Viaplay



Ayayay, dat gaat wat worden met die club!!!
Veel mensen gaan opzeggen..
 
als spul op de fles gaat zijn de rechten ook weer te koop voor een prikkie lol
niet dat ik F1 kijk trouwens.. en geen voetjebal en zit niet in de kroeg...
saai eigenlijk..o_O
 
Ayayay, dat gaat wat worden met die club!!!
Ja dat schreef ik toch al. :)
Maar goed, Viaplay weet ook wel dat dit voor F1 is en dat er in maart wel weer abo's terug zullen komen.
De vraag is alleen hoeveel gezien het direct bij F1 een stuk goedkoper is.

@sat-ed Ik leef met je mee, zit ook niet in de kroeg, kijk ook geen voetbal Enige sport wat ik graag kijk is F1.
Daarnaast kijk ik af en toe nog wel eens graag naar Snooker en in de winter naar rodelen en bobsleeën en dan heb je het wel gehad. :)
Liever wat gamen of een spannende film of serie.
 
@sat-ed , ik zit ook niet in een kroeg en F1 is in dusverre saai dat het in de zomer erg gezellig kan zijn met vrienden en een BBQ. Vaak is het meer de gezelligheid er omheen.
Ik kijk ook wel eens in een restaurant/eetgelegenheid op terras met vrienden. Hier heb je diverse eettentjes die F1 laten zien aan de gasten.

Voetbal boeit mij niet. Die achterlijke laaggeschoolde relschoppers hebben de sport verziekt.
 
Voetbal is- en kan best wel leuk zijn, ik heb zelf een seizoenkaart van de Graafschap, kleine club, doen het helaas niet echt goed maar de sfeer in het stadion is alleen al iets om erheen te gaan, die is super.
Helaas werd een paar wedstrijden geleden die sfeer verziekt door de aanhang van NAC die het nodig vonden rotzooi op het veld te gooien, het ergste is dat het door een stelletje zieke belgen gedaan werd die met de aanhang mee was gereisd....

Het is bij voetbal inderdaad een hele kleine laaggeschoolde/hersenloze club relschoppers die het voor de grote groep verziekt, mede daardoor heeft voetbal een slechte naam gekregen, even los van het feit dat er teveel geld in omgaat, dat staat los van de sport maar dat is niet de enige plek waar kapitalisme de boel naar de kloten heeft geholpen.......
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
F1 gaat ook al aardig die kant op. :(
Darten is ook al zo'n "tattoo" club geworden met toeters, geschreeuw en boegeroep wanneer een "tegenstander" moet gooien.
Nog even en tennis gaat ook die kant op... Wat is dat toch met die mensen?

Enfin, @Tech wat je zegt, het kan best gezellig zijn met voetbal en vooral bij kleinere clubs.
Maar tegenwoordig vliegen ouders langs de lijn van een amateurclub elkaar al in de haren omdat hun miniatuur "Johan Cruijff" getackeld wordt.
..of erger..
amateurscheids mishandeld..
 
Ik zat eerder te denken aan een verhuftering van de maatschappij en het steeds vaker ontbrekende fatsoensnormen van mensen.
Het individualisme viert hoogtij, wat in de samenleving goed is te merken.
 
Maar tegenwoordig vliegen ouders langs de lijn van een amateurclub elkaar al in de haren omdat hun miniatuur "Johan Cruijff" getackeld wordt
Ik heb van 1996 t/m 2008 voor een amateur voetbal veld gewoond...
Is dus al langer zo...
Maar goed
Heb zelf weinig met sport
Autocross nog een beetje maar mag niet meer mee doen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Even terug on-topic. Schijnt dat Viaplay toch al aan het verkopen is. Op dit moment het Engelse Premier Sports.
Ik ga er van uit dat ze de F1 rechten zoveel mogelijk proberen te behouden.

Maar ja.... ik geef de hoop nog niet op. Ik gun Viaplay alle goeds..... in Zweden of waar ze dan ook vandaan komen. Laat onze NL markt met rust!
 
Maar ja.... ik geef de hoop nog niet op. Ik gun Viaplay alle goeds..... in Zweden of waar ze dan ook vandaan komen. Laat onze NL markt met rust!
Eigenlijk hadden ze best wel kunnen samenwerken met andere partijen maar kennelijk hebben ze daar geen zin in getuige het feit dat ze zelfs de moeite hebben genomen het 'commentraar recht' te kopen, met zulk gedrag krijg je niet echt de sympathie van de Nederlanders wat het negativisme nog extra versterkt.
Tuurlijk hoop je niet dat zo'n bedrijf naar de kloten gaat, daar schiet niemand iets mee op maar de arrogante houding die ze nu toe hebben getoond heeft niet bepaald iets positiefs opgeleverd.

Maar uiteindelijk is de FIA ook een club met idioten geworden en wordt de 'sport' behoorlijk naar de klote geholpen door de commercie eromheen, sinds de amerikanen daar de scepter zwaaien is het alleen maar afgezakt naar één grote commerciële bende, de kosten voor de rechten om de boel uit te mogen zenden zijn om die reden ook alleen maar toegenomen wat Viaplee uiteindelijk ook de das om kan doen.
 
met zulk gedrag krijg je niet echt de sympathie van de Nederlanders wat het negativisme nog extra versterkt.
Ja precies. En ik lees nu dat ze 3x zoveel betaald hebben ook nog voor die F1 rechten, waarvan analisten toen al waarschuwden dat dit veel te duur was en nooit meer terug te verdienen. Zie artikel in de rss feeds.
Dat commentaar recht kopen was totaal onnodig en heeft inderdaad negativisme versterkt, los van dat het geen ruk geholpen heeft.

Helaas moet ik je ook gelijk geven over wat je over de FIA schrijft. Sinds er een nieuwe eigenaar is lijkt het allemaal nog meer om de commercie er omheen en de winst te gaan dan om het racen zelf.
Dat was ook niet bepaald een positieve ontwikkeling.
 

Viaplay stevent af op crash: ’Ziggo benaderd om verkoop F1-rechten’​

Vian Schouten
Aangepast: 40 min geleden44 min geledenin Financieel
Amsterdam - Viaplay verliest de controle en lijkt af te stevenen op een flinke crash. De streamingdienst zit financieel in zwaar weer en wil zich terugtrekken op de Scandinavische thuismarkt. In Nederland heeft Viaplay de lucratieve uitzendrechten van de Formule 1 maar zelfs die zou het Zweedse bedrijf hebben geprobeerd te slijten aan VodafoneZiggo, Talpa en RTL.

Sergio Perez crasht tijdens de Grand Prix van Mexico

© ANP/HH
Sergio Perez crasht tijdens de Grand Prix van Mexico
Dat zegt de doorgaans goed geïnformeerde sportmarketeer Chris Woerts. Een abonnement op Viaplay kost €16 per maand. „Het duurste abonnement dat hier te koop is”, zegt Woerts. Toch zijn een miljoen Nederlanders bereid om dat op te hoesten om hun favoriete coureur wereldkampioen te zien worden. „We hebben hier heel trouwe fans van Max Verstappen. De Nederlanders vinden het allemaal wel prima.” Daarnaast heeft Viaplay hier de rechten van onder meer darts en voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League.

Formule 1​

Het gaat zó slecht met Viaplay dat het Zweedse mediaconcern zou hebben geprobeerd de Nederlandse uitzendrechten van de Formule 1 door te verkopen. Tot nu toe tevergeefs. „Viaplay heeft alles veel te duur ingekocht”, zegt Woerts, die namens Talpa betrokken is bij de inkoop van sportrechten. „Het is totale incompetentie.”
Bekijk ook:
Blijft streamingdienst Viaplay overeind? ’Je komt niet weg met één soort content’
Viaplay heeft de uitzendrechten van de Formule 1 nog één seizoen. „In het voorjaar starten de biedingen voor de jaren daarna”, aldus Woerts. Kan Viaplay wel meedoen met een belabberde financiele huishouding? „Ze zullen wel moeten want anders kunnen ze de volgende dag de stekker eruit trekken. VodafoneZiggo zal op het vinkentouw zitten. Iedereen gaat laag inzetten want ze kennen de situatie bij Viaplay.”

Reorganisatie​

Het gaat al een tijd niet goed met Viaplay. De topman en een hoop andere bestuursleden moesten eerder dit jaar het veld ruimen. De nieuwe ceo Jørgen Madsen Lindemann gooide het roer om. Hij kondigde een enorme reorganisatie aan omdat de streamingdienst verwacht de investeringen in uitzendrechten en nieuwe programma’s niet terug te gaan verdienen. „Het is totaal mislukt”, zegt Woerts daarover. „Ze hebben zichzelf volledig overschat. Een nieuwe markt betreden en klanten aan je binden kost heel veel geld.”
Viaplay maakte bekend zich terug te trekken uit veel landen zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Daarbij gaan ruim een kwart van de 1500 banen verloren. Ook in Nederland zijn werknemers ontslagen. Plannen om Nederlandse programma’s te maken verdwenen als sneeuw voor de zon. „Volgens de nieuwe Mediawet moeten streamingdiensten 5% van hun programmabudget stoppen in lokale content en dat mag geen sport zijn. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen”, vraagt Woerts zich af.

Afstraffing​

Viaplay heeft de publicatie van zijn nieuwste kwartaalcijfers een paar keer uitgesteld. Het bedrijf beloofde die uiteindelijk woensdagmiddag te publiceren maar zelfs dat lukte niet - het werd donderdagochtend. Het lijkt tekenend voor een puinhoop. Evengoed werd een reddingsplan gepresenteerd. Het bedrijf heeft een akkoord bereikt met schuldeisers over uitstel van betaling en kwijtschelding van een deel van de schulden. Ook gaat Viaplay nieuwe aandelen uitgeven. Dat betekent natuurlijk wel dat bestaande aandelen een stuk minder waard zijn. Op de beurs in Stockholm kreeg Viaplay een afstraffing van Bijbelse proporties.
Bekijk ook:
Beurskoers F1-zender Viaplay stort in: 80% omlaag
De aandeelhouders van Viaplay moeten de plannen nog wel goedkeuren. Op 10 januari staat een spannende buitengewone aandeelhoudersvergadering op de agenda. „De banken hebben hun handen al van Viaplay afgetrokken. Ze zijn technisch failliet. Ik zou er geen cent voor geven als ik aandeelhouder was”, aldus Woerts. In het geval dat Viaplay failliet gaat, gaan alle rechten terug naar de rechtenhouders en kunnen ze opnieuw worden geveild. „Ik denk dat het een heel moeilijke periode gaat worden voor Viaplay. Op naar Ziggo.”
Bekijk ook:
Viaplay-presentatrice Amber Brantsen bevallen van zoontje
window.telegraaf.removeArticleBlocks = function() { delete
 
dus....... FunDuck F1 streamingsdienst in de lucht gooien? Ik wil de rechten wel overnemen voor een paar tientjes.. :tong:
 
Paar tientjes? Dat gaat je niet lukken, ik ben bang dat ze het F1 toch nog gaan houden.

Dit las ik zojuist:
Viaplay blijft voorlopig bestaan. Een financiële injectie van voornamelijk de aandeelhouders Canal+ en PPF houdt het noodlijdende mediabedrijf vooralsnog in leven. De aandeelhouders steken zo’n 350 miljoen euro vers kapitaal in het Zweedse mediabedrijf Viaplay Group.
En dit vond ik ook nog van zojuist.
 
Tja....

off topic
Op die baggerzooi van TotaalTV is het bericht intussen ook aangepast, wat me daar opvalt is dat Talpa zaken wel heel erg positief beschreven worden....
In principe is bijna alles (niet alles dus ;) ) wat Talpa aanraakt rotzooi.
 
Er komt elke dag van dit soort nieuws van TotaalTV binnen en dat haal ik elke keer weg voordat het zichtbaar wordt, net als een aantal anderen dingen. Dit is omdat er van TotaalTV enorm vaak sprake is van vermoedens en aannemingen in plaats van vaststaande feiten. Nieuws dus om nieuws te maken en niet om feiten te schrijven, dat idee krijg ik dan.
Zo wordt je ook dood gegooid met aanbiedingen die diverse providers steeds doen of extra'tjes, maar we zijn geen ISP reclame bureau dus die haal ik ook weg. Af en toe laat ik eens iets door.
En soms laat ik af en toe iets anders door.

Vergis je niet met Talpa. Ondanks dat het als zender het niet haalde hebben ze verder hun handen in meer dingen dan je denkt, en wordt ook aan het buitenland verkocht. Niet dat het mijn soort programma's zijn voor het meest, maar smaken verschillen.

Om terug on topic te komen....
Ik ben eens wat cijfertjes gaan opzoeken van Viaplay:
afbeelding.png


Dat ziet er bepaald niet goed uit, zeer verlieslijdend ook al gaat het om geschatte gegevens. Misschien snel aandelen Viaplay kopen. Want 6,060 kronen is € 0,53 voor 1 aandeel. :)
Dus voor € 9,54 heb je 18 aandelen. Moet je wel de hoop hebben dat het nog goed gaat komen en dat ziet er niet naar uit aangezien er in januari weer naar gekeken gaat worden gezien de grote verliezen die nu geleden worden.

Om een nog duidelijker inzicht te geven...:
Op de avond van 24 oktober was een aandeel Viaplay nog 24,54 euro waard. De volgende ochtend op het dieptepunt nog maar 17,06 euro. Aldus ewmagazine. En nu dus nog maar 53 cent.
Schijnt bij het ter beurs gaan € 50 euro te zijn geweest.

Als ik geld zat het zette ik 'n 50 euro in en kocht ik 100 aandelen. Als het dan nog eens naar 1,50 zou gaan maak je toch weer een leuke winst. :biggrin:
De vraag is of dat nog gaat gebeuren. Schijnt dat er toch biedingen op F1 gaan komen begin komend jaar.
 
Als ik geld zat het zette ik 'n 50 euro in en kocht ik 100 aandelen. Als het dan nog eens naar 1,50 zou gaan maak je toch weer een leuke winst. :biggrin:
Ik denk dat de Bitcoin dan toch betrouwbaarder zal zijn ;) Viaplay kan wel eens geheel gaan verdwijnen als ik het zo lees.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan