Wie heeft de DS9 al werkende ?

R

redneck eyeball

Ik heb al één en ander gelezen over de fameuze DS9 files, maar ik had graag geweten wie dit inmiddels werkende heeft.

De doc die bij DS9 zit is slecht verstaanbaar, voor ik een nieuwe pic en eeprom koop om op mijn DIL te zetten wil ik toch wat meer info.

Werkt het op de interne cam van de Humax ? Switcht dat spul automatisch tussen de verschillende coderingen ?

CU

Red

:confused:

 
Inderdaad weinig info te vinden, ik heb inmiddels een kaartje besteld maar ben nog in afwachting voor de levering. Trouwens met welke progger kan je deze pic en eeprom beschrijven ??? Maak voor het ogenblik gebruik van een multiprog 98. Volgens mij moet het werken in de gepatchte cam van de Humax. Heb op een italiaanse site inmiddels ook al een SMD versie gezien van een kaartje met pic 16f876 en eeprom 24c256 maar bijna 50 euro :eek: vind ik nogal prijzig.

exDumber

 
Ik heb hier nog een DIL kaart, daar kan ik gewoon een nieuwe pic en eeprom inpluggen ...

Maar ik heb enkel een goldprogger, ik weet niet of ik daar die andere chips ook mee kan proggen, en met welke soft ?

Er staat ook niets in vermeld of dat spul automatisch switched tussen de verschillende coderingen ...

Enfin, hou ons op de hoogte als je iets meer weet !

CU

Red

 
Soft is geen probleem denk ik. Voor de eeprom kan je picbined 1.22 gebruiken en ik denk dat je met ic prog de pic kan proggen. De progger is iets anders daar ben ik ook nog niet achter. Wel heb ik een progger gevonden die geschikt is voor de pic (maar mischien kan het evengoed met de gold of multiprog) ??????

PRG876 Lit 99.000

[Aggiungere al carrello]

Programmatore Seriale Alimentato di PIC 16F876

Scheda tecnica

Programma su slot ISO il 16F876

Programma su zoccolo il 16F876 ed Eeprom 24 LCXX

Alimentato (alimentatore non incluso)

Cavo di collegamento al PC

Istruzioni all' uso in Italiano

exDumber

 
Met ic-prog kun je beiden proggen. (pic en eeprom) No problemo. Momenteel heb ik zelfs een 24c256 erin zitten, en zelfs dat loopt zonder problemen... maar werkt ook met 64-65.

 
Bedankt Wimpie,

Maar met welke progger werk jij om de pic en eeprom te proggen ????

exDumber

 
En wat zijn de settings die je daarbij gebruikt?

Want de 24c65 staat niet in de versies van icprog die ik gebruik..

 
als de 24c65 er niet staat, kun je een 64 gebruiken. werkt ook.

voor de eeproms gebruik ik eigenlijk liever Pic24c13, dat dos proggie.

progger voor eeprom (en nog wat andere zaken) is een zelfgebouwde "clanzer". voor de pics is het ook een zelfgebouwd proggertje. (heb trouwens geen 'gekochte' proggers/kaarten:))) (4*R, 3*D, 1*C en een iso-reader) schemas zijn her en der te vinden.

Grtz,

 
@ Wimpie

Ik ben niet zo'n technische knobbel die zelf programmertjes en dergelijke kan in elkaar steken, dus ben ik eigenlijk aangewezen om een progger te gebruiken die in de handel te verkrijgen is. Om dan even terug te komen op de eigenlijke vraag van Redneck, heb je het al werkende die ds9 files ?????

Thanks,

exDumber

 
Ik ben ook al een tijdje aan het klooien. De chippies zijn goed geprogd, maar geen beeld in een CI. Schijnt momenteel alleen goed te werken in een Humax5400-embedded irdeto.

 
Ik heb zo'n Humax 5400 !

De chips kopen zal ook wel geen probleem zijn ...

Ik heb wel enkel een gold progger, kan ik ze daarmee proggen ?

CU

Red

 
Ik ben ook al een tijdje aan het klooien.

maar dan probeer ik het nog steeds met de emulator

maar geen beeld in een CI.

ik denk dat dat bij mij ook het probleem is

of als er iemand is die dit verhaal wel werkende in een ci heeft hoor ik dit graag want ik ben nu toch bijna zover dat ik het maar opgeef

groeten

 
@rienk met emulator in ci kan.

Maar is afhankelijk van de software in de ci (hint: laat je cam eens vrij).

 
Wie kan ons nu vertellen of de kaart automatisch ziet of het om seca, irdeto of via gaat maw autodetect is, of je de kaart moet resetten of niet ?

En wie kan me iets meer vertellen over die software editor, bestaat daar een faq van of zo ? Want dat is een editor die ik niet ken ...

CU

Red

 
Je bedoelt picbined 1.22 of hoger? Zo moet het:

Zet de mode op 3in1, klik auto-detect aan. Laadt de file ds9e0000.bin. Je kunt nu kiezen voor verschillende working modes, irdeto,seca en via. In elk van die working modes kun je nu key's editten.

That's it.

 
Als je wat verder leest, dan heeft 2Old4This een link geplaatst in het COOLE FILES-forum. Vanaf die pagina is alles te downloaden van het DS(Project, incl. PicBined versie, Schemaatjes, verschillende HEX-files (voor de verschillende versies-> I/S, V/S en I,V,S) alles incl. handleiding.

Hint: zoek eens in de laatste week van mei.

Grtz Mike

PS. Iemand die mij een PIC16F628 en een 24C65/64 kan leveren???????, hier in de buurt nergens te krijgen.

 
Mijn ervaring voorlopig is dat de lite versie zonder verwijld perfect werkt op een 16f628+24c16.

Voor de andere versie hebben we opgemerkt dat het met de ene patch beter verloopt dan met de andere. Ik gebruikte de patch 10ph from Germany.

De files met 16f628 + 24c64 waren niet stabiel omdat de emulatie van crypto moeilijk verliep. Zelfs na meerdere keren switchen.

Maar ondertussen gezien dat 16f876 ( 4 mhz )+ 24c64 zeer goed verloopt met schumi patch.

Voila voor de rest experimenteren we nog verder.

 
Bij mij geen enkel probleem met 10P en zelfgemaakte piccard2.

de kaart kan niet zelf switchen -> zelfde probleem als 0 en C-card op Humax... Enigste oplossing is dus kaart in/uit.

Anders werkt alles perfect...

 
@ wimpie,

Is de layout van de piccard2 anders dan de piccard1? (gezien de aansluitingen van de pic naar de eeprom en kaartkontakten)

Aangezien ik niet zo heel erg technisch ben onderlegd, ga ik er gemakshalve vanuit dat de piccard2 anders is.

Am I right or wrong?

Grtz Mike

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan