Vastloper met zwaar geluid.

Misschien in het bios nog een van de wake-up opties aan staan? De pc kan namelijk uit zichzelf opnieuw starten als hij netwerkverkeer ziet. Vermits die optie actief is in het bios uiteraard.

 
Dat zou heel goed het geval kunnen zijn Black Tiger, maar er is meer aan de hand want de PC zou over 2GB geheugen moeten beschikken maar hij ziet er 1.75 GB en dit is niet genoeg om W10 met 64 bit te installeren.

 
Heb je een onboard of aparte grafische kaart er in zitten? Heb je onboard dan wordt er een deel van het geheugen afgetrokken om de onboard kaart aan te sturen.

Ik vind 't sowieso belachelijk om iets anders dan XP op een pc met 2 Gigabyte geheugen te installeren, tenzij je het voor iets simpels of beperkts gaat gebruiken.

 
Wake-up on lan stond trouwens gewoon uitgeschakeld in de bios en het is inderdaad een on-board videokaart dus daarom zal het geheugen lager zijn i.v.m. met het reserveren voor de video.

Het was inderdaad de bedoeling om de PC voor iets simpels te gaan gebruiken maar het werk niet. De juiste drivers worden niet of niet goed geïnstalleerd en er is geen ondersteuning meer door Acer op dit type PC iets wat bij mij heel bekend voorkomt.

Maar dat je met 2 GB niks anders dan XP zou moeten installeren ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zelf diverse oudere PC's beter zien werken met W10 dan met Windows Vista of Windows 7 met 2 GB geheugen maar dat waren geen Acer, HP of Dell computers. :)

Windows 10 gaat aanzienlijk beter om met het geheugen iets wat ik zelf heb ondervonden met mijn eigen PC na een update van W7 naar W10.

Spellen speel ik op een redelijke hoge resolutie en met hoge settings. Flight simulator stokt totaal niet terwijl dat met Windows 7 regelmatig gebeurde. Ok, weliswaar met een losse (oude) AMD Radeon HD 7700 videokaart maar die krijgt nog regelmatig driver updates.

Ik denk dat hij nog wel even mee kan en ik daarom niet voor zo'n €700,00 aan nieuwe hardware hoef aan te schaffen. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan