s*ca2 blokker?

Hoi,

Via FranX ben ik inmiddels in het bezit van plineus, nog bedankt hiervoor.

Helaas ben ik momenteel niet meer in het bezit van een maagdelijke kaart, dus voor nu heb ik de pijlen maar even op de pbm gericht.

Het geheel is zodanig geconfigureerd dat alle "zaken" door de blocker geleverd worden, ipv de kaart (byte 003E = 2F)

Dit werkt ook gewoon het UA, PPUA, DATE, PBM worden netjes door de blocker geleverd.

Maar het veranderen van de PBM heeft geen enkele invloed....jammer.....

Hier zit dus een duidelijk verschil tussen S1 en S2, worden er voor de verschillende pakketen andere OPkeys gebruikt?

Of worden de ontvangst-rechten naast het BPM ook nog op een andere manier gecheckt??

Ik ben nog nat achter de oren als het over Seca2 gaat... :)

Groetjes,

Erik.

 
Tja... als ik m`n ogen open had gehouden han ik bovenstaande bevinding ook al eerder kunnen lezen... Stom...

Het wachten is dus op m`n nieuwe, maagdelijke kaart.

Groetjes,

Erik.

 
Ach maak je er niet teveel illusies om...:)

Met de blocker staat mijn kaart nog steeds op 31-07 en sturen ze alleen nog maar PPUA/MK01 veranderingen voor mijn kaart.

Ik kan het dus nog rekken tot het einde van deze maand, maar dan moet ik toch echt over op mijn nieuwe PPUA, anders krijg ik mijn augustus OPkeys niet.

Tot nu aan toe gebruiken ze nogwel steeds OPkey 0E (voor het hele pakket) maar al zouden ze die na 31-07 blijven gebruiken, dan nog ga je op zwart door de datum in de kaart...

Ondertussen veel lezen en onderzoeken, en alles wat seca2 heet met een zeer groot argwaan bekijken.

Al is dat stringfinder misschien tochwel leuk, verwacht er niet van dat je een PBM kunt maken zoals jij um wilt, maar er zal iets van een PBM uit komen in de trend van 53 25 CA 44 FF 78 AA 33 als je mazzel hebt, komen de bits overeen met wat er in de PBM gevraagd wordt, en kan je kijken.

Maar het zou ook zo kunnen zijn dat je wel naar de filmkanalen kunt kijken, maar dat de 'vrije' zenders juist dicht zitten...

Pas dus op...:)

Andere mogelijkheid is om van een leuke actie gebruik te maken, en daarna je bl... nah dat kan iedereen zelf wel bedenken...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Hoi,

Tja... die 3maanden actie is dan zo gek nog niet, mits ze aan het einde van je proefperiode toch ook weer niet nieuwe PPUA/PBM setjes uitdelen...

Aangezien ze deze als 1 string verzenden??

Maar ach... wat mis je eraan... ik zie hier nu rocky1 voorbij komen...ouwe hap....

Groetjes,

Erik.

 
Hoi,

Tja... de nieuwe kaart is binnen, momenteel hebben we plaatjes.

Met alle gegevens van de geregistreerde kaart in de blocker.

en de (nog) niet geregistreerde kaart, in de blocker gleuf.

Alle filteropties aan.

Het wachten is nu hoelang het goed gaat, waarschijnlijk draaien we nu zoals gezegd nog op de 0E key, maar we blijven hopen :)

Groetjes,

Erik.

 
Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar van een 'verlopen' kaart, dwz hij is niet! terug gezet naar 1990, maar wordt niet meer geupdate, en PPUA=UA...:biggrin:

Als het klopt wat je overal hoort/leest, dan heeft deze kaart een algemene MK00/01 (mk00/01 is bij alle kaarten gelijk waarbij PPUA=UA)

Dit zou inhouden, dat als ik de string gebruik die naar mijn eigen kaart werd gestuurd toen deze nog in deze zelfde staat was (PPUA=UA) deze ook gebruikt kan worden voor deze verlopen kaart, aangezien deze string over key00 (B0) gestuurd wordt....

Het klopt dat deze string NIET! voor deze kaart was, maar de CAM filtert alleen maar op PPUA die hij van de kaart krijgt, de inhoud van deze string zou bij een gelijke key00 ook moeten werken voor deze kaart....

Daarmij geef ik als het ware de kaart de PPUA/PBM/MK01 van mijn eigen kaart, of maak ik nou een grote denkfout...:biggrin::biggrin:

Grtzz FranX

 
maar de CAM filtert alleen maar op PPUA die hij van de kaart krijgt

denk wel dat je daar in gelijk hebt het enigste verschil is nu nog de ua (ppua).

want die is toch niet overal gelijk dat verschilt toch nog per kaart?

ua = kaart nummer

of je zou zoals je zelf zegt de kaart moeten programeeren door je cam heen dus in de ontvanger.

dan heb je gelijke situaties.

 
Klopt inderdaad dat de UA niet gelijk is, een 100% clone zal het ook nooit worden...

Maar de string die er nu verstuurd wordt C1 40 01 B0 gaat over provider1 lijkt me dat ik niets met het UA te maken heb, pas wanneer ze dingen gaan sturen over provider0 (seca) heb ik een probleem...

Het andere wat je zegt kan wel (kaart door de CAM etc) hiervoor gebruik je je blocker, die geef je de PPUA van je werkende kaart, en dat hele spul gaat in de CAM...

Heb het nu ff helaas niet aan tijd, maar ga het zeker proberen...

Grtzz FranX

 
Hoi,

Tja daar zit wat in....

Nu op zoek naar de activatie string voor een kaart met het voledige pakket :)

En hopen dat de afwijkende UA geen roet in het eten gooit.

De UA wordt dan wel niet bij het updaten van OP`s gebruikt.

Maar mischien wel in het encryptie algo ???

Dan heb je met die "foute" UA nog geen plaatjes..

We lezen met spanning je bevindingen.

Groetjes,

Erik.

 
@Franx:

Als dat verhaal klopt dat de "default" 00 key voor alle kaarten gelijk is/was dan kun je inderdaad een oude gelogde update naar je kaart sturen. De kaart krijgt dan een nieuwe 01+ppua en maandkeys en wrs. ook een PPV record.

Steek je dan die kaart in een ontvanger, en is jouw PPUA op de originele kaart nog altijd gelijk dan krijgt die 2e kaart dezelfde keys. Dus heb je een soort "cloon".

Het is wel slim om carddata te gebruiken van iemand met een abo ;)

Gaan ze echter de 01 en PPUA wijzigen, dan moet je de UA van de ORIGINELE kaart hebben en in de logfile de update zoeken.

Echter ik wil niet vervelend zijn maar volgens mij zijn alle 00-keys verschillend. Deze zijn namelijk niet veranderd, ze worden enkel gebruikt om een 01-ppua setje te schrijven.

De 00-key kan alleen maar veranderd worden over de 00-SECA key van de kaart. En zo dom zijn ze echt niet... Maar je kunt het proberen, mocht het verhaal kloppen dan is het eenvoudig om een "slave" kaart te maken van een nieuwe.

Bij mij is de PPUA al veranderd, de update string over 01 geeft 9009 (PPUA not in F0 matrix). Nou hopen dat ik de update over 00 nog kan loggen anders moet ik ze weer bellen.

 
Nou ik geloof zelf ook niet helemaal dat alle 00 keys gelijk zijn, misschien hoogstens per kaartgroep oid...

En als PPUA gebruik ik mijn eigen, omdat dat de enige is die ik gelogd heb, en dus OP keys krijgt, al zit de blocker er nog steeds tussen, en kan ik nog steeds meer zien dan waar ik voor betaal...:)

Maargoed ik zal eens aan het prutsen, op deze kaart kan ik met een gerust hart van alles afvuren...:):)

Grtzz FranX

 
Hm.

Bij seca-1 had je superencryptie in blokken van 8 bytes.

Omdat de ongecodeerde string ook bekend was, kon je "superencrypte" positie vinden waar een gedeelte van de maandkeys zat. (voorbeeld: cc cc cc cc 90 5D dd dd, cc en dd is keysdata van maandkey c en d)

De maandkeys zijn voor alle kaarten gelijk, dus als jouw theorie klopt, vind je blokken van 8 byte die voor een aantal groepen identiek zijn. Die zijn dan gecrypt over key 01 (of 00 als je de andere stream pakt). Zijn die masterkeys gelijk, dan is ook de superencryptie gelijk.

Ik heb dit uitvoerig getest met data van verschillende seca-1 providers en ik kon niets vinden wat duidt op gelijke keys over verschillende groepen. Zelfs op 0004 niet, en daar ging toch een enorme stroom data door.

Van S2 is de precieze structuur niet bekend, maar je kunt eens een gokje wagen: vermoedelijk staat F0 nog steeds vooraan dus de eerste 33 (+7) bytes kun je shaken. Sorteer eens op byte 40 vanaf begin data (na die 10 01) met ultraedit. en dan op 48, etc..

Zie je blokken data die gelijk zijn dan kan het maar ik vermoed van niet.

 
Nou het is allemaal helaas wat minder...:sad:

Kaart blijkt achteraf toch een update te hebben gehad... staat op 31-06-03 en heeft een PPUA...

Alles wat ik ook probeer, er komt alleen 90 24 terug (checksum error?) de strings zijn duidelijk NIET! voor deze kaart en dat laat ie merken ook...

@Satslope, heb jij toevallig nog logs liggen van voor 31-06, misschien kan je de PPUA nog ergens terug vinden.

Grtzz FranX

 
Hmm ik heb weleens wat gelogd maar mijn eigen kaart heeft een nieuwe ppua+01 gehad tijdens mijn vakantie dus ik krijg nu op de update "90 09" (PPUA not in F0).

Zal ze wel eens bellen.

Van juni heb ik een log met 01-keys maar jij moet zeker de aktievatie hebben over key00.

De laatste heb ik van 29 mei.

Mocht je iets zoeken dan PM de UA maar ff. Kijk ik wel.

 
Ik volg dit geheel al een hele tijd met beel belangstelling en ben zelf ook druk aan het loggen maar wat mij nu overkomen is heb ik geen verklaring voor vandaar dat ik mijn ervaring hier eens plaats.

Tijdens continu loggen met blokker heb ik een moment gehad dat de kaart er zonder blokker inzat. Met als gevolg totaal gen beeld meer op alle kanalen van C-.

Na een klein belletje (7 minuten) heb ik een nieuwe activatie gekregen en zie daar beeld op veel meer kanalen da ik had verwacht.

De kanalen die ik nu nog mis is C+16/9 , Hallmark , tcm, Cartoon NW, Animal Planet en NGC.

Is dit normaal of blijft dit zo...

In ieder geval is dit nu al 3 weken hetzelfde...

 
hangt ook wel wat van de pmb af wat is die nu ?

verder schijnen er ook wel wat foutje gebeuren met abo's op b.v. 16/9 daar gaat wel eens wat mee mis zijn op 1 of andere manier niet tezien maar al je de kaart fvoor het eerst aan meld lukt dat wel vreemd toch

 
Ik kijk overigens nog steeds op een onaangemelde kaart van c+, waarbij ik alleen cartoon network, tcm, xzone moet missen.

En ik krijg geen enkele zinnige log op deze kaart.

 
Bij PBM 00 00 00 00 00 00 20 00 welke ik eerst op de kaart had miste ik dus C+16/9 , Hallmark , tcm, Cartoon NW, Animal Planet en NGC.

De PBM die ik nu er op heb staan 00 00 00 00 00 00 02 04 heb ik alles weer..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan