Ontwerp gekozen voor Bloemencorso 2021!

Dat was het Corso in Vollenhove. ;)
 
Het Brabants buske is op bezoek geweest, vanavond om 17:45 de uitzending op Omroep Brabant!

 
Vandaag natuurlijk meteen gekeken naar de uitzending van Het Brabants Buske, maar ondanks dat ze bijna 2 uur op de bouwplaats geweest zijn was de uitzending aan de korte kant. Maar ondanks dit wel een leuke ervaring, en juist op het moment dat de steigers weg waren en de wagen helemaal zichtbaar was.

Tevens was er vandaag ook een kindermiddag, en er liepen hummeltjes rond die ook mee mochten helpen, en dat werd dus ook gefilmd, en het is te zien bij de uitzending.

Er werd ook nog gevraagd of ik een goede bakker wist in Zundert, en ik zei als eerste die zit naast jullie. :LOL:

Daarna werd er gevraagd of er ergens een mooie tuin in de buurt was, en ja die is er, hier recht tegenover, een 100 meter aan de rechterkant, en dit is ook te zien in het verslag!

Al met al een erg leuke ervaring. En hopelijk sturen ze mij de gehele opname van vanmorgen.

Niet gekeken? Het wordt heel de komende week herhaald op Omroep Brabant.
 
Wel doen, want wat er naar het bezoek bij ons komt is een tuin die vlakbij onze bouwplaats is, en die man, Jos, is echt een tuinman waar je U tegen zegt!
 
Daar was ik al bang voor @Black Tiger maar dat gaat helaas niet door, zij is vandaag per opbod verkocht in de tent, er was namelijk iemand die 40 graden koorts had, en hij lag liever met haar in zijn mandje dan met die 40 graden!

Ik heb ze nog wel een bericht gestuurd of het mogelijk is om alles te krijgen wat er vanmorgen opgenomen is.

En voor @Parabolica, bekijk die tuin idd maar eens goed, want dit gaat voor mij wellicht ook een nieuw tijdverdrijf worden na dat het Corso hier voor dit jaar afgesloten is. Ik ken deze tuin allang, maar dankzij de opnames van vandaag weet ik nu alles wat hij met zijn tuin doet, een buurman die net om de hoek woont.
 
Laatst bewerkt:
@Black Tiger, jammer dat zij niet vroeg naar een mooi grot i.p.v. een mooie tuin. ;)

In de tuin zat zelfs een wild dier zag ik @freggel1. :) Een nieuwe hobby is dus geboren en zeker weten dat jij de buurman vroeg of laat een keer uitnodigt voor een BBQ met de voorwaarde dat hij wat stekkies meeneemt.

Maar ook leuk om de beelden te zien van jullie kolossaal memory project.
 
Intussen gaan wij met zijn allen gewoon met 20 buurtschappen om de wagens af te krijgen, en deze op zondagmorgen tussen 9 en 12 op het tentoonstellingsterrein weg te zetten.

Het gaat daar wel een helse klus worden, want de ingang waar de wagens het terrein op moeten heeft een steile gang die op een kort stuk 2 meter omhoog gaat. Normaal wordt er gerekend als een wagen eenmaal bolt, dat 1 duwer 1000 kilo kan duwen, maar dan zonder van die verrekte steile stukken. Vanwege deze reden zijn er een aantal tractors geregeld die de wagen op het terrein trekken, maar om het tegengewicht tegen te houden zorgen we voor ballast op de wagen.

Zodra de wagen op het terrein staat moeten wij als ontwerpers en bouwploeg meteen de wagen verlaten, eventuele beweging moet geborgd worden, en dan kunnen de "dikke nekken" hun rondje doen...

Na het zien van de beelden vandaag van Zandvoort is de stemming hier toch flink verandert, want iedereen die wil komen helpen of even kijken moet een toegangscheck doen middels de corona-app, heb je die niet dan kun je van te voren naar de GGD, zgn kaartjes waar op staat waar/wanneer en met wat je gevaccineerd bent zijn schijnbaar niet rechtsgeldig.
Maar dit drukt de pret niet, we zitten samen spijkers te prikken, bloemen te tikken, een stukske fruit te eten, een pilske, en dan nog een lekkere zelfgemaakte tomatensoep of champignonsoepje.

De kids zijn buiten aan het spelen in de zandbak, en morgen komt er ook nog een springkussen.
Wij hebben er voor gezorgd dat de buurten toch bij elkaar gekomen zijn, en samen toch een 20 tal creaties gemaakt hebben die as zondag in het nieuws zijn!!!!
Niet om ons dorp te bestoefen, maar 1 van onze trouwe leden van dit forum [nr10] is samen met mij in de tent geweest en die keek toch stiekum zijn ogen uit, zeker voor de reden wat de jeugd en de gepensioneerden kunnen doen op de bouwplaats, het gaat van metselen/lassen en het telen van bloemen, enz.








Verder nog een impressie wat er allemaal nog meer gebeurt, bloemen plukken op het veld, waar tevens ook een cameraploeg aanwezig was uit China die hier jaarlijks aandacht aan besteed. Ik moet nog even opzoeken waar ze vandaan kwamen.

Tevens was er een winnaar in de tent, die nu als illustratie op de wagens zit....

En natuurlijk de aandacht voor de kids die met hun ouders mee mogen naar de tent, die we dan ook een plezier doen.















 
Laatst bewerkt:
Memory ontwaakt!!!
En wij zijn erg tevreden naar het resultaat!!! [Kippenvel]















 
Inderdaad echt heel mooi geworden. Een bak werk en ook erg origineel bedacht. Ik hoop dat ie in de prijzen gaat vallen!
 
Aii 15e is wel een domper.

Eerlijk gezegd had ik bij Rio wat meer kleuren verwacht, maar dat neemt niet weg dat ik het een erg mooi resultaat vind, en zeker beter dan 15e plaats waardig (ook al heb ik de andere inzendingen niet gezien).
Ik bedacht me toen ik de laatste foto's zag dat het een beetje 2d was vanwege de aard van het memory spel, maar de kat en de papegaai voegen er toch 3d elementen aan toe.
De kat met z'n bol wol die desondanks toch met het spel meedoet vind ik ook een mooi detail, en aan de foto's is te zien dat het spel interactief is (dus dat het gespeeld kan worden).

Ik hoop dat @freggel1 er toch voldoening van heeft en zich niet uit het veld laat slaan voor een volgende inzending, bij betere tijden.
 
Met de prijs zijn wij tevreden, we zijn eindelijk van de rode lantaarn af.

Maar het blijft hier altijd 1 van de discussies wie welke prijs gewonnen heeft, we snappen soms helemaal niks van de jury.

Morgen nog even afwachten want er komt ook nog een publieksprijs waar tot morgenmiddag gestemd mag worden, misschien dat jullie nog een beetje kunnen helpen: https://corsozundert.nl/stemmen/

We hebben samen een mooi bouwjaar gehad, en voor mij was het een genot om iedereen in het dorp weer te horen feesten, waar ik zelf helaas niet meer bij kan zijn op dit moment.

Volgende week nog het buurtfeest, en op naar het volgend jaar, want dat begint in december weer, want dan gaat iedereen weer op zoek naar een nieuw ontwerp.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat jullie natuurlijk niet alles gezien hebben, maar al zou het toch zo zijn dat jullie het wel gezien hebben, wij kijken er echt op een andere manier naar, en ook zo de jury, die hoofdzakelijk bestaat uit kunstenaars.

Maar ik laat nu even de top 3 zien die in mijn ogen toch terechte winnaars zijn.
Ik leg het verder niet uit op dit moment, maar kijk maar eens goed naar de melkpakken, wat in Amerika een bekent iets is, de afbeeldingen en letters zijn met laser gemaakt....... [ dit is dus hét probleem, verzin iedere keer maar iets wat pakt!]

De vlag van de winnende wagen, nog nooit op deze manier gedaan met bloemen, want deze wappere...

Blauwe/groene Dahlia's maak je alleen maar als je ze met een steeltje in een beker met blauwe of een andere kleurstof zet, en deze laat "drinken" Want deze bestaan in hun natuurlijke kleuren niet.





 
Laatst bewerkt:
Er zitten heel wat gave dingen tussen zie ik ook op die stempagina.
Maar wat die 3de moet voorstellen weet ik niet hoor. Gekleurd zeewier of zo? Er zaten toch veel mooiere wagens tussen dan dat, inclusief de memory presentatie.
 
Die derde is geklieder met verf.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan