Seca2 kaartje uitlezen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die unloop hou ik zeker wel in de gaten ;) Sterker nog hij staat op mijn verlanglijstje :biggrin:

Iets plaatsen, zal ik nooit doen...

Blind staren op seca2? Dat ook wel niet, ben met teveel tegelijk bezig denk ik :biggrin:

Ik denk dat het wijs zou zijn om eens te kijken hoe de zuiderburen (Spanje/ Italie) hun orginele kaartjes aanzetten.

Dankzij de geweldige hulp van een van de boardleden heb ik met heel veel succes met een Spaanse kaart kunnen spelen!!!. Dit ging met behulp van diverse software die je voor de "negra" op het net kan vinden. Ik ga hier geen links plaatsen, maar 'v7.0 mosc software' zou je met google wel eens een eind op weg kunnen komen. Als je dan wat softwarenamen hebt gevonden zoek je hierna weer op die namen. Zo kom je vaak op Sites waar nog veel meer van dit soort software op te vinden is.

Hoewel de kaart van Nederland de bekende bugs van de 7.0 niet hebben, kom je toch meer te weet hoe vernuftig Seca2 in elkaar zit. Wellicht vinden we via bovenstaande software in "onze" kaart ook wel een klein zijraampje om binnen te komen.

Het is zomaar een suggestie, wie weet......

Paul

Het is een goeie suggestie!

Als je op zulke dingen zoekt dan kom je vaak bij links uit zoals
deze...

Ik kan alleen helaas geen spaans of italiaans... maar zolang ik zulke links tegenkom dan ben ik er weer mee bezig. ;)

Kan pagina niet vinden geeft ie bij mij.

Nogmaals de kaart is uit te lezen en meer niet nieuwe sleutels helpt niet.........

Begin dit jaar had twilight er een foefje op om tijdelijk aan te zetten maar dat is voorbij...
Tegenwoordig vind je veel oude software in principe onbruikbaar....

Originally posted by pikkie
Nogmaals de kaart is uit te lezen en meer niet nieuwe sleutels helpt niet.........

Als de kaart uit te lezen is dan moet hij toch ook te bewerken zijn?

Ik zal het allemaal wel niet snappen...

Tuurlijk is de kaart te bewerken!!!, Maar weet jij wat je naar de kaart moet sturen?

Alle truukjes die je in de V7.0 mosc programma's tegen komt kan je niet toepassen op onze V7.3 kaart, omdat deze bugs niet werken.

Dus ga maar weer lekker bij de kachel zitten want het is koud buiten...:biggrin:

GR Fred.

Daar is het nou het lekkerst ja ;) Ik heb geluk mag zo gaan werken en daar is het nu zo'n 27 graden, dus ik lijdt geen kou :biggrin:

Dat er bij onze kaart niet de bugs inzitten die er in de v7.0 wel in zitten dat weet ik ook wel!

Maar ik kan gewoon even niet bevatten waarom er bugs in moeten zitten in zo'n kaartje, om er iets mee te kunnen?

De makers van die kaartjes en de soft die er bij hoort kunnen toch ook doen wat ze willen met dat kaartje, om het even welk, hoeft niet de v7.3 te zijn...

En dat is wat ik al meerdere malen aangaf, wat ik niet snap, de communicatie met de diverse smartcards die er zijn? ;)

Natuurlijk kun je commando's naar zo'n kaart sturen en er ook naar schrijven, immers, zoals freggel1 ook al aangeeft met z'n reply, de providers doen het ook.

Probleem hiervan is dat die weten wat ze sturen moeten, dat een deel daarvan automatisch gebeurt en te maken heeft met de encryptie. Een versleutelt commando wat vrijwel zeker onderweg ook nog ergens met een andere subroutine vergeleken word om te zien (een check dus) of het versleutelde commando ook een juist commando is en ook op de juiste manier versleutelt is.

Als je dat zou te weten komen, dan was je even ver als C+ zelf maar aan die gegevens zul je zo vlug niet komen, dan heb je ook geen bug nodig om naar de kaart te schrijven dan stuur je gewoon commando's.
Daarvoor heb je echter het complete algorithme nodig bijvoorbeeld. En dat zal wel 128bit encrypted zijn ofzo... Ik meen dat iemand (Satwatcher misschien of iemand anders?) er ooit eens uitleg aan gegeven heeft, dat als je dat al zou hebben en je zou het moeten brute-forcen met wat we momenteel aan capaciteit hebt, dan zijn toch wel een paar minuten (lees: jaren) verder.

Dus als niemand effe de complete code weet te jatten zullen we toch aangebleven blijven op bugs in kaarten.:)

Originally posted by Black Tiger

Als je dat zou te weten komen, dan was je even ver als C+ zelf maar aan die gegevens zul je zo vlug niet komen, dan heb je ook geen bug nodig om naar de kaart te schrijven dan stuur je gewoon commando's.

Tja en dat kom ik nou net niet te weten!

Als ik het goed begrepen heb dan heeft scm microsystems 1 en ander ontwikkeld voor Canal plus?

Kijk ik geef toe ik ben geen held in het schrijven van programma's, ook niet in het verwoorden van hoe het zit met keys, algoritmes, en ga zo maar door. Dat lees ik vaak wel, ook de firmwares hou ik een beetje in de gaten, en daarvoor vaak mijn petje af!

Ik ben op mijn eigen manier met de hobby bezig, bemoei me vaak ook niet met bepaalde dingen omdat ik voor mezelf al weet dat ik het dan toch op een verkeerde manier breng, daarom laat ik het vaak ook aan anderen over.... ;) Geef mij maar gewoon mijn muziek, maar och soms wijk ik wel eens af :biggrin: ...

Maar met hetgeen waar ik nu mee in mijn koppie zit, dat kan ik gewoonweg niet loslaten, ook al zegt Pikkie zoiets van dat ik mezelf niet zo vast moet bijten in seca2, dat doe ik nou net wel omdat dat mij boeit, voor die andere systemen heb ik hier noch de middelen noch de pleuro's! Je moest eens weten hoe laat ik er achter kwam wat ik voor mezelf met een oslink kon, en nu heb ik er plezier van, in mijn eigen woonkamer!

Hetgeen wat ik nou dus aan het zoeken ben voor mezelf, dat is nou net dat stukje software.... en dat wil me nou net niet lukken, grrrrr :biggrin:

Tja, dat probleem heb ik dus hier ook. :)

,

Ik moet zeggen, dat ik je gevoel begrijp, Freggel. Ook ik kan moeilijk opgeven. Maarrrrrr..... misschien moeten we anders gaan denken. Ben je ook zo een persoon die het eigenlijk niet gaat om het kijken, maar meer om het begrijpen? Menig jaar loop ik in deze satwereld rond. Telkens weer worden we uitgedaagt om nieuwe systemen zoals seca2 te doorgronden. Dat is de "FUN" op zich. (ach "whocares") Eigenlijk gaat het bij de echte hacker helemaal niet om wat er in de kluis zit, maar meer om de kluis zelf.

Ik leef met je gedachte mee. Zoals jij nu denkt, daar herken ik mezelf in.

Don't give up! Er zijn er genoeg die je proberen te ontmoedigen, maar ik weet uit ervaring dat de aanhouder wint.

So keep going
groetjes
Paul

Wat betreft het begrijpen van die kaartjes, gaat mij van de ene kant wel om het kunnen kijken, dat is de leuke bijkomstigheid :biggrin:

Tja het hacken is een leuke uitdaging, kzie er gewoon bijna geen tv meer om, ik vindt het gewoon jammer dat er niet meer over gepraat mag worden... jammer ;)

Maar och zoeken kan ik als de beste, en daar bijt ik mezelf dan ook vaak echt in vast :biggrin:

Ik ben nu sinds gisterenavond weer tegen een paar andere Satforums aangelopen, die niet groot zijn, maar waar wel info staat wat hier nog niet te lezen is, lachu.... :stupid: en puzzelen... :draai:

Maar om dan toch nog ergens even op terug te komen Pikkie, dat van dat uitlezen van die kaartjes dat weet ik nou wel...

Maar laatst dat gesprekje over die "EMU" , je was toen trouwens wel een beetje geheimzinnig, en reageerde ook wat geirriteerd,
ik ben er al mee bezig gweest maar het wil niet echt lukken zoals jij het zei!

Hopelijk ben je nu wat kalmer en leg je het nog eens uit... ;)

Ik heb je toen door laten schemeren dat ik hier over nog niet veel kwijt wil.

Het is zo dat we kijken teveel naar de kaart ik heb al een keer unloop laten vallen.
Ook heb ik gezegd dat de emu een van de belangrijkste dingen worden in de sat wereld....

Kijk je moet de handel voor blijven dus zal je het die richting op moeten gaan zoeken...
Je weet wat je bij mij gezien hebt........

Kijk er zijn een aantal coderingen daar licht het kluissleuteltje je moet de makkelijkste pakken, kijk maar eens naar de laatste dus irdeto2.......verdiep je daar ook eens in...mischien was dat wat je zag....

En het is helemaal niet geheimzinnig maar je weet wil er op forum nooit zoveel over kwijt....
Ook pm hierop beantwoord ik niet daarover, is geen hautain gedrag of zo, maar ik vind iedereen moet zijn steentje maar eens bijdragen, ik zie nu hier ook weer een aantal mensen die er op ingaan, en dus serieus bezig zijn, de rest zit zoals gewoonlijk voor de buis en gaan af en toe eens gillen als het te lang gaat duren....

ik erger me kapot om steeds maar weer te lezen of er al wat nieuws is, ga verdorrie zelf zoeken.....

Snap je het nu.....

Nja, toch vind ik het een beetje minder van je, want met een gebrek aan technische kennis kun je zoeken tot je een ons weegt en ben je wel aangewezen op mensen die wat meer kennis hebben.

Als ik nu jouw reaktie zou toepassen met mijn kennis maar dan op pc gebied dan word hier een vraag gesteld over een pc probleem en zou ik antwoorden "zoek maar op google", "mensen moeten zelf maar eens iets doen" en als tipje van de sluier "het ligt aan de hardware" bij een bepaald probleem.

Dus nja, je kunt je ergeren dat je een ons weegt, maar als je het vergelijkt met mijn reaktie hierboven, die dus in feite precies hetzelfde is, maar dan op een ander vakgebied, dan kom je misschien tot wat meer realistischere gedachten.

Er zullen er altijd zijn en blijven die voor de buis zitten en blijven hangen en wachten tot het gevonden is.
Er zullen er ook altijd zijn waarbij de kennis onvoldoende blijft.
Voorknauwen hoeft dus ook niet.

Maar als je zo weinig zegt zoals je nu doet, dan kun je beter helemaal niets zeggen want dat schiet dus voor geen meter op en irriteert minstens evenveel bij mensen die iets zoeken, dan dat jou de mensen irriteren die niks ervoor doen willen.

Snap je het nu.....

Oke ouwe Pik, zal ik het dan maar op 5 december publiek maken???, Of zullen we wachten tot de kerst???

ik erger me kapot om steeds maar weer te lezen of er al wat nieuws is, ga verdorrie zelf zoeken.....

Snap je het nu.....

Hoho Pikkie, zelf zoeken dat doe ik meer dan zat, proberen van sommige dingen ook, maar zoals ik al zei, voorheen, met de middelen en kennis die ik voor mezelf heb....

Een ander bij mij in de buurt helpen met zijn schoteltje of decoder doe ik graag, ik leer voor mezelf dan weer 1 en ander bij.

Dat er in de "emu" veel inzit dat weet ik intussen ook wel ;), Ik heb vanavond toevallig nog een mail; gehad van een forum waar ik heel vaak kom, maar weinig actief post, dat er een "EMU" is voor de 5400 (TPS ok)... Ik kan er niks mee, want ik heb geen hummie! ;) laatst nog iets gevonden op het gebied van de Nano51 !

Maar och het maakt me verder voor de rest ook niks meer uit, tussen de regels door kom ik toch zo stilletjes wat meer te weten, is het niet op gebied van de satelliet, dan wel op het gebied van "mensenkennis" :applaus: :( Ik :z verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan