
Momenteel wordt de wagen uit de steigers gehaald.
Het moment om de beweging te testen, en volgende week donderdag beginnen met het tikken van de bloemen. 🔨🔨🔨🔨





 
Vanavond heeft de wagen al een beetje het licht gezien, want de steigers zijn weg, mooi om te zien wat het resultaat wordt!

Vanmorgen werd ik gebeld, en ik hoorde meteen aan de stem van de dame die ik aan de lijn had wie het was, zij was van het Brabants Buske!
Zij gaan morgen tussen 9 en 4 de buurten bezoeken, en een half uur voor dat ze bij ons op bezoek komen wordt ik gebeld.

Tevens vanavond onverwachts bezoek, een dame van de internetbode, zij kwam even een interview doen, en tja, de stemming was niet al te best.

Er mag gewoon bijna niks zeiden wij. We moeten allemaal op een vastgesteld tijdstip op het terrein zijn, maar dan ook meteen weer wegwezen! En onze wagen "onbeveiligd achterlaten. We zorgen er iig voor dat het gedeelte waar mee bewogen wordt goed geborgd is, want het moet wel veilig blijven!

De mensen die willen komen kijken moeten dat in blokken van 2 uur doen, en via de website een kaartje kopen, met een vastgestelde tijd dat men de wagens mag en wil komen bekijken, ze krijgen een token mee, en als deze op zijn, dan is het terrein vol, na inlevering mag het volgende blok.... pffftttt..

Weinig feeststemming, wij mogen allemaal samen in de tenten kijken naar een uitzending van Omroep Brabant vanaf half 3, en dan wordt ook de uitslag bekend gemaakt. We doen dit natuurlijk gezellig met een hapje en een drankje, en afsluitend een BBQ!

De horeca heeft een vergunning gekregen, maar er mag geen livemuziek zijn.

Ook wordt er normaal gesproken bij ons in Zundert keihard gewerkt aan het groen wat er staat, snoeien en onkruid verwijderen, en de mensen zorgen allemaal dat hun tuintje er perfect uit ziet, en de auto die op de oprit staat, staat te blinken.

Helaas staat het onkruid nu op veel plaatsen meer dan een meter hoog.... Krijgen we misschien iets terug van de gemeentebelasting?

Ik hoop echt dat er volgend jaar nog iets bestaat als kunst en cultuur, en de saamhorigheid die er hier normaal gesproken is!

Wij proberen er als buurten samen nog een feestje van te maken.





 
Een slechte zomer dit jaar?

De bloemen doen het geweldig!!!







 
Ha de freggel op TV dat willen we wel zien. :)
Er was vanavond ook iets te zien over het Corso bij SBS6 maar ik denk dat die in een andere plaats en/of andere tent geweest zijn want nergens een freggel te bekennen.
Maar wie weet hebben we morgen meer geluk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan