Seca2 kaartje uitlezen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Hansjasan
Je hebt helemaal gelijk .. maar bekijk het toch maar met z'n allen .. doei .. ( Of eigenlijk bekijk het maar niet ) ..

Nou breekt mijn klomp.

@Freggel1: voel je je nu aangevallen omdat ik een beetje pissed ben dat ik je hele lap tekst heb kunnen aanpassen zodat ook duidelijk was welke tekst van pikkie was en welke de antwoorden van jou?
Daarvoor heb ik dus die quotes moeten plaatsen.
Het is dus vrij logisch dat ik eigenlijk een beetje gefrustreerd bent dat je wel de moeite neemt voor die kleurtjes, maar totaal geen quotes geplaatst hebt.
Misschien was m'n reactie naar jou wat fel maar dat is vanwege de hypocriete opstelling van iemand anders.
Maar gebruik a.u.b. gewoon die quote tekens dat lijkt me toch geen probleem? Dan kun je altijd nog die kleurtjes gebruiken.
Dus ik snap totaal niet waar je over valt.

@pikkie:
Aan BT ik denk dat je nu helemaal fout zit ik denk dat ik mijn sporen al verdient hebt maar als jij er anders over denkt is dat jou goed recht....
Ik zeg niet dat ik er anders over denk, ik zeg dat ik er niets van weet en als jij je sporen verdient hebt, nou kan, is mij niet bekend, had je bijv. wel kunnen zeggen waarmee.

Pc en satgebeuren zit wel degelijk een verschil tussen maar ga daar met jou niet over discuseren,heeft geen zin.
Klopt, want je weet dat ik gelijk heb en dat je die discussie verliest. Zo kan ik het ook.
Natuurlijk is er verschil, maar het gaat hier om het hebben van kennis en het al of niet kunnen vergaren van kennis d.m.v. gevoel hebben van techniek en dat heeft niet iedereen, en dat is precies maar dan ook precies hetzelfde op pc gebied, motortechniek, noem maar op. Maar dat wil je schijnbaar niet begrijpen.

Oja hoor je mag rustig weten zonet conax nieuwe key met nogmaals dank aan pdk neergezet.
Bedankt hoor pik..
Een hele boel al bereikt op nds gebied philips draait op nds kaart geeft niet hoor doe toch niks...
Is dat allemaal van jou dan? Dat spul komt toch hoodzakelijk van Polen en Tsjechen of niet?

C+ nl ja ik kijk en nog gratis ook rararararara weer kwaad want die ouwe wil niks plaatsen....
Pfff.. word ik niet kwaad om.... de ouwe hier kijkt ook gratis C+ hoor, alleen niet met kaart en als de ouwe niets wilt plaatsen moet de ouwe dat zelf weten, maar dan moet ie ook geen nietszeggende dingen plaatsen alwaar ie doet alsof ie eigenlijk iets zegt want in feite doe je op die manier niet meer dan rat2002, die was daar ook zo goed in net als Capone.
De users een beetje gek maken.

Taq ik kijk hoor tja unloop he waar ik het al veel over heb gehad.
Zeker originele kaart voor nodig? En hoeveel mensen hebben die? Kijk... het woordje unloop zegt niks voor iemand die totaal geen idee heeft waar het mee samenhangt.

Oja vergeet de mr1140 polsat au en cabo wie zette die ook alweer....want wie had het gemaakt ouwe pik mischien????
Geen idee, ik heb me daar nooit mee bezig gehouden. Maar komt dat echt origineel van jou af? En dan zeg je zo mooi van "wie zetten die"? Oh? Niet hier toch.

Tja en onze freggel ook nog lekker afzeiken en gelijk dreigen met het slotje ik zou zeggen doe dat maar joh zijn we hier van af.
Tjongejongejonge.... goed lezen is ook erg moeilijk he.
Ik heb freggel1 helemaal niet afgezeken en ook niet gedreigt met een slotje. Als je ook maar ERGENS hier iets van een slotje ziet in mijn tekst, quote het dan maar eens.
Afzeiken heb ik ook niet gedaan, alleen eens gevraagd of er niet fatsoenlijk tekst geplaatst kan worden omdat het gewoon een hoop werk kostte, onnodig. Alleen m'n reactie naar hem was misschien wel wat overdeven, dat wil ik best toegeven.
Maar als je goed gelezen hebt, heb ik freggel1 zelfs nog in die zelfde tekst een compliment gegeven voor de thread.

Kortom veel maar ik zal het zo doen ik plaats niets maar dan ook niets meer en zeker hier niet meer.
Prima toch? Meer vragen we toch ook niet?
Ik ben altijd bevlogen geweest in de hobby en als er 1 ding is waar ik niet tegen kan, is dat users gek gemaakt worden met uitspraken waar je totaal maar dan ook totaal niets mee kunt en DAT is waar ik pissed over ben.

Wat je verder doet moet je zelf weten.

@Freggel1: ik heb nergens gedreigd met afsluiten, sorry als ik misschien wat te hard uit de hoek kwam betreffende die quotes die ik allemaal heb moeten aanbrengen, uitleg staat hierboven.
Verder klopt het niet wat je zegt. Ik heb het a.) te druk, b.) zit ik met mijn gezondheid en c.) lees ik hier wel mee.

Ja ik heb beloofd op te letten, ja we hebben afgesproken dat de mods zo weinig mogelijk zouden ingrijpen. Kun jij me dan even aangeven waar ik ingegrepen heb aub? Want ik ben me er niet van bewust.
Verder bezig ik (en heb ik al vaker gezegd) niet alleen onvoldoende tijd maar ook onvoldoende kennis of technisch inzicht (hoe je het maar noement wilt) om me echt nog te verdiepen in het seca2 gebeuren en dat is ook nog altijd correct. Maar dat wil niet zeggen dat als er zoals hier misschien toch wat interessants te lezen dat ik misschien toch iets kan opsteken en deels iets begrijpen kan, dat ik dat niet zal proberen.
Dus ik denk niet dat je me iets uit hoeft te leggen over 1+1, maar bovenstaande uitleg eens rustig doorlezen zal denk ik wel voldoende zijn opdat jij ook begrijpt dat je ondanks drukte toch wel meer dingen kunt doen.
Anders hoor ik het graag evt. per pm.

Jouw doelstelling was om hier een thread te maken, om de mensen aan te zetten echt eens met de hobby bezig te gaan. Dat siert je en ondersteun ik ook volledig. En net dat is exact de reden dat je zo'n thread ook echt interessant moet maken en dat bereik je niet met uitspraken waar geen kip wat mee kan want dat heeft alleen spookverhalen als gevolg.

Hoe dan ook, ik laat jullie weer fijn met rust in deze thread.
Hopelijk komt er nog eens iets uit waar iemand iets mee kan.

Ohja, is waar ook, er vroeg me nog iemand naar Martin....(Martin Schobbe noemde hij zich meen ik me te herinneren).

Ja die Martin kennen we nog wel, dat was degene die ons Seca1 op een goldwaver geleverd heeft. Mooi uitgevonden.

Als de geruchten goed zijn zit ie op Mallorca of in elk geval ergens in Spanje.
Er zijn een hele hoop mensen heel pissig geweest een tijdje geleden over een euveltje betreffende een Magic module. Velen kunnen zich dat nog wel herinneren.
Daar zou je hem eens over kunnen aanspreken als je 'm vinden kunt.:)

Sjonge Sjonge, wat gaat het weer te keer hier....foei allemaal...

Ten eerste kan ik bevestigen dat Pikkie Polsat weer au op de MR cam heeft gemaakt, bewijzen kan ik leveren!,De datum van de files en de files heb ik hier voordat het publiek is gemaakt...(beta versies!) Oke, er zaten nog wat beginners foutjes in, Maar we staan dan ook voor een nog lang af te leggen weg...

Ook kan ik me vinden in de reply van Hansjasan, tis inderdaad bijna niet te doen in je uppie, Maar goed sommige mensen doen het liever op deze manier, en daar heb ik dan ook wel weer respect voor... Kortom, geef elkaar de ruimte, leer van elkaar, en laat elkaar in de waarde...

@G.h
Ik heb straks ook nog een cadeutje voor jou...:biggrin:

Nou mensen een fijn weekend met elkaar, en lief zijn!!!!

GR Fred.

@Twilight
Ten eerste kan ik bevestigen dat Pikkie Polsat weer au op de MR cam heeft gemaakt
Ja oke ik geloof het wel hoor. Maar dat zal velen niet bekend zijn, feit is dat ie, voor zover ik dat weet (persoonlijk dus) nog niet echt naam gemaakt heeft op satgebied.
Die AU op de MR is dan zeer zeker een heel mooi iets (staat die info op Duck overigens?).
Maar als je uitspraken meent te moeten doen als "het zijn steeds dezelfden", dan heb je je sporen nog niet verdient als je pas 1 of 2 dingen gedaan hebt.

Het kan best zijn dat er meer gedaan is maar da's dan niet zo echt bekend en moet vrij recent zijn.
Gaat mij om grotere bekendheid in de Nederlandse satscene en daarnaast inzet op dit Duckforum. Als je die hebt, dan mag je ook dat soort uitspraken doen.

Als laatste heb ik daarnaast duidelijk geschreven dat hij het zich niet allemaal te persoonlijk moet aantrekken maar dat er meer zijn die op deze manier te werk gaan en dat is de reden waarom ik zo fel van leer getrokken ben, niet alleen tegen Pikkie maar tegen alle mensen met dat soort instelling.
Daarmee kom je er niet.

Maar goed, ik ben al weer rustig, zo te zien hebben mijn berichten veel meer emoties los getrokken dan ik gewild had, maarja ik kom in schrift soms veel feller over dan bedoeld.

Kortom, geef elkaar de ruimte, leer van elkaar, en laat elkaar in de waarde...
Ik laat ook iedereen in zijn waarde, en leren van elkaar moet ook kunnen, maar dan moet er ook wel leerstof vrij gegeven worden.

Hoe dan ook... het is mij verder worst, vind het alleen bijzonder jammer voor degenen die graag willen, maar niet de techische know-how hebben of het veel moeilijker hebben dan anderen met leren voor welke oorzaak dan ook.

Happy Sinterklaas iedereen en prettig weekend!:santa:

Tiger ik wil toch nog een reactie plaatsen, want ik weet dat je het toch wel leest...

Dat van die kleurtjes, tja ik dacht mijn best gedaan te hebben, maar om eerlijk te zeggen, om al die Quotes te maken in 1 thread dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus vandaar dat gerommel ;)

Van dat 1+1 daar maakte ik voor mezelf even iets anders uit op, t?s maar net hoe je dat stukje tekst leest.

Tja en wat betreft je reacties waarvan jij denkt dat ze verkeerd zijn, dat is bij die stukjes "wartaal" ;) (snap je)

Van mijn kant toch een sorry naar jou, ik heb 1 en ander ook verkeerd gelezen, ik heb weer geneog af geweken, en ga weer over tot de orde....

Prettig Sinterklaas weekend ;)

We hebben ons in dit draadje tot deze reactie rustig gehouden, maar konden het niet laten om toch een reactie te plaatsen.

BlackTiger is inderdaad met woorden soms fel van leer getrokken. We kennen BlackTiger persoonlijk en weten zijn geschriften goed in te schatten. Helaas weet en kan niet iedereen dat, waardoor sommige mensen gefrustreerd raken, boos worden en wat dies meer zij. Dat is dus niet nodig en ook niet direct de bedoeling.

Feit is wel dat je berichten van BlackTiger goed moet lezen en soms - al dan niet later - nog eens lezen. Even door de emoties heen lezen. BlackTiger schrijft niet zo maar iets, draait al lang mee in deze wereld en heeft op verschillende zaken een grote expertise opgebouwd. Ook BlackTiger is "maar" een mens.

Ten aanzien van dit draadje komt het op een paar dingen neer:

- BlackTiger stoort zich aan mensen die wel A zeggen maar geen B. Niet alleen voor zichzelf hoor, maar de meeste gebruikers kunnen daar dus niets mee. Niet iedereen is nl. even technisch, wij denken zelfs dat de meeste users helemaal niet zo technisch zijn c.q. hebben niet zoveel technische kennis. We weten ook wel dat we daarnaast de boardregels hebben die mogelijk dat "B zeggen" in directe zin belemmeren, maar er zijn andere mogelijkheden om toch net dat stukje ontbrekende en benodigde kennis neer te zetten zodat iedereen er iets aan heeft en niet direct in strijd is met de boardregels. We beseffen toch allemaal dat het doel van een board - zoals duckforum - is: het uitwisselen van informatie en niet om dwaalsporen op te zetten of het geven van informatie waar de doorsnee gebruiker niets mee kan.

- Het duckforum moet wel herkbaar blijven. Daarvoor hebben we nu o.a. een huisstijl. Vele opties (quoten, kleuren, smileys, edittime etc.) zijn al dan niet op verzoek van gebruikers aan het board toegevoegd, maar het zeer frequent quoten en/of van je bericht een kerstboom maken (om het zo maar te zeggen) daar zit niet iedereen direct op te wachten. Quoten heeft een bepaalde functie, ga daar dus met verstand mee om. Kleuren dienen om een bepaald iets (meestal een paar woorden) te accentueren (dus bepaalde woorden iets meer aandacht te geven). Vorenstaande betekent dus, dat een reply niet uit tig quotes behoort te bestaan en evenmin een reply in allerlei afwijkende kleuren. Laten we daar met zijn allen opletten.

Mocht er iemand zich storen of boos worden over hetgeen op dit board is geschreven, neem dan even contact met ons op en veeg elkaar niet op dit board de kast uit.

Ik heb me opgeworpen als een soort spreekbuis, in eerste
instantie voor mezelf, maar ook voor mede Duck leden.
Vaak krijgen "niet deskundigen" het verwijt (je leest dat tussen de regels door) dat ze niks doen en maar afwachten.
Ongetwijfeld zul je je sporen verdient hebben en dat is vooral
mooi voor jezelf en mogelijk voor een aantal naaste vrienden.
Ik heb nooit gebietst om files of iets dergelijks, ik heb wel gevraagd om support, transparantie, openheid, sturing , begeleiding, hoe eea aan te pakken, mijn idee is dan ook dat vele
Duckleden best hun eigen zaakjes willen regelen, maar een gids
is nodig. Ik weet dat kennis macht betekent, maar je stijgt in ieders achting als je kennis deelt met mensen, dus loop nou niet gelijk weg, als je wat tegengas krijgt, ook jij hebt het eea aan
moeten leren en je zult ook weleens door iemand geholpen zijn,
dat geldt voor mij ook, wat leren, wat doorgeven aan anderen.
Vroeger zat ik op een Atari gebruikers groep, allemaal hobbyisten,
ik had nog nooit een Atari van binnen gezien, totdat iemand mij
aanbood(hulp) om extra geheugen in te bouwen. Daarna heb ik
andere mensen weer geholpen met zo'n setje.
Dat is wat ik nou bedoel, een aanzet, wat begeleiding, van: let daar eens op, of probeer dat eens.
Dus Pikkie, kop op en rug gestrekt op naar 2005,

Goka

Heren .. Dames ook .

Willen jullie a.u.b. mijn reply's vergeten betreffende stoppen met het 1 en ander ( wat ik aankondigde ) ..
Ik ga gewoon door met mijn bescheiden activiteiten ..
Maar (nu komt het) De Groene was gisteravond redelijk aangetast door het innemen van een ( niet onaanzienlijk ) aantal Westmalle Tripels en daardoor wat onredelijk naar u toe .. ik hoop dat het mij vergeven word .. Kortom ik was zo blauw als een tientje .. kan gebeuren natuurlijk ..
Ik weet het is geen excuus maar wil het toch even melden ..
1 ding zou ik wel willen vragen en wel dit ..
Graag een beetje aardig en respectvol voor mijn maatje Pikkie ..
Het is niet te veel gevraagd .. toch ?
Nou ik hoop bij deze dat we weer verder kunnen op normale wijze ..

Goed Weekend ..
Green Hornet ..

Met enige verbazing heb ik dit draadje gevolgd.

Ik weet wel, mij vind je alleen maar op off-topic, en soms op de compu afdeling.
Wil niets zeggen over mijn kennis. Ik heb hier een Samsung staan met emu, en wat ik wil zien, zie ik ook. Als het niet meer werkt, struin ik het internet af tot ik de oplossing heb, daar kan ik Freggel een hand geven. Zoeken en vinden op internet is een vaak een hele opgave.

De reden dat ik me niet met coderingen bemoei, is simpel, ik weet er te weinig vanaf, van hardware des te meer. Ik bouwde en programeerde als een van de eerste een serie os-links en verkocht die toen tegen kostprijs. Dat deed ik om een beetje credit te krijgen in het 'satwereldje'.
Dat is me toen ook wel gelukt, maar de leden van toen zijn bijna allemaal weg.
Natuurlijk zou ik me in die coderingen kunnen verdiepen, programeren is mij ook niet vreemd, echter, ik heb er domweg de tijd niet voor. Een mens moet ook nog af en toe eens slapen.
Ik probeer gewoon af en toe wat, en lees veel.

Wat ik geleerd heb de afgelopen jaren is dat je met slijmen niet verder komt, maar met dreigen en een grote bek ook niet!
Ik ben er nog altijd van het principe, voor wat hoort wat.
Ik heb in het verleden al verschillende leden openbaar afscheid zien nemen, en later ook weer terug zien komen.
Pikkie heeft zich vanmiddag afgemeld in off-topic, maar die volgen we gewoon bij Huts, en wellicht zien we hem wel weer terug. Hij heeft dat al eerder gedaan, ook andere bekende leden zijn al eens gegaan, Fred (twilight of toch Petalo?) the Matrix en ook ikzelf Hangslot, alhoewel ik mezelf niet kan vergelijken met hun.

BT reageerd soms wel eens wat harder als hij bedoelt, maar zelfs dat went. Ik denk altijd maar zo, hij zal het wel goed bedoelen.

Ik stel voor dit draadje te sluiten en met een schone lij aan een volgend draadje te beginnen.
De opzet van Freggel was goed en bovendien heel interesant!

Ik wou eigenlijk helemaal niet reageren hier maar word er toch wel heel erg droevig van.

Laten we allemaal gewoon effe opnieuw beginnen en iedereen in zijn eigen waarde laten.

Ik weet dat mensen zoals Pikkie,, GH,, Twilight,, Spirit,, Freggel en nog wel meer mensen wiens naam me effe niet zo snel te binnen schieten heel veel hebben gedaan en nog steeds doen.

En over BT,, ja die is nu eenmaal vaak behoorlijk scherp met zijn replies,, maar ik denk dat je daar doorheen moet lezen,, hij bedoeld het altijd goed met zijn adviezen.
En bedoeld het nooit persoonlijk want dan zal hij echt wel de PM knop voor gebruiken.

Ok voor de meesten vanjulie zal dan gelden dat julie niet weten wie wat gedaan heeft maar gebruiken wel de dingen die ze vinden,, met name op het Huts forum en in het Castle daar.

Ik kan hier wel gaan gooien met bepaalde dingen en wie en wat heeft gedaan maar dat heeft denk ik niet zoveel zin,, toevallig kan ik sommigen beter en ook prive en weet dus heel goed wat zij kunnen en gedaan hebben maar meestal niet hun eigen naam eraan verbinden.

Voor de meeste mensen geld ook dat het hun helemaal niks uitmaakt wie wat gemaakt heeft,, voor hun geld maar een ding: Als ze maar kunnen kijken.

Ter afsluiting laat iedereen in zijn waarde en respecteer elkaar.

Tis bijna kerstmis dus hou die gedachte vast.

En ik hoop echt dat Pikkie zich bedenkt en dat die gewoon door gaat met wat die altijd al deed.

Wens ik julie een hele leuke Sinterklaas en hoop dat je krijgt wat je hebt gevraagd.

Dit draadje mag van mij inderdaad zo stilletjes aan ook op slot, of tenminste aan de kant geschoven ;)

Ik heb er een aantal leuke dingen uit geleerd, anderen hopelijk ook, die ik onbewust al wist, maar waar ik over door wil. Die discussie is opgang, en met al die andere (politieke) wil ik stoppen. ;)

En dat is de unloop, het draadje hiervoor is al geopend.

En net zoals jij al zei Hangslot, ik heb ook niet erg veel verstand van coderingen en dergelijke, maar och ik dacht met een beetje samenwerking komen we er wel, en dat doen we ook!
Ondanks dat het soms niet zo lijkt.

En Green Hornet ik neem het je niet kwalijk, ik raak hem ook wel eens flink en zeg dan ook wel eens dingen die soms achteraf beter niet gezegd hadden kunnen worden :biggrin:

En voor Pikkie, je hebt mijn pm ;) :thumpsup:

Ik wil toch ook nog even reageren.

Ik kan mij Black Tiger zijn houding ten op zichte van mensen die meer weten en daarmee macht en respect willen afdwingen goed begrijpen.

BT draait al heel lang mee en heeft heel veel betekent voor de Sat scene in het irdeto 1 / Seca 1 gebeuren, daarmee erg veel mensen, waaronder ik zelf ondanks dat ik me al jaren op de achtergrond heb gehouden, op weg geholpen en hele faq's geschreven zodat iedereen er wat aan had en eits mee kon.

Daarom kan ik mij goed voorstellen dat als je zoveel hebt bijgerdagen, en dan nu geconfronteerd wordt met mensen die:

A) wel op de boards schreeuwen dat ze het allemaal hebben
B) vervolgens niets willen loslaten of mensen op weg helpen

dat je dan enigzins geiriteert raakt.

Ik geloof dat deze hobby niet meer is zoals vroeguh, en dat heeft volgens mij met name te maken met de veranderingen in de zin van personen die allang zijn vertokken uit de scene, en de mensen die momenteel in de scene zitten.

Jammer dat het nu eenmaal zo is, maar er werd voorheen meer en leuker met elkaar gecomuniceert.

Ik hoop dat het weer terug mag komen.

Verder wens ik iedereen een fijne Sinterklaas avond, en iedereen weet voor zichzelf wel of die zich goed gedragen heeft en wat de Sint dan voor hem heeft.

Groeten
Sarbakker (alias Salu2)

@Satbakker: je slaat de nagel op zijn kop.
Ik irriteer me inderdaad aan mensen die wel vanalles leren of geleerd krijgen, maar net op de belangrijkste punten niets willen loslaten of zo weinig dat je situaties a la rat2002 en Al pacino kunt krijgen, waar we er al genoeg van hebben gehad en die we dus echt niet meer willen.

Mijn stelling is dat als je niets wilt loslaten, laat dan ook helemaal niets los, en wil je wel iets loslaten, laat dan ook zo'n bepaalde hoeveelheid los waar mensen die iets willen leren, ook iets mee kunnen.
Natuurlijk kunnen we geen handleidingen meer plaatsen zoals ik misschien vroeger deed maar er zijn nog mogelijkheden zat.

@freggel1: Na het lezen van een en ander en de reacties zie ik dat mijn reply's veel harder zijn over gekomen dan bedoeld.
Ik sta wel achter mijn mening maar ben veel te hard van leer getrokken, daar zal ik je nog een pm over schrijven, maar ik sta ook achter mijn uitspraak dat als ik fout ben, niet te groot ben om ook excuses aan te bieden.
Bij deze wil ik jou mijn excuses aanbieden voor de veel te felle reaktie mijnerzijds richting jou betreffende de kleuren en quotes.

@allen: Sorry als mijn reacties onbedoeld bij jullie ongewenste emoties heeft los gemaakt.
Zoals ik al eens eerder verteld heb leef ik helemaal in het satgebeuren mee en doe ik het voor de gebruikers en ben erg "klantgericht" ingesteld, misschien wel teveel op het moment, het was uitsluitend mijn bedoeling om aan ALLE mensen met bepaalde kennis (dus zeer zeker niet alleen Pikkie) om nu eens eindelijk te stoppen met spookverhalen en als je iets weet, ofwel geen hints te geven dat je iets weet of als je dat wel doet (dus A zegt) dat je dan ook B zegt of zoveel van B dat je niet de gebruikers gek maakt maar ook iets doet waar ze wat mee kunnen.

Deze reply schrijf ik nu zonder enige vorm van druk over overleg geheel uit mezelf en hoop dat velen, net als Eendenteam en bijv. Twilight zien dat ze door de felheid heen moeten prikken.
Heb inderdaad alleen het beste voor, alleen reageer ik de laatste tijd weer wat te fel op sommige zaken, daarvoor is ook een oorzaak alleen ga ik die hier niet vermelden.

Wat mij betreft, ga lekker verder, no hard feelings en prettig weekend!

De meeste willen verder en daar sluiten we ons bij aan.

De kerst staat voor de deur en dat heeft toch iets met vrede te maken...

In dit draadje is genoeg geschreven en daarom doen we het op slot.

{editted by eendenteam}

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan