script om CCcam automatisch te laten starten

Nummer10 zei:
Zo iets bestaat toch ook voor OScam
Bedoel je autotart na (re)boot... Antwoord is dan: ja
 
Dat bedoelde  ik min of meer. Ging mij ook om het gebruik van af en toe eens te refreshen.
Wat  is de naam in deze voor OScam?

 
Hangt er van af welk OS je gebruikt. Heb je DreamOS (OE 2.2) dan via systemd anders via initscript in etc/init.d resp rc3.d en rc6.d. Script moet je zelf maken.
 
Bedankt. As ik thuis ben ga ik een stoeien.
 
Een beetje firmware doet dat al bij de installatie voor je.
Welke firmware gebruiken jullie dan dat je dat handmatig moet doen? Moet je zeker ook CCcam handmatig installeren?
 
Black Tiger zei:
Een beetje firmware doet dat al bij de installatie voor je.
de originele "pakketten" van cccam en oscam hebben geen installatiescripts, m.a.w. er wordt bij beide geen autostart na een (re)boot geinstalleerd.
 
Daarom schrijf ik dus ook, een beetje firmware doet dat bij de installatie voor je. ;)
Als ik CCcam of Oscam via Openpli er op zet, starten ze ook automatisch na een reboot, was bij Gemini ook zo, bij Nabilo ook zo en noem maar op.

@Jacob: Super!
 
In de image van OpenAtv 5.1 zit in het softcam panel setup een optie om een frozen cam te checken. Het zou mooi zijn als deze plug-in ook werkt in een andere image.
Niet dat ik deze optie gebruik maar het kan wel handig zijn. 
 
Even een cccam prio in je etc zetten bij de cccam dan loopt deze niet meer vast.
 
Had ik ze ook al gezegd op de vorige pagina pikkie. :)
Maar het ging in dit geval om een opstartscript zodat ie weer opstart na een reboot.

@Parabolica: Zo'n check-script is ook vrij eenvoudig te schrijven. Je start dan het check script en die controleert of er iets draait en zo nee dan start hij het weer. Ook dat kan weer via een crontab.
 
Zelf een opstartscript schrijven BT?

Momenteel staat mijn hoofd daar helemaal niet naar maar ik denk dat er voldoende voorbeelden op het internet staan.
Eigenlijk kwam het bij mij vrijwel nooit voor dat CCcam stopte en Oscam draait over het algemeen zo goed dat ik mijn bed er niet voor uit hoef. :)


 
maar ik denk dat er voldoende voorbeelden op het internet staan.
Dat denk ik ook wel.
Ik heb dit euvel overigens ook niet gekend. Maar toen hier nog CCcam op mijn linuxbak draaide had ik daar zo'n check scriptje voor.
Voor Oscam heb ik zoiets ooit voor iemand op een linux servertje gezet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan