Vastloper met zwaar geluid.

LoL... ja dat kan gebeuren. Als er oversturing van een bepaalde geluidsfrequentie is dan kan dat gebeuren. Of dat met radio via een site ook kan is me niet bekend, maar zou me ook niet verbazen.

Maar het zou dan over moeten zijn als je even het geluid zachter zet en weer harder, of even een andere zender op zet.

 
Wat zegt het logboek van Windows?

 
Ik zou niet weten welke ik moet nemen, maar zover ik kan lezen is er wel een kritieke stop geweest, maar de veroorzaker kan ik niet vinden.

- System

 


  - Provider


 


  [ Name]  Microsoft-Windows-Kernel-Power



  [ Guid]  {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}


 


  EventID 41


 


  Version 3


 


  Level 1


 


  Task 63


 


  Opcode 0


 


  Keywords 0x8000200000000002


 


  - TimeCreated


 


  [ SystemTime]  2016-04-10T13:09:41.060673000Z


 


  EventRecordID 36090


 


  Correlation


 


  - Execution


 


  [ ProcessID]  4



  [ ThreadID]  8


 


  Channel System


 


  Computer corne


 


  - Security


 


  [ UserID]  S-1-5-18


 

 


- EventData


 


  BugcheckCode 0



  BugcheckParameter1 0x0



  BugcheckParameter2 0x0



  BugcheckParameter3 0x0



  BugcheckParameter4 0x0



  SleepInProgress 0



  PowerButtonTimestamp 0



  BootAppStatus 0


 
Als ik op ProcessID 4 zoek dan heeft dit te maken met het verbinden met een IP adres via port 80 en de service 'World Wide Web Publishing Service' wat een stack overflow kan veroorzaken.

Oplossing?

"Could fix it by stopping the World Wide Web Publishing Service under running services."

 
Thanks voor het meedenken @parabolica. 

Maar wil dit nu zeggen dat er troep op de pc zit, of is het iets met hardware? 

 
Dat er troep op zit wil ik niet beweren (zou kunnen). Maar die service zorgt ervoor dat er langzaam aan steeds minder geheugen aanwezig is waardoor de boel vastloopt. Misschien zit er een bug in die service want dit verklaard het ook omdat het pas na een tijdje vastloopt. Tijdelijk uitschakelen kan geen kwaad.

Kan jij als de boel vastloopt nog wel in taakbeheer (taskmanager) komen door Ctrl-Alt-Del te gebruiken? In dat geval kan je die service even handmatig stoppen als de boel vastloopt.

Natuurlijk kunnen er andere oorzaken zijn maar je moet ergens beginnen.

 
Ik zou een tooltje installeren waarmee je kan zien wat je geheugen doet als je langdurig gelinkt bent naar die website. In de hogere Windows versies kan dat ook makkelijk via taakbeheer onder het tabje prestaties.

 
Ik zie ook event ID 41. Dat schijnt een bug te zijn in Windows 7, misschien dat die ook in 10 voor komt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2028504

Wat ik bijv. lees onder 0x8000200000000002 is dat dit weer veelal met memory management te maken heeft.

Eens goed monitoren kan geen kwaad.

 
Parabolica zei:
Kan jij als de boel vastloopt nog wel in taakbeheer (taskmanager) komen door Ctrl-Alt-Del te gebruiken? In dat geval kan je die service even handmatig stoppen als de boel vastloopt.
Ik kan als dit gebeurd helemaal niets meer dan de pc uitschakelen middels de knop op de voeding.

Maar als het geheugen zou zijn, er zit 8 gig in, loopt dit vol tijdens het luisteren naar muziek? 

Welk progje heb ik nodig om dit te monitoren?

 
Als je W10 gebruikt freggel1, toetsen Ctrl+Alt+Del te gelijk indrukken en dan opent een blauwe pagina met onderin 'taakbeheer'.

Kies dan het tabblad 'prestaties' en daar kan je diverse processen volgen waaronder het geheugen. Misschien dat Black Tiger betere progjes kent om dit te monitoren.

 
Even een aanvulling, als je het scherm 'prestaties' geopend hebt dan zie je onderin 'bron controle' staan en klik daar eens op. Ga dan naar 'geheugen' en daar staat extra info zoals o.a. harde fouten. Laat dat scherm maar even open staan en open de site waar je problemen mee hebt misschien zie je dingen die opvallen. 

 
Processor

Intel® Core i7-2600 CPU @ 3.40GHz

Maximumsnelheid: 3,40 GHz

Sockets: 1

Kernen: 4

Logische processors: 8

Virtualisatie: Ingeschakeld

L1-cache: 256 kB

L2-cache: 1,0 MB

L3-cache: 8,0 MB

Gebruik 100%

Snelheid 3,40 GHz

Tijd actief 1:00:02:14

Processen 79

Threads 1615

Ingangen 40987

 
Nou zie ik iets wat ik totaal niet snap!!! 

Ik zit onder taakbeheer te kijken naar de prestaties, en er zitten 2 harde schijven in mijn pc, de ene waar Windows en al mijn andere programma's op staan zit tussen de 0 en 1%.

De andere waar al mijn foto's en muziek op staan ook...

Maar zodra ik de snelkoppeling aan klik die verwijst naar de livestream van radio Caramba, schiet schijf omhoog in percentage, niet heel de tijd, maar ik zie pieken van 100%???  Sluit ik de stream, dan meteen weer naar 0%.

Hoe kan een harde schijf in percentage oplopen terwijl er naar een livestream geluisterd wordt?

Ik heb voor het gemak ook wat andere programma's getest waaronder bijvoorbeeld Kodi,  een film aangeklikt, maar dan loopt er niets op in %%%.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij wijken de onderste 3 waarden niet veel af dan die van jouw Freggel1 en het gebruik van jouw geheugen is nu vrij normaal.

 
freggel1 zei:
Nou zie ik iets wat ik totaal niet snap!!! 

Hoe kan een harde schijf in percentage oplopen terwijl er naar een livestream geluisterd wordt?
Ik zal dit ook eens gaan testen maar het eerste waar ik aan denk is een swap file die gebruikt maakt van de HD.

 
Bij mij gebeurd precies hetzelfde als ik naar radio Caramba luister.

Maar wat is nu de oorzaak dat na een tijdje jouw PC vastloopt, en wat ik zie als een probleem met het geheugen, omdat het geheugen volloopt en waarschijnlijk omdat een proces verkeerd omgaat met het geheugen.

 
Ik zou die radio stream eens openen met bijvoorbeeld VLC en kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Misschien omzeil je hiermee het proces wat problemen geeft.

 
Maar als het geheugen zou zijn, er zit 8 gig in, loopt dit vol tijdens het luisteren naar muziek?
Dat kan. De melding van die cijferreeks is dat het met memory management te maken heeft. Het kan ook zijn dat een strip niet 100%  lekker is. Maar gezien het euvel zich alleen bij Caramba voor doet lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Ik ben eens benieuwd als je met VLC probeert.

Maar heb je het probleem dan niet met Radio Tijdloos? Want ik zie dat Caramba net als Radio Tijdloos ook via radionomy.com uitzendt.

 
Bij radio Tijdloos hetzelfde probleem, maar als ik hem speel via VLC dan blijft de meter mooi op 0%.

Voorlopig toch maar eens VLC instellen als standaard mediaplayer.

 
Even m3u, wat gebruikt wordt door Caramba en Tijdloos gekoppeld aan VLC, en nou afwachten wat er gebeurt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan