Viaplay

De laatste stuiptrekkingen zullen wij maar zeggen..
Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant misschien toch wel wat zorgwekkend, want wanneer F1tvPro meer abonnees krijgt te verwerken, wat dit dan gaat doem met de streamkwaliteit.
 
want wanneer F1tvPro meer abonnees krijgt te verwerken, wat dit dan gaat doem met de streamkwaliteit.
Dat gaat wel meevallen schat ik zo in, ze hebben ook al " gratis" weekenden laten zien geen last gehad hier
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Die gebruiken toch ook multicast?
 
Nou ja, op zich is het wel zuur, ondanks meerdere malen de abonnementsgelden te verhogen er nog niet uit kunnen komen...ze hebben zich rijk gerekend en alles veel te duur ingekocht om maar de rechten te kunnen bemachtigen.

Ze hebben zich vergist in de afname, de kijker is er klaar mee steeds dieper in de buidel te moeten tasten om dingen te zien.
Jan modaal kan zich zo langzamerhand geen abo meer veroorloven en gaat op zoek naar alternatieven, niet dat dat een goede zaak is maar ik snap dat echt wel.
Overigens geldt dit niet alleen voor Viaplee maar ook de andere streamingsdiensten (Netflix en consorten) worden duurder, daar bedoel ik niet die slappe aftreksels als Videoland en die RTL/SBS shit mee.... (is maar een mening hè?) ;)
 
en alles veel te duur ingekocht om maar de rechten te kunnen bemachtigen.
Exact. Nadeel is hierbij ook wel dat de winstgevende partij (FIA in dit geval) nu wel zal zitten azen op hogere bedragen.
Naast veel te dure rechten inderdaad ook vergist in de afname. Sport is wel populair maar mensen gaan er geen gekke bedragen voor betalen, zeker niet als de F1 app al goedkoper is.

en die RTL/SBS shit mee
Welke RTL/SBS shit. Videoland = RTL, maar wat heeft SBS dan? Of doelde je op dat lachwekkende NLZiet gebeuren?
Overigens deel ik je mening in dezen. ;)
 
Ja, ik bedoelde inderdaad de NLZiet app, dat is notabene een samenwerkingsverband met de publieke omroep en mogelijk dus ook betaald met belastingsgeld.
Hier volgt een mening: ;)
Ik heb helemaal niets met programma's van de Talpa fabriek, het bekijken niet waard en vaak zo plat om maar kijkers te trekken, vaak wordt een succesvol programma van een 'concurrent' gecloned en krijgt uiteraard een andere naam om vervolgens gepresenteerd te worden door een gladiool waarbij geselecteerd wordt op uiterlijk en niet op aanwezige hersencellen.
RTL maakt soms best wel leuke dingen maar ik ben er klaar mee dat de reclame weer eens onderbroken wordt door een film of ander programma, de verhouding reclame/programma is in elk geval volledig zoek en dat even los van dat ik als een gek op zoek moet naar de afstandsbediening omdat de speaker anders onder de TV uitkomen als er weer eens naar de 'koopjeshoek' geschakeld moet worden.
 
Wat is er mis met nlziet.
Hier gewoon stabiel.
Wat ik wel raar vind dat de 3 tv's allemaal verschillen zijn om te bedienen.
 
dat is notabene een samenwerkingsverband met de publieke omroep en mogelijk dus ook betaald met belastingsgeld.
Daar heb ik al een klacht over gedeponeerd om die reden om dat eens nader te bekijken bij enkele politieke partijen maar volgens mij alleen een standaard antwoord gehad en is niets meer mee gedaan.

Wat is er mis met nlziet.
Theoretisch niets, zal best stabiel draaien. Maar het kost zowat even veel als Videoland en dat voor publieke en commerciele zenders te kunnen terug kijken die sowieso al vrij te ontvangen zijn en zoals gezegd de NPO zelfs met belastinggeld betaald.
En nog niet eens films op te zien zijn zoals normale streamings diensten.
Dan betaal ik liever Sky Showtime voor dat geld.
 
Owww zo had ik het niet bekeken.
Ik had eerder ziggo basis pakket.
Persoonlijk kijk ik bijna geen tv.
Ik vind die commerciële zenders helemaal niks.
Je ziet meer reclames dan programma's en de inhoud is ook niet veel bijzonders.
 
De grootste fout die Viaplay heeft gemaakt is Olav Mol monddood slaan.
Veel mensen waren vertrouwd met zijn verslag en natuurlijk de mannen van 'RaceCafe' buiten spel zetten.
Toegegeven dat het nogal gekleurd is en platvloers, maar er werd tenminste gelachen.
Die zouteloze presentatie van die viaplay....(laat ik hier geen mening over geven) maakte dat iedereen letterlijk wegvluchtte.

Olav maakte veel foutjes, maar dat doen de nieuwe presentatoren ook en het commentaar is niet om over naar huis te schrijven.....die verslaan letterlijk wat de kijkers zien en dat zou meer op een radiokanaal tot zijn recht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tech
De grootste fout die Viaplay heeft gemaakt is Olav Mol monddood slaan.
Veel mensen waren vertrouwd met zijn verslag en natuurlijk de mannen van 'RaceCafe' buiten spel zetten.
Dat was inderdaad een van de grootste fouten, en de kwaliteit. Want de meeste klachten kwamen over het slechte commentaar en de haperingen in beeld elke keer.

Olav is ook al wat ouder en mag ook wel wat foutjes maken, doet iedereen wel. Bij hem is dat vaker omdat ie zoveel tegelijk in de gaten houdt (ook meerdere schermen) en iedereen zo snel en goed mogelijk van alle nieuwigheidjes en ontwikkelingen op de baan op de hoogte wenst te houden.
Niet iedereen houdt daar logischerwijze van, maar ik hou ook wel van de sportieve emotie die bij hem speelt.
Het heeft ook veel kwaad bloed gezet toen Viaplay de Nederlandse radiorechten kocht, puur en alleen om Olav dwars te zitten, terwijl ze daar juist geen last van hadden. Zo konden mensen Viaplay abo nemen en toch Olav luisteren. Nu moest dat weer via een VPN en velen konden dat niet, dat was absoluut ook een slechte en totaal onnodige zet.

Dat Olav op zijn leeftijd misschien aan vervanging toe is zou best eens kunnen. Maar dan zou het een betere keuze zijn om een tweede commentator naast hem te zetten om de kneepjes van het vak te leren.

Echter als je dan ook nog eens prijzen gaat verhogen, reclames gaat uitzenden en nog regelmatig klachten over de beeldkwaliteit blijven, dan gaat het mis, commentaar of geen commentaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Tja, aan arrogantie geen gebrek bij die club, dom van ze om amerikaans gedrag te gaan vertonen bij Nederlanders, ik kunt ze in elk geval niet complimenteren dat ze goed marktonderzoek gedaan hebben.

Over het commentaar van die twee die dat nu doen en die gans in de studio, wil ik het niet hebben ;)
 
Dat Olav op zijn leeftijd misschien aan vervanging toe is zou best eens kunnen. Maar dan zou het een betere keuze zijn om een tweede commentator naast hem te zetten om de kneepjes van het vak te leren.
Naar mijn idee zat vroeger Allard naast Olav en zit nu Jack naast hem tijdens de race.
Tijdens de vrije trainingen en op zaterdag wisselt het nog wel eens maar die mannen weten wel waar ze over praten.
 
Naar mijn idee zat vroeger Allard naast Olav en zit nu Jack naast hem tijdens de race.
Ja ik meende mij ook te herinneren dat een van beiden eerst naast hem zat en die andere pit reporter was. Een van hun is dus door Viaplay overgenomen en doet daar nu het pit-reporten.
Die weten waar ze over praten, dat klopt. Maar die worden ook al een jaartje ouder. Wat ik bedoelde dat als ze per se een jongere generatie het willen laten overnemen, ze die beter niet zo voor de leeuwen kunnen gooien maar eerst eens een paar seizoenen laten meedoen naast de oude rotten.

Werkt in het bedrijfsleven ook stukken beter, maar bij zoiets ook volgens mij.
 
Een jongere generatie wat wil gaan presenteren is niet zo erg, zelfs bijzonder welkom, maar dan moeten zij én kennis van zeken hebben én kunnen presenteren.
Ik twijfel absoluut niet over de kennis van de presentatoren, maar de manier van presenteren is ronduit amateuristisch.
 
zij én kennis van zeken hebben én kunnen presenteren.
Nou ik twijfel aan beiden. De jongeren hebben wel -wat- kennis, maar misschien toch vaak behoorlijk wat van de geschiedenis en ervaring van hoe zaken spelen, zoals Olav die wel heeft.
Je moet inderdaad ook kunnen presenteren, maar in een bepaald aantal gevallen is ook daarvan wel wat te leren van een oudere rot in het vak.
Met dat bepaald aantal doel ik dan op de mensen die er ook een beetje aanleg voor hebben. Er zijn er natuurlijk voor van het soort "nu niet en nooit niet".
 
Ik deel de mening dat de jongens best wel over kennis beschikken maar ook vaak dingen roepen die niet geheel kloppen, ook halen ze rijders van hetzelfde team vaak doorelkaar waarbij ik me soms afvraag of ze intussentijd even buiten hebben staan roken of zo, soms slaat het werkelijk nergens op en hoor je een paar ronden later hoe het wel moet zijn.......
 
..tel er ook nog bij op dat deze presentatoren Olav Mol proberen te imiteren met vaak dezelfde uitdrukkingen.
De foutjes nemen zij in elk geval wel goed over. ;)
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan