Regering gelukkig gevallen!

Als de PvDA en SP nu eens wat gaan samenwerken dan kan dat Groen links weer links worden dan hoop ik dat tot iets moois kan eindigen.
 
Black Tiger;222430 zei:
@Crazymotha: Ja ik hoorde het gelukkig ook gisteravond op het nieuws. Hopelijk blijft dat zo want daar pak je met name de chronisch zieken mee.

Het is inderdaad te hopen dat deze extra bijdrage definitief van de baan is.
Je pakt hier inderdaad de meest kwetsbare groep mee, de chronische zieken.
Deze groep heeft het al moeilijk genoeg. Ook de oudjes met alleen AOW, of met een klein pensioen zijn hiermee de dupe.
Het doet mij altijd pijn te lezen dat deze groep steeds weer gepakt wordt.

Bezuinigen, de broekriem aantrekken is voor mij geen punt, maar haal het, waar het te halen valt, en laat de oudjes en chronisch zieken met rust.
 
Gelukkig dat hier zoveel mensen het daarover eens zijn. Nu de politici nog.
 
Het is wel erg merkwaardig dat ALLE partijen er nu vanuit gaan dat ze zetels winnen door hun gedrag kort geleden.
Dat is natuurlijk rekenkundig onmogelijk!

Schandalig vind ik dat CDA fraktievoorzitter van Haersma Buma die zich steeds heeft ingezet voor de gedoog-coalitie nu met droge ogen het tegendeel staat te beweren.
Hoe consequent ben je dan nog, maar bij het CDA stemvee zal het niet uitmaken op een kleine minderheid na dan.

Maar erger nog vind ik Pechtold met zijn pensioen manie en afbreken van rechten van werknemers.
Hij zou dat er het liefst zo snel mogelijk door drammen en hij noemt dat moderniseren maar het gewoon terug gaan in de tijd, schandalig dus.
Die man moet gestopt worden!

Wat betreft die pensioenleeftijd worden daar zaken over beweerd door de rechtse partijen die totaal onbewijsbaar zijn.
Op dit moment is het zo dat in Europese landen die leeftijd 65 of minder is en soms veel minder vanwege pre-pensioen of VUT.
Alleen is die in Duitsland opgetrokken maar dan over een heel lange periode en bovendien is er heel erg veel protest tegen.
Men zegt (met name D66) dat het nu snel moet gebeuren omdat er niet genoeg werkenden zijn, maar die zijn er genoeg denk maar aan de Oost-Europeanen.
Ik hoor nooit cijfers over hoelang arbeiders en wernemers nog te leven hebben na een pensioen en hoeveel er vroeg sterven al of niet door een ernstige ziekte.
Ik vind dat die leeftijd op 65 of minder moet blijven en het een teken van beschaving als je dat doet.
Echter wat Belgie nu doet zie ik wel zitten namelijk mensen die langer WILLEN blijven werken MOGEN dat wel, alhoewel ik meen dat het in Belgie voor ambtenaren gaat gelden.
Kortom het valt wel mee die 65 jaar in Europa, alhoewel Brussel blijkbaar bij de Europese landen wat te drukken staat.

Grtz
 
Het is wel erg merkwaardig dat ALLE partijen er nu vanuit gaan dat ze zetels winnen door hun gedrag kort geleden.
Hoe kom je daar nu bij? LoL. Dat is nu net politiek!:)
Natuurlijk is het rekenkundig totaal niet mogelijk en uiteraard wil het verlies in de peilingen nu ook niet zeggen dat betreffende partijen die nu verliezen niet straks juist de winst wegdragen, of omgekeerd.
Maar het is goed gebruik in de politiek om zowel bij winst alsook bij verlies te doen alsof je de situatie voor je partij en achterban gewonnen hebt.:biggrin:
Zo gaat dat daar nu eenmaal, hoe belachelijk het in feite ook is.

Dat van Pechtold begrijp ik ook niet. Ik dacht een democratische liberale partij, niet helemaal voor ons dus maar wel redelijk. Maar da's allerminst het geval.
Doch het bevreemd me niet. Was het niet toen D'66 in de regering zat dat die hervormingen in de gezondheidszorg er doorheen geduwd zijn die nu iedereen handenvol geld kost? Beter is het er zeker niet van geworden.

De PVDA is opeens aan het afgeven weer op de SP, daar willen ze toch niet samen mee genoemd worden, terwijl die partijen toch beiden aangeven voor de zwakkeren op te komen. Waarom moet men zich dan zo schamen om gezamenlijk genoemd te worden?
En toen de PVDA met Balkenbrei in de regering zat was het ook geen pretje, we hebben 8 jaar zuur kunnen proeven en toen het zoet moest komen viel het kabinet, de hoofdrolspelers (B&B) knepen er tussenuit, Eurlings maakte dat ie wegkwam zodat ie in het volgende zuurkabinet niet hoefde mee te doen want die zag de bui al hangen... en vervolgens kregen we inderdaad weer een zuur kabinet.

Er is nog geen hond die het beloofde zoet gezien heeft, die belofte zal wel net zo uitstekend worden nagekomen als de teruggave van het kwartje van Kok.

Maar de meerderheid vind het allemaal geweldig want de VVD is nog steeds de grootste partij, ongelooflijk. Terwijl die sinds hun aantreden maar wat hebben lopen aanmodderen en uitstellen.

Die grens van 65... dat moet niet verplicht hoger worden. Laten we dat gelijk houden aan de landen om ons heen, dus de andere EU landen. En die zitten ook op 65 of zelfs lager. Zolang die niet hoger gaan moeten wij dat ook niet hoeven doen.
Brussel wil zich toch overal mee bemoeien en met de financi?n enzo? Dat ze Nederland dan geld geven om dat pensioen vanaf 65 te kunnen volhouden? Andere landen krijgen toch ook geld terwijl ze daar al met 55 met pensioen mogen? Of ze moeten eerst van die andere landen geld inhouden totdat ze daar ook de grens naar 65 verlegt hebben.

Wat in Belgie is, dat is momenteel in Nederland ook, dat vaak mensen die willen ook mogen blijven doorwerken. En als er zoveel zijn die dat willen en die het niets uit maakt, laat die dan werken, daar hoeft de wet toch niet voor aangepast toch?
Laat de mensen die met 65 ophouden willen dat ook doen.

Die gasten zitten wat te vergaderen, rijden in auto met chauffeur, hebben een doos ambtenaren om het papierwerk te doen en moeten beleidsstukken lezen.
Volgens mij hebben ze het idee dat zoiets hard werken is en dat de gewone arbeider niet veel harder hoeft te werken. De meesten hebben nog niet eens op een werkvloer gestaan. Ja om te kijken ja..... ffff.... kutregeringen.
 
Jullie kunnen zoveel l*llen als je wil maar we hebben de verkeerde kleur dat is alles hier in nederland .


saat
 
Die kleur werkt in andere zaken soms positief (bijv. woning toewijzing), maar dat heeft met bezuinigingen weinig te maken, die betalen even hard mee met de zaken waar wij ook voor moeten betalen.
BTW wordt niet per kleur geheven maar per percentage, dus iedereen betaald!
 
Kunnen wij met ze allen niet een Partij oprichten de Duckpartij met Ducky als minister president :)
 
Iemand die ook fel voor de gedoog-coalitie was en nu voor de nieuwe coalitie is Stef Blok van de VVD.
Wat mij het meeste heeft gestoord was echter dat in elk tv interview of gesprek hij meteen begon te spreken wat de anderen allemaal fout deden of hebben gedaan.
Dus steeds het wijsvingertje van de heer Blok.
Hij heeft het waarschijnlijk niet door maar als iemand met zo'n verschijning bij je aanbelt verwacht je toch een zeer ernstige mededeling.
Oftewel wat een badmutsje.

Tja BT, de pvda en de SP hadden al eerder samen kunnen regeren.
Dat had Jan Marijnissen toendertijd kunnen beslissen maar hij was volgens mij bang om tussen de andere partijen klem te komen zitten.
Er was toen een linkse meerderheid die niet gebruikt werd.
Daarnaast is het wel zo dat de pvda partijleiding samenwerking met de SP steeds heeft tegengewerkt.
Men vond dat de pvda de enige echte sociaal democratische partij was en de SP maar een randverschijnsel was.
Dit kwam natuurlijk omdat de pvda jarenlang geregeerd heeft in diverse coalities en in veel besturen zat en bestuurders en burgemeesters landelijk heeft geleverd.
Dat valt niet te ontkennen, maar je loopt wel het gevaar dat je wat gaat vastroesten in eigen gelijk krijgen.
Maar natuurlijk geldt dat ook voor andere partijen en met name het CDA heeft wel wat aderverkalking.

Maar goed, we zullen zien wat het allemaal gaat opleveren.

Grtz.
 
Dat had Jan Marijnissen toendertijd kunnen beslissen maar hij was volgens mij bang om tussen de andere partijen klem te komen zitten.
Nee dat is niet waar. Dat is een door de media verspreide onjuistheid.
Die mogelijkheid was er helemaal niet. Jan Marijnissen wilde namelijk wel, maar het CDA wilde perse niet met de SP aan tafel zitten. Dus dan houdt het op.
Marijnisse heeft zich toen logischerwijze teruggetrokken. Later had hij wel de gedachte nog dat hij misschien meer had moeten aandringen, maar als het CDA niet wil dan wil het niet he. Bang is hij dus echt nooit geweest, da's onzin.
En inderdaad heeft de pvda partijleiding daar ook nog wel wat tegenwerking aan gegeven.

Die Stef Blok, ja da's er ook weer zo eentje. Vraag me af of het niet gewoon meer mensen opvalt dat er bepaalde politici zo voor de gedoog coalitie waren terwijl diezelfde politici die coalitie nu af staan te branden. Tsssk... dat zijn echte draaikonten.
 
Black Tiger;222540 zei:
Die kleur werkt in andere zaken soms positief (bijv. woning toewijzing), maar dat heeft met bezuinigingen weinig te maken, die betalen even hard mee met de zaken waar wij ook voor moeten betalen.
BTW wordt niet per kleur geheven maar per percentage, dus iedereen betaald!

Dan kjik en luister maar eens goed je moet eens zien wat die voor voordelen hebben .
* inderdaad woning toewijzing
* krijgen een x bedrag p/dag van gemeente
* hoeven geen belasting te betalen heffingen krijgen vrjistelling

zo kan ik nog wel ff doorgaan wil niet discrimineren maar is wel zo evenals die dikke managers die auto's van de zaak rijden wat klauwen vol met geld kost daar moeten ze achterheen gaan , maar tja dan raakt het hun eigen beurs.

s
 
* krijgen een x bedrag p/dag van gemeente
Waar zou dat dan voor moeten zijn? Ik ken genoeg allochtonen maar die krijgen dat niet.

* hoeven geen belasting te betalen heffingen krijgen vrjistelling
Dat is relatief. Oorzaak daarvan is dat er velen op bijstandsniveau leven, de Nederlandse bevolking op bijstandsniveau krijgt diezelfde vrijstelling van bepaalde belastingen.

Het probleem ligt ook niet daar maar inderdaad waar je zegt bij die dikke managers die hoe dan ook 2 ton of meer per jaar moeten verdienen. Politici die ook veel verdienen en zichzelf 2 maanden zomervakantie toekennen, zelfs in crisistijd, terwijl de rest van het land gewon moet doorwerken (een normale arbeider heeft 23 dagen ofzo).
Politici die allerlei besluiten nemen over zaken waar ze totaal geen ervaring mee hebben en de gewone werkman wel. Die ziet dan ook al meteen dat iets niet gaat werken, de politiek heeft een paar jaar nodig om tot zo'n conclusie te komen en vinden het dan ook nog eens vreemd dat iets niet werkt.
Maar da's logisch, geen ervaring op normaal arbeidersniveau. Een fabriek die 10.000 euro minder winst maakt dan het jaar ervoor, spreekt niet van 10.000 euro minder winst maar spreekt van 10.000 euro verlies, terwijl er toch sprake is van winst, alleen minder.
Het is het pushen naar altijd meer, meer en nog eens meer.
En zo zal het ook altijd blijven.
Want de groep die ook eens tevreden kan zijn en niet blijft streven naar altijd maar meer, is heel klein.
 
Lees net het volgende:

Bron: Telegraaf 4-5-12

‘Eigen risico zorg verdubbeld’
DEN HAAG - Nederlanders moeten zich komend jaar opmaken voor een forse lastenverzwaring in de zorg. Het eigen risico zou bijna worden verdubbeld, van 220 naar 400 euro.
Dat meldt bronnen in Den Haag aan diverse media. De maatregel komt voort uit het Kunduz-akkoord tussen VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie. De partijen hebben naar verluidt wel afgesproken om de laagste inkomens op een of andere wijze te compenseren.
De verdubbeling van het eigen risico levert de schatkist een geschatte besparing van 300 miljoen euro op. Ook de rollator verdwijnt in de plannen uit de zorgverzekering. Daarmee wordt jaarlijks 20 miljoen euro bezuinigd.

"De partijen hebben naar verluidt wel afgesproken om de laagste inkomens op een of andere wijze te compenseren"

Het zal mij benieuwen wat dit betekend voor de ouderen met alleen een AOW'tje, krijgen die dan een tientje korting? En schandalig dat de rollator uit het pakket gehaald wordt.
 
crazymotha;222561 zei:
‘Eigen risico zorg verdubbeld’

Ik hoorde het gisterenavond net voordat ik naar bed wou gaan ook bij het nieuws van RTL. :[

Het eigen risico hebben ze bij ons altijd al, dus het wil gewoon zeggen dat we er €360 op achteruit gaan alleen al met deze regel, ben benieuwd wat ze nog meer af gaan schaffen? Hopelijk niet teveel gerommel meer in de therapie, want dan gaat het nog meer kosten...

Voor ons is het iig weer een keer minder een weekendje weg, of een bezoekje minder aan een pretpark...

Ik ga maar niet zeggen wat ik nog voor gedachte bij dit land heb, maar ik denk dat we beter weer met onze hand open gaan staan, en masaal moeten gaan stoppen met werken!
 
Ik bemoei mezelf meestal niet met onderwerpen als dit, maar mijn broek zakt er wel van af!

Voorbeeldje uit onze gemeente: Men gaat de bibliotheek hier sluiten, er is geen geld meer, de bibliotheek kan de €4000,- die men maandelijks aan huur vraagt niet meer betalen doordat de subsidie we is...

Voortaan moeten onze kinderen in een naburig dorp hun boeken maar gaan halen.

Maarrrrr, men heeft wel geld, omdat Vincent van Gogh hier geboren is, om een paar boomstammen op een grasveld te zetten en die dan Vincent en Theo ( de broer ) te noemen, en die kosten maar liefst €80.000,-! Had de bieb toch nog mooi 20 maanden huur van kunnen betalen, en onze kinderen hadden hun boeken en al het andere nog gehad.

Ons gemeentehuis is te klein aan het worden? Ach ik hou op.
 
Ja het is niet meer normaal. De regering vraagt zich af waarom er toch mensen zijn die net als de PVV op kunst willen besparen.
Maar als je dit toch leest en dit is echt niet het enige geval, dit gebeurt echt relatief vaak, dan zakt je daar toch de broek van af? Dan KWEEK je toch gewoon een aversie tegen kunst? Men weet gewoon niet meer genoeg prioriteiten te stellen.

En dat met die gezondheidszorg? Ja ze roepen kei en keihard van de daken dat die 9 euro per recept tegen gehouden is.
Maar ze vergeten te vermelden (zelfs fluisterend) dat we die verhoging nu weer op ons dak krijgen. Dan waren we geheid nog goedkoper uitgeweest met die 9 euro per recept.
Lage inkomens compenseren? Yeah right. We krijgen misschien 100 euro extra zorgtoeslag in het gunstigste geval. Zitten we nog met een extra schadepost van 80 euro. Het is gewoon niet meer normaal.

Zoals ik al vanaf het begin riep, dat akkoord is niet goed voor ons, en wat ze redden is maar tijdelijk. Hopelijk komt er na de verkiezingen heel snel een nieuwe maar hopelijk een ook een goede en met name sociale regering, die dit soort idiote besparingen op verkeerde gebieden terug draait.

Ik weet nog toen die nieuwe zorgwet kwam dat ik riep dat dit enorm slecht voor het land was. Een aantal riepen er hier toen ook nog dat het juist goed was.
Nou we hebben gezien hoe het gelopen is, het is sindsdien alleen maar erger en duurder geworden voor iedereen, dus hopelijk hebben de mensen die toen verkeerd dachten inmiddels hun mening bijgewerkt.

En die kunduz coalitie? Het was echt niet DE oplossing voor het land, dat zien we wel, het is zoals ik al zei een zoethoudertje voor Brussel. En als het blijft is het gewoon nadelig voor met name de laagste inkomens, die al bijna 10 jaar het zuur proeven.
 
Ik zal jullie eens een voorbeeld geven hier en wel het volgende :

Mijn vriend die zit al een tijdtje in de ww en volgens het uwv krijg je je loon per 4 weken nou vergeet dat maar ik ben nl voor hem eens bij gaan houden wanneer zijn betalingen binnen komen , hier een klein voorbeeld :
Volgens loonstrook uwv had ie de betaling op 29 april gekregen nou vergeet maar die was pas 03 mei binnen dus 5 dagen verschil .
Nou uwv gebeld die zeiden is op 29 april overgemaakt toen ik die vent zei heb ing gebeld is niet zo werd ie kwaad en hing op .
Dus zo gaat overheid met mensen om die 34 jaar gewerkt hebben en alles betaald schandalig is het .
Je zou bijna zeggen kan beter een oorlog uitbreken zodat alles weer gereset wordt .
En dit word alleen maar erger zoals ik al eerder zei die dikke managers met hun auto,s van de zaak daar gaat het wel goed mee ..

alaaf

saat
 
Ja BT, het is een bezopen verhaal met die gezondsheidzorg.

Vergeet niet dat op 1 januari dit jaar de huidige regering weer geneesmiddelen eruit heeft gehaald.
Daar moet JIJ nu zelf voor betalen.
Wat heeft dat in godsnaam met bezuiniging te maken?
De overheid betaalt die geneesmiddelen niet maar wel worden de verzekeringen vetgemest die het niet meer hoeven te doen!

Hetzelfde verhaal met het eigen risico van 400 euro, belachelijk gewoon.
De overheid betaalt die verzekeringen immers niet.
Het is te hopen dat die partijen keihard gestraft worden voor die ongein.

Grtz.
 
beste is een week alles plat,maar dat krijg je hier ook niet voor elkaar,dat werkt het beste komt er helemaal niks binnen.
en wat de bezine betreft de pompen moeten alles plat gooien zodat die diknekken ook niet meer kunnen tanken
gr frans:sniper:
 
Het is inderdaad te gek voor woorden v.w.b. de gezondheidsverzekering.
De regering bemoeit zich toch ook niet met je autoverzekering!
Dat doen de verzekeringsmaatschappijen zelf, en als de voorwaarden niet gunstig zijn, stap je over naar een ander.
Overstappen heeft v.w.b. de gezondheidsverzekering in de meeste gevallen weinig zin, omdat de regels grotendeels door de regering worden opgelegd.
Iemand moet hier toch beter van worden! helpt het u niet, dan helpt het de leverancier wel.
Vroeger was ik particulier verzekerd, koste ook een smak geld, maar had ik zelf de keuze om mijn eigen risico op te schroeven.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan