Premiere nagra op Dreambox

M

Marcelll

Ergens heb ik gelezen dat het mogelijk is om op de dreambox toch premiere (nagra) te kunnen zien.
En dan bedoel ik dus zonder org kaartje.
En dan ook zonder cardsharing.

Is iemand hier bekend mee???

Bedankt.
 
Neen gaat niet , nagra/aladin is niet te kijken , bezie het maar als nagra2
 
snel antwoord zeg, bedankt.
Wel heel vervelend allemaal hoor.
Nu mis ik het worstelen van wwe.com

het zal mij benieuwen of er een "oplossing" komt....
 
Ben ik het niet helemaal mee eens, op Duitse boards lees ik dat de S01 en sommige S02 kaarten werken met de 106SE Image.

Heb het zelf niet getest, dus ga ik uit van de ?waarheid?op andere boards.

Grtz Mike
 
Dat is op zich ook niet zo vreemd ,er wordt een tunneling methode gebruikt om dus te blijven werken in de "oude" dboxen.
De s01 is dus eigenlijk voor de dbox1 ,de s02 voor de dbox2 ,de dream kan beide aan.
 
Klopt Techie!

Nu nog een e*u en de wereld is weer in orde. :biggrin:

Grtz Mike
 
Nagra2? Lijkt me niet Dreammod, dan hadden ze het wel nagra2 genoemd.
Als je er met een dbox1 naar kijken kan, dan kan het geen nagra2 zijn.
Zoals ik het vernomen heb, zou het een aangepaste versie van Nagra zijn, en geen nieuwe versie.

In dat geval (eenvoudig gededuceert) krijg je eenzelfde effect als met een aangepaste irdeto, wat ze toen maar betacrypt genoemd hebben.
En zoveel verschil zat daar nu ook weer niet in.
Dus er zal best het een en ander ietwat anders zijn, maar het lijkt me heel erg stug dat je dan van nagra2 zou kunnen spreken want dan spreek je van een ander algorithme en dat is heel iets anders dan een aangepaste versie van een bestaand algorithme.
 
@Blacktiger
Dat was bij wijze van spreken, dus niet als zo bedoelt
Ik denk ook wel dat er nu het een en ander is verandert. De provider zijn ook niet zo laks meer en gooien er veel geld tegenaan.
Als je op de dreambox kijkt dan zie je als codering Kudelski SA.
Ik vrees ervoor dat het tijdperk van zwart kleurenkijken bijna gedaan is.
Zoals ik vernomen heb zijn ze in italy al strings aan het verzenden om de gaatjes dicht te maken op seca2.
Zoals ik al eerder vermoed heb hebben ze meer dan 1 beveiliging ingebouwd.

"Als je er met een dbox1 naar kijken kan, dan kan het geen nagra2 zijn."
Daarom heeft men ook 2 sets kaarten
1 voor de dbox1 en 1 voor de dbox2 serie
De codering die men doorzend is niet zo belangrijk, de manier waarop ze men decodeerd wel.
Daarom dat je van een humax een all cam kunt maken bv.
Aangezien ze bij de Dbox1 moeilijker al de soft kunnen gaan vervangen en dit bij de dbox2 al wat makkelijker gaat zullen ze 2 sets kaarten hebben :)

Maar van 1 ding ben ik zeker " Zwart zal het worden" en daar ben ik niet ongelukkig over. :)

Enne ,betacrypt was toch ook een variant van irdeto welke ook niet irdeto2 genoemd werd?
Waarom zouden ze nu deze variant dan nagra2 noemen?
 
Betekend dit dus dat je wel kunt blijven kijken met een DBox 1??
Of gaat dat ook niet lukken.
 
Oke, dan draaien we de zaak even om. Je spreekt over de firmware van de Humax, en dit grapje gaat ook op voor bijv. de Amon cam op Nokia 9500 en de Freecam op Nokia 9600.

Het was me bekend dat ze voor de dbox1 gebruikers een apart setje kaarten hebben.
Maar wat ik me dan afvraag is.... gebeurt daar niet precies hetzelfde als wij doen met de 6in1? Dus wordt het decodering via de kaart dan niet gewoon omgezet in een irdeto signaal?

If yes, then zou het nog wel eens mogelijk kunnen worden dat we daar misschien iets van leren kunnen en op die manier de boel weer kunnen openen.

Op zich ben ik ook niet ongelukkig met het feit dat het weer op zwart zit, dan hebben we tenminste wat te hobbyen.
Maar als het blijvend op zwart zou zitten dan zou dat bijzonder vervelend zijn, niet omdat ik gratis kijken wil want hoofdzakelijk kijken de vrouw en kids en dan naar de PW zenders met name de vrouw.
Als ik zelf al kijk is het sbs6, en daar heb ik een abo voor en die heb ik ook nog op de kabel ook, idem met Veronica, en voor de rest ook premiere zenders.

Net omdat het voor mij (en veel anderen) niet mogelijk is om een abonnement op pw af te sluiten, zou het wel prettig zijn als we het weer aan de praat konden krijgen.
Maar het hoeft wat mij betreft niet van vandaag op morgen, want je moet toch wat te hobbyen hebben, en ik heb me toendertijd kostelijk geamuseerd toen ik nog zelf irdeto .crd files moest maken, zelf de strings bouwen, of met seca1 toen we met strings zenden en rekenen en xorren etc. een half uurtje nodig hadden om een mk06 op de kaart te krijgen zodat je er dan weer een key op kon zetten. Later toen er overal programma'tjes voor ontwikkeld werden zoals o.a. plainkeysfriend en MKF was er eigenlijk geen lol meer aan.

En dat soort echte hobbytijd c.q. bezigheidstherapie zou ik wel weer graag terug willen zien met de nieuwe coderingen, gewoon lekker bezig zijn.:)
 
ik heb hier om te testen in de dreambox de nieuwe dr. matrix image zitten
en een matrix reloaded cam met mr 1.04 er in
met de fun kaarten geen sucsess

maar seca2nl kaart in de cam gedaan en primiere is er weer

hoelang weet ik niet maar tot nu toe gewoon beeld
 
Die S01 kaart is niet voor niets uitgegeven!

BT heeft gelijk, men moest ook de PW Dbox1 gebruikers tevreden stellen.

Kijk eens op je dreambox Streaminfo

Betacrypt C
Betacrypt D
Betacrypt F
Kudelski SA

Wat denk je dat die C D en F betekent? Ze blijven 2 coderingen uitzenden met een geheel nieuwe HMK en PMK. #

Hoop dat ik gelijk heb......:biggrin:

Grtz Mike
 
Misschien is dit iets

Es war uns verg?nnt, als Gast einen kompetenten und erfahrenen Aussendienstmann eines der gr?ssten deutschen Receiverhersteller um uns zu haben.
Er sprach ?ber Historie, Entwicklung und diverse Produkte seines Unternehmens.
Nach etwa 20 Minuten war beim Stichpunkt ? Premiere ? taugliche Receiver ? endlich die Mauer gefallen.
In etwa sechs Stunden verg?nnte uns dieser symphatische Mensch Einblicke in Sachen, wo wir bisher der Meinung waren, um dieses und jenes Bescheid zu wissen ? es war weit gefehlt.
Zusammengefasst liess er uns in folgende Sachen hinein, die ich hier einmal in der n?tigen K?rze wiedergeben m?chte :

Die neuen Karten von Prem

Einige kennen die Karten ja nun schon.
Auf der R?ckseite sind sie mit grossen Buchstaben beschriftet ? so S1 oder S2 oder K01 oder K02.
Bedeutet : ( Stand so schon in etwa auch im Board )
S1 ? 3.83 Kartentyp
S2 ? 3.84 Kartentyp
Beide f?r Sat
Entsprechend K01 und K02 f?r Kabel..

Sensationell war die folgende Aussage.
Auf den neuen Karten befinden sich Z W E I Cryptsysteme !!
Eimal finden wir das bekannte Betacrypt wieder, zum anderen das neue System von Kudelski, sprich Nagravision.
Beide Systeme arbeiten v?llig autark zueinander.( bzw gegeneinander )
Also schluss jetzt mit dem Schwachsinn von Nagragetunneltem Ir**to oder ?hnlichem Firlefanz, ?ber den ich mich hier schon des ?fteren aufgeregt habe.
Das alte Betacrypt l?uft aus zwangsweisem Geldmangel wie gewohnt weiter.
Nat?rlich mit neuen PMK und ProvID ? Kennungen.
Eventuell wird es noch eine sogenannte Vorverschl?sselung geben, die dem ganzen vielleicht vorangesetzt ist ? aber das ist noch nicht in dem Topf wo es hin soll.
Betacrypt l?uft also definitiv weiter, alldieweil sich rund 1,5 Mio D1 und D2 Boxen von oben nicht patchen lassen.
Weiterhin gibt es mit ?siland klare Vertr?ge f?r die n?chsten 10 Jahre, die ein Abschalten von Betacrypt nicht zulassen.
Cryptoworks spielt zwar bei den ?si ? Karten eventuell eine Rolle, betrifft aber vorerst nur die Staatsprogramme ORF 1 und ORF 2.

Alle neuen, Premiere-tauglichen Ger?te m?ssen das neue Kudelski-System verstehen und auch von Prem gepatcht werden k?nnen.
Diese Ger?te werden ausschliesslich den Nagra ? verschl?sselten Teil der Karte inhalieren und entsprechend auswerten.
Also, was sagt uns das ???
Es geht tats?chlich ohne Probleme weiter.( Betacryptger?te vorrausgesetzt !!! )

Warum seit Mai keine Keywechsel mehr ??

Die Erkl?rung ist dermassen simpel, dass man tats?chlich von selbst nicht drauf kommen kann.
Betaresearch hatte noch im Januar diesen Jahres 180 Leute in Lohn und Brot.
Anfang Mai standen diesem Unternehmen noch 3 zur Verf?gung.
Diese Leute hegen und pflegen die Rechentechnik und halten Kontakt zum Play-Out Center von SeS ? Astra .Zum Programieren von neuen Keys reichts da eben nicht mehr.
Tja, mehr gibt?s da nicht zu sagen.


Receivertechnik

Die sch?rfste Aussage kam jedoch von dem guten Mann in Bezug auf alle im Markt befindliche Sat, bzw Kabelreceiver.
Was keiner von uns bisher wusste, war die Tatsache, dass das MPEG ? Signal, sprich also der Datenstrom der von oben kommt, in keinster Weise verschl?sselt ist.
W?re das so, w?rde keine FEC funktionieren, um bei Bildfehlern entsprechende Korrekturen vornehmen zu k?nnen..
Nach dem Tuner ? bei ?lteren Ger?ten ausserhalb der erste Schaltkreis, bei neuer Technik bereits im Tuner integriert, befindet sich der sogenannte CODER ( also dieser Chip )
Der Coder liefert an die CPU der Receiverplatine die erst mal wichtigen Video, Audio und Dateninformationen ? immer noch unverschl?sselt.
ABER : Der Coder wertet auch die zu jedem Einzelsender geh?rigen Servicekan?le aus.
( 99 Servicekan?le pro Einzelsender garantiert )
Ein Servicekanal kann zum Beispiel die Uhrzeit enthalten, ein anderer dass AC 3 Signal.
Weiter geht es mit Videotext, EPG oder ?hnlichem und dann eben zum Verdruss von uns auch der sogenannte BC ? Service ( Betacrypr-Service )
Dieser Kanal sorgt also im Receiver f?r eine Verw?rfelung des Signals.
Eine achtpolige Verbindung vom Coder zum Hauptprozessor ist f?r die ?bertragung dieser Informationen zust?ndig.
Ein direkter Zugriff eines Smartcardmoduls auf Coder und Prozessor mit entsprechend freigeschalteter Karte sorgt wieder f?r Ordnung im System.
Ulli Hermann ( Dr. Owerflow ) hat jetzt einen Emulator entwickelt, der dem Receiver vorgaukelt, dass eben dieser oder egal welcher Codierungsservice nicht am Coder anliegt und somit jedes ? aber auch jedes System aufgemacht wird.( hatten wir schon mal ?hnlich bei der D Box 1)
Egal, ob es sich um BC, Seca 2 oder Power Vu handelt.
Der Receiver schaltet einfach den entsprechenden Servicekanal vor dem Coder ab.

Sehr bedeutend fand ich auch die Aussage des Herrn, dass es seit ein paar Tagen eine total ?berarbeitete Version des Prog DVB geben soll, bei der eben genau dieser Umstand mit dem Rechner auf der Digital-PCI ? Karte realisiert wurde.
Konnte ich noch nicht testen, weil mir erst mal dieser Artikel am Herzen lag.

Noch ein letztes Wort zum weiteren Empfang :
Einfach, wenn?s los geht, mal auf F ? Karte loggen und schauen , was dort abgeht.
Es wird nicht lange dauern, dann sind die ersten PMK ? Listen im Umlauf.
Und Dank unserer ?si ? Mitstreiter wird?s dann ganz schnell helle ? denn die ?sis werden vorrangig ja weiter mit Betacrypt berdient ? und das freut uns in der bunten Republik nat?rlich ganz besonders.

So, ich hoffe ich habe Euch nicht zuviel versprochen, aber diese Infos gibt?s zu Zeit noch nirgends im Web
 
In het kort, inblik in het Premiere gebeuren nieuwe stijl:

Er zijn 2 soorten sat kaarten;
S01 (op 3.83 basis) en
S02 (op 3.84 basis)

Op de kaaren bevinden zich 2 coderingssystemen.

-Betacrypt, dit loopt gewoon verder (wle met nieuwe PMK en Provider IS?s) Dit omdat de oude Dboxen zich niet vanuit de lucht laten patchen.
-Kudelski SA oftwel Nagravision.

Dus Nagra getunnelde Irdeto is Bullshit in het kwadraat.

Nieuwe Premiere goedgekeurde apparaten, lopen op Nagravision en zijn vantevoren door Premiere gepatched. en dus ook het 2e gedeelte op de kaart aanspreken (Kudelski of NV).

Vanaf mei 2003 geen keywissels meer, dat heeft volgens dit verhaal te maken met het krappe personeelsbestand van PW.

Verder wordt er nog gesproken over het feit dat de werkelijke DVB/Mpeg stream ongecodeerd wordt verstuurd en pas in de tuner wordt gecodeert.
Binnenkort zou er een nieuwe versie van ProgDVB komen, waarin het hierboven geschreven systeem wordt toegepast.
Uli heeft ook een nieuwe EMU geschreven, waarin de DVB stream als niet gecodeert wordt verdergeleid aan de output (beeldscherm) geldt voor Betacrypt Seca2 etc.
Oostenrijkers hebben een 10-jaar contact op Betacrypt afgesloten. Dus men zal dit niet 1/2/3 afschakelen.

Nu maar wachten tot de eerste PMKtjes in omloop komen :biggrin:

Grtz Mike

PS dit bericht is wel al oud 20-09-2003. Enne is er al een nieuwe ProgDVB?
 
Ik las net in een pm dat het al gekraakt was, en lachen als je hoort hoe het weer gedaan is, maar dan dus echt lachen.
Op fun schijnt het niet te werken vanwege het chip type, maar als het klopt wat ik las, dan moet je eens een bepaald type tankpasje gaan halen, zo'n gratis puntenpasje, kun je lachen.:)
Mastercrd schijnt het naar buiten gebracht te hebben en duitse boards schijnen opdracht gekregen te hebben de info te verwijderen met ingang van onmiddellijk onder dreiging van rechtszaken en boetes.

Maar nogmaals, of het echt waar is weet ik dus niet, lijkt me echter wel erg waarheidsgetrouw.
 
Zet de PM een sin dit topic, of kan dat niet (lees mag dat)?

PM vind ik oiok wel leuk.

Grtz Mike
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan