script om CCcam automatisch te laten starten

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Op sommige servers en ontvangers wil het nog wel eens gebeuren dat CCcam plosteling niet meer draait. Met bijgevoegd script (.sh) wordt gecontroleerd of CCcam nog actief is en zo niet dan wordt het (wederom) gestart.

Vian een cron-opdracht (cronjob) kun je op je ontvanger/server bijvoorbeeld elke 10 minuten dit script laten starten.

Dit script is niet van ons, wij hebben het wel aangepast zodat het prima met een OoZooN image wordt uitgevoerd. Hiervoor maken we gebruik van de aanwezigheid van het bestand /etc/script.info dat wordt aangemaakt en waar de versie info in staat. Dit is handig als je een nieuwe/andere versie van CCcam installeert want dan hoef je dit script niet aan te passen.

Dit restart script gaat er van uit dat CCcam wordt gestart via een script; in OoZooN image is dat het CCcam script dat in /usr/script staat en per versie een andere naam heeft.
Overigens kun je in dit restart script op de eerste regels de variabelen wijzigen zodat het op jouw systeem ook kan draaien.

- Script uitpakken
- .sh bestand kopieren in /usr/script op je ontvanger
- chmod 755
- cronjob voor crond aanmaken zodat bijv. elke 10 seconden dit script wordt uitgevoerd: in de crontab komt dan te staan:

10 * * * * /usr/script/cccam_restart.sh

[attachment deleted]
 
Ik heb sinds ik een DM800SE heb steeds dat de CCcam crashed na een aantal dagen. Dit had ik nooit eerder met mijn DM800HD. Dit ligt mogelijk ook aan het type image. Ik draai met alle boxen nu op Nemesis 2.4. Hoe krijg ik dit script goed werkend voor mijn image want het lukt mij niet en bij de cron manager applicatie waar ik een regel invoer met tijd krijg ik de melding dat deze niet bestaat.
 
Is er iemand die mij kan helpen met het crashen van mijn CCcam. Ik heb een Nemesis 2.4 image.
Als het niet met een script kan dan hoor ik graag welke image dit automatisch doet want die schijnen er te zijn.
 
Jullie hebben hem aangepast. Is deze versie nog wel te gebruiken met een andere image bv. Peter Pan?
 
Geen idee nummer10. We hebben even een andere versie gemaakt en deze nu nog maar even "test" genoemd. Willen jullie deze uitproberen en als deze goed werkt dan zetten we deze in het eerste bericht.

Toelichting:

- het is een bin/sh script en controleert eigenlijk alleen of CCcam in de lopende processen nog actief is. Zo niet dan wordt CCcam opgestart en wordt er een korte melding gemaakt in een logbestand, waarvan je de maximale grootte (in bytes) ook aan kunt geven.

- het is wel zaak om EERST in het scriptbestand de juiste gegevens voor jouw systeem op te geven (zie onder).

In het scriptbestand zie je o.a. dit staan:

VERSION='2.3.0' # version number of the cam
CAMBIN='CCcam_2.3.0' # binairy filename of the cam
CAMDIR='/usr/bin' # path to binairy filename
CONFIGDIR='/etc' # directory where config files of the cam are

VERSION is het versie nummer van CCcam
CAMBIN is de naam van het (binaire) CCcam bestand dat je systeem opstart (vaak is dit ook CCcam of CCcam.mipsel)
CAMDIR is de map (directory) waar het (binaire) CCcam bestand zich bevindt
CONFIGDIR is de map (directory) waar de configuratiebestanden staan (meestal /etc)

Laat ff weten of het werkt a.u.b.
 
Bedankt eendenteam dat je hier in meedenkt. Het is voor mij er lastige materie. Ik ben meer een aap die een trucje geleerd word voordat ik het pas begrijp. Ik snap wel de script regels (zo ongeveer) maar weet niet hoe ik het moet toepassen en verwijzen naar wat elders staat. Ik heb de eerste geprobeerd in combinatie met een cron regel maar dit is niet gelukt. Toen ik de CCcam 2.2.1 uitzette bleef deze uit. Ik had de cronregel zo ingesteld dat hij elke minuut zou kijken.
Ik heb nu NewNigma image die zou het beter doen met crashen van de CCcam. Volgens andere fora is het bij sommigen imagen ingebakken om de CCcam in de gaten te houden. Vandaar dat ik over ben van Nemesis naar NewNigma. Als hij niet crasht na een week dan ben ik er op vooruit gegaan. Toch zou ik graag een goed scriptje willen hebben voor de zekerheid. Ik blijf deze post nauwgezet volgen.
 
Probeer dan het script dat in het vorige bericht in test.zip zit en geef hier feedback.
 
Als ik het zo heb dan lukt het niet.
Moet ik achter usr/bin/CCcam_2.3.0 zetten of alleen usr/bin?
En zo ook voor etc of etc/CCcam.cfg ?
En bij CAMNAME='CCcam ${VERSION}' of CAMNAME=CCcam_2.3.0 of CCcam 2.3.0?

#!/bin/sh
#
VERSION='2.3.0' # version number of the cam
CAMBIN='CCcam_2.3.0' # binairy filename of the cam
CAMDIR='/usr/bin' # path to binairy filename
CONFIGDIR='/etc' # directory where config files of the cam are
CAMNAME='CCcam ${VERSION}' # name of the cam (just for text on the screen)
SHORTNAME=`expr substr ${CAMBIN} 1 5` # short name of the cam
LOGFILE="${CONFIGDIR}/${SHORTNAME}_restart_log.txt" # path and fileame of logfile
OLD_LOGFILE="${CONFIGDIR}/${SHORTNAME}_restart_log.OLD" # path and filename of old logfile
MAXSIZE="550000"
 
Er staat commentaar achter wat duidelijk zou moeten zijn:

CAMBIN='CCcam_2.3.0' # binairy filename of the cam
Dat is de alleen de naam van het binaire bestand, dus geen directory

CAMDIR='/usr/bin' # path to binairy filename
is het pad, dus de directory waar het binaire bestand staat

CONFIGDIR='/etc' # directory where config files of the cam are
is de directory waar de configuratie bestanden staan

CAMNAME='CCcam ${VERSION}' # name of the cam (just for text on the screen)
Hier moet je niks aan veranderen.

Waar staat je CCcam binaire bestand en hoe heet het.
Waar staan je config files?
 
Zie vet gedrukt.
Ik heb de CCcam uit gezet door blauw en dan cams en dan geen te kiezen. Of moet dit anders?
 
het script bestand even kopieren naar je box (bijv naar /tmp)
dan in telnet chmod 755 (zodat die uitvoer rechten heeft)
dan het script in telnet handmatig starten

Het script kijkt alleen of CCcam actief is en zo niet dan start die CCcam op, mits alles in het script goed staat
 
Hoe start je het script in telnet?
 
als het script in /tmp staat dan:

./tmp/test.sh

wel eerst 1x in geven: chmod 755 /tmp/test.sh
 
chmod 755 /tmp/restart2.3.0.sh
root@dm800:~# /tmp/restart2.3.0.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
restart2.3.0.sh
met bewegende cursor op het end na .sh
 
Als je "CCcam ${VERSION} Check run" ziet, is het toch goed.
Alleen heb je in het script bij Version= niets ingevuld of je hebt het script veranderd
 
#!/bin/sh
#
VERSION='2.3.0' # version number of the cam
CAMBIN='CCcam_2.3.0' # binairy filename of the cam
CAMDIR='/usr/bin' # path to binairy filename
CONFIGDIR='/etc' # directory where config files of the cam are
CAMNAME='CCcam ${VERSION}' # name of the cam (just for text on the screen)
SHORTNAME=`expr substr ${CAMBIN} 1 5` # short name of the cam
LOGFILE="${CONFIGDIR}/${SHORTNAME}_restart_log.txt" # path and fileame of logfile
OLD_LOGFILE="${CONFIGDIR}/${SHORTNAME}_restart_log.OLD" # path and filename of old logfile
MAXSIZE="550000" # max. size of logfile in bytes
#
Als bovenstaande heb ik het eerste gedeelte van het script. Alleen vet gedrukt is wat veranderd word.
 
Zoals vermeld je zult wel wat veranderd hebben dat niet goed is. Bijvoorbeeld bij VERSION= een aanhalingsteken vergeten of zo.
 
Vandaar dat ik het script gekopieerd heb zodat je kan zien hoe ik het heb.
Dat wat vet gedrukt is moest ik volgens de beschrijving alleen invullen. Als het niet goed is hoor ik het graag.

Verder heb ik aangegeven dat ik met blauw indrukken en cams kiezen de selectie op geen heb gezet en gewacht maar er gebeurde niets. Mogelijk is dit niet de juiste manier. Misschien is hier ook een telnet commando voor?
 
Hier werkt het script. We kunnen niet meer aangeven dan we hebben gedaan. De toelichting zowel in het script als hierboven lijkt ons duidelijk. Zoals aangegeven je moet helemaal niks op je ontvanger en/of AB doen. Gewoon script in telnet testen, d.w.z. eerst CCcam in telnet stoppen en dan het script starten. Daarna in telnet kijken of CCcam is gestart met: ps -ax

Geef hier eens aan hoe je CCcam binair bestand op je ontvanger heet en in welke map staat het.
 
CCcam_2.3.0 staat in usr/bin
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan