Ramp in new york

Ik barst nog steets van het ongeloof dat dit is gebeurd alleen hoe nu verder geen we nu met bommen en allerlei ander oorlogs tuig gooien of meschien een of ander gas waar ook weer duizende mensen die er niks mee van doen hebben treffen lijkt me even tijd voor bezinning en laat ons onze kop niet gek maken dat hebben de genen die dit op hun lever hebben het leifst dat we de boel gaan uit moorden

gewoon de aanstichters uit roeien met zijn allen dat is wat werkt.

G.R Pecari

 
@DRZ, ik vraag me af van wie dat citaat is, want daaruit blijkt duidelijk dat diegene de ontwikkelingen niet echt goed gevolgd heeft.

@Pecari, ja dat is wel het antwoord, de aanstichters uitroeien, maar dat is niet zo gemakkelijk als men misschien denkt.

Daarmee komt men gelijk weer terug op het antwoord op de vragen die betreffende in het citaat stelde:

1) Q: Zijn wij een zelfstandige natie of een Amerikaans legeronderdeel.

A: Wij zijn een zelfstandige natie, aangesloten middels een verbond bij de NAVO, waarin zowat alle Europese Lidstaten zitten en waar afspraken ook zijn gemaakt. Die hebben gezamenlijk een besluit genomen om de US te steunen in alle opzichten dus daar dient ook NL zich aan te houden.

Als het citaat van een politicus is, dan is het mijns inziens uiterst vreemd dat diegene zich hiervan niet bewust is.

2.) Q: Kok zegt dat ook Nederland de oorlog is verklaard. Waaruit blijkt dat dan?

A: Uit 2 dingen. 1.) De aanval op het WTC waar allerlei nationaliteiten werkten en dus ook van al die nationaliteiten doden zijn gevallen (waaronder ook Nederlanders en Moslims en Fransen, Duitsers, etc.)

2.) En dat is misschien nog wel de duidelijkste: Zowel de Taliban, alsook Bin Laden hebben beiden heel duidelijk verkondigt dat ze de oorlog verklaarden aan iedereen die de US zou steunen in acties jegens hun, en dit doet de Navo ook en daar zit Nederland ook in. Hierdoor is Nederland indirect de oorlog verklaard en zo heeft Kok het ook gezegd.

Een politicus die de ontwikkelingen een beetje gevolgd heeft, had ook -dat- deel moeten weten, dus het citaat is op zijn zachts gezegd van iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt en maar iets roept om zich interessant te maken c.q. in the picture te komen.

Mijns inziens moeten mensen deze situatie niet gaan aangrijpen om allerlei onzin uit te kramen en zichzelf of hun partij interessant te maken, maar is het nu tijd om goed na te denken en saamhorig te zijn.

 
Goed punt BT, het citaat komt overigens van zo'n geitenwollensokken board genaamd weerwoord.nl.

Ik vond het ergens wel een goed punt hebben wat deze heer uitkraamde vandaar dat ik hem had geplaatst.

Ik denk dat hij wilde weten of nederland direct de oorlog was verklaard en als dat zo is dan ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar wie nederland de oorlog verklaard heeft.

Over oorlog gesproken:

Hoe zit het met onze burgerrechten als nederland officieël in oorlog is?

Volgens mij is het ook nog zo dat er tijdens een oorlog geen verkiezingen worden gehouden.

Hmm, wat mij betreft mag deze situatie weer snel overwaaien.

Als ik ga nadenken over de onzekerheden dan word ik daar niet vrolijk van.

Enne, nog even wat, als ze het uplink station van C+ gaan bombarderen of saboteren dan heb ik een probleem, ik woon daar niet zo heel erg ver vandaan. :sad:

 
Het is op zich onbegrijpelijk dat een land een dergelijke organisatie onderdak biedt maar dat heeft zijn redenen he. Het land kent nagenoeg geen beschaving he we hebben dat kunnen zien toen de mensen massaal uit de hoofdstad vertrokken. Uhhhh weinig verhuiswagens gewoon paard en wagen he. Dat is dus een reden van onderdak. de man binladen beschikt om en de nabij over 43 miljard gulden, Dus heeft hij dan ook meer in kas dan het land zelf. dat verklaard dus wel deelswijze het onderdak.

De enige manier om dit soort extrimisten in de hand te houden, is ze de poten onder de stoel weg te zagen en dat kan alleen d.m.v. het bestrijden van georganiseerde groeperingen. Als we alleen de feestgangers al nemen die in Ede om het geen er was gebeurd de straat op gingen en dansten, Dit soort dingen moet direct de kop ingedrukt worden. en als het ze niet past dan gaat het eerste vliegtuig over een uur waar men met mee kan. Dat soort mensen weigeren zich aan te passen aan de nederlandse wetgeving en cultuur.(en kom nu niet aan met vrijheid van meningsuiyting want dat gaat niet op) Dus simpelweg horen ze hier niet. Ik doel uiteraard niet op alle moslims hoor dat niet. maar neem nou alle andere landen maar, probeer jij maar eens bv. als katholiek ergens in arabie het onze vader op te zeggen. Uhhhhhhhhh je wordt direct opgesloten voor een vergrijp. hahaha en wij bouwen zelfs de moské voor hun.

Nee dat we langzamerhand immigrant worden in ons eigen land hebben we deelswijze aan ons zelf te danken.

Ik ben tegen rasisme hoor dat wel

De buitenlanders kunnen en moeten rekening houden met het land dat zorgt dat ze het goed hebben en ze niet op de ziel trappen.

o ja en dan de discussie over dat bontgenootschap. echt weer iets van nederland hahaha ff wachten dachten ze denk ik, maar het feit is heel simpel een bondgenoot is aangevallen door een organisatie die het aangevallen land daarmee de oorlog heeft verklaard. Een aanval op een der bontgenoten is er een die op allen is gericht. We dienen dat dan ook gezamelijk op te lossen. en niet zoals wim kok eerst een dag of 3 deed van dat gejamaar.

Nee we zijn bondgenoot dus kan men aanspraak maken op ons land. En ik denk dat we dat aan dat land zeker verschuldigd is.

 
@DRZ je hebt een goed punt. Maar Nederland heeft geen oorlogsverklaring uitgegeven.

Ook gaan hier de regels die van kracht worden bij een normale oorlog ook niet op.

Dit aangezien we niet in oorlog zijn met een ander land, maar met terroristen en dat is toch veelal iets onzichtbaars.

Wat betreft de verkiezingen, die gaan gewoon door als ze er zijn.

Wat onze burgerrechten betreft, ook daar hoeven we niet bang voor te zijn, althans voorlopig niet omdat het geen officiele oorlog is zoals bedoeld in de wetgevingen en statuten die van kracht worden bij een "echte" oorlog (tegen een ander land dus).

Het ergste wat kan gebeuren, is dat indien in Nederland ook aanslagen gaan plaatsvinden, wellicht een avondklok kan worden ingesteld en misschien ook meer identificatiecontrole, hiervoor zal men een aparte status moeten inroepen en dat kan alleen de regering doen. Dat is niet gebeurd, maar het is niet uit te sluiten, het ligt volledig aan de reaktie van anderen landen.

@Smurf, met jou ben ik het eens, ik ben ook niet tegen buitenlanders, welke soort dan ook.

Maar aanpassing mogen we wel verwachten, het soort dat staat te juichen bij zulk een trieste gebeurtenis en het soort dat asielzoekerscentra afbreekt omdat ze hun zin niet krijgen of de procedure te lang duurt kan wat mij betreft onmiddellijk weer op het vliegtuig terug naar huis. Humaniteit, ok, maar men mag ook wel dankbaar zijn dat we ze opnemen en ook al duurt het lang, toch alles zo goed mogelijk proberen te regelen, moest je in hun landen eens doen.... Dat zegt genoeg.

Ter duidelijkheid! Ik wil ook niet voor racist uitgemaakt worden of discriminatie dus wil bij deze heel duidelijk aangeven dat het meerendeel van asielzoekers en buitenlanders in dit land niet op deze wijze handelen. Derhalve vind ik ook dat die kleine groep die het verpest voor de anderen gelijk weer teruggestuurt mag worden.

 
Ik vind dat die Amerikanen veel praten elke dag weer in de media .

Het is erg wat er gebeurde zeer erg zelfs maar ze moesten allang aangevallen hebben .

Ik heb zo'n raar voorgevoel als ze nog lang gaan blijven praten zal er mischien weer een aanval komen met nog meer slachtoffers mischien .

Ik denk dat die teroristen nu al weer iets van plan zijn dus het word eens tijd dat de Amerikanen eens iets gaan doen dan praten .

 
Voor wat betreft de opmerking van pecari: voor bezinning is het nu te laat.

Die bezinning had moeten komen voor de aanval, dan was deze misschien niet of veel later uitgevoerd.

We moeten niet vergeten dat de VS na deze laffe daad wel een ander standpunt heeft ingenomen in de richting van het midden oosten.

Israel is onmiddelijk voor het blok gezet: praten of je krijgt last.

Dat terwijl Israel daarvoor absoluut niets mis kon doen, we zagen dat in Durban.

Maar hoe je het wendt of keert het doel van deze actie is bereikt.

Nu praat iedereen openlijk over zijn gevoelens die hij heeft met betrekking tot andere culturen, terwijl daar eerst nog een beetje een taboe op lag.

En dat zo'n actie ervoor nodig schijnt te zijn, is diep triest.

Toch zie ik hier zorgwekkende ontwikkelingen.

Lees deze thread nog maar eens van begin tot eind.

Je ziet dan dat er langzaam maar zeker een wending in de taal ontwikkelt.

Ik heb het over zinnen als deze: "Nee dat we langzamerhand immigrant worden in ons eigen land hebben we deelswijze aan ons zelf te danken."

Die baren mij wel zorgen dat de discussie de verkeerde kant op zou kunnen gaan.

Hoewel smurf er een naar mijn idee duidelijke uitleg over geeft wat hij bedoelt, klinkt dit toch wel eng naar mijn idee.

Sommige mensen kijken anders tegen teksten als deze aan en leggen die ook anders uit als ze hem eruit lichten (en dus uit context halen).

Wat dat betreft is bezinning dus zeker op z'n plaats.

Voor je je woorden uitspreekt, probeer dan es te bedenken wat zoiets ongewild teweeg zou kunnen brengen, zeker op dit moment.

Opmerkingen als "platbombarderen" zonder verder uit te wijden negeer ik, daar kan ik niets mee.

En dat er aan een bondgenootschap ook wel eens nadelen kunnen kleven behoor je van tevoren te weten.

Dus de NL steun en loyaliteit staat buiten kijf, zonder enige twijfel en / of voorbehoud mijnerzijds.

De kracht van het bondgenootschap ligt juist in vastberaadheid.

Dat we dit genootschap na de koude oorlog weer uit de kast moeten halen voor een van de leden zelf in plaats van interventie in andere delen van de wereld, zet misschien aan tot denken over het bondgenootschap.

Sommige commentaren die ik gehoord heb verwijzen ook naar die interventies als arrogante inmening.

Maar eerst moet deze toestand onder controle zijn, dat is nu nog niet zo.

Het zal inderdaad zoals aangekondigd een lange en lastige weg zijn die bewandeld moet worden.

En ik denk ook dat de doelstelling aangepast zal moeten worden want ieder mens denkt anders over onderwerpen als cultuur en geloof.

Extremisme is nooit goed, maar zal altijd de kop op blijvebn steken.

Proberen dat geheel uit te roeien is een extremisme op zich.

 
Ok bt. de kleine groep waar jij het over hebt, die bedoelde ik uiteraard ook hoor. Het asielzoekers centrum wat een km of 10 hier vandaan ligt is de oorzaak dat de gehele middenstand achteruit boert hier want inbraken en diefstallen zijn hier schering en inslag. En dan kom je op het punt wat doen we met die gasten hier he ja toch al de asiel zoekers die zich buitensporig gedragen dienen dan ook liniarecta op het vliegtuig naar hun land van herkomst.

En ik lees dat er wat schuchtig wordt gedaan over het woord oorlog. Dat is ook wel zo maar de middelen die deze organisatie gebruikt heeft is dezelfde als de oorlogsdaden die we verder gewend zijn.( in andere oorlogen) En dan geeft het woord oorlog ook een eventuele vennoot recht op ondersteuning en dat is met een aanslag niet het geval.

(alhoewel ze die regels al hebben aangepast )

Ik vind dan ook dat we met z'n allen moeten proberen dit soort dingen uit te bannen. Koste wat het kost. Stel je voor dat we straks niet meer fatsoenlijk door de stad kunnen lopen: nee we dienen nu als navo en samen met amerika wel degelijk in te grijpen. Ook de stelling die men inneemt ,, het land of de landen die creminele organisaties onderdak bieden die dit soort akties op touw zetten,dienen te worden gezien als een vijand""

Ook de man Arafat zal zich aan moeten passen want die heeft ook trainingskampen voor de training van kinderen vanaf 11 jaar. als je dat dan ziet dan kan je het die kinderen niet eens kwalijk nemen (die zijn daar te klein voor. Ik heb ook een zoon van 12 en als ik hem dingen voorhoudt (al zijn ze niet goed) met de opmerkingen dit is goed zo dan neemt hij dat automatisch over) Kijk en als we dan zien dat arafat openlijk bloed geeft voor de slachtoffers dan denk ik bij me eigen, wat zijn de mensen die hier waarde aanhechten naief.

Ook een land als israel is een probleem he dat wel want waarom vielen de amerikanen wel irak aan toen ze koeweit bezetten (wellicht was dat eigen belang) en waarom dan nu niet?????? israel is toch eigenlijk ook de bezetter. Nee er zijn veel dingen mis.

Kijk en we kunnen der over praten maar ik ben blij dat ik niet dat soort verantwoordelijke beslissingen moet nemen want je doet het nl. nooit goed.

 
Ja Israel is eigenlijk een bezetter maar is een moeilijk probleem, heeft ook weer te maken met de Jodenvervolging in de oorlog en Europa en VS zaten daar toch wel wat mee.

AZC's zijn overigens niet altijd de oorzaak van een toename van geweld en inbraken, ik wil eerst het bewijs daarvan zien, immers gewone boeven van hier weten ook dat AZC's niet gewenst zijn en maken misbruik van de situatie als er ergens een gevestigd wordt zodat de schuld niet zo vlug bij de Nederlandse boef gezocht wordt.

Vaak is men tegen de vestiging van een AZC maar dat is meestal onterechte angst over "overlast". De meeste plaatsen waar er daadwerkelijk eentje gevestigd is, hebben geen probleem.

Daarom ben ik het met Mas3 eens dat we ons goed moeten bezinnen en niet overal de vinger opeens naar moeten wijzen. Maar er zijn zeker zere plekken.

@Satjan, nee want wie moet je dan aanvallen? Afghanistan? Geen goede zaak. Als je de mensen niet eerst een aantal dagen de kans geeft om Bin Laden uit te leveren maar meteen aanvalt, dan heb je iedereen tegen je, omdat er redelijkheid moet zijn.

Dit is een uniek moment in de geschiedenis, waarop het mogelijk zal zijn de meeste landen van de wereld bij elkaar te brengen om daadwerkelijk fatsoenlijk op te treden tegen terrorisme.

Met meteen aanvallen uitvoeren haal je de publieke opinie tegen je op de hals, want dan geef je de terroristen ook geen kans en ben je even slecht bezig als zij.

Nu de kans aangrijpen, eerst goed denken, de eventuele gevolgen en bescherming hiertegen goed overleggen, en dan daadkrachtig optreden.

Ik weet niet of je de Russen gezien hebt, die ook al zeiden dat aanvallen in de bergen van Afghanistan zowat niets uithaalden.

 
Als de Amerikanen een grondaanval doen in Afganistan dan zullen ze het puur moeilijk krijgen.

Die Afganen kennen hun grondgebied als geen ander en zullen de Amerikanen toch wel met een beter plan moeten komen voordat ze de viëtnam oorlog overdoen.

Ik geef ze weinig kans.

Laten we alleen hopen dat ze geen blik van die paddestoelen open trekken want dan zijn we verder van huis.

Ze hebben daar overigens wel mee gedreigd, niet zozeer direct met woorden, maar ze hebben wel gezegd dat ze japan als voorbeeld hadden gesteld.

Creapy man!!

 
Een reactie op of Nederland een AMerikaans legeronderdeel is: Nederland is een van de landen van de NAVO en zodoende is niet alleen Nederland een legeronderdeel van de VS als dat nodig is maar ook omgekeerd. Het principe van de NAVo is de sterkst mogelijke vorm van samenwerking tegen iedereen die een of meerdere leden kwaad doet. En dat is in dit geval gebeurd.

Ik ben blij dat men Artikel 5 in werking heeft gezet en hoop dat alle bondgenoten zich aan de afspraken houden, zodat in de toekomst niemand het meer in zijn hoofd haalt een NAVO land op welke manier dan ook aan te vallen. Dat is kracht.

Hopelijk komen er nog leden bij.

Ondertussen is het erg stil.... stilte voor de storm?

 
Het is inderdaad net zoals Black Tiger zegt dat het aantoonbaar moet zijn als de komst van een AZC wilt betrekken bij de eventuele verhoging van het percentage diefstallen. Ik moet zelf er ook wel eerlijk bijzeggen dat sinds wij een AZC bij ons direct in de buurt erbij hebben gekregen het diefstalpercentage bij ons in de toko gestegen is met meer dan 15 %. Maar nogmaals dat kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben en kan goed een samenloop van omstandigheden zijn. Voor ons in ieder geval de aanleiding om dit eens wat beter onder de loep te nemen en op de drukke momenten met veiligheidsbeambten de boel te laten opserveren.

Terugkomend op de eventuele akties op de aanvallen in Amerika. Tijd voor bezinning lijkt me inderdaad voorbij en dit vraagt mijns inziens om zeer harde aktie richting landen welke nog steeds onderdak bieden aan terroristische groeperingen. Doen we het nu niet en laten we deze aanslag een beetje op zijn beloop zullen we dat zeker in de directe toekomst moeten bezuren. Het moet een ieder duidelijk zijn dat massavernietigingsaanvallen zoals die in New York en Washington door de gezamelijkheid van landen nu en nooit niet worden getolereerd. Als ik nu leest van z'on man als Bin Laden zich ook orienteert op de nuclaire markt moeten we nu hard optreden en dat verhelpen dan later te zeggen we waren te laat. Dit zal ongetwijfeld vele misschien wel onschuldige slachtoffers gaan kosten maar dat is de tol die we moeten betalen. Doen we dat niet dan zullen er in de directe toekomst ook onschuldige slachtoffers vallen doormiddel van die aanvallen van malloten als Bin Laden.

 
Ja dat begrijp ik dat e.e.a. niet automatisch op de asielzoekers geschoven kan worden. Maar de bewijzen zijn ook geleverd.

De fietsen handelaar gaat bv. 1 maal per week de fietsen weer ophalen bij het azc uh hij is er al aan gewend zegt hij . maar goed ik wilde ook niet stellen dat al deze mensen slecht zijn. Het probleem is alleen wat doen we der aan. De plaatselijke politie verteld ze netjes dat hetgeen ze doen niet mag, maar ze verstaan geen woord van wat er gezegd wordt. kijk en de slechte angels moeten er gewoon uit dat is hetgeen ik wilde weergeven. en als dat dan soms ten koste van iets moet gaan dan moet dat maar. Kijk enige vorm van dankbaarheid dat wij als gemeenschap voor ze zorgen (dat doen we nl.) is wel op zijn plaats. uhhhhhh aanpassen dus.

Kijk en dan nog ff wat over israel dat wat je zegt bt klopt wel hoor maar moeten we daarom deze mensen laten gaan dat kan toch niet men kan zich niet meer beroepen op de dingen die meer als 50 jaar geleden gebeurd zijn. We kunnen natuurlijk wel begrip hebben voor de situatie dat wel maar als dat dan een vrijbrief is voor alles wat er gebeurd vind ik weer dat dat niet kan want ook palistijnen zijn mensen..

 
Volledig met je eens DRZ. CNN heeft ook gesproken met Russische officieren die in Afghanistan gevochten hebben en die zeiden ook dat zelfs luchtaanvallen (en de Russen gebruikten daar ook van die stevige helicopters voor) nauwelijks iets uithaalden in de bergen, het zal dus een hele zware kluif worden.

Ook ik ben bang voor paddestoelen, want als ze het niet redden en het teveel mensenlevens gaat kosten, is er toch een kans dat ze kleine paddestoeltjes in zetten en dan is het einde zoek. Tussen de regels door hebben ze dat inderdaad min of meer laten horen, afwachten, hopen en bidden dus.

Satwatcher en Smurf: Ik zeg ook niet dat de inwoners van een AZC compleet onschuldig zijn. Wij hebben toevallig geen stijging gemerkt van het aantal diefstallen, het kan goed zijn dat het elders anders is, en dan is het zeer zeker een zaak van justitie om dat eens goed in ogenschouw te nemen.

Immers, om bij Smurf terug te komen, als wij blijven fietsen stelen is de fietsenwinkel ook niet zo gek om ze elke week bij mij te komen terughalen, en als ik doe alsof mijn neus bloedt, dan blijft de politie me ook niet vertellen van "foei dat mag niet".

In zulke centra zijn mensen die vertalen kunnen, ze zullen dat toch strenger moeten aanpakken, net zoals bij de "gewone" Nederlandse burger gebeurd.

In het buitenland weet men evengoed dat niets gemeengoed is.

Smurf: Wat betreft Israel, het probleem is gewoon dat het te lang geduurd heeft en ze niet in het begin duidelijke afspraken en grenzen gesteld heeft, en dat teveel arabische landen vroeger geprobeerd heeft Israel kapot te maken met oorlogen (die israel gewonnen heeft).

Nu is het te laat om nog iets te doen, Israel is een kernmacht. Daarnaast is het zo dat als je 50 jaar geleden en de daarop volgende jaren dat land gesteund hebt, het politiek niet te maken is om dan plotseling na 50 jaar de Palestijnen gelijk te geven ongeacht het feit dat dit de oorspronkelijke bewoners waren.

Vergeet ook niet dat vriend Arafat en zijn palestijnen ook via terroristische weg zo ver gekomen zijn, herinner je de aanslagen en doden tijdens de Olympische spelen in Munchen jaren geleden, diverse vliegtuigkapingen met doden, bomaanslagen etc, allemaal georganiseerd door vriend Arafat.

Je zou haast zeggen dat het dus wel goed is, omdat nu de Palestijnen wel hun rechten en gebieden krijgen. Mijns inziens is het toegeven aan zo'n club de grootste fout die ooit gemaakt is, met de Palestijnen kunnen en moeten we niet meer terug.

Maar een tweede keer zoiets toelaten, dat moeten we zien te voorkomen en gezien de bundeling van landen is nu een uiterst sterk uitgangspunt om terrorisme in de toekomst degelijk te kunnen bestrijden.

Wel moet de gemeenschap en de politiek er dan wel fatsoenlijk en degelijk over nadenken, dat ook zij geen fouten maken, en dat niet meer zoiets kan voorkomen als de steun die vroeger Israel kreeg voor de opbouw van "hun" land.

Maak geen mensen boos op je door oneerlijke daden, dan blijft de rust ook beter gewaarborgt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan