Oke, dan draaien we de zaak even om. Je spreekt over de firmware van de Humax, en dit grapje gaat ook op voor bijv. de Amon cam op Nokia 9500 en de Freecam op Nokia 9600.
Het was me bekend dat ze voor de dbox1 gebruikers een apart setje kaarten hebben.
Maar wat ik me dan afvraag is.... gebeurt daar niet precies hetzelfde als wij doen met de 6in1? Dus wordt het decodering via de kaart dan niet gewoon omgezet in een irdeto signaal?
If yes, then zou het nog wel eens mogelijk kunnen worden dat we daar misschien iets van leren kunnen en op die manier de boel weer kunnen openen.
Op zich ben ik ook niet ongelukkig met het feit dat het weer op zwart zit, dan hebben we tenminste wat te hobbyen.
Maar als het blijvend op zwart zou zitten dan zou dat bijzonder vervelend zijn, niet omdat ik gratis kijken wil want hoofdzakelijk kijken de vrouw en kids en dan naar de PW zenders met name de vrouw.
Als ik zelf al kijk is het sbs6, en daar heb ik een abo voor en die heb ik ook nog op de kabel ook, idem met Veronica, en voor de rest ook premiere zenders.
Net omdat het voor mij (en veel anderen) niet mogelijk is om een abonnement op pw af te sluiten, zou het wel prettig zijn als we het weer aan de praat konden krijgen.
Maar het hoeft wat mij betreft niet van vandaag op morgen, want je moet toch wat te hobbyen hebben, en ik heb me toendertijd kostelijk geamuseerd toen ik nog zelf irdeto .crd files moest maken, zelf de strings bouwen, of met seca1 toen we met strings zenden en rekenen en xorren etc. een half uurtje nodig hadden om een mk06 op de kaart te krijgen zodat je er dan weer een key op kon zetten. Later toen er overal programma'tjes voor ontwikkeld werden zoals o.a. plainkeysfriend en MKF was er eigenlijk geen lol meer aan.
En dat soort echte hobbytijd c.q. bezigheidstherapie zou ik wel weer graag terug willen zien met de nieuwe coderingen, gewoon lekker bezig zijn.