Vastloper met zwaar geluid.

Uit nieuwsgierigheid, wat gebruikte je eerst dan? Windows Media player?

 
Wanneer er een gaar geheugenbankje in zit met een paar corrupte adressen, kan je pc ook "ai caramba" roepen en er mee stoppen, maar dat zijn meestal gebeurtenissen met blauwe schermen. Ook als de HD half gaar is krijg je blauwe schermen, net zoals met corrupte software.

Een pc gaat niet zomaar uit, tenzij er een storing op het moederbord zit of in de voeding.

Alhoewel je zegt dat de pc compleet vast staat, en dat kan gebeuren met corrupt geheugen.

Windows krijgt dan niet eens de kans om een blauw scherm te vertonen..

Zelfs wanneer je je hd plotseling loskoppelt blijft je pc aan staan.... tenzij er een soort van kortsluiting in zit waardoor de voeding in protectie slaat.

..Maar dat kan ook een DVD speler zijn, of een ander stukje hardware.

 
Maar als het geheugen corrupt zou zijn dan zou dat probleem van vastlopen zich vaker voor moeten doen en het gebeurd tot nu toe alleen als freggel1 langdurig naar een stream luistert.

Freggel1 zou met een progje zoals Memtest86+ V5.01 het geheugen kunnen testen. Alleen duurt wel even voordat het klaar is.

 
Laat het dan misschien corrupt geheugen zijn, maar er zit nu DDR3 in, en ik heb enkel om te testen DDR2 liggen, ik weet dus natuurlijk niet of dat gaat passen? 

maar tot nu toe nog geen vastlopers, en ik ben ook op een andere pc aan het testen, want daar heb ik dit tot nu toe nog nooit gehad, harde schijven blijven hier ook netjes op een paar %. 

Op beiden draait Windows 10, dus het wordt zoeken naar de bekende speld. :biggrin:

 
Het is ook mogelijk om die memtest te gebruiken wat Parabolica zei, daar is goed mee te testen.

Andere methode is gewoon 1 strip te gebruiken i.p.v. 2. Dan heb je wel even wat weiniger geheugen, maar om dat te testen maakt het niet uit. Als daar het probleem ook mee is, wissel je de strips om en zie je wat er dan gebeurt.

 
Memtest zit al in windows zelf ingebakken, dus brakke programma'tjes van derden zou ik zeker niet aanraden.

En hoe kom je bij die test?

Nou heel simpel; druk op het windowslogo'tje op de taakbalk links tot het popupmenu verschijnt en tik dan gewoon zomaar zonder ergens op te klikken het woordje 'geheugen'. De zoekfunctie start automatisch.

 
Het kan nog mooier namelijk met broncontrole en dan kan je van elk proces apart zien wat het aan geheugen verbruikt en ook de eventuele fouten. klik .

 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus brakke programma'tjes van derden zou ik zeker niet aanraden.
Brak? Memtest bestaat al jaren, nog langer dan XP en is een bekend en goed testprogramma.

Vind het wel verbazingwekkend dat jij als pc deskundige zo'n proggie als memtest brak noemt en ook nog eens de voorkeur geeft aan iets van Microsoft, een bedrijf wat niet bepaald als het betrouwbaarst bekend staat.

Ben benieuwd wat broncontrole aan geeft.

 
Ik ga dit zsm ff testen, eerst ff pa en ma een beetje helpen met de verhuis naar het bejaardenhuis. :biggrin: 

 
Black Tiger zei:
dus brakke programma'tjes van derden zou ik zeker niet aanraden.
Brak? Memtest bestaat al jaren, nog langer dan XP en is een bekend en goed testprogramma.

Vind het wel verbazingwekkend dat jij als pc deskundige zo'n proggie als memtest brak noemt en ook nog eens de voorkeur geeft aan iets van Microsoft, een bedrijf wat niet bepaald als het betrouwbaarst bekend staat.

Ben benieuwd wat broncontrole aan geeft.
BT dat klopt wel, maar tegenwoordig zijn er vage websites die een één of andere misselijke code in het programma slipstreamen die malware en andere nare zaken op je pc installeren tijdens de installatie van het hoofdprogramma.Sites als 'softonic' bijvoorbeeld..

Het is tegenwoordig erg moeilijk te herleiden of een programma "zuiver" is, aangezien het vaak zo is dat het programma op de ene downloadsite iets groter is dan op de andere.

Het is erg oppassen.

 
drz zei:
BT dat klopt wel, maar tegenwoordig zijn er vage websites die een één of andere misselijke code in het programma slipstreamen die malware en andere nare zaken op je pc installeren tijdens de installatie van het hoofdprogramma.

Sites als 'softonic' bijvoorbeeld..

Het is tegenwoordig erg moeilijk te herleiden of een programma "zuiver" is, aangezien het vaak zo is dat het programma op de ene downloadsite iets groter is dan op de andere.

Het is erg oppassen.
Ik kan me daar bij aansluiten wat jij hier schrijft @drz.

 
Memtest gedaan intussen via de zoekfunctie, en geen problemen gevonden.

 
freggel1 zei:
Memtest gedaan intussen via de zoekfunctie, en geen problemen gevonden.
Misschien een 'user-swap' ? :tong:
 
Tijdens VLC geen probleem.

 
Zit er waarschijnlijk toch een bug in de software waarmee je eerst naar de radio luisterde. Met 8GB geheugen duurt het even voordat dit volloopt. :)

 
@DRZ: Dat van die misselijke code ben ik met je eens, maar dat is totaal iets anders dan dat je een programma brak noemt.

Het is tegenwoordig erg moeilijk te herleiden of een programma "zuiver" is,
Dit ben ik niet met je eens. Natuurlijk moet je opletten waar je een programma vandaan haalt maar zo moeilijk is dat voor mensen als ons niet. Over het algemeen is de site van de maker van een programma relatief eenvoudig te vinden en als je het daar downloadt loop je het minste risico op rommel die sites als Softonic er in gaan duwen.

Voor memtest86 heb je ook 2 sites die beiden overigens dezelfde basis hebben, de .com en de .org site.

En dat is van toepassing op de meeste bekende programma's. Het is wel vaak moeilijker om dat te herleiden bij nieuwere of onbekende programma's.

Maar ook daarvan is het meestal zo dat die wel bij sites als ZDNet te krijgen zijn en daar zit normaal ook geen rommel in.

Ik heb er in elk geval vrijwel geen moeite mee, maar ik download ook niet het eerste het beste wat ik tegen kom.

@Freggel1: Ook al eens een andere soundkaart geprobeerd?

 
Aan het downloaden van programma´s zitten altijd risico´s verbonden en vaak nog meer als het gratis is want dan installeren ze nog eens hele pakketten software als je doorklikt zonder te lezen. Bij de meeste Pc's van kennissen tref ik troep aan als ze bijvoorbeeld CCleaner gaan installeren omdat de PC zo traag is geworden om er dan later achter te komen dat het alleen maar erger is geworden door de troep die mee is gekomen.

Je moet wel weten waar en wat je download en inderdaad de naam van de maker met de .com en .org er achter kan betrouwbaarder zijn dan de andere vaak al dubieuze sites die vaak ook doorlinken naar bijvoorbeeld softonic.

Maar met memtest had ik voorheen goede ervaringen.

 
Black Tiger zei:
@Freggel1: Ook al eens een andere soundkaart geprobeerd?
Nee tot nu toe nog niet Black Tiger, de pc staat heel de middag al feilloos te spelen via VLC. 

Loopt hij onverhoopt nog eens vast dan wordt dat 1 van de volgende stappen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan