Ook maar 'ns aan wat nieuws begonnen

maar Zundert Trappist drink je niet met Grenadine.
Ik drink elkel trappist met Grenadine, lekker zoet. ;)

@Aart44: 38 stuks waarvan 2 iets kleinere. Dat proeven is altijd het lekkerst, alleen moet ik me proeven dat afleren, beetje afvallen.:biggrin:

 
Even buiten het afvallen om want dan kan later ook nog, weleens er over na gedacht om er een (dun) laagje chocolade op te smeren BT? :)

Of een berg poedersuiker?

 
Poedersuiker heb ik wel eens aan gedacht, maar dat is toch lekkerder op zachtere wafels (persoonlijke mening).

Een dun laagje chocolade? Welke chocolade? Als in gewoon chocoladepasta?

 
Chocolade?  Dan zou ik, tja, ice-mv, pakken.

Dit is een erg vloeibare melkchocolade die gebruikt wordt voor de Magnum.

Zit er in Maastricht geen speciaalzaak die in bakkerij benodigdheden doet? 

Daar kun je wellicht kleine zakjes kopen die gevuld zijn met callets, smelt die in de magnetron of au bain marie...

 
Black Tiger zei:
Een dun laagje chocolade? Welke chocolade? Als in gewoon chocoladepasta?
Gewoon een reep pure of melk chocolade au bain-marie smelten en dan de Wafel even dopen in de chocolade en laten afkoelen.

Ik zou het wel dun doen want overdaad schaadt. ;)

 
Mijn voorkeur: Lekker aardbeienjam met slagroom op die wafels, is ook heerlijk op zelf gebakken cake.

B.

 
Kan ik eens gaan proberen maar dat zoete spul is volgens mij toch meer van toepassing op ietwat zachtere wafels. Dit zijn wat hardere modellen, ook weer niet echt hard maar..... hoe moet ik dat zeggen.... harder in elk geval dan de "normale" wafels die ik tegen kom met een choco of poedersuiker laagje.

In elk geval kan het geen kwaad om het eens te proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet en ben wel een liefhebber van chocolade. :biggrin:

Bedankt voor de tip freggel1. Die ga ik zeker even in gedachten nemen als ik wat van dat spul moet hebben.

Om een keer te proberen ga ik eerst eens met een gewone reep chocolade proberen zoals Parabolica voorstelde.

Zal ook eens goed zoeken naar een winkeltje met bakkerijbenodigdheden. Want we hebben wel de boerenbond en daarnaast nog Cook en Co en de Kookhuis aan de Maes, maar dat is meer voor hardware bij mijn weten. De boerenbond (Aveve) heeft wel allerlei zaken met meel maar niet van dat spul wat jij noemt volgens mij.

Dus ik ga me eens verder informeren want volgens mij weet mijn zus wel een winkeltje waar je dat spul allemaal krijgt.

@Boets: Dat komt goed uit, deze zondag op de braderie 3 bakken aardbeien voor 5 euro en slagroom ligt in de ijskast, dus als je nog op tijd hier bent zijn er nog wafels over. ;)

 
Maar Black Tiger waar blijft de bestel en prijslijst. Jij maakt ons allemaal lekker in dit topic maar voorlopig kan ik alleen maar aan mijn scherm likken. :)

 
Jaaaaaaa...... die ga ik niet publiek zetten, anders gaat het storm lopen en begint het op werken te lijken en dat mag ik niet van de dokter. :biggrin:

Maar men kan "aan huis" of via pm bestellen. De prijs fantaseer ik er dan later wel bij als het klaar is. :cool:

 
Ik heb een ander voorstel aan Black Tiger! 

Binnenkort wordt het weer tijd voor de BBQ in de Freggelgrot, tegen die tijd heb ik een wafelijzer liggen uit grootmoederstijd. 

Als jij voor het beslag zorgt, en jij bakt de wafels op de pizzaoven,  dan zorg ik voor verse Zundertse Aardbeien, Zundertse Trappist, en de aardbeien die worden overgoten met overheerlijke chocolade met een toef slagroom, en speciaal voor jou grenadine bij de trappist!!! 

Maar dan moet jij wel de wafels bakken, en dan zorg ik voor het biggetje wat aan het spit hangt. :biggrin: 

 
Phuu. wel een leuk voorstel, maar ik ga niet bakken met wafelijzers waar ik nooit iets mee gemaakt hebt, enz eker niet op een pizzaoven, teveel risico dat het niet lukt zo'n eerste keer. Maar het idee is wel leuk. :biggrin:

Back on topic: Heb gisteravond weer iets nieuws gemaakt, een bruin brood. Ik noem het maar een rol-brood want het ziet er uit als een rol, is ook zo bedoeld dus niet iets wat per ongeluk zo gedaan is.


De smaak.... hmmz... schijnbaar nog beter dan het vorige brood want inmiddels is het al half op.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het ook iets kleiner is dan het vorige brood.

Zal dus niet lang duren eer brood nummer 3 er aan zit te komen.
 
Iets wat per ongeluk is, dat is vaak het lekkerst of een nieuw idee! 

Dus laat dit brood smaken. ;) 

Ik heb vandaag wel een foutje gemaakt, ipv kipkruiden deed ik Chilipoeder bij de kippensoep. :stupid:  :bier:

 
Ik bak ook zelf al jaren mijn eigen brood en inderdaad eerst kneden, dan de haken eruit en dan op de timer bakken zodat je            's morgens beneden komt in een heerlijke geur.

Niet met die pakjes uit de supermarkt, maar ik haal mijn meel bij de molenaar uit een plaatsje waar ooit de Beatles hebben opgetreden.

Weet natuurlijk niet of d'r ook een molenaar bij jou in de buurt is, anders moet je dat eens proberen; veel lekkerder dan die pakjes. 

 
Da's leuk om te horen Nono.

Het eerste brood, dat wittebrood is gewoon gemaakt met Tarwebloem. Dat rolbrood wel met een pakje omdat ik graag een bruin brood wilde. Maar da's een goede tip, we hebben hier als het goed is twee molenaars in de stad, dus lijkt me toch wel dat een van die twee misschien ook wel meel verkoopt. Gaan we eens vragen!

Ik vond dit al veel lekkerder dan het brood van de winkel. Op een forum las ik leuke uitspraak over het brood van de winkel.

Brood van de winkel is geen brood dat is een transportmiddel voor broodbeleg
Vond ik wel een goeie. :biggrin:

 
Jullie zijn wel bevoordeeld met molenaars in jullie omgeving. Hier (Amsterdam) zijn ze al vertrokken en produceren ze nu een ander wit poeder wat op meel lijkt. Maar daar kan je geen brood van maken laat staan beleg transporteren. :)

Het ziet er wederom héél lekker uit.

 
@Parabolica, Amsterdam? Dat ligt toch op een steenworp van de Zaanse Slag? 

Als er ergens molens staan....D

 
freggel1 zei:
@Parabolica, Amsterdam? Dat ligt toch op een steenworp van de Zaanse Slag? 

Als er ergens molens staan....D
De Zaanse schans bedoel je?

Dat is meer voor de Japanners en Chinezen Freggel1 een Amsterdammer zal je daar niet zo gauw zien lopen, of hij/zij is verdwaald of stoned. :)

 
Sorry, ik bedoel idd schans. :stupid:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan