script om CCcam automatisch te laten starten

Probeer deze eens en schrijf hier wat je in je telnet venster te zien krijgt
 
eendenteam;219444 zei:
Probeer deze eens en schrijf hier wat je in je telnet venster te zien krijgt

chmod 755 /tmp/restart2.3.0.sh
root@dm800:~# /tmp/restart2.3.0.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
/tmp/restart2.3.0.sh: line 41: syntax error: unexpected "then" (expecting "fi")
root@dm800:~#

Ik zie dat er verwezen word naar oscam onderin bij 39 en 42, dit hoort toch niet?
 
Ik heb de eerste weer gebruikt en de CCcam uit gezet op de box.
Nu gaat het zo:
chmod 755 /tmp/restart2.3.0.sh
root@dm800:~# /tmp/restart2.3.0.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
Killall: CCcam_2.3.0: no process killed
 
Oops, in de 2e zat idd een fout. Probeer deze eens en output hier aub.
Overigens hoezo doet de eerste het nu weer wel bij jou. Eerst deed die het toch niet (goed). Je moet dus iets hebben veranderd....
 
idd dit Killall: CCcam_2.3.0: no process killed was nieuw voor mij.
Dus het lijkt dat het script wel wat doet. Maar dan nog gaat hij na 1 minuut niet aan?
Moet de cron regel zo zijn: */1 * * * * /usr/script/CCcamCheck.sh
of zo zijn: 1 * * * * /usr/script/CCcamCheck.sh
 
als je no process killed ziet wil dat zeggen dat er geen CCcam is opgestart dus kan het script het ook niet "killen" (afsluiten). Maar als je dat ziet zou je ook moeten zien: Starting OScam...
Direct daarna zou CCcam moeten worden gestart door het script.

Bewust hebben we het geen CCcam genoemd maar OScam (als test dus).

Je gebruikt dus niet test3.sh

En het maken van een cronjob doe je pas als het script goed werkt.
 
Kan ik dit script ook voor een DM500 gebruiken met PLi-Jade3 en CCcam 2.3.0 ?

Mvg.
Ghanssie
 
chmod 755 /tmp/CCcamCheck.sh
root@dm800:~# /tmp/CCcamCheck.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
/tmp/restart2.3.0.sh: line 41: syntax error: unexpected "then" (expecting "fi")
root@dm800:~#


Ik heb de eerste weer gebruikt en de CCcam uit gezet op de box.
Nu gaat het zo:
chmod 755 /tmp/CCcamCheck.sh
root@dm800:~# /tmp/CCcamCheck.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
Killall: CCcam_2.3.0: no process killed

Dit is als de CCcam uit staat.

Als de CCCam aan staat krijg je bij dit:
chmod 755 /tmp/CCcamCheck.sh
root@dm800:~# /tmp/CCcamCheck.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
En hier een bewegende cursor, wachten op?
 
Ok?, ik ben achter wat gekomen.
Als de CCCam aan staat krijg je bij dit:
chmod 755 /tmp/CCcamCheck.sh
root@dm800:~# /tmp/CCcamCheck.sh
krijg je:
CCcam ${VERSION} Check run
En hier een bewegende cursor
, wachten op?
Zet ik de CCcam handmatig uit met blauw cams dan springt hij binnen 1 ? 3 seconden weer aan met dit:
Killall: CCcam_2.3.0: no process killed
Als ik handmatig naar cams ga staat er geen cam geselecteerd maar hij doet het wel. Zet ik de CCcam aan en dan weer uit dan springt hij er weer in zoals hierboven beschreven met de volgende regel:
Killall: CCcam_2.3.0: no process killed
Conclusie script 1 werkt d.m.v. handmatig cam uitzetten als je script hebt geactiveerd.
Nu nog die cronregel goed krijgen lijkt mij?
 
We weten niet wat je aan het doen bent. We hebben scripts gestuurd met de naam test1, 2 en 3 en jij zit maar met CCcamCheck. We geven het op.
 
eendenteam;219460 zei:
We weten niet wat je aan het doen bent. We hebben scripts gestuurd met de naam test1, 2 en 3 en jij zit maar met CCcamCheck. We geven het op.

Kom, kom zo gauw geven we niet op. We zijn er bijna. Ik heb de .sh mijn eigen naam gegeven namelijk CCcamCheck.sh

IK heb test2 en test3 geprobeerd maar dan krijg ik die syntax error. Dus heb ik test1 gebruikt en die doet het.
Probleem was dat ik die CCcam al uit had gezet voordat ik het script testte, dus viel er niets te killen.
Ik heb nu alleen de juiste cronregel nodig. Als je mij daarmee kan helpen ben ik klaar en kunnen anderen er ook van profiteren.
 
IK heb het nu zo voor elkaar als ik naar /usr/script/CCcamCheck.sh ga in telnet en enter dan start het script of ik nou CCcam uit of aan heb staan.
Maar dat hij het doet automatisch via een cronjob lukt mij helaas nog niet.
 
Download het bestand uit bericht #1 nog eens en probeer die. We hebben deze aangepast, zodat het controleren van een actieve CCcam gebeurt zoals in de test-scripts. Het bestand uit het eerste bericht zou het moeten doen. Onder geen beding eerdere of andere scripts gebruiken !!!

Dat betekent dat als CCcam actief is, er niets gebeurt (alleen melding in telnet) en indien CCcam niet actief is, wordt CCcam opgestart en een melding in de logfile.

Wat cronjob betreft is dit een beetje afhankelijk welk OS en image je hebt. Kijk eens naar het eerste bericht daar staat een voorbeeld. Wil je andere voorbeelden kijk dan eens hier
 
Ik heb het script uit het eerste bericht en dit werkt prima als ik het vanuit telnet start. Hij start niet automatisch.
Ik heb deze regel voor cronjob: 1 * * * * /usr/script/CCcamCheck.sh
en deze regel proberen: */1 * * * * /usr/script/CCcamCheck.sh geprobeerd.
 
master64nl zei:
Ik heb deze regel voor cronjob: 1 * * * * /usr/script/CCcamCheck.sh
dan zou die elke seconden starten en lijkt ons veel te snel.


Zoals vermeld het script uit de eerste posting is veranderd, dus opnieuw downloaden
automatisch starten doet die niet dat zul jij op moeten geven
dat kan via een cronjob.
Na elke verandering in je cronjob zul je de cron daemon (crond of busybox-cron) even opnieuw moeten starten. Pas dan zal het werken.
Overigens met een OoZooN image en op een dreambox moet je de crontab maken zoals in het eerste bericht aangegeven.
Verder in /etc/cron een bestand plaatsen met die cronjob en het bestand moet dan heten: crontabfile (dus zonder extensie), daarnaast moet je de crontabfile (uit /etc/cron) kopieren als root (ook zonder extensie) naar /etc/cron/crontabs.

Je hebt dan qua inhoud 2 identieke bestanden: /etc/cron/crontabfile en /etc/cron/crontabs/root.

Dan de daemon uit /etc/init.d opstarten. Als je met OoZooN image de cronmanager als plugin hebt geinstalleerd dan in telnet opgeven: /etc/init.d/busybox-cron
 
Dat van die seconde klopt wel want ik zag de regel elke seconden verschijnen in telnet nadat ik het script geactiveerd had. Dus dan zou het er zo uitzien: * 1 * * * /usr/script/CCcamCheck.sh

Ik heb het opnieuw veranderde script gebruikt en dit loopt ook echt wanneer ik het handmatig start.

Met de cronmanager krijg je 2 x het zelfde file in /etc/cron/crontabfile en /etc/cron/crontabs/root dus dat klopt dan ook. Moet ik deze files nog eens chmod 755 maken?

Dan rest mij nog, waarom werkt het niet automatisch als ik de CCcam uitzet?
 
* 1 * * * /usr/script/CCcamCheck.sh

betekent elke minuut.

Je hoeft ze niet chmod 755 te geven. Zoals vermeld je moet de cron daemon opnieuw opstarten zodat de nieuwe bestanden crontabfile en root worden geladen. Of anders je dreambox opnieuw starten (reboot) dan wordt de cron ook opnieuw geladen.
 
Bedankt Eendenteam, je kan ook in cronmanager reload cronrule doen.
IK heb elders gelezen dat het prima met ubuntu werkt maar dat het niet goed werkt in dreamboxen. Ik heb hier geen ervaring mee dus kan er ook niet over oordelen.
Ik heb alles goed maar toch werkt het niet.
 
Dan moeten we even op jouw box kijken. Als je wilt, geef dan even per PM je ip en het poortnummer. Want je moet in dat geval even een poort in je modem/router forwarden naar poort 23 van je dreambox (telnet)
 
HO, HO, HO Merry Christmass to you all, is SSh 22 niet wat veiliger?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan