PC heeft rare kuren met een nvidia Strix geforce gtx 970 4gb GPU.

Modelzwevers? Ah.... ja dan heb je iets te doen. Ik was nog bezig met een Easyglider maar die is nu met de feestdagen ook de zolder op.
Ben me nu aan het amuseren nog met Spyro 3 op de PS4 van de dochter. Samen met haar... en da's ook al wat te verslavend eigenlijk.
 
Black Tiger zei:
Modelzwevers? Ah.... ja dan heb je iets te doen. Ik was nog bezig met een Easyglider maar die is nu met de feestdagen ook de zolder op.

Als het meezit kan hij dan het voorjaar weer van de zolder af?

Black Tiger zei:
Ben me nu aan het amuseren nog met Spyro 3 op de PS4 van de dochter. Samen met haar... en da's ook al wat te verslavend eigenlijk.

Er is niks leuker dan tegen of met 'echte' mensen te spelen met een spel.

Ik zit er over na te denken om Battlefield 5 te kopen zodat ik me tijdens de winterperiode wat kan vermaken met de multiplayer. Mijn videokaart kan het aan maar ik wil er juist niet aan verslaafd raken om zo mijn broodnodige slaap te missen. ;)
 
Ja hopelijk kan ie met het voorjaar weer van de zolder af en dan verder afbouwen. Hij is eigenlijk klaar, alleen accu nog plaatsen en ik weet niet meer op welke nummertjes van de ontvanger ook alweer de ailerons en stabilo komen, maar dan zien we dan wel weer.

Battlefield.... hmmz... volgens mij heb ik daar een oude versie van, maar om tegen die online gasten te spelen is voor mij met m'n slechte ogen niet meer leuk. De cheaters die er zitten, ook in CS GO om mee te beginnen en als die er al niet zitten dan is de hand/oog snelheid van de jeugd veel sneller dan die van mij met m'n slechte ogen, dus is voor mij dan bijna niet meer multiplayer te spelen jammer genoeg.
 
Black Tiger zei:
Battlefield.... hmmz... volgens mij heb ik daar een oude versie van, maar om tegen die online gasten te spelen is voor mij met m'n slechte ogen niet meer leuk. De cheaters die er zitten, ook in CS GO om mee te beginnen en als die er al niet zitten dan is de hand/oog snelheid van de jeugd veel sneller dan die van mij met m'n slechte ogen, dus is voor mij dan bijna niet meer multiplayer te spelen jammer genoeg.

Dit is herkenbaar maar me hierbij neerleggen dat doe ik echt niet, ik geef me echt niet over. :)
 
Ja nu meen ik of ik gek word. Eerst kreeg ik bij het opstarten mooi dat schermpje met die 3 metertjes voor me aan de rechterkant.
Nu krijg ik steeds een instellingsscherm te zien en krijg het niet weg. :(
Moet ik eerst weer een paar keer op home klikken, dan op info en tools en weer terug op home en dan zijn de metertjes er weer. Vaagheid.

V.w.b. die game... die cheaters zou ik me nog niet bij neerleggen, zijn ook games zonder of met heel weinig cheaters. Maar de jeugd is me ook veel te snel.
Ik zie wel eens van die filmpjes op Twitch als ze bezig zijn.... pffff... niet bij te houden, althans niet voor mij. :biggrin:
 
Nou, vanavond even Deux Ex gespeeld, maar ik zie dus echt niets van FPS op die Asus monitor. Of ik nu wel of niet een spel heb draaien en dat monitor lampje nu wel of niet brandt, er verandert 0,niks.
Dus of ik doe iets fout of vergeet iets in te stellen of er klopt ergens iets niet.
 
Black Tiger zei:
Ja nu meen ik of ik gek word. Eerst kreeg ik bij het opstarten mooi dat schermpje met die 3 metertjes voor me aan de rechterkant.
Nu krijg ik steeds een instellingsscherm te zien en krijg het niet weg. :(
Moet ik eerst weer een paar keer op home klikken, dan op info en tools en weer terug op home en dan zijn de metertjes er weer. Vaagheid.

Met dat instellingsscherm bedoel je het simpele configuratiescherm van Nvidia denk ik waar je een paar instellingen kan wijzigen zoals 3D, de resolutie en video instellingen? Vreemd dat de app kuren vertoont en dat je geen FPS in beeld krijgt tijdens een spel. Kan het niet zo zijn omdat je met steam ook al een app voor de FPS had draaien er een conflict(je) is?

Ik zal straks even op mijn andere PC proberen wat screenshots te maken zodat je kan zien of er misschien ergens een verschil in zit.

Black Tiger zei:
V.w.b. die game... die cheaters zou ik me nog niet bij neerleggen, zijn ook games zonder of met heel weinig cheaters. Maar de jeugd is me ook veel te snel.
Ik zie wel eens van die filmpjes op Twitch als ze bezig zijn.... pffff... niet bij te houden, althans niet voor mij. :biggrin:

Ik zie dat ook weleens en denk dan ook dat ik dat niveau nooit meer zal benaderen van die jeugd. Maar daarom speel ik liever een sniper dan een rond rennende infanterist. :gun: En misschien dat het tijd wordt dat er voor online spelende ouderen er een scheiding van de jeugd komt? :)

Maar ik merk ook dat met deze snellere videokaart en meer geheugen ik sneller moet reageren in een spel dan voorheen. Soms kap ik het spel even af uit frustratie maar daarna ga ik gewoon weer verder.
 
Black Tiger zei:
Nou, vanavond even Deux Ex gespeeld, maar ik zie dus echt niets van FPS op die Asus monitor. Of ik nu wel of niet een spel heb draaien en dat monitor lampje nu wel of niet brandt, er verandert 0,niks.
Dus of ik doe iets fout of vergeet iets in te stellen of er klopt ergens iets niet.

Staat bij jou in het linker window rechtsboven het OSD ook aan of staat dat op OFF @Black Tiger?  Controleer dan ook even via instellingen (tandwiel) wat je wil zien zoals de temperatuur en FPS ook is aangevinkt. Dat kan voor mij de enige verklaarbare reden zijn dat je in een spel geen FPS en zo te zien krijgt.

Ik heb hier even een afbeelding geplaats zodat je mijn instellingen kan zien. Ik hoor het wel van jou of het daarna werkt.
 
Met dat instellingsscherm bedoel je het simpele configuratiescherm van Nvidia
Nee het instellingenscherm van dat monitorschermpje waar we het over hebben. Maar het bleek dat ik gewon weer op dat instellingenknopje moest klikken en dan was het weer goed.
Ik weet niet of er met Steam een conflictje is, ik draai de FPS monitor van Steam zelf, dat klopt. Maar waar precies komt dan van dat tooltje de FPS te zien? Ook in een hoekje in beeld of zo?

Sniper speel ik ook graag, maar dat is in CS-Go zelfs ook niet te doen want daar kun je niet ergens even rustig gaan liggen zoals in andere games. Overigens zijn er wel teams in games waar met name ouderen spelen.
Zo speel ik (laatste maanden eigenlijk zelden) nog Delta Force AW2 met een clubje ouderen in coop mode, echt leuk om te doen en dan met elkaar lullen via Teamspeak.

Heeeej..... die screenshots van jou maken wel veel duidelijk. Dat OSD heb ik helemaal niet erbij staan.
Even wat screenshots maken, deze verdwijnen na 31 dagen trouwens.
Linker schermpje:


Linker schermpje instellingen:


Rechter schermpje:


Rechter schermpje instellingen (staan standaard):
 
Black Tiger zei:
Maar waar precies komt dan van dat tooltje de FPS te zien? Ook in een hoekje in beeld of zo?

Op dat screenshot met Lara Croft (lekker ding trouwens) zie je linksboven de info staan.

Black Tiger zei:
Heeeej..... die screenshots van jou maken wel veel duidelijk. Dat OSD heb ik helemaal niet erbij staan.

Ik zie het al @Black Tiger, onze versie van deze app verschilt nogal. Jouw versie is V1.452 en die van mij V1.8,9.0, daarom mis jij die extra settings. Die versie GPU Tweak II 1.8.9.0 is hier te downloaden.
 
Oh da's wel gaaf, daar komt dus alle info te staan incl. de FPS.
Vind het wel raar dat ik een oudere versie heb. Mijn Dual GTX 1060 LiveUpdate zou dat bij moeten houden en updaten. Ik ga 'm eens handmatig updaten dan, thanks!

Edit: Zo... de neiuwste geinstalleerd, dat is nu versie 1.9.3.0 dus de site die jij gaf loopt achter. Ik heb hem van bij Asus zelf gedownload.
Ziet er een stuk beter uit dan mijn oude. Straks even gaan testen. :)
 
Black Tiger zei:
Oh da's wel gaaf, daar komt dus alle info te staan incl. de FPS.
Vind het wel raar dat ik een oudere versie heb. Mijn Dual GTX 1060 LiveUpdate zou dat bij moeten houden en updaten. Ik ga 'm eens handmatig updaten dan, thanks!

Inderdaad vreemd dat je geen update krijgt. Maar waar komt die info dan met steam op het scherm te staan?

Black Tiger zei:
Edit: Zo... de neiuwste geinstalleerd, dat is nu versie 1.9.3.0 dus de site die jij gaf loopt achter. Ik heb hem van bij Asus zelf gedownload.
Ziet er een stuk beter uit dan mijn oude. Straks even gaan testen. :)

Tis toch niet geloven dat de mijne inmiddels ook achter loopt en ik draai die App ook maar net 2 weken. :)
Ik ga die nieuwste versie ook even bij Asus pakken, zo zijn we weer beide volledig bij. ;)
 
Ik ben trouwens blij dat jij mij erop wees @Black Tiger op die nieuwere versie want die doorgevoerde fix, omdat de fans soms stoppen op een AMD kaart, daar had ik ook last van. Daarom was ik genoodzaakt om een eigen user profiel aan te maken waardoor de fans altijd werkte. Het is immers doodeng als de temperatuur omhoog schiet tijdens een spel zonder dat je het in de gaten hebt, zeker bij een net ge?nstalleerde PC waarvan je nog geen idee hebt wat er gebeurd.

Ik moet nog enkele dingen aanpassen aan de fans want nu zitten de voorste een achterste fans samen op een HUB maar ik kan ze ook afzonderlijk op het moederbord aansluiten en ze apart laten werken van elkaar. Dit kan allemaal weer met Asus Dual Intelligent Processors 5 geregeld worden. 

Maar het is met die fans met led tegenwoordig wel een troep van kabels in je PC.  :pfff:

 
Ik heb net versie 1.9.3.0 ge?nstalleerd maar dat ging niet helemaal lekker want de oude versie bleef er gewoon op staan? Dus maar verwijderen maar ik kreeg een foutmelding over een bestaand account en in de installatie map bleven bestanden staan die ik handmatig niet kon verwijderen.


Maar daar hebben we een progje voor Fix It of te wel "Windows Install Cleanup' van Microsoft zelf en die verwijdert de laatste bestanden wel waarna ik de versie 1.9.3.0 wel kon installeren. Nu werkt alles wel goed wat de fans betreft en ook in silent mode blijven de fans langzaam draaien maar is mijn PC wel muisstil.  :klappen:
 
Ik had inderdaad ook wat problemen. De oude versie werd wel verwijderd schijnbaar en ik moest herstarten. Daarna gaf opeens mijn Eyebeam een foutmelding en wilde daarna nog wel starten, maar zonder te werken.
Daarop nog maar eens gewoon de pc uitgeschakeld op de nette manier. Weer nieuw gestart en toen werkte wel alles weer naar behoren.

Straks weer eens proberen met gamen of het verschil maakt met wat Steam altijd aan FPS aangaf. :)
 
Het is toch een draadje over meerdere zaken maar hoe bevalt de Asus monitor? :) Ik kwam een tweedehands ASUS VG248QE tegen met 144hz maar de prijs ligt zo dicht bij een nieuwe met garantie dat het niet echt aantrekkelijk is om hem te kopen.
 
Die Asus monitor bevalt me wel prima, is leuk zo.

Dju, het lijkt alsof ik iets fout doe. Ik kom ook met deze tool niet boven de 60/61 FPS uit in Rise of the Tombrider. Zelfs met de benchmark krijg ik minimal 35 FPS, max 8 FPX gemiddels 59,95 FPS dus zeg maar 60 FPS.
De kaart geeft dan aan 1757 mhz en 71% en 60 graden.
Dus dan lijkt het toch er op dat hij nog niet zijn volle vermogen benut. Waarom e.e.a. dan maar op die 60 fps blijft hangen is mij een raadsel. Net alsof er een beperking ergens is ingesteld dat ie niet hoger mag.
 
Is FreeSync misschien bij jou geactiveerd? Als dat zo is dan zal de videokaart rekening houden met de refresh rate van de monitor als die bijvoorbeeld maximaal 60hz is.
 
Freesync? Waar kan ik dat vinden?

Wel heb ik eens op Google gezegd en daar stond dat het gebruik van VSync de kaart limiteert op 60 FPS. Dus ik gelijk die VSync eens uitgezet (stond nu op "Gebruik 3d toepassingsinstelling") en hups... daar was meteen al verschil inderdaad.
Mountain Peak: 111.56 FPS (min: 70,75, max: 188,13), Syria: 87,94 FPS (min: 46,07, max: 99,14) en Geothermal Valley: 87,98 FPS (min: 60,80, max: 109,34). Overal score: 96.28 FPS.

Dat ziet er al een stuk beter uit. Dat was overigens met Rise of the Tombraider.

Als je nog tips hebt om iets uit te zetten, of juist aan of anders... dan hoor ik het graag. Ook waar die Freesync ziet.

Ohja, ik kreeg problemen met de mail (Outlook van Office 2013). Zoeken zoeken, malware verwijderd (maar was niet veel) en ging nog niet lekker. Maar Malware Bytes bleef ook hangen steeds. Bijzonder raar.
Na scanpst en andere Office repa en online scan van Eset en nog wat dingen, toch maar eens die GPU Tweak II verwijderd, want die gaf ook al wat raars met mijn Eyebeam, maar dat was slechts de eerste keer toen ie startte, daarna niet meer. Opens wilde Outlook wel weer starten maar Mailwasher weer niet. Die gaf echter in de logboeken van Windows een notitie over een probleem met GPU monitor? Hee... dat had ik al eens eerder gezien.
En jawel hoor... toen zag ik dat klaarblijkelijk de oude GPU Tweak II toch niet gedeinstalleerd was, want hij stond 2x in m'n Your Uninstaller. Zei het vreemd genoeg wel van dezelfde datum (februari 2018).
Beiden geinstalleerd en hups Mailwasher en Outlook werken weer als voorheen.

Ga nu nog eens proberen die nieuwe te installeren en hopelijk dat het euvel dan over is anders blijft ie eraf.

Edit: Dat laatste kan ik bevestigen, het is de monitor functie van die tool. Nieuw geinstalleerd en met monitor aan dan valt Outlook tijdens het starten meteen weer weg.
Met de monitor uitgeschakeld start ie zonder problemen.... Da's dus sjips... een bug in die monitor functie op een of andere manier.
 
Gisterenavond laat heb ik nog een kale update gedaan van alleen de video drivers en wat denk je, weer crashes en uitval van de videokaart. :(
Nu had ik eerder mede door een tip van jou al de nieuwste drivers ge?pdate maar op de ??n of andere manier heeft Windows de oude drivers toch weer terug gezet naar een oude versie. Ook kan het zo maar zijn omdat die NVIDIA tool met de functie Freesync bij mij nu niet meer actief is daarom de games weer crashen.

Black Tiger zei:
Freesync? Waar kan ik dat vinden?

Freesync was bij mij nog te vinden in een NVIDIA app (configuratie voor 3D, bureaublad en beeldscherm, etc.) die nu niet meer is ge?nstalleerd omdat ik gisteren alleen nog de NVIDIA video drivers heb ge?nstalleerd en de rest niet en hij dus volledig is verwijdert. Later vandaag ga ik alles wel stap voor stap opnieuw installeren en ik zal dan wel een screenshot maken waar die functie bij mij was te vinden. 

Nu is het zo dat NVIDIA G-SYNC gebruikt en AMD Freesync (V-sync), en om G-SYNC te gebruiken moet een monitor ook G-SYNC ondersteunen. Ik weet ook niet of jouw ASUS monitor en videokaart G-SYNC ondersteund? Maar als jij G-SYNC kan gebruiken dan is dat aanzienlijk beter denk ik dan V-SYNC.

Je zou middels de help functie binnen een NVIDIA App even kunnen zoeken waar deze functie bij jou zou kunnen zitten want dit kan verschillen afhankelijk wat er door jou en bij mij is ge?nstalleerd aan software. 

Op Tweakers is een draadje (discussie) over het verschil te lezen tussen beide.

Black Tiger zei:
Dat ziet er al een stuk beter uit. Dat was overigens met Rise of the Tombraider.

Als je nog tips hebt om iets uit te zetten, of juist aan of anders... dan hoor ik het graag. Ook waar die Freesync ziet.

Dat zijn wel hele andere FPS waardes dan die je nu hebt (60FPS), ik zou in dat geval GPU Tweak II voorlopig even deactiveren of helemaal verwijderen en kijken of je die FPS weer terugkrijgt. Voorlopig kom ik er niet echt aan toe om mijn videokaart te tunen gezien al die 'bugs' die zich momenteel voor doen, er komt misschien een moment dat ik mijn PC uit zet en een Playstation koop :) :) :)

Black Tiger zei:
Ohja, ik kreeg problemen met de mail (Outlook van Office 2013). Zoeken zoeken, malware verwijderd (maar was niet veel) en ging nog niet lekker. Maar Malware Bytes bleef ook hangen steeds. Bijzonder raar.
Na scanpst en andere Office repa en online scan van Eset en nog wat dingen, toch maar eens die GPU Tweak II verwijderd, want die gaf ook al wat raars met mijn Eyebeam, maar dat was slechts de eerste keer toen ie startte, daarna niet meer. Opens wilde Outlook wel weer starten maar Mailwasher weer niet. Die gaf echter in de logboeken van Windows een notitie over een probleem met GPU monitor? Hee... dat had ik al eens eerder gezien.

Eigenlijk is het niet leuk meer dat het installeren van wat apps of andere software zoveel verschillende problemen geven. Jij kon het probleem gelukkig nog in een log terugvinden waardoor je de oorzaak kon herleiden en oplossen. Maar een app die o.a. de FPS laat zien en andere programma's gaan dan flippen? :(
Daarom is het belangrijk dat men niet te veel wijzigt in ??n keer aan settings want anders weet je nooit meer wat de oorzaak is als iets niet naar behoren werkt. 

Black Tiger zei:
En jawel hoor... toen zag ik dat klaarblijkelijk de oude GPU Tweak II toch niet gedeinstalleerd was, want hij stond 2x in m'n Your Uninstaller. Zei het vreemd genoeg wel van dezelfde datum (februari 2018).
Beiden geinstalleerd en hups Mailwasher en Outlook werken weer als voorheen.

Ga nu nog eens proberen die nieuwe te installeren en hopelijk dat het euvel dan over is anders blijft ie eraf.

Bij mij werd die oudere versie van GPU Tweak II toch ook niet volledig verwijdert.

Momenteel is het meer trouble shooting dan lekker computeren. Het lijkt wel of bepaalde software ontwikkelaars (AMD, Nvidia met MS) elkaar in de weg gaan zitten als je enkele tools installeert. Ik verlang naar vroeger terug, installeren en gewoon werken. :)

Black Tiger zei:
Edit: Dat laatste kan ik bevestigen, het is de monitor functie van die tool. Nieuw geinstalleerd en met monitor aan dan valt Outlook tijdens het starten meteen weer weg.
Met de monitor uitgeschakeld start ie zonder problemen.... Da's dus sjips... een bug in die monitor functie op een of andere manier.

Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden zoals het elkaar be?nvloedt en dat Outlook niet wil opstarten als je die monitor functie activeert. Bij mij heeft die monitor functie gek genoeg geen enkele invloed maar ik werk met Outlook 2010. Ik heb nu andere problemen op mijn oude PC na een aantal updates voor Outlook 2010 van 12 december. :(
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan