s*ca2 blokker?

Hi,

ik wil wel investeren in zo'n kaart als ik weet dat ik er later (ook al activeer ik hem niet) iets mee kan doen ?

Dat was initieel met de acs 1.2 cards ook zo he. ik heb me er blauw aan betaald (500 gulden) maar ik kon er achteraf nog iets mee doen.

Kan dit met de seca 2 card ook denken jullie ?

Stefaan

 
pff zo heb ik nog een paar seca kaartjes die naar de kl*te zijn vanwege experimenten. Toen viel het nog mee maar nu worden het dure grapjes. Nou moet ik erbij vertellen dat ik toen al wel de kaart kon wijzigen, behalve het UA. En wie de UA op een Num41b kon wijzigen mag het zeggen (ze zijn nu toch onbruikbaar) maar mij is het nooit gelukt.

ACS1.2 heb ik ook nog, tsja, die dingen kun je gewoon in fabriekstoestand zetten door wat vreemde data en resets.

Met de Num41 ging dat helaas niet. Gisteren nog eentje gesloopt (ik had een adapter nodig voor een SIM van een GSM, effe de telefoonnummers overzetten.)

 
@Stefaand, je hoeft dit keer geen 500 gulden te investeren voor een kaartje omdat ze bij de reguliere vakhandel zo'n 70 euro kosten.

Dus kun je er makkelijk 1 of 2 in 'reserve' houden voor het geval dat.......

Wat dat aangaat ben ik wel blij dat de kaartjes niet meer bij de ontvangers worden geleverd, wat weer een hoop "creativiteit" bespaart!

Maar ik denk dat de resultaten van alle ontwikkelingen niet lang meer op zich zal laten wachten.

Het is alleen de vraag of de hobbyisten het underground kunnen houden zodat handelaren en andere opli.. eh, zakkenvullers geen roet in het satellieteten gooien!

Dan kunnen we volgend jaar weer opnieuw beginnen......

 
ja, dat is maar de vraag he.

Maar ik zou zo graag zo'n kaartje kopen, maar die moet je toch activeren he...en....ik zit in Belgie.....

dus ik kan geen card activeren meen ik ?

Ik heb hier alle materiaal om mee te loggen en zo en zou dit zo graag doen....maar ik meot een smartcard hebben he ?

Stef

 
Zag ergens iemand zich afvragen waarom sommige updates 1 byte langer zijn: ze kunnen zgn padding bytes gebruiken:

nano 00 nano bijv.

Hiermee zouden ze bijvoorbeeld kunnen maskeren dat ze bepaalde MK's dubbel gebruiken. Overigens heb ik daar c+ nog nooit op kunnen betrappen.

 
ben ook weer aan het loggen geslagen

best interesant heb op het moment 2 kaartjes om mee te spelen

ik gebruik windecrypt met mijn nokia 9602 en aston cam 1.03

en multidec met poormans cam bijde kaartjes zijn nog open op een paar zenders na maar de pbm en de ppua zijn nog niet aangepast alleen de datum

zou ook graag met die blokker spelen

maar ik heb geen idee met welke software ik de file kan aanpassen om de juiste gegevens erin te zetten

lijkt me wel leuk eerst de blokker in de deco dan de season en dan de kaart kijken wat er dan nog doorkomt

het mooie van de pm cam is dat je alles kunt blokken

en of filteren

herbies

 
De nieuwe kaarten die verkocht worden staan nog steeds gewoon open.

Het loont dus de moeite om de kaarten pas te activeren als het beeld wegvalt zodat je langer naar het pakket kan kijken.

Ik heb inmiddels een niet aangemelde kaart in mijn ontvanger zitten en het zal mij benieuwen hoelang deze beeld geeft.

Mocht deze kaart uitgeschakeld worden en een verse andere kaart nog wel beeld geeft na de uitschakeling, kun je tot de conclusie komen dat er data word gestuurd om niet geactiveerde kaarten uit te zetten.

Een blokker kan wellicht uikomst bieden om die puls tegen te houden zodat de kaart blijft werken.

(mits de 0e key in gebruik word gehouden voor eventuele nieuwe abbo's)

Dit bovenstaande is een expirimentje om te kijken wat C+ aan prutsen is.

Voor hetzelfde geld is er echt nagedacht bij C+ en slaat het bovenstaande totaal nergens op.

 
de kaarten die ik heb zijn gewoon met de post gekomen

1 is er van mij en de ander is van een kammeraad die op vakantie is dus die truuk gaat voor mij niet op

niet aanmelden

weet nu nog steeds niet waar je die blokker file mee kunt editen

groetjes herbie

 
Nou dat verhaal gaat niet geheel op , ik heb een kaart uit de envelop gehaald en in de ci gestoken en heb beeld op het "free pakket" maar niet op de andere.

De blokkerfile is te editten met notepad of een hexeditor.

 
ik had de hexfile al wel met notepad geopend

en met hexwork

maar ik ben bang dat het wel heel lastig word voor mij op deze manier

dus dat word heel veel studeren

jammer dat er geen simpelere manier is

het blijft hobby

herbies

 
Blokker HEX even in ICprog of Ponyprog laden, het enige wat je hoeft te editten zijn de bytes in het eeprom van de PIC...

Hoe wat en waar staat heel! duidelijk in blocker.txt (eerder in deze thread staat wel een link) het eeprom is maar 64bytes groot, en dingen als PPUA/PBM/DATUM zijn zo gemakkelijk te veranderen...

Een beetje nadenken en wat moeite ervoor doen kan geen kwaad, je weet dan tenminste ook waar je mee bezig bent...

Het 'hobbyen' houd wel iets meer in dan proggies van het internet trekken en volgens een FAQ alle vinkjes goed zetten...

Maar ik hoop tochwel dat iedereen de (inmiddels 6 pagina's) thread goed!!! gelezen heeft, want wanneer je PPUA en PBM gelijktijdig veranderen dan heeft een blocker totaal GEEN! zin.

Zoals het nu staat is het te rekken tot 31-07...

Grtzz FranX

 
ondanks het mooie weer kon ik het niet laten

heb inmiddels de boel geedit met ic prog

daar kloppen de adressen

met pony prog en/of kladblok kon ik er geen touw aan vast knopen al die indelingen zijn weer net even anders

als ik nu de blokker ertussen heb is inderdaad de bmp anders omdat ik die veranderd heb

de blokker string die ik heb gebruikt is C14001B063

hoop dat ik dat goed begrepen heb

ben nog alleen aan het vogelen hoe ik dat kan testen

in ieder geval franx bedankt had net even die tip van ic prog nodig

herbies

 
Het is inderdaad veel te mooi weer voor dit soort dingen...:)

(al moest ik wel even F1 zien)

De string is wel goed, alle updates (op dit moment) gaan wel zo'n beetje over B0, al is het ookal een keer over B3 gebeurd, maarja dat zijn de mazen, op LEN=63 blocken helpt er ookwel bij...

Testen is ook niet zo moeilijk, even de blocker en kaart in een kaartlees/bewerk proggie en een C1 40 01 B0 63 string erop af sturen (mag ook een oude seca kaart zijn) als het goed is moet je altijd je eigen status-bytes terug krijgen, waar 90 00 wel de meest logische is...:)

Log ondertussen wel even voor de blocker je werkelijke C1 40 enz, zodat je evt. zelf de nodige verandering door kunt voeren.

blocken_en_loggen.jpeg


Grtzz FranX

 
Log jij met een ps2???

 
ondanks de blokker is mijn kaartje toch veranderd

zal dus wel een foutje gemaakt hebben

je kunt ook niet alles hebben

heb er nog een over van een kammeraad voor de herkansing

ik zet even de string van de plineus blokker erbij zoals ik hem met ic prog heb aangepast

0038: C1 40 01 B0 63 10 01 1F

dit is dus de laatste regel van de eeprom

enige tips zijn welkom

herbies

 
ik denk dat er ook maar 2 soorten strings gezonden worden.

een string naar het unieke serieel nummer van iedere kaart met daarin de aanpassing van de ppua.

en een update per groep naar de nieuwe ppua met daarin de nieuwe keys de bpm en de datum.

eigelijk valt er dus niet veel te blokken, of je moet een maagdelijke kaart blokken en dan kijken hoelang de 0e key geldig blijft.

dat blokken kun je ook doen door een verkeerd serieel nummer in de blokker laten staan dan krijg je de nieuwe ppua niet en dus ook de update over de ppua niet.

en als de kaart dan uitvalt omdat de 0e key niet meer werkt zijn er misschien weer andere mogelijkheden ondekt.

gr blokker

 
@herbies

Inderdaad je eeprom data, is helemaal fout...

Plineus heeft drie! filters, hoe! deze werken komt in het eeprom van je blocker, en dus niet! de hele string...

Het is jammer dat ik hier niet rechtstreeks plaatjes kan neerzetten, want dan was het wat duidelijker te laten zien.

bijv: filter 1 gebruik je voor welke! provider

filter 2 gebruik je over welke key er geblockt moet worden

filter 3 evt een LEN blocken.

filter 1 wordt dan FF 01 blocken over key 00 dus filter 2 wordt dan FF B0 dan nog evt. blocken op LEN=63 dan wordt filter 3 FF 63 vervolgens geef je nog aan wat de blocker allemaal moet onderscheppen PPUA/serie enz enz (al heeft dat op dit moment geen enkele zin)

in het eeprom wordt het dan zo...

0038 FF 01 FF B0 FF 63 00 17

En dames en heren laten we even een Apollo13 quote gaan aanhalen...

"People work! the problem, don't make things wurse by guessing"

Wat er aan strings op dit moment verstuurd wordt, is geheel duidelijk, namelijk

C1 40 01 B1 5C = datum en OPkey update (en wat PPV..)

C1 40 01 B0 63 = PPUA/MK01/PBM update

simpel gezien kunnen we GEEN! van beide blocken, hoe graag we dat ook zouden willen, zeker de laatste...:)

Voor nu kunnen we wel de laatste blocken, maar dan moet je wel de string zelf loggen, of een paar dagen voor 31-07 de blocker er tussenuit halen, anders wordt het daarna toch echt een tocht door de duistere zwarte grotten...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Laatst bewerkt:
ff een vraagje, ik ben nu ook al een tijdje aan het loggen, meestal 's avonds, maar ik heb nog geen C1 40 01 B1 5C of C1 40 01 B0 63 gezien.

Het enigste wat ik krijg is de standaard 2 instructies om een kanaal te decoderen. Ik log tussen de blokker en de aston 1.03 in een MM9600 met Nomanit, loggen doe ik met Wallbanger.

Om de hoeveel uur krijgen jullie zo'n update instructie ??

Of zou het aan m'n blokker liggen (plineus), dat die een nep serial of ppua aan de Aston CI doorgeeft?

Matrix

 
Oei een 1.03 die hadden altijd al wat moeite met C1 40 instructies, dat zou één oorzaak kunnen zijn.

Andere is inderdaad verkeerde PPUA in de blocker, als daar een niet bestaande PPUA in staat zul je geen updates voor jou kaart krijgen. (beste is ook om geen PPUA/serie ed. te onderscheppen)

Binnen het uur moet je zeker één of meerdere C1 40 instructies kunnen loggen.

Grtzz FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan