s*ca2 blokker?

Eindelijk krijg ik dan ook m'n C1 40 01 B0 63 string...:biggrin:

De blocker antwoordt netjes met 90 00 en de kaart heeft nog steeds het volle pakket, eigenlijk allemaal zoals verwacht.

Maarrrr ik krijg ook nog steeds OPkey updates op mijn 'oude' PPUA...???... eens kijken hoelang dit nog duurt...:)

Grtzz FranX

 
mmpff zal ook wel wat fout hebben gedaan

Incoming EMM Instruction

C1 40 01 B0 63

Answer To Reset

3B F7 11 00 01 40 96 54 30 04 0E 6C B6 D6 90 00

Request Card Serial Number

C1 0E 00 00 08

08 00 00 xx xx xx xx 90 00

en dan als antwoord 93 02

en weg beeld

mm this jammer dan

 
@Franx, Ik ben er achter waarom ik geen update instructies log; ik gebruik de plineus blocker met instelling 00 1F

Een filter had ik op 00 00, zodat geen instructie op m'n kaart geschreven wordt. Deze laat ik zo staan.

Als ik de handleiding goed begrijp, met ik dus alleen de 4e bit van byte 0 zetten. Binary zou dit dan "00010000" worden, en in de blocker moet ik dan config 00 10 gebruiken.

Klopt dit? of zit ik verkeerd binary te rekenen? Als het goed is komen er zo geen updates op mijn kaart, maar kan ik nu wel alles loggen.

Matrix

 
Originally posted by Matrix @Franx, Ik ben er achter waarom ik geen update instructies log; ik gebruik de plineus blocker met instelling 00 1F
 


Dit is inderdaad de default instelling (onderschep alles) dan zal de default PPUA er ook nog wel instaan, en daar zul je vast geen updates op krijgen...
:)





Een filter had ik op 00 00, zodat geen instructie op m'n kaart geschreven wordt. Deze laat ik zo staan.
 


Kun je doen, maar op deze manier krijg je ook GEEN! OPkey updates meer, beter is het om alles over key00 te blocken.



Dan krijg je nogwel je OPkey update.


 





Als ik de handleiding goed begrijp, met ik dus alleen de 4e bit van byte 0 zetten. Binary zou dit dan "00010000" worden, en in de blocker moet ik dan config 00 10 gebruiken.
 


klopt als een bus...
:)

 


Het 'faken' van een PPUA lijkt mij nu nog niet nodig, misschien als we straks een paar maanden verder zijn, en we er achter zijn gekomen dat er ook weer groepen kaarten dezelfde mk01 gebruiken, je zou dan op de PPUA uit jouw groep kunnen draaien.


 


Maar alles op zijn tijd...
:)

 


Grtzz FranX


 
ik heb de string 38 aangepast

en ben weer aan het loggen geweest

het is me opgevallen dat de c 40b063 string met de verkeerde blokker instellingen eindigde op 9019

en nu met de veranderde string in de blokker op 90ff

en ik lees hier dat je 9000 moet hebben

ben dus nog niet zeker van de goede werking

ik heb dit met de kaart gedaan die al was uitgezet

ik heb de log gemaakt met windycrypt

en alleen de c40 gelogd want met wallbanger krijg je zoveel waar je denk ik niks aan hebt

groeten herbies

 
kan het niet laten

ik heb de gelogde string op de kaart losgelaten met het proggie sce als ik dan de string 4001b063 rechtstreeks stuur dan krijg ik de melding dat sommige delen van de eeprom geen update nodig hebben en als ik de blokker ertussen doe krijg ik de melding 90FF

je zou dus denken dat de blokker werkt

het kaartje wat ik nu nog over heb krijgt nog geen updates

dus kan ik daarmee de blokker ook nog niet testen

het is me opgevallen dat ik met pm cam soms wel goed kan loggen en soms loopt het van geen kant

maar het ergste vind ik dat ik geen beeld krijg

de comp zal wel weer een keer geformateerd moeten worden

om zo de fouten eruit te halen

met yankse krijg ik wel beeld en met prog dvb en yankse ook

rare zaak

herbies

 
Toch nog blocker.txt ff goed lezen...:)

Je blocker werkt, want 90 FF zijn de default status-bytes en die zijn juist! 90 FF voor het testen.

Wanneer je bocker werkt, verander je deze in 90 00

0010: 50 50 55 41 00 00 90 FF PPUA..?y

De laatste twee bytes zijn de status bytes die de blocker terug geeft.

En wanneer je handmatig de string naar de kaart stuurt, klopt het dat je 'no eeprom' update terug krijgt, want je kaart heeft um al gehad, die 90 00 uit de blocker is alleen maar om de CAM gerust te stellen...:biggrin:

Grtzz FranX

 
de tekst die ik heb bij de plineus blokker heb is in het spaans

en dat is toch wel een lastige taal voor mij

engels is al een heel stuk beter om dat ik dat ook een beetje spreek maar spaans niks

het lijkt er dus op dat ik nu de andere kaart met blokker en een gerust hart in de deco kan doen

die krijgt inmiddels ook het beroemde C4001b063 commando

en ook nog het oude C4001b15c

je ziet het al bij cd zijn ze niet de beroerdste je update krijg je wel

hoe lang je ook dat kaartje al in de kast had laten liggen

 
@herbies, dan moet je deze topic eens helemaal uitspitten, Franx heeft er een link ingezet naar de door hem in het nederlands vertaalde blocker.txt (en die is een stuk makkelijker te lezen!!!!)

 
inderdaad gevonden

stond al op de eerste pagina

het topic is ook al zo lang

dit had ik dus niet meer gezien

heb ik voorniks zo moeilijk zitten doen

maar het is evenwel gelukt alleen jammer van dat ene kaartje

maar aan de andere kant ik gun mezelf toch geen tijd om te kijken

het gaat alleen om de sport dat het beeld niet zwart is

herbies

 
heb de blokker aan de gang

er komt geen update meer door

of ze moeten de b0 in iets anders veranderen

dan heb ik weer het zwartkijken

herbies

 
Hallo,

Om de een of andere reden kan ik 16/9, NGC, en animalp. niet meer ontvangen, voor de rest heb ik alle zenders nog.

Ik heb gekeken wat er is aangepast op mijn kaartje.

Maar het lijkt dat niet zoveel aangepast is. ik had mijn blocker config op 1f staan i.p.v. 17 en kreeg daardoor blijkbaar eerst geen nieuwe key/datum, maar NGC e.d. waren wel weg.

Nu staat de datum netjes op 31/7 maar ik mis deze kanalen.

Heeft iemand een idee waar dit van komt?

Het heeft blijkbaar echt niets met de pbm temaken.

Satq

 
Ik heb even gebeld met C+ daar ik een abo heb op alles en ook geen beeld heb op die kanalen ,dus ook geen cartoon network en Hallmark , het antwoord luiddde dat die kanalen "tijdelijk" uitgeschakeld waren ¿¿??? wat ik op zich een vreemde verklaring vind ,de rest is gewoon wel zichtbaar.

 
Eigenaardig dat die kanalen uitgeschakeld zij, maar goed, ook hallmark en cartoon netwerk heb ik niet, dat had ik nog niet bekeken.

Ik dacht al dat ik net weer iets vreemds had.

Bedankt voor de info.

 
Vandaag en gister de hele dag gelogd, ze sturen geen "c1 40 enz." commando's meer naar de oude kaarten (tenminste niet bij mijn kaarten).

Nu wordt het tijd om die logs eens goed te bestuderen, om dan straks in ieder geval de "C1 40 01 B1 5C" naar de kaart te sturen, en over een aantal weken de "C1 40 01 B0 63" om de mk01 /ppua/ pbm etc. up te daten

Ik krijg het volgende blokje (ontleed in stukjes):

C1 40 01 B1 5C

47 bytes (die bij elke C1 40 01 B1 5C hetzelfde zijn)

C1 01 5C 10

43 bytes (die bij elke C1 40 01 B1 5C verschillend zijn)

Is dat bij jullie ook zo?

 
Ik heb m'n logger ook maar weer eens aangesloten, en inderdaad OPkey updates krijg ik ook niet meer. (kaart is nog in 'virgin' state)

De enige die nog langskomt is die C1 40 01 B0 63 enz enz.

het vreemde is alleen dat deze anders! is dan die van vorige maand.

Misschien dat ze nu in één keer PPUA/MK01/PBM/OPkeys versturen.

Al is dat natuurlijk niet logisch, maar anders zou ik het verschil niet kunnen verklaren, het lijkt me dat de PPUA/MK01/PBM die ik vorige maand het moeten krijgen nog steeds hetzelfde is/blijft.

Aan de andere kant had de string op minst wat langer moeten zijn...

Naja we blijven het volgen...:)

Grtzz FranX

 
Ik wil ff zeggen dat ik niks snap van wat jullie allemaal doen, maar ik vind het wel interresant om te lezen.

Succes :biggrin:

 
Is niet erg hoor, langzaam maar zeker komt dat wel, de meesten van ons hebben het ook geleerd door veel van anderen te lezen en het in begin niet te snappen en hier en daar een vraag over de betekenis te stellen.

Zo werkt het gewoon.;)

P.s. Ik snap van seca ook vrij weinig hoor.

 
Hoi allemaal,

Wat ik hier zie klinkt allemaal heel interesant, het wakkert m`n hobby driften weer stevig aan :)

Overgens lijkt het meer op andwoorden aan de ontvanger

"faken" dan echt data blocken..

Hoog tijd om weer eens aan de slag te gaanen lekker te gaan hobbeyen, maar dan zit ik even met de volgende vraag;

Een beetje tegen de regels (sorry BT) maar om het in het "open" gedeelte van dit board te vragen lijkt me ook niet zo handig.

Waar kan ik "plineus" vinden?

Een rondje langs de verschillende "up-down" servers heeft helaas niets opgeleverd.

Mocht er iemand een linkje hebben, alvast hartelijk bedankt.

Groetjes,

Erik.

 
Jawel hoor Kollenburg, in het "open gedeelte" geeft het zich daar het "De Bedelstaf" forum voor.:)

Maar het zij je vergeven voor deze keer.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan